تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى الله عليه و آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819218540




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس انجمن پزشكان كودكان ايران:كوليك نوزادان درمان دارويي ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس انجمن پزشكان كودكان ايران:كوليك نوزادان درمان دارويي ندارد
رئيس انجمن پزشكان كودكان ايران گفت: كوليك از هفته سوم تولد به بعد، هر روز در يك ساعت خاص تكرار مي‌شود كه هيچ دارويي هم در كاهش آن تأثير ندارد و خود به خود بعد از سه ماه برطرف مي‌شود.


غلامرضا خاتمي در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، اظهار داشت: گريه، صحبت كودك با اطرافيان خود است و چون كودك نمي‌تواند حرف بزند ناراحتي و نياز خود اعم از تشنگي، گرسنگي، گرم و سرد بودن و... را با گريه بيان مي‌كند.

رئيس انجمن پزشكان كودكان ايران گفت: اكثر مادران دلايل گريه نوزاد خود را به تدريج درمي‌يابند و مي‌توانند براي توقف گريه كودك، اقدام لازم را انجام دهند.

استاد دانشگاه علوم پزشكي تهران تصريح كرد: در خارج از محدوده گريه‌‌هاي معمول كودك، از هفته سوم تولد به بعد، خيلي از نوزادان بي دليل گريه مي‌كنند كه اين گريه‌ها در اثر قولنج يا كوليك است.

وي گفت: اين گريه‌ها دو تا سه ماه طول مي‌كشد و حتي ساعت گريه نيز مشخص است و كودك صبح‌‌ها راحت است و عصرها بدون هيچ دليلي دو ساعت گريه مي‌كند و بعد مجدداً آرام مي‌شود.

رئيس انجمن پزشكان كودكان ايران تأكيد كرد: اين روند هر روز و در يك ساعت خاص تكرار مي‌شود كه هيچ دارويي هم در كاهش آن تأثير ندارد و خود به خود بعد از سه ماه تمام مي‌شود.

خاتمي ادامه داد: برخي از پزشكان از آن به نفخ يا دل درد تعبير مي‌كنند اما واقعيت اين است كه اين مورد مشكل‌ساز نيست و در همه بچه‌ها اين حالت به طور طبيعي اتفاق مي‌افتد.

استاد دانشگاه علوم پزشكي تهران تصريح كرد: اگر كودكي از صبح تا آخر شب گريه مي‌كند ديگر علت آن كوليك نيست و بايد علت اين گريه بيش از حد را پيدا كرد.

انتهاي پيام/

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن