تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيد بن خالد جُهَنى: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله از هيچ نمازى به نماز ديگر مشغول...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820964427




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آقاي رئيس! فيفا هم حرف جعلي امارات را پذيرفت+تصاوير


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: آقاي رئيس! فيفا هم حرف جعلي امارات را پذيرفت+تصاوير
اگر سري به سايت فيفا بزنيد، مي‌بينيد‌ در بخش ليگ كشورها، نام جعلي «‌Arabian Gulf League» براي ليگ امارات ثبت شده است.


به گزارش سرويس فضاي مجازي خبرگزاري فارس، سايت تابناك نوشت: نزديك به يك سال است كه فدراسيون فوتبال امارات، نام ليگ اين كشور را به نام جعلي خليج ع ر ب ي تغيير داده و در سايه كوتاهي مسئولان فوتبال ايران در پيگيري اين كار غير‌قانوني، سايت فدراسيون جهاني فوتبال فيفا هم اين نام را به رسميت شناخته و در صفحه معرفي اين ليگ، ‌عبارت «Arabian Gulf League» را به كار برده است.

يك ماه پيش كه مسئولان فوتبال ايران، از حضور سپ بلا‌تر در ايران ذوق‌زده ‌بودند، در رسانه‌ها و افكار عمومي اين مطالبه مطرح شد كه از فرصت حضور بلا‌تر و شيخ سلمان در ايران استفاده ‌و به غائله نام جعلي ليگ امارات پايان داده شود؛ ماجرايي كه پيش از اين هم در آغاز مطرح شدنش، ‌مي‌شد با رايزني‌هاي مناسبي پايان يابد.

با اين حال، مردم و اصحاب رسانه فرصت پديد آمده را زمان مناسبي براي حل اين مناقشه مي‌دانستند.‌ در كمال ناباوري، رئيس فدراسيون به ‌فارس گفت: «در خصوص خليج فارس صحبتي نكرده و نخواهيم كرد». در كنفرانس خبري سپ بلا‌تر هم به طرز عجيبي به خبرنگاران گفته شد كه در اين زمينه سؤالي پرسيده نشود و حتي مترجم را از ترجمه پرسش‌هايي در اين زمينه منع كردند.

اين اقدامات فدراسيون فوتبال، در حالي بود كه سخنان بلا‌تر در ايران نشان مي‌داد، ‌او آگاهي چندان دقيقي از اين ماجرا ندارد، زيرا در خلال‌‌ همان سفر وقتي بلا‌تر از موزه تنوع زيستي ايران بازديد مي‌كرد، معصومه ابتكار، موضوع خليج فارس را پيش كشيد كه بلا‌تر ‌پرسيد: «اين‌‌‌ همان مسأله‌اي است كه شما با برخي كشورهاي عربي در مورد آن مشكل داريد؟!» اين ناآگاهي بلا‌تر به موضوع، سبب شد تا بر اين گمانه كه مسئولان فدراسيون فوتبال كار قابل توجهي براي پيگيري اين موضوع تا‌كنون انجام نداده‌اند، صحه گذاشت.

مسئولان فدراسيون فوتبال ايران با چند نامه‌نگاري ساده و ارتباط‌گيري با مسئولان فدراسيون جهاني فوتبال، مي‌توانست بسيار آسان‌تر بحث نامگذاري ليگ امارات به يك نام جعلي را حل و فصل كند؛ اما اين گونه نشد و حتي مسئولان فدراسيون فوتبال و وزارت ورزش، حاضر نشدند از فرصت حضور بلا‌تر در ايران بهره گرفته و موضوع خليج فارس و حمايت از تماميت ارضي ايران را با رئيس فدراسيون جهاني فوتبال در ميان بگذارند.

هم‌اكنون در ادامه اين پيش‌روي‌ها، اگر سري به سايت فيفا بزنيد و در بخش ليگ‌هاي كشورها، نگاهي به ‌امارات متحده عربي بيندازيد، مي‌بينيد كه اين ليگ هم در سايت اين فدراسيون با نام «Arabian Gulf League» ثبت شده و اطلاعات آن بروز مي‌شود.

در حالي نام ليگ امارات با عنوان جعلي در سايت فيفا ثبت شده كه عنوان ليگ كشور ما در همين وب سايت در عين بي سليقگي با عبارت بالا نمايش داده شده است.

بسياري بر اين باورند كه رابطه خوب كفاشيان با رئيس بحريني كنفدراسيون فوتبال آسيا‌ و حمايت شيخ سلمان از نامگذاري ليگ اماراتي، موجب شده تا كفاشيان نخواهد با مطرح كردن اين موضوع در حضور بلا‌تر و پيگيري پرقدرت اين ماجرا، خاطر دوستان عرب خو‌د را آزرده كند. در‌‌ همان روزهاي حضور بلا‌تر در ايران هم اين تنها مهدي تاج بود كه در اين زمينه موضع‌گيري كرد و رئيس شاداب فدراسيون فوتبال به سياق هميشگي خود‌ به شوخي از پي اين مسأله گذشت.

بازگشت به صفحه نخست گروه فضاي مجازي

انتهاي پيام/

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن