تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802517484




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سايت هاي علمي نبايد فيلترينگ شوند/ پهناي باند اينترنت تاپايان امسال افزايش مي يابد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: سايت هاي علمي نبايد "فيلترينگ" شوند/ پهناي باند اينترنت تاپايان امسال افزايش مي يابد
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با بيان اينكه "فيلترينگ" نبايد بر سرعت اينترنت اثرگذار باشد، گفت: اعتقادي به فيلترينگ سايت هاي علمي و آموزشي نداريم و نبايد اين سايت ها فيلتر باشند.


به گزارش خبرنگاراورژانسit باشگاه خبرنگاران، دكتر محمود واعظي در حاشيه نشست مشترك با معاونت علمي در پاسخ به سوال خبرنگاران با تاكيد بر اينكه وزارت ارتباطات و مسئولان آن اعتقادي به فيلترينگ ندارند، افزود: موضوع فيلنرينگ دو بخش است يك بخش آن فيلتر مربوط به سايتهاي علمي و تخصصي و آموزشي است كه اين سايت ها نبايد فيلتر باشد.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات بخش دوم فيلترينگ را مربوط به سايت هاي غير اخلاقي دانست و اظهار داشت: اين امر نه اولويت قوه قضائيه و نه دولت است بلكه از مطالبات و درخواست هاي مردم است كه سايت هاي غير اخلاقي در دسترسي نباشند.

وي ادامه داد: در حال حاضر نوجوانان كمتر از 14 سال به مراتب بيشتر و بهتر از والدين خود از اينترنت استفاده مي كنند از اين رو سعي مي شود كه در دسترسي به اين نوع سايت ها نظارتهايي صورت گيرد.

واعظي در عين حال خاطر نشان كرد: موضوع فيلترينگ نيايد بر سرعت اينترنت و دسترسي به سايت علمي اثر گذار باشد.

وزير ارتباطات، ICTرا پيشران توسعه فناوري در كشور توصيف و اضافه كرد: براي توسعه آينده كشور بايد زير ساخت هاي لازم فراهم شود كه در حال حاضر 51 هزار كيلومتر فيبرنوري در كشور داريم و براي توسعه سراسري ارتباطات درصدد هستيم كه 22 كيلومتر فيبر نوري ديگر به اين ميزان اضافه شود.

وي از افزايش 20 برابري پهناي باند اينترنت در 100 روز گذشته خبر داد و يادآور شد: در حال حاضر پهناي باند اينترنت كشور 550 گيگابايت در ثانيه بوده است و تا كنون اين عدد را به 800 گيگابايت در ثانيه شده است و تا پايان سال به 4 ترابايت يعني 8 برابر خواهد شد.

بخش خصوصي گامي براي تبلور شدن در حوزه ICT

واعظي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در ادامه گفت: در راستاي خودكفايي كشور با توجه به ارتباط يك وزارت اطلاعات و معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و سياست‌هاي دولت و مليتي كه شركت‌هاي دانش بنيان دارند، در سال‌هاي آينده گام‌هايي در اين زمينه خواهيم برداشت.

وي با گراميداشت شهدا و شهيد ستاري ادامه داد و گفت: اهداف كلان در زمينه كارهايي براي رهبر معظم ارجح است از جمله اقتصاد كشور توجه ويژه به ارتقاء علم و فناوري و به مراتب شركت‌هاي دانش بنيان است.

وي اظهار داشت: دولت يازدهم توجه خاصي به مشكلات كشور از جمله آرندي، موضوع تحقيق موضوع پژوهش‌‍هاي بومي است كه به طوري بتوانيم اين مشكلات را در داخل كشور حل كنيم تا ايده‌ها توليد بازار جهاني و استفاده در پروژه‌ها و داشتن بازار‌هاي خارجي جز اساس و اولويت اين دولت است كه همكاري اين حوزه مي‌تواند اولويت‌هاي دولت را محقق سازد.

وي در ادامه گفت: همواره ICT و شركت‌هاي دانش بنيان به عنوان اولويت دولت است و نيازي به تصدي گري دولت نداريم، و حمايت از بخش خصوصي به همراه سياست گذاري و نظارت به آن متبلور شود

سرمايه گذاري در بخش خصوصي جز برنامه‌ ريزي‌هاي ماست

وزير ارتباطات افزود: تا پايان برنامه پنجم حوزه ICT كشور بين 48 تا 50 ميليارد تومان سرمايه گذاري كند تا سيزده هزار و هشت‌صد ميليارد آن براي زيرساخت صرف و بقيه براي بخش خصوصي برنامه‌ ريزي شده است. وي در خصوص موضوع آرندي و تحقيق توضيح داد: عنايت به ايده‌هاي جديد در سراسر كشور و ايجاد ارتباط بين دانشگاه‌ها و مركز تحقيقاتي داشته باشيم.

بيست درصد نخبه‌هاي فني در حوزه ICT هستند

وي در خصوص بورس ايده توضيح داد: اگر بورس ايده خوب كار شود و با توجه به اين‌كه رشد خوبي در حوزه ICT دريم، حدود بيست درصد از افراد نخبه فني كه وارد دانشگاه مي‌شوند، علاقه‌مند به حوزه ICT هستند. و از اين لحاظ بايد به فارغ التحصيلان اين رشته بها بدهيم و در داخل كشور پيشرفت‌هاي بسيار خوبي داشته باشم.

وي در ادامه گفت: هميشه فارغ التحصيلان اين رشته در ايران بعد از خارج رفتن كار‌هاي بزرگي انجام مي‌‌دهند و بايد بستر مناسبي برايشان فراهم سازيم و فارغ التحصيلان اين رشته را در اختيار كشور قرار دهيم.

وي گفت: طي نوعي كار تحويل آفرين، بايد اشتغال در اين بخش‌ها را به وجود آوريم و بخش‌ شركت‌هاي دانش بنيان و سرمايه گذاري نيروي انساني به ويژه IT صورت گيرد.

توجه 75 درصدي به بخش خصوصي

واعظي وزير اطلاعات و فناوري اطلاعات در حاشيه نشست مشكات بين وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و معاونت علمي و فناوري در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: همكاري معاونت با وزارت ارتباطات كار خوب و فوق العاده‌اي است و بايد تجربيات مسئولين و دست اندر كاران پارك علم و فناوري مورد توجه قرار گيرد، خصوصا حوزه ICT كشور هم به همين منوال بايد پيش برود.

وي گفت: بخش توسعه اين پارك به ICT قرار گرفته و در جهت ارتقاء سطح علمي و فناوري كشور و شركت‌هاي دانش بنيان قوت بگيرند تا ايده‌ها به پژوهش‌ها، و پژوهش ها به توليد، و توليد به توليد صنعتي و تجاري مورد استفاده در داخل قرار گيرد و به صادرات كالا منجر شود.

وي اظهار داشت: به دليل ارتباط با معاونت علمي و فناوري اطلاعات از همان روزهاي اول در حاشيه هيات دولت صحبت‌هايي در جهت اهداف پژوهش و علمي شده بود. وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ادامه داد: دولت يازدهم با توجه به ارتقاء فناوري‌هاي پيشرفته و ارتقاء علم كشور كه از اولويت‌هايش است بايد مورد توجه جدي قرارگيرد.

ICT ، پيشگام وزير ساخت توسعه است

وي عنوان كرد: در دنيا امروز ICT پيشگام وزير ساخت توسعه مطرح شده است و ما مي‌توانيم آينده‌اي روشن و توسعه يافته داشته باشيم، در صورتي‌كه زير ساخت‌ها مورد توجه قرار گيرند، به همين دليل پروژه‌هايي را طراحي كرديم كه با استقبال خوب مجلس روبرو شديم و ICT جز اولويت‌هي دولت هم به شمار مي‌رود.

انتهاي پيام/

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن