تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803008049




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لاريجاني در اجلاس دبيران حزب موتلفه اسلامي: /كامل/ سياستمدار بادكنكي حضور خود را در نفي ديگران مي‌بيند


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: لاريجاني در اجلاس دبيران حزب موتلفه اسلامي: /كامل/ سياستمدار بادكنكي حضور خود را در نفي ديگران مي‌بيند
مرحوم عسگراولادي در تمامي شرايط دشوار انقلاب و در شرايطي كه عده‌اي در شرايط سياسي كشور غوغا ايجاد مي‌كردند رفتاري متين و مشفقانه داشت و در همين چند سال اخير هم ما شاهد سلوك و رفتار حكيمانه وي در فتنه اخير بوديم. لاريجاني در اجلاس دبيران حزب موتلفه اسلامي: /كامل/ سياستمدار بادكنكي حضور خود را در نفي ديگران مي‌بيند


رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: سياستمدار بادكنكي حضور خود را در نفي ديگران و توفاني شدن شرايط مي‌بيند، اما يك سياستمدار ريشه دار فضا را آرام مي‌كند و در نفي ديگران زندگي نمي‌كند.

به گزارش خبرنگار ايلنا، علي لاريجاني در اجلاس دبيران استان و شهرستان‌هاي سراسر كشور حزب موتلفه اسلامي، طي سخناني ضمن تجليل از مرحوم عسگراولادي اظهار داشت: من هميشه حزب موتلفه را حزبي پايدار مي‌دانستم و حركت آن‌ها را حركتي ريشه دار ارزيابي مي‌كنم.

رئيس مجلس شوراي اسلامي بابيان اينكه دستاوردهاي مرحوم عسگراولادي در جامعه همچنان درخشندگي داشته است، گفت: مرحوم عسگراولادي همواره در تقويت نيروي انساني و ساماندهي امور سياسي نقشي اساسي داشته است.

وي در ادامه ضمن ابراز ارادت به روح مرحوم عسگراولادي، وي را يكي از سياست مداران برجسته ايران دانست و گفت: بعيد است كه به اين سادگي جاي خالي ايشان پر شود.

لاريجاني خاطرنشان كرد: عسگراولادي بيش از نيم قرن در ساحت سياسي كشور حضوري موثر داشته و لذا برهمه ما واجب است كه نسبت به اين مرد بزرگوار قدر‌شناس باشيم.

وي با اشاره به مراسم چهلمين روز درگذشت مرحوم عسگراولادي افزود: موضوعيت دارد كه ما نسبت به رفتار سياسي و سلوك ايشان شناسايي دقيق تري داشته باشيم.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در توضيح اين مطلب اظهار داشت: نكته مهمي كه در اين زمينه بايد به آن اشاره كرد اين است كه اوسياستمداري ريشه دار بود و در عرصه سياست رفتاري حكيمانه و سنجيده داشت و فرق يك سياستمدار ريشه دار با سياست مدار بادكنكي در همين نكته است.

وي افزود: سياستمدار بادكنكي حضور خود را در نفي ديگران و توفاني شدن شرايط مي‌بيند، اما يك سياستمدار ريشه دار فضا را آرام مي‌كند و در نفي ديگران زندگي نمي‌كند.

لاريجاني با بيان اينكه البته بايد ارزيابي كرد كه چطور سياستمداراني ريشه دار گاهي تحت الشعاع سياستمداران بادكنكي قرار مي‌گيرند، گفت: اما مرحوم عسگراولادي در تمامي شرايط دشوار انقلاب و در شرايطي كه عده‌اي در شرايط سياسي كشور غوغا ايجاد مي‌كردند رفتاري متين و مشفقانه داشت و در همين چند سال اخير هم ما شاهد سلوك و رفتار حكيمانه وي در فتنه اخير بوديم.

وي گفت: نكته ديگري كه لازم است در مورد مرحوم عسگراولادي يادآور شوم اين است كه شرايط را تغيير مي‌داد و تابع شرايط نبود و اين درحالي است كه خيلي از افراد با توجيه زندگي مي‌كنند و آرمان‌هايشان را در خودشان توجيه مي‌كنند.

لاريجاني در ادامه افزود: از آنجا كه علم سياست جزو علوم علمي است در پي تعيين واقعيت‌ها و تغيير دادن شرايط است.

لاريجاني با بيان اينكه يك سياستمدار نمي‌تواند توهمي باشد، گفت: زماني در همسايگي ما تحولاتي رح داد و افراطيوني كه امروز غره هستند كه سر مسلمانان را مي‌برند، روي كار آمدند برخي مي‌گفتند اين واقعيت است و ما بايد آن را بپذيريم. در حالي كه اين يك اشتباه مبنايي است. همه سياست مداران بايد آرمان داشته باشند، اما در عين حال حركت آن‌ها بايد واقع گرايانه باشد.

وي با تأكيد براينكه مرحوم عسگراولادي سياستمداري تأثيرگذار بود، گفت: وي واقعيت را به سمت مرحله متعاليتر مي‌كشاند و مي‌توان گفت او يك سياستمدار واقعي و سرمايه بود. به گونه‌اي كه حتي قبل از انقلاب نيز تحت فشار قرار نگرفت و همواره تلاش مي‌كرد كه شرايط را تغيير دهد.

لاريجاني افزود: افرادي همچون مرحوم عسگراولادي از نفت پرارزش‌تر هستند، چرا كه يك سياستمدار وقتي فرمانده ملي كشور باشد مي‌تواند آن كشور را بدون نفت هم اداره كند و شرايط را تغيير دهد. مرحوم عسگراولادي نيز يك رجل سياسي مسلكي بود كه در زندگي فردي و اجتماعي همواره هدفدار بود و گام‌هاي خود را راسخ برمي داشت.

رئيس مجلس با اشاره به وصيت نامه مرحوم عسگراولادي يادآور شد: وصيت نامه ايشان نيز بسيار تأثيرگذار بود. ما بايد افتخار كنيم كه چنين شخصيت‌هايي در كشور اينگونه زندگي كردند. يك انسان مسلكي ابتدا رابطه خود را با خدا درست تنظيم مي‌كند و مابقي امور تحت‌‌‌ همان به درستي تنظيم مي‌شود، اما نبايد فراموش كرد كه هر مسلكي انسان را به تعالي نمي‌رساند تنها مسلكي كه محور آن خدا باشد متعالي است.

وي ادامه داد: شرايط سياسي هيچگاه مرحوم عسگراولادي را تغيير نمي‌داد و وي‌‌‌ همان عسگراولادي باقي ماند. همانطور كه هيچگاه براي هيچ پستي تلاش نمي‌كرد و دردمندانه و هدفدار سخن مي‌گفت. اين شخصيت‌ها در عصري كه فريبكاري جزو اصول سياستورزي محسوب مي‌شوند تراز ديگري را نشان مي‌دهند. اين نمونه تربيت انقلاب اسلامي است كه بسيار ارزشمند است.

لاريجاني با بيان اينكه مرحوم عسگراولادي بسيار اخلاق گرا بود، گفت: جنس سياست كمي خشن است، اما آقاي عسگراولادي همواره نسبت به مخالفين با ادب واخلاق حرف مي‌زد نمونه مكاتبات او در دوره دوم خرداد نيز همين‌ها را نشان مي‌دهد. نقدهاي وي برسر حكمت است اگر چه گاهي صحبت‌هاي تيزي دارد، اما اخلاق در آن هست و اين نشان دهنده فكر ديني وي است.

وي با بيان اينكه مرحوم عسگر اولادي در نظردادن شجاع بود، گفت: اينكه ديگران براي وي فرياد بزنند برايش مهم نبود و گاهي حس مي‌كرد بايد خود را هزينه كند و شجاعت اين كار را نيز داشت و از نقد كردن هراسي نداشت اگرچه برخي نسبت به وي ايراداتي را مي‌گرفتند. من توصيه مي‌كنم مكاتبات وي را مدون كنيد تا از درون آن مسلكي براي نحوه نقد ديگران دربياوريم چرا كه يك عمر تجربه در اين مكاتبات نهفته است.

رئيس مجلس همچنين يادآور شد: وجود همچون شخصيتي در حزب موتلفه اسلامي براي اين حزب افتخار آميز است، ضمن اينكه فقدان ايشان نيز خسارت بار است البته شما جمعيت مسلكي هستيد كه راه وي را دنبال خواهيد كرد.

لاريجاني با اشاره به مسائل روز كشور خاطرنشان كرد: در شرايط فعلي گاهي آورده‌هاي ما دقيق ديده نمي‌شود در شرايط بين المللي عده‌اي به دنبال اين هستند كه با فريب كاري و لفاظي برخي نقاط قوت كشور را ناديده بگيرند، در حالي كه جمهوري اسلامي طي ۳۴ سال ملت ايران را سرافراز كرد و حركتي كه امام ايجاد كرد و رهبران جمهوري اسلامي براي آن تلاش كردند ايجاد كننده ظرفيت بزرگي شد كه البته قطعا اين ظرفيت بدون كاستي نيست و مي‌شد كه بهتر از اين كار شود كه البته دموكراسي نقاط ضعف و قوت خود را دارد اما در مجموع مي‌بينيم شرايط كشور از نظر بين المللي و منطقه‌اي جلو رفته است.

رئيس مجلس با بيان اينكه ما پيش از انقلاب كشور مطرحي نبوديم، گفت: در اين دوران به خاطر نسبت شاه با آمريكا و اسرائيل بايد خجالت مي‌كشيدم و در داخل كشور نيز تنها چند شهر آباد داشتيم و مابقي در وضعيت اسفباري زندگي مي‌كردند و شرايط ديكتاتوري حاكم بود در حالي كه در اين سال‌ها شرايط تغيير كرده است. اگر چه ژئوپلوتيك ايران نيز بسيار برجسته است و اين از تيزهوشي امام و رهبري بود كه از اين ظرفيت به خوبي استفاده كنيم.

رئيس مجلس با اشاره به ظرفيت‌هاي نيروي انساني در كشور، خاطرنشان كرد: ظرفيت علمي خوبي در كشور داريم كه نبايد آن را دست كم گرفت، نتيجه سي سال زحمت الآن در حال به بار نشستن است. امروز ما حتي قدرت ساخت نيروگاه در ديگر كشور‌ها را داريم كه نيروگاه‌هاي هسته‌اي بخشي از آن است. من از قبل نيز گفته‌ام كه غربي‌ها نگراني از بابت ساخت بمب هسته‌اي ندارند كما اينكه ما نيز هيچگاه به دنبال آن نبوده و نيستيم اما مسئله آن‌ها چيز ديگري است كه گاهي در الفاظ آن‌ها مشاهده مي‌كنيم.

وي افزود: همانطور كه بار‌ها اشاره كرده‌اند ظرفيت منطقه‌اي ايران بالا رفته و نفوذ آن نيز بيشتر شده است. گاهي همه مسائل بخوبي درك نمي‌شود و صورت ظاهر جلوه پيدا كرده و باطن آن ديده نمي‌شود. مسئله هسته‌اي موضوع مهمي است كه مي‌تواند تراز كشور را بالا ببرد. ما طي اين سال‌ها در زمينه دفاعي نيز رشد بسياري داشتيم كه اين حركت نبايد تحت الشعاع مسائل ديگر قرار گيرد.

لاريجاني ادامه داد: من سال‌ها در فضاي مسئوليت‌هاي مختلف بودم و مي‌توانم شهادت بدهم كه قالب مسائل استراتژيك كه توان كشور را بالا برد با هدايت رهبري صورت گرفت و اين از نعمت‌هايي است كه ساختار حكومت ما دارد. علاوه بر نيروي انساني يكي ديگر از آورده‌هاي كشور ما توان دفاعي است كه نمي‌توانيم در اين خصوص پوشيده حرف بزنيم. اينكه ديگران نگران هستند دليل نمي‌شود كه ما آورده خود را كم ببينيم. قطعا امروز ما از قدرت‌هاي موشكي منطقه هستيم. و دليلي ندارد كه اين را پنهان كنيم. آن‌ها كه بايد اين مسئله را مي‌دانند.

وي خاطرنشان كرد: كشوري امروز مي‌تواند استقلال خود را حفظ كند كه توان بازدارندگي داشته باشد ما اين را در سلاح كشتار جمعي نمي‌بينيم، اينكه امروز توان دفاعي ما توانسته روي پاي خود بايستد بسيار مهم است نيروي دفاعي ما با مانور نيروي دفاعي نشد بلكه آزمون جنگ را گذرانده و دفاعي جانانه كرده است.

رئيس مجلس با اشاره به وضعيت اقتصادي كشور عنوان كرد: اقتصاد ما از ابتداي انقلاب تاكنون مسير خوبي را دنبال كرده البته در دوره‌اي از جمله سالهاي گذشته مشكلاتي ايجاد شد و فرمان اقتصاد درست عمل نكرد و ظرفيت‌هاي كشور فعال نشد. اين از اشكالات كار بود اگر دولت جديد به اين ظرفيت‌ها توجه كند مي‌تواند پايه‌هاي خوبي گذاشته و كشور را به جلو ببرد.

لاريجاني در ادامه سخنان خود ظرفيت ايران در مسائل منطقه اي را نكته مهم ديگري دانست و همچنين اظهار داشت: ما از اينكه حزب الله يك نيروي مقاومي است كه توانست كمر رژيم صهيونيستي را خم كند افتخار مي كنيم چرا كه حزب الله توانست با مقاومت خود براي همه كشورهاي منطقه اي عربي آبرو ايجاد كند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي ماجراي جنگ 33 روزه حزب الله و لبنان را ماجرايي پند آموز عنوان كرد و افزود: فلسطيني ها نيزتوانستند با كمك ايران در جنگ 22 روزه مقاومت كنند و شكست ديگري را به اسرائيل وارد آورند.

وي با اشاره به جنگ هاي ماجراجويانه در سوريه خاطرنشان كرد: نزديك سه سال است كه سوريه همچنان در مقابل دشمنان مقاومت مي كند و پيشبيني هاي دشمن در زمينه پيروزي در سوريه هم غلط از آب درآمد و دشمنان نتوانستند اين سد را از مقابل اسرائيل بردارند.

لاريجاني تأكيد كرد: ما از مردم مظلوم دفاع كرديم و اين اقدام ما براي صحنه بين المللي آورده اي مهم داشت.

رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: اين كه اگر در زمان بوش رئيس جمهور سابق آمريكا آن سرو صدا ها را بعد از 11 سپتامبر به راه انداخت و ادعا كرد كه در عراق يك دموكراسي ايجاد خواهد كرد كه به كشورهاي منطقه سايه انداز باشد اما ديديم كه دست آخر مجبور شد كه با خجالت از عراق بيرون برود.

لاريجاني گفت: وقتي آمريكايي ها به عراق حمله كردند تنها سه كشور بودند كه مخالف اين حمله بودند، اما وقتي كه اشغال عراق صورت گرفت همان كشورها هم بلافاصله از آمريكايي ها عذرخواهي كردند اما ما همچنان مخالفت كرديم.

وي افزود: اگر جمهوري اسلامي در مقابل اين جريانات ايستادگي نمي كرد نه تنها به خود، بلكه به كل منطقه صدمه مي زد و منطقه دچار يك ديكتاتوري بين المللي مي شد و اين خدمت بزرگ جمهوري اسلامي به منطقه بود كه شر يك ديكتاتوري بين المللي را از منطقه كم كرد.

رئيس قوه مقننه با اشاره به توافقات هسته اي ايران با كشورهاي 1+5 گفت: من معتقدم تغيير شرايط براي غربي ها به اين دليل است كه بدون جمهوري اسلامي نمي تواند در منطقه كاري انجام دهد.

لاريجاني در ادامه با اشاره به مشكلات موجود در كشور، مشكلات اقتصادي را مهمترين مشكل جمهوري اسلامي دانست و بردرستي روش سياسي جمهوري اسلامي در منطقه و صحنه بين المللي تأكيد كرد.

وي همچنين اظهار داشت: نقطه ضعف كشور ما اين است كه ما از لحاظ اقتصادي دچار مشكلاتي هستيم كه قسمت كمتري از آنها مربوط به تحريم هاست، اما بخش عمده آن به مسائل مديريتي و سوء مديريت در كشور مربوط مي شود.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه سخنان خود در خصوص مشكلات اقتصادي كشور، نحوه اجراي هدفمند كردن يارانه ها را اشتباه دانست كه باعث لطمه زدن به توليدات داخلي كشور شده است.

وي گفت: ما بايد بپذيريم سوء مديريت باعث مشكلات اقتصادي كشورشده تا بتوانيم مسائل را به درستي حل كنيم.

لاريجاني اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب چند سال است كه بر اجراي اصل 44 قانون اساسي تأكيد مي كنند؟ آيا اين اصل 44 را اجرا كردن چيزي است كه مقام معظم رهبري گفته اند؟ اينكه منابع را از دولت بگيريم و به دستگاه هاي ديگر بدهيد؟

رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه سخنان خود بار ديگر به عمل به رهنمودهاي مقام معظم رهبري در خصوص اصل 44 قانون اساسي تأكيد كرد و گفت: بخش مهمي كه مي تواند سربلندي كشور را حفظ كند بخش اقتصادكشور است و همين مسئله هم در مذاكرات هسته اي تأثيرگذار خواهد بود. به اين معني كه اگر رقيب متوجه شود كه ما دليل مشكلات اقتصادي خود را به خوبي دريافته ايم در مذاكرات هسته اي هم موفق عمل خواهيم كرد.

وي در پايان سخنان خود ابراز اميدواري كرد كه با رهنمودهاي رهبر فرزانه انقلاب حضرت آيت الله خامنه اي با فهم و ارزيابي درست شرايط بتوانيم با سرافرازي رو به جلو حركت كنيم و زمينه براي رفع مشكلات موجود فراهم شود.

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن