تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع): مؤمن نه بدى مى كند و نه معذرت مى خواهد و منافق هر روز بدى مى كند و معذرت مى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819004837




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سخنگوي دولت: سبدكالا هر3ماه يكبار توزيع مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: سخنگوي دولت: سبدكالا هر3ماه يكبار توزيع مي شود
هيأت دولت صبح ديروز به رياست دكتر روحاني، رئيس‌جمهوري تشكيل جلسه داد.

در جلسه هيات دولت با توجه به اولويت و اهميت فوق‌العاده توسعه حمل و نقل ريلي در كشور، بخش مهمي از اين جلسه به استماع گزارش وزارتخانه‌هاي راه و شهرسازي و كشور از وضع حمل و نقل ريلي و برنامه‌هاي توسعه آن اختصاص يافت.

در اين گزارش وضع موجود حمل و نقل ريلي و روند تغييرات آن در سال‌هاي گذشته در حمل بار، مسافر و پيش‌بيني‌هاي آينده براساس شاخص‌هاي معتبر مورد بررسي دقيق قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني در اين جلسه با تأكيد بر مزيت حمل و نقل ريلي در كاهش مصرف انرژي، كاهش آلودگي‌هاي زيست محيطي، افزايش ايمني، راحتي و آرامش در سفر،‌ كاهش تصادفات و آثار فراوان اقتصادي و اجتماعي، توسعه حمل و نقل ريلي را از اولويت‌هاي اساسي دولت دانست و ضمن حمايت كامل دولت از اين اقدام، وزارت راه و شهرسازي را مأمور كرد با جديت كامل و طراحي‌هاي اقتصادي و سنجيده، تحقق آن را پيگيري نمايند.

رئيس‌جمهوري حمل و نقل ريلي را در توسعه بخش صنعت، معدن، كشاورزي و گردشگري، يك عامل مهم برشمرد و با توجه به اهميت راهبردي آن در توسعه مناسبات اقتصادي با كشورهاي ديگر، توسعه خطوط ريلي و اتصال آن به شبكه بين‌المللي در مرزهاي كشور را يك ضرورت استراتژيك دانست.

دكتر روحاني همچنين بر بهره‌گيري از روش‌هاي تأمين مالي داخلي و خارجي و منابع حاصل از صرفه‌جويي انرژي به‌عنوان روش‌هاي تأمين منابع تأكيد كرد.در ادامه، هيأت وزيران با ارجاع موضوع به كميسيون امور زيربنايي، صنعت و محيط زيستِ دولت، اين كميسيون را مأمور كرد تا ضمن بررسي دقيق پيشنهادهاي ارايه شده، تصميمات مورد نياز حمايتي دولت از توسعه حمل و نقل ريلي را به دولت ارايه كند.

اختصاص 1500 ميليارد تومان به توسعه ريلي كشور در سال 93

معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهوري با تاكيد بر اين كه مخالفت دولت با اصل و محتواي تشكيل سازمان مديريت و برنامه ريزي نيست بلكه با شكل آن مخالف است گفت: احياي اين سازمان جزء اختيارات رئيس جمهوري است كه در قانون پيش‌بيني شده و نيازي به مصوبه مجلس نداشت.

به گزارش مهر، محمدباقر نوبخت در حاشيه جلسه هيات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره دلايل مخالفت دولت با شكل احياي سازمان مديريت اظهار داشت: سخن دولت در اين باره اين است كه رئيس جمهوري از اختيار احياء سازمان مديريت برخوردار است و خودش مي تواند آن را احيا كند و اين موضوع نياز به مصوبه مجلس نداشت.

وي در پاسخ به سئوالي درباره تعيين ساز و كارهاي اجرايي سازمان مديريت پس از احيا از سوي دولت ادامه داد: با توجه به اين كه تشكيل اين سازمان به تصويب مجلس رسيده است پس از دستور رئيس جمهوري براي احياي اين سازمان ما ساز و كارهاي چابك و روزآمدي براي آن در نظر خواهيم گرفت كه عيب هاي قبلي سازمان مديريت در آن وجود نداشته باشد.

توسعه ريلي كشور

نوبخت در ادامه با اشاره به مصوبات جلسه هيات دولت گفت: امروز هيات دولت به چگونگي توسعه شبكه ريلي كشور و قطار شهري پرداخت و گزارشاتي در اين باره دريافت كرد. بر اين اساس بالغ بر 1500 ميليارد تومان براي توسعه ريلي كشور و 500 ميليارد تومان براي راهداري و بهسازي جاده هاي كشوردر سال 93 اختصاص يافت.

توزيع سبد كالايي

سخنگوي دولت در ادامه به چگونگي توزيع دو سبد كالا در بهمن و اسفندماه پرداخت و توضيح داد: بر اين اساس علاوه بر كارمندان رسمي، پيماني و قراردادي همه شاغلان و بازنشستگان دولت و نيروهاي مسلح شامل دريافت اين سبد كالايي مي‌شوند. همچنين علاوه بر آنچه براي افراد تحت پوشش كميته امداد و بهزيستي در نظر گرفته شده است به صورت جداگانه سبد كالايي بهمن و اسفندماه به اين افراد هم اختصاص خواهد يافت.

وي ادامه داد: براي اين كه شمول افراد دريافت كننده اين سبدهاي كالايي افزايش پيدا كند نياز به مصوبه دولت داشتيم كه در جلسه ديروز تصميم گيري شد. دانشجويان متاهل، طلاب، خبرنگاران و هنرمندان هم به جمع دريافت كنندگان اين سبد كالايي اضافه شدند.

وي از ادامه توزيع سبدهاي كالايي يارانه اي در سال 93 خبرداد و يادآور شد: توزيع سبدهاي كالايي در سال 93 حداقل هر فصل يك بار انجام مي شود و رئيس جمهوري به معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي ماموريت داد كه موضوع ارائه بيش از يك سبد كالايي در هر فصل را براي سال آينده بررسي كند.

نوبخت درباره همخواني بودجه سال 93 با اقتصاد مقاومتي گفت: بودجه ارائه شده نوعي بودجه انقباضي و واقع بينانه در چارچوب اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي است تا اقتصاد ما را در برابر تكان هاي مختلف احتمالي حفظ كند از اين جهت بنياد اقتصاد مقاومتي در لايحه بودجه 93 رعايت شده است.

كاهش اعتبارات عمراني

معاون برنامه ريزي و نظارت رئيس جمهوري با اشاره به اين كه ميزان اعتبارات عمراني در لايحه بودجه 93 نسبت به سال 92، 33 درصد كاهش يافته است ادامه داد: البته حمايت از طريق فاينانس براي مقاومت بيشتر و توليد بيشتر انجام خواهد شد اما عمده اعتبارات عمراني به 246 طرح بزرگ اختصاص داده شده است كه اين طرح ها در سال آينده به بهره برداري خواهند رسيد.

نوبخت در پاسخ به سئوالي درباره ميزان كسري بودجه سال آينده خاطر نشان كرد: با عنايت به اين كه برخلاف سال جاري به دولت اجازه داده شده است كه از مكانيزم تخصيص استفاده كند لذا ما هيچ كسري نخواهيم داشت و لايحه بودجه سال 93 هم با اين حساب تقديم مجلس شد

استعفاي نمايندگان

وي در پاسخ به سئوالي درباره استعفاي نمايندگان استان خوزستان گفت: استان خوزستان از استان هاي با اهميت براي كشور ماست و خدمات مردم آن را در دفاع مقدس و تامين نفت كشور هيچ گاه فراموش نمي كنيم.

وي اضافه كرد: طبيعي است نمايندگاني كه طرح‌هاي آن ها اعتبار كمتري مي گيرند اعتراض كنند اما ما 246 طرح را براي سال آينده مشخص كرده ايم و عمده اعتبارات عمراني را به آن ها اختصاص داده ايم كه حتما به بهره برداري خواهند رسيد.

معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهوري در عين حال يادآوري كرد: آنچه ما به عنوان لايحه بودجه 93 به مجلس ارائه كرده ايم پيشنهاد است و روي ميز نمايندگان قرار دارد. آن ها مي توانند آن را اصلاح كنند و يا اگر مخالفتي دارند به كميسيون هاي تخصصي و كميسيون تلفيق ارائه كنند لذا نمايندگان محترم به هر شكلي كه فكر مي كنند به عدالت و بهره‌وري نزديك تر است درباره بودجه عمل كنند.

نوبخت در پاسخ به سئوالي درباره اين كه يكي از نمايندگان ادعا كرده است در لايحه بودجه 93 توجهي به مناطق محروم نشده است گفت: ما در اينجا ساز و كاري با عنوان دفتر توسعه روستاها داريم كه بيش از 200 ميليارد تومان براي توسعه جاده ها و 250 ميليارد تومان براي توسعه آب روستاها به اين دفتر اختصاص داده شده است.

بودجه 93

نوبخت در پاسخ به سئوالي مبني بر اين كه آيا گشايش هاي اعتباري و ارزي احتمالي در لايحه بودجه 93 در نظر گرفته شده است يا خير گفت: اميدوار به شرايطي هستيم كه در آن با گشايش اعتباري در منابع ارزي بتوانيم با دست باز براي رفع مشكلات اقدام كنيم. ميعانات گازي بر اساس شكل فعلي اعداد و ارقام در بودجه آورده شده است.

وي با تاكيد بر اين كه دولت بسيار محتاطانه بودجه را تنظيم كرده و سقف بودجه عمومي را 7.3 درصد كاهش داده است گفت: متاسفانه اين موضوع باعث شد كه برخي از نمايندگان به دليل كاهش اعتبارات طرح ها مكدر شوند اما بايد درك كرد كه دولت رو به روي قدرت ها ايستاده و مي خواهد حداكثر استفاده را از منابع ببرد.وي افزود: قانون بودجه 92 بر اساس اعتبارات جاري 210 هزار ميليارد توماني طراحي شد و عملكرد آن در حد 130 هزار ميليارد تومان خواهد بود اما در لايحه بودجه سال 93 اعداد و ارقام بزرگ ذكر نشده است اين در شرايطي است كه ما مي توانستيم به اعداد اضافه كنيم اما امكان تخصيص وجود نداشت.

سخنگوي دولت گفت: اجازه بدهند دولت شفاف عمل كند، انجام كارهايي براي اين كه دولت بر اساس شفافيت عمل نكند باعث نمي شود كه ما با يك روكش كار خود را انجام دهيم و براي اين كه همه را راضي كنيم اعداد و ارقام غيرواقعي ارائه كنيم، آنهايي كه بودجه‌شان كاهش يافته است، سقف بودجه و محدوديت آن را درك كنند چون كشوري كه چهار ميليون بشكه نفت توليد مي كند اما بيش از يك ميليون عملكرد نمي‌تواند داشته باشد معلوم است كه با تمامي ظرفيت كار نمي كند.نوبخت درباره ميزان وام هاي خارجي در سال آينده اظهار داشت: ما در سال آينده وام خارجي نخواهيم داشت اما 35 ميليارد دلار براي فاينانس در نظر گرفته ايم كه مي تواند به اعتبارات عمراني كمك كند هم اكنون امكان استفاده 20 طرح بزرگ از تسهيلات خارجي (فاينانس) فراهم شده است.

وي در پاسخ به سئوالي درباره ميزان واگذاري‌ها و انتشار اوراق مشاركت در سال آينده گفت:هفت هزار ميليارد تومان براي فروش سهام كارخانجات، سه هزار ميليارد تومان اوراق مشاركت و سه هزار ميليارد تومان مربوط به خزانه اسلامي براي سال آينده خواهد بود. اعتقاد داريم در واگذاري سهام كارخانجات دولت نبايد به درآمدزايي و تامين مالي فكر كند بلكه بر مبناي سياست هاي ابلاغي اصل 44 از سوي رهبر معظم انقلاب اقدام نمايد.معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهوري خاطر نشان كرد: متاسفانه در گذشته بخشي از سهام كارخانجات به عنوان رد ديون واگذار شد كه بر اين اساس اكثر واگذاري ها به بخش خصوصي واقعي نبود. اعتقاد داريم كم كم بايد از اوراق مشاركت خارج شده و به سمت ماليات برويم.

منطقه بندي جديد در كشور

وزير كشور درباره اخباري مبني بر رايزني هاي اعضاي احزاب منحل شده براي بازگشت به عرصه سياسي كشور گفت : قوه قضائيه در اين باره تصميم گير است و موضوع به وزارت كشور ارتباطي ندارد

.به گزارش مهر، عبدالرضا رحماني فضلي در حاشيه جلسه هيات دولت در پاسخ به سئوالي درباره زمان ديدارش با احزاب سياسي كشور گفت: سعي مي‌كنيم تا دو هفته آينده جلسه اي را با احزاب سياسي مختلف ديگر برگزار كرده و نظرات آنها را بگيريم.

وزير كشور در پاسخ به سئوالي در باره جزئيات طرح وزارت كشور براي منطقه بندي يا ايالتي شدن كشور ،تاكيد كرد: بنده سخن از ايالتي شدن نگفته‌ام بلكه درباره طرحي براي منطقه بندي جديد در كشور سخن گفته ام.

وي ادامه داد: بايد مطالعه دقيقي در اين باره انجام شود كه آيا امكان اجراي اين طرح وجود دارد يا خير، بر اين اساس بايد به صورت جدي كارشناساني را دعوت كرده و بررسي كنيم كه آيا منطقه بندي در تقسيمات جديد كشوري ممكن است يا خير.

رحماني فضلي با بيان اين كه هم اكنون پنج استان براي اجراي آزمايشي اين طرح انتخاب شده و به عنوان يك منطقه در نظر گرفته شده اند، خاطر نشان كرد: حتي اگر اجراي اين طرح هم ممكن باشد، قطعا مقدماتي طولاني خواهد داشت؛ چراكه بايد نظرات دولت را در اين باره بگيريم و پس از تصويب اين موضوع در دولت حتما مصوبه مجلس را هم نياز داريم.

وي در باره انتخاب دو استاندار باقي مانده (خراسان رضوي و قم) اظهار داشت: اين هفته انتخاب استاندار نداشتيم، اما تلاش مي كنيم به زودي و تا هفته آينده تكليف دو استاندار باقي مانده مشخص شود.

وي در عين حال يادآور شد كه گزينه هاي مختلفي براي استان خراسان رضوي مطرح هستند و يكي از گزينه‌هاي جدي استاندار فعلي اين استان است.

رحماني فضلي در پاسخ به سئوالي درباره ديدار رئيس جمهوري با نمايندگان ان جي اوها گفت: تلاش مي كنيم كه اين ديدار اواخر دي ماه انجام شود.

عملكرد درخشان وزارت خارجه

معاون پارلماني رئيس جمهوري گفت: وزارت امور خارجه يكي از درخشان ترين عملكردها در دولت تدبير و اميد را دارد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين مجيد انصاري روز گذشته در حاشيه جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سئوال كه واكنش دولت نسبت به تذكر 20 نماينده مجلس به رئيس جمهوري درباره وزير امور خارجه چيست، گفت: پيشاپيش موفقيت هاي دولت يازدهم، توفيقات وزارت امور خارجه و فعاليت هاي شخص دكتر ظريف بوده است.

معاون پارلماني رئيس جمهوري تاكيد كرد كه دولت از عملكرد دستگاه سياست خارجي حمايت مي كند.

معاون امور مجلس رياست جمهوري ادامه داد: فكر مي كنم داوري عمومي در كل كشور هم رضايت از عملكرد دستگاه سياست خارجي است.

وي با اطمينان از ادامه تعامل وزير امور خارجه با مجلس، اظهار داشت: دولت به طور جدي از عملكرد سياست خارجي كشور و وزير امور خارجه دفاع مي كند و ايشان را از وزيران بسيار موفق مي داند.

معاون رئيس جمهوري با بيان اين كه در اين هفته مجلس تعطيل نبود و كار سنگيني هم داشتيم و بر اين اساس ارائه گزارش حضور وزيران در مجلس شوراي اسلامي به تعويق افتاد، گفت: تلاش مي كنيم در هفته آينده گزارشي از عملكرد 100 روزه معاونت امور مجلس رئيس جمهوري را ارائه دهيم.

مجيد انصاري ادامه داد: همراه اين گزارش، گزارشي از تعامل وزيران با مجلس شوراي اسلامي را هم تهيه و منتشر مي كنيم.

معاون امور مجلس رئيس جمهوري با اشاره به آيين نامه مجلس شوراي اسلامي درباره سئوال نمايندگان از وزيران، توضيح داد: ممكن است برخي از اين سئوالات منطبق با وظايف وزيران نباشد اما اين به معناي تقابل دولت و مجلس نيست.

انصاري به برنامه ريزي ها و رايزني هاي صورت گرفته در اين باره اشاره كرد و افزود: در جلسه مشترك سران سه قوه تاكيداتي بر نحوه تعامل سه قوه و راهكارهاي آن صورت گرفته است.

وي با بيان اين كه تاكيد رئيس مجلس شوراي اسلامي هم بر اين بوده است كه بايد سئوالات نمايندگان ساماندهي شود، ادامه داد: سئوالاتي كه در حوزه وظايف وزيران طبق قانون اساسي و يا آيين نامه ها نيست، بايد حذف و يا از دستور خارج شود.

انصاري، گفت: تلاش ما بر اين است كه اين سئوالات به حداقل برسد، دولت از پاسخگويي به سئوالات ابا و هراسي ندارد، اما انتظار ما از نمايندگان مجلس اين است كه رعايت در آغاز كاربودن وزيران و دولت را داشته باشند . مي توان سئوالات را با مكانيزم‌هاي ديگري بررسي كرد.



جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن