تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، راه بهشت است و باطل، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت كننده اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803312197




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پورمختار مطرح كرد:پروژه شهرك غرب بابك زنجاني درگروي نفتي‌ها/قرائت گزارش زمين خواري در مجلس


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: پورمختار مطرح كرد:پروژه شهرك غرب بابك زنجاني درگروي نفتي‌ها/قرائت گزارش زمين خواري در مجلس
رييس كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با ايسنا درباره پرونده‌هاي ورودي به اين كميسيون در يك سال و نيم فعاليت مجلس نهم، پرونده‌هاي دولت قبل و محمود احمدي‌نژاد، جزييات زمين خواري، بدهي بابك زنجاني به نفت، معوقات بانكي و ماجراي دريافت كارت هديه تامين اجتماعي از سوي نمايندگان توضيحاتي را ارائه كرد.

او در اين گفت‌وگو طرح موضوع دريافت هديه تامين اجتماعي از سوي نمايندگان را ابزاري براي تحت الشعاع قرار دادن تحقيق و تفحص از اين سازمان دانست و گفت كه مجموع صد ميليون تومان پرداختي به 160 تا 170 نماينده مجلس هشتم عدد قابل توجهي به نسبت ساير تخلفات سازمان تامين اجتماعي به حساب نمي‌آيد.

ارجاع 4000 پرونده به اصل 90 و بررسي 2000 پرونده در يك سال و نيم گذشته

محمدعلي پورمختار كه در چهاردهمين سالگرد تاسيس خبرگزاري دانشجويان ايران در ايسنا حضور يافته بود در گفت‌وگويي تفصيلي با خبرنگار پارلماني اين خبرگزاري، اظهار كرد:‌ در يك سال و نيمي كه از فعاليت مجلس نهم مي‌گذرد، حدودا 4000 پرونده وارد كميسيون اصل 90 شد كه از اين ميان 1400 پرونده تعيين تكليف شده و مورد رسيدگي قرارگرفته است علاوه بر اين 800 پرونده هم مربوط به دولت گذشته بوده كه به 600 پرونده از آن‌ها رسيدگي شده و مجموعا ما در كميسيون اصل 90 حدود 2000 پرونده را مورد بررسي قرار داده‌ايم.

وي ادامه داد: البته از پرونده‌هاي ورودي به كميسيون اصل 90، 800 تا 900 پرونده خارج از كميسيون تشخيص داده و به ذينفع اعلام شده و در حال حاضر حدود 1300 پرونده در كميسيون در دست رسيدگي است.

نماينده مردم بهار و كبودر آهنگ در مجلس افزود: تلاش ما بيشتر بر اين است كه از حالت مكاتبه‌اي و انتظار پاسخ طرف شكايت پرهيز كنيم و مخصوصا پرونده‌هاي مهم و داراي فوريت را با تشكيل جلسه و دعوت از طرفين مورد بررسي قرار دهيم زيرا معتقديم در اين حالت زودتر نتيجه مي‌گيريم و بسياري از موضوعاتي كه در جلسات به دست مي‌آوريم هيچ گاه در پاسخ‌هاي كتبي و مكتوب به ما ارائه نمي‌شود. به اعتقاد ما اين رويكرد در كشف بهتر حقايق خوب وتاثيرگذار بوده است.

وي با تاكيد بر لزوم تسريع در رسيدگي به پرونده‌هاي كميسيون اصل 90 و به روز كردن آن‌ها خاطرنشان كرد:‌ البته ما به لحاظ فراواني پرونده‌ها و تنوع آنها ناچاريم بخشي از آن را از طريق مكاتبه و پيگيري كنيم و منتظر پاسخ باشيم.

تعداد اندكي از پرونده‌هاي دولت قبل به مراجع قضايي واگذار شده است

پورمختار درباره پرونده‌هاي دولت قبل در اين كميسيون خاطرنشان كرد: از 800 پرونده‌اي كه 600 تاي آن رسيدگي شده تعداد اندكي به مراجع قضايي واگذار شده است و بيشتر پرونده‌ها به دليل اين پيگيري‌ها منتج به نتيجه شده و مشكل مرتبط رفع شده، مختومه شده است.

وي با بيان اين‌كه پرونده‌هاي موجود در كميسيون اصل 90 را نمي‌توان لزوما تحت عنوان دولت‌ها تقسيم بندي كرد گفت: مثلا مسئله زمين خواري كه كميسيون به آن ورود كرده در همين دولت بوده و اكنون هم اين رويه نامطلوب كه موجب سو استفاده شده هنوز جاري است، يا بحث تخلفات در واگذاري‌ها اگرچه بعد از عوض شدن رييس سازمان خصوصي سازي متوقف شده ولي بخشي هم در اين دولت در حال انجام است لذا نمي شود پرونده‌ها را خيلي با عنوان دولت‌ها مطرح كرد. ضمن اين‌كه كارمندان و كاركنان دولتي كه عمده اتفاقات در سطح آن‌ها مي افتد همچنان باقي هستند و با عوض شدن دولت‌ها تغيير نمي‌كند.

پرونده‌ سنگين ناشي از عملكرد مستقيم دولت يازدهم نداريم

رييس كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: البته ما در مورد دولت يازدهم با شكلي كه اين دولت آغاز به كار كرده فعلا پرونده‌هاي سنگيني در كميسيون نداريم كه ناشي از عملكرد مستقيم دولت باشد.

وي در بخش ديگري از اين گفت‌وگو درباره احضار محمود احمدي نژاد به دادگاه بر اساس شكايت اين كميسيون خاطرنشان كرد: پرونده‌اي كه به دادگاه ارجاع شد در سه مورد عدم واگذاري بودجه مترو، عدم معرفي به موقع وزير ورزش و عدم ارائه اساس نامه شركت نفت بود كه در مورد موعد قانوني كه قانون گذار تعيين كرده بود انجام نشده بود.

ارجاع تخلف ديگري از احمدي نژاد به دادگاه به دليل عدم ابلاغ قوانين

پورمختار خاطرنشان كرد: اخيرا موردي هم در خصوص عدم ابلاغ قوانين مصوب توسط رييس دولت به دستگاه قضايي ارجاع شد زيرا نزديك به 35 مورد از قوانين به موقع از سوي رييس جمهور ابلاغ نشده بود و رييس مجلس آن را ابلاغ كرده بود كه ما اين پرونده را به دستگاه قضايي واگذار كرديم.

رييس كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر نبود نگاه سياسي در رسيدگي به پرونده‌ها در اين كميسيون گفت:‌ ممكن است در اظهارنظر برخي اعضاي كميسيون نگاه سياسي وجود داشته باشد اما چنين رويكردي در تهيه گزارش‌هاي نهايي به هيچ وجه دخيل نيست و از ابتدا براي ما هيچ تفاوتي بين اشخاص و دولت‌ها وجود نداشته است؛ به نظر من اين ناشي از اين است كه رويكردي كه ما در كميسيون اتخاذ كرديم رويكرد تعاملي با دولت‌ها چه دولت دهم و چه دولت يازدهم بوده است.

تفاوتي بين دولت‌ها قائل نيستيم

پورمختار ادامه داد: اعتقاد ما اين است كه در سايه تعامل مي‌توان مسائل، مشكلات و رويه‌هاي نامطلوبي كه منجر به تخلف و شكايات مي‌شود را شناسايي كرد و جلوي آن را گرفت وگرنه در فضاي يك طرفه اگر از طرف دستگاه اجرايي و دولت اعتقادي وجود نداشته باشد اين كار در يك جا متوقف خواهد شد. لذا ما با اين نگاه كار را شروع كرديم و همان تعاملي كه با دولت قبل وجود داشته در دولت فعلي هم كماكان ادامه دارد و تفاوتي براي ما وجود ندارد.

وي اظهار كرد: ما به عنوان يك كميسيون نظارتي تفاوتي بين دولت‌ها قائل نيستيم و به طرز كار قوه مجريه ، مجلس و قوه قضاييه رسيدگي مي كنيم شكايات وارده در اين زمينه را بررسي مي‌كنيم.

پورمختار با اشاره به ديدارهاي خود با احمدي نژاد در دوران رياست جمهوري وي تصريح كرد: من در دولت آقاي احمدي نژاد سه يا چهار ملاقات با ايشان داشتم؛ زيرا تنش بين دولت و مجلس بسيار زياد بود و تلاش ما هم اين بود كه بتوانيم با تعامل تنش‌ها را كم كنيم و زمينه ارتقاي روابط را فراهم كنيم. همچنين هدفمان اين بود كه با توجه به شكايات صورت گرفته از حيث اجراي قوانين و مقررات دولت را تشويق كنيم كه وظيفه خود را به درستي انجام دهد.

با حسن روحاني ديدار مي‌كنم

رييس كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي با بيان اين‌كه تاكنون با دولت يازدهم و شخص حسن روحاني جلسه‌اي نداشته است، در عين حال گفت: ما درصدد اين هستيم كه ديدار و جلسه‌اي با آقاي رييس جمهور داشته باشيم؛ طبيعتا كاركردهاي دولت‌هاي گذشته مي‌تواند به عنوان تجربه به دولت كنوني منتقل شود و آن ها هم اگر اين تجارب به كار ببندند يقينا اين امر در كاهش مشكلات، تخلفات،‌ مفاسد و افزايش رضايتمندي موثر خواهد بود.

پيگيري پرونده‌ها بعد از ارجاع به دادگاه هم ادامه دارد

وي در پاسخ به اين پرسش كه پرونده‌هاي ارجاعي كميسيون اصل 90 به دستگاه قضايي چطور پيگيري خواهد شد تاكيد كرد: ما بعد از ارجاع پرونده‌ها به قوه قضاييه نماينده‌اي را معرفي مي‌كنيم كه اگر لازم باشد جلسه‌اي تشكيل شود حضور پيدا كند و در آنجا از محتويات پرونده شكايات دفاع كند و احيانا اگر ابهام و سوالي از طرف افراد عنوان شد به آن پاسخ دهد لذا پيگيري ما بعد از ارجاع پرونده‌ها همچنان ادامه دارد.

جزييات زمين خواري در تهران، گيلان، مازندران، سمنان، البرز و گلستان

پورمختار در بخش ديگري از اين گفت‌وگو به پرونده زمين خواري در استان‌هاي تهران، گيلان، مازندران، سمنان، البرز و گلستان اشاره كرد و گفت: بررسي‌هايي در مورد اين پرونده‌ها انجام شده و محل‌هايي كه زمين خواري در آن اتفاق افتاده شناسايي شده است. در اين موارد كساني كه در بخش خصوصي هستند و دفاتري دارند به صورت غير محسوس تخلفاتي مرتكب شده و هماهنگي‌هايي با دستگاه‌هاي اجرايي داشته‌اند. اين افراد تحت عنوان خريدار عمده با دستگاه‌هاي اجرايي مذاكره كرده و اطلاعات ذي‌قيمتي از آن‌ها دريافت كرده‌اند بدون اين كه آنها مطلع باشند با چه كسي مذاكره مي كنند.

رييس كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي يادآور شد:‌ مجموعا در چند استاني كه پرونده زمين خواري در آن‌ها بررسي مي‌شود وجود همكاري غير مستقيم بين عوامل و سوء استفاده‌كنندگان در بيرون با برخي مسوولان و كارشناسان دستگاه‌هاي اجرايي البته در سطوح پايين مشهود است اما به هر حال يك كارشناس نقطه اوليه شروع يك پرونده است و بناي كار او مي‌گذارد مسوولان بالاتر هم با اتكا به نظريه كارشناس نظر مثبت مي دهند و اين نهايتا به صدور مجوزي منجر مي شود‌ كه از اساس غير قانوني بوده است.

وي همچنين اظهار كرد: اگرچه در پايان بررسي‌هاي كميسيون خود به خود زمينه شناسايي و برخورد متخلفان و مجرمان فراهم مي‌شود و تعدادي به دستگاه قضايي معرفي مي‌شوند اما اساس پيگيري و هدف ما اين است كه دلايل وقوع اين اتفاقات را به دست بياوريم. ببينيم خلاهاي قانوني، محل فرار و سوء استفاده كجاست. آيا نياز به قانون گذاري و نظارت يا مشكل برداشت از مقررات قانوني داريم؟ آيا دستگاه‌هاي ذيربط خصوصا در سطوح عالي در وزارتخانه‌ها بايد هماهنگي بيشتري داشته باشند؟ ما بررسي‌هايي از اين نوع را در دستور كار داريم و فعلا در حد مشخصي به دلاليش رسيده‌ايم.

گزارش زمين خواري در مجلس قرائت مي‌شود

پورمختار با بيان اين‌كه پرونده‌هاي زمين خواري همچنان در حال بررسي است، گفت:‌ اميدواريم نهايتا ظرف يكي دو هفته آينده گزارش مقدماتي درباره اين پرونده‌ها تهيه شود. با توجه به اين كه اين موضوعات عمومي است چنين گزارشهايي بايد در صحن علني مجلس قرائت شود البته مهمتر از قرائت اين گزارش در مجلس ايجاد هماهنگي بين دستگاه‌هاي اجرايي است كه وظيفه شان را درست‌تر انجام دهند و با هماهنگ‌ترعمل كنند.

دو هزار هكتار زمين خواري در اطراف تهران!

رييس كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي با بيان اين‌كه در شهرستان‌هاي استان تهران قريب به 2000 هكتار زمين خواري صورت گرفته اظهار كرد: با آغاز بررسي‌ها، اين تخلفات در همين مرحله متوقف شده و جلوي ادامه تصرفات گرفته شده است. اما به هر حال همين عدد هم عدد بزرگي است به ويژه اين كه اگر جلوي آن گرفته نمي شد اين موضوع قابل پيش بيني بود كه دو برابر اين ميزان در آينده تصرف صورت گيرد. طبيعتا بعد از تصرف، زمين‌ها را قطعه بندي و تفكيك مي‌كنند و شروع به ساخت مي كنند اما در اين مورد كارشان ابتر مانده است.

وي با بيان اين‌كه چند ده هزار هكتار در چند استان كشور تصرف صورت گرفته و زمين خواري شده است گفت: در اين پرونده‌ها خريد و فروش غير قانوني، تفكيك و ساخت و ساز خارج از روال قانوني صورت گرفته است. اگر هم اين زمين‌ها مجددا برنگردد هدف ما اين است كه ساخت و ساز و تغيير فضاي جغرافيايي صورت نگيرد، درختي قطع نشود و محيط زيست آسيب نبيند.

پورمختار ادامه داد: مثلا زميني در محدوده شهر خريداري شده و بعدها مجوزي گرفتند و مكررا به آن اضافه كرده‌اند و با وجودي كه مي دانستند تخلف است اما پيگيري‌كننده‌اي وجود نداشته و همين باعث شده كه آن‌ها جري شوند و روز به روز هم به اين زمين‌ها اضافه كنند حتي بعضا بالاي كوه زميني را تصرف كرده و ساخته‌اند.

هدفمان جلوگيري از تغيير اراضي است

وي يادآور شد: طبيعتا وقتي ساخت و سازي انجام شود ديگر با اين سرعت امكان تخريب وجود ندارد بلكه مراحل رسيدگي بايد طي شود، راي لازم صادر شود، اعتراض صورت گيرد و تشريفات مطول دادرسي رعايت شود. در آخر هم معلوم نيست چه نتيجه‌اي عايد مي شود لذا بيشتر هدف ما اين است از تغييرات در اين اراضي جلوگيري شود.

رييس كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: ما متعرض كساني كه اين زمين‌ها را خريده‌اند نمي شويم اما در عين حال كساني هم كه به سراغ اين زمين‌ها آمده‌اند با نيتشان ساخت و ساز بوده وگرنه كسي حاضر نيست يك زمين خالي كه امكان ساخت و ساز ندارد را با قيمت بالايي بخرد. در همين پرونده‌ زمين 1000 متري در دماوند را تا 160 ميليون تومان هم فروخته‌اند در حالي كه ارزش آن اين قدر نبوده زيرا وقتي امكان ساخت و ساز نباشد كسي حاضر به خريد زمين نمي‌شود. هدف ما اين است كه دستگاه‌هاي مسوول در اين زمينه ورود كنند و اجازه ندهند اين موارد گسترش پيدا كند كه اگر اين چنين شود هدف ما تحقق يافته محسوب مي‌شود.

بدهي 2 ميليارد و 400 ميليون يورويي بابك زنجاني به نفت

پورمختار در بخش ديگري از اين گفت‌وگو به پرونده بابك زنجاني در كميسيون اصل 90 اشاره و خاطرنشان كرد: آنچه در اين پرونده به طور قطعي مشخص است اين است كه بابك زنجاني 2 ميليارد و 400 ميليون يورو به نفت بدهي دارد و بايد اين بدهي را پرداخت كند هفته گذشته كه او به كميسيون آمده بود به او گفتيم كه تعارفي نداريم و لازم است كه نسبت به تسويه حساب و تعيين تكليف اين بدهي اقدام شود.

وي افزود:‌ البته خودش هم قبول دارد اين ميزان بدهي را دارد و درصدد است هر چه زودتر اين مبلغ را تسويه كند. بابك زنجاني مدعي است پول‌هايي در برخي بانك‌هاي خارجي دارد و به لحاظ تحريم‌ها نمي‌تواند آن ها را جابه جا كند و اگر هم فرض را بگذاريم ادعاي او درست باشد ما از او خواستيم زودتر بدهي را پرداخت كند كه اگر اين اتفاق بيفتد در اين صورت ما راجع موضوع نفت پرونده‌اي با بابك زنجاني نخواهيم داشت.

بابك زنجاني بايد چك 4 ميليارد يورويي تامين اجتماعي را برگرداند

رييس كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي در عين حال گفت: پرونده ديگري در مورد بابك زنجاني در كميسيون اصل 90 مطرح است او يك تفاهم نامه چهار ميليارد يورويي با تامين اجتماعي داشته كه تعدادي از شركت‌هاي تامين اجتماعي را خريداري كند. براساس گواهي‌هايي كه صادر شده بود در يكي از بانك‌ها در خارج از كشور حسابي افتتاح مي‌شود و آن بانك اعلام مي كند آن وجه واريز شده و در اين حساب موجود است يعني گواهي رسمي از بانك در اين رابطه صادر مي‌شود. بعد از آن ايشان جهت تضمين اقدامات و انجام تعهدات از طرف تامين اجتماعي چهار فقره چك به همين ميزان به عنوان ضمانت حسن انجام تعهد دريافت مي كند كه اگر انجام شد آن را برگرداند.

وي ادامه داد: بعد از اين كه موضوع تحريم ها مطرح شد و مشخص شد امكان دستيابي به اين پول وجود ندارد تفاهم نامه بر هم خورد از طرف ديگر با توجه به اين كه چك‌ها در اختيار بابك زنجاني قرار دارد او اين مبلغ را بايد برگرداند البته اظهار كرده كه دو فقره از اين چك‌ها كه دو ميليارد يورو مي‌شود در اختيار وزارت نفت از بابت ضمانت بازپرداخت بدهي‌اش است اما چون اين در حد چك و روي كاغذ است و قرارداد في مابين تامين اجتماعي و ايشان باطل شده بايد اين را هر چه زودتر به تامين اجتماعي برگرداند.

پروژه شهرك غرب بابك زنجاني در گرو نفتي‌ها

پورمختار درباره اين كه چه اقدامي براي وادار كردن بابك زنجاني به پرداخت بدهي او به وزارت نفت انجام شده گفت: خود وزارت نفت اقداماتي انجام داده از جمله اين كه پروژهاي كه او در شهرك غرب دارد از او به ضمانت گرفته و علاوه بر آن چك تضميني از شخص بابك زنجاني به همين ميزان بدهي از او دريافت كرده است. آن‌ها دنبال اين بودند كه از باب بيمه بدهي بابك زنجاني به نفت، بيمه‌ نامه‌اي صادر كنند. اين ها مجموع اقداماتي است كه انجام شده و تا آنجايي كه اطلاع دارم وزارت نفت همچنان به دنبال اين است كه وثايقي را از بابك زنجاني اخذ كند تا تضمين كافي براي رسيدن به مطالباتش به دست بياورد.

75 هزار ميليارد تومان معوقات بانكي داريم

رييس كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه پرونده معوقات بانكي در كميسيون اصل 90 همچنان مفتوح است، درباره ميزان معوقات بانكي خاطرنشان كرد: در حال حاضر اين مبلغ 75 هزار ميليارد تومان است كه البته اين به نحوه محاسبه اين عدد در بانك‌ها برمي گردد كه جرائم‌، ديركردها و سود محاسبه و روز به روز به اين مبلغ اضافه مي‌شود.

وي افزود: در جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي اين موضوع مطرح شد و مقرر شد بانك‌ها هر چه سريع‌تر تركيب اخذ معوقات را فراهم كنند و با مذاكراتي با بدهكاران به عمل مي‌آورند به هر طريق ممكن اين امر تحقق يابد. زيرا ممكن است برخي به لحاظ تحولات اقتصادي ناخواسته دچار اين وضع شده باشند. اما به هر حال مديران عامل بانك‌ها با توجه به شناختي كه از مشتريانش دارند و همچنين تضمين‌ها و وثايقي كه دريافت كرده‌اند بايد نسبت به اخذ مطالبات اقدام كنند.

با طرح موضوع دريافت هديه از سوي نمايندگان، تخلفات تامين اجتماعي را تحت الشعاع قرار دادند

وي درباره طرح موضوع دريافت هدايا توسط نمايندگان در گزارش تحقيق و تفحص از تامين اجتماعي نيز گفت: به اعتقاد من طرح اين موضوع بدون نيت بود اما اين يك خطاي استراتژيك از سوي كسي بود آن را رسانه‌اي كرد. در حال حاضر اطلاعاتي كه آقاي مرتضوي براي ما فرستاده 90 درصدش مربوط به قبل از دوران تصدي ايشان است.

رييس كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي افزود:‌ آقاي مرتضوي اسامي 160 نماينده مجلس هشتم را به من دادند و مدعي بودند اينها كارت هاي هديه را از تامين اجتماعي دريافت كردند اما از مجلس هشتم خبري ندادند كه چند نفر و چه ميزان دريافت كردند.

وي طرح موضوع دريافت هديه تامين اجتماعي از سوي نمايندگان را ابزاري براي تحت الشعاع قرار دادن تحقيق و تفحص از اين سازمان توصيف كرد و گفت: ما مي بنييم كه خبري از تحقيق و تفحص در رسانه ها نيست و بحث ها در رابطه با پرداخت‌هاي ناچيزي است به نمايندگان صورت گرفته در حالي كه جمع پرداختي به 160 تا 170 نماينده مجلس هشتم، صد ميليون تومان بوده كه عدد قابل توجهي به نسبت ساير تخلفات سازمان تامين اجتماعي به حساب نمي‌آيد.

پورمختار ادامه داد: طبيعتا وقتي اين مسائل وارد فضاي رسانه‌اي مي‌شود طرف‌هاي درگير هم موج سواري مي‌كنند و استفاده‌هاي خود را مي‌برند كما اين كه همين الان اين اتفاق افتاده است.

فهرست نمايندگان فعلي كه هديه گرفته‌اند، ارائه نشده است

رييس كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي در اين باره اضافه كرد كه كميسيون اصل 90 خواستار ارائه اسامي نمايندگان مجلس نهمي شده كه هداياي از تامين اجتماعي دريافت كرده‌اند اما اين فهرست هنوز به مجلس ارائه نشده است.

شكايت از مديريت مناطق آزاد در دولت قبل به كميسيون اصل 90

وي همچنين با اشاره به پرونده مناطق آزاد در اين كميسيون گفت: شكايتي در مورد بحث واگذاري‌ها و نحوه مديريت مناطق در دولت گذشته مطرح شده كه در كميسيون در حال پيگيري است.

پورمختار درباره پرونده پتروشيمي‌ها در كميسيون اصل 90 تصريح كرد: پرونده پتروشيمي ايلام با شكايت نماينده ايلام در مورد هزينه‌هاي زيادي كه درآن صورت گرفته و همچنين صورت‌هاي مالي غير واقعي ارائه شده، مطرح در حال رسيدگي است.

پيگيري پرونده‌هاي پتروشيمي در اصل 90

نماينده مردم بهار و كبودرآهنگ اضافه كرد:درمورد پتروشيمي بيستون كه از طرف سازمان خصوصي سازي به آقاي ريخته گران واگذار شده هم عنوان شده كه اصل واگذاري داراي اشكال بوده و مقررات و اهليت خريدار رعايت نشده است.

وي همچنين با اشاره به بازداشت ريخته گران گفت:‌ البته تا جايي كه من اطلاع دارم بازداشت ايشان به واردات فولاد و تخلفاتي كه در اين مورد محرز شده مربوط است.

گفت‌وگو از خبرنگار پارلماني ايسنا: الهه حميدي كيا

انتهاي پيام

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن