تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند! زبان را عذابى دهد كه هيچ يك از اعضاى ديگر را چنان عذابى ندهد. زبان گويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818987600




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بستر‌سازي اشتغال براي فارغ التحصيلان حوزه it و ict


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: بستر‌سازي اشتغال براي فارغ التحصيلان حوزه it و ict
حوزه it و ict از حوزه هاي پر اشتغال است و بايد بستري مناسب جهت اشتغال فارغ التحصيلان اين رشته فراهم نمود.


به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛ حاضر در محل سورنا ستاري رئيس معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري در نشستي مشترك با وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: شركت‌هاي دانش بنيان زمينه‌هايي در جهت اقتصاد دانش بنيان را فراهم مي‌كنند و محور اصلي توسعه بخش دانش بنيان اشتغال حوزه it و ict است.

وي عنوان كرد: در يك فرصت هزار روزه ي معاونت علمي و فناوري قصد داريم قطب فناوري را مطرح كنيم و در حوزه‌هاي نرم افزاري هم در پارك فناوري پرديس برنامه‌هاي زيادي خواهيم داشت.

وي اظهار داشت: هدف ما سرمايه گذاري است كه بتوانيم فارغ التحصيلان نخبه را از طريق اين مراكز جذب كنيم تا دانش آن‌ها به عمل و اقتصاد كشور و زندگي شخصي مردم تاثير خود را نشان دهد.

وي همچنين در خصوص فاز دوم پارك فناوري پرديس گفت: براي توسعه اين پارك معاونت جهت سرمايه گذاري بايد نظامي مستقر سازد تا درصد ايده‌هاي تجاري سازي را افزايش دهد و با كمترين هزينه به بهترين نتايج برسيم.

دكتر سورنا ستاري در حاشيه نشست مشترك با وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در جمع خبرنگاران با اشاره حمايت‌هاي اين معاونت از شركت هاي دانش بنيان افزود: در اين زمينه هماهنگي هايي با دستگاه هاي مختلف صورت گرفته است.

معاون علمي و فناوري رياست جمهوري با هماهنگي هاي صورت گرفته با وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات ابراز اميدواري كرد كه در آينده نزديك بازار مناسبي براي محصولات دانش بنيان در حوزه ICT‌ در كشور ايجاد شود.

وي به مصوبه اخير بنياد ملي نخبگان اشاره كرد و در اين باره توضيح داد: بر اين اساس در صورتي كه مخترعان 45 درصد در اجراي پروژه هاي تحقيقاتي و اختراعات مشاركت داشته باشند مي توانند جزء برگزيدگان مسابقات علمي باشند و به عضويت بنياد ملي نخبگان در آيند.

ستاري يادآور شد: در گذشته ميزان مشاركت مخترعان در اجراي پروژه اي 35 درصد تعيين شده بود.

بودجه صندوق نوآوري و شكوفايي به 800 ميليارد تومان در سال آينده افزايش مي يابد

دكتر سورنا ستاري روز پنجشنبه در حاشيه‌ي نشست مشترك با وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات كه در محل پارك علم و فناوري پرديس برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: بودجه سال 93 معاونت علمي و فناوري، 15 تا 20 درصد رشد خواهد داشت.

وي گفت: مقرر شده است تا بيش از 500 ميليارد تومان به صندوق نوآوري و شكوفايي اختصاص يابد.

ستاري اضافه كرد: پيش‌بيني ما اين است كه با بودجه‌هاي جانبي، بودجه صندوق نوآوري و شكوفايي به 700 تا 800 ميليارد تومان در سال آينده افزايش يابد.

وي گفت:تا قبل از سال كه بودجه صد ميليون است به محض تمام شدن با تاكييد رئيس جمهور دوباره بودجه اي يه معاونت علمي و فناوري اختصاص خواهد يافت.

ستاري، رئيس معاونت علمي و فناوري در حاشيه نشست مشترك در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: يكي از راه‌هاي اشتغال نخبه‌ها توسعه در حوزه ICT است و اميدواريم كه اشتغال مناسبي در اين زمينه داشته باشيم.

وي گفت: همكاري‌هاي تنگاتنگ در هيات دولت و نظارت مستقيم و هماهنگي‌هايي با وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات به نفع فارغ التحصيلان جوان خواهد بود. وي در ادامه توضيح داد: سرمايه گذاري در پارك به توسعه بخش خصوصي شركت‌هاي دانش بنيان كشيده خواهد شد.

انتهاي پيام/

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن