تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چه آسان است مرگى كه در راه رسيدن به عزّت و احياى حق باشد، مرگ عزتمندانه جز زندگى جاو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819880880




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهترين شهرهاي دنيا براي تجارت تا سال ۲۰۲۵


واضح آرشیو وب فارسی:الف: بهترين شهرهاي دنيا براي تجارت تا سال ۲۰۲۵
برخي از شهرها بر بازار تجارت امروز دنيا تسلط دارند و اطلاعات مربوط به آن‌ها منتشر شده‌است. اما در دهه آينده كدام شهرها پيشروان تجارت جهان خواهند بود؟

به گزارش تراز تمامي كشورها خواهان رشد در تجارت و تسلط بر آن در سطح جهاني مي‌باشند. بر اساس پيش‌بيني‌ اخير بانك جهاني، شهرهايي كه تا سال ۲۰۲۵ به‌واسطه رشد اقتصادي خود، به تجارت جهاني تسلط پيدا كرده و مراكز روبه‌رشد تجارت هستند، مشخص شده‌اند.

در اين گزارش، شهرهايي كه بازارهاي آن‌ها تا سال ۲۰۲۵ با بيش از ۱۰ پله رشد در تجارت روبه‌رو خواهند بود، از ميان ۱۲۰ بازار مهم كنوني جهان، رتبه‌بندي شده‌اند. يكي از يافته‌هاي جالب اين گزارش اين است كه شهرهاي بزرگ جهان لزوما بهترين رشد و عملكرد را نخواهند داشت. اين شهرها به ترتيب عبارتند از:

۱.سائوپائولو، برزيل
جمعيت: ۲۰.۲ ميليون
اين شهر بر اساس پيش‌بيني‌ها تا سال ۲۰۲۵ بيشترين رشد را با ۲۵ پله بهبود داشته و به رتبه ۳۶ بازارهاي جهان خواهد رسيد. فرهنگ باز، دسترسي آسان به بندرها، نيروي كار جوان و در حال رشد و زيرساخت‌هاي مخابراتي قوي همگي اين شهر را به پتانسيلي بالا براي رشد در دهه آينده رسانده‌است.

۲.اينچئون، كره‌جنوبي
جمعيت: ۲.۸ ميليون

اينچئون با ۱۷ رتبه صعود تا سال ۲۰۲۵ روبه‌رو خواهد بود. اين شهر به سومين شهر بزرگ كره‌جنوبي از نظر فرهنگ، تجارت، و مركز اوقات فراغت تبديل شده‌است. استقلال دولت محلي و ريسك پايين در بلاياي طبيعي از ديگر دلايل رشد اين شهر مي‌باشد.

۳.بمبئي، هند
جمعيت:۱۶.۹ ميليون
رشد رتبه تا سال ۲۰۲۵ برابر با ۱۶ پله خواهد بود. بر اساس مطالعه اخير، بلوغ مالي و طراوت فرهنگي عوامل كليدي رشد پيش‌بيني شده اين شهر مي‌باشند. اين قدرت اقتصادي با چالش‌هايي نظير مهاجرت نيروي كار جوان ومشكلات زيست محيطي و خطرطبيعي روبه‌روخواهد بود اما قدرت عوامل رشد‌دهنده بسيار قوي‌تر مي باشد.

۴.سنت‌پترزبورگ، روسيه
جمعيت: ۴.۸ ميليون
اين شهر با ۱۵ رتبه رشد تا دهه آينده روبه‌رو خواهد بود. دسترسي آسان به دريا، بهبود محيط زيست و جمعيت روبه رشد اين شهر را به دروازه‌ تجارت غرب تبديل كرده‌است. حمل‌ونقل دريايي از مهم‌ترين دلايل رشد اين شهر مي‌باشد، اگرچه رتبه فساد اقتصادي بالا، از عوامل بازدارنده رشد آن مي‌باشد.

۵.تايپه، تايوان
جمعيت: ۷ميليون
اين شهر آينده‌اي با ۱۴ رتبه پيشرفت تا سال ۲۰۲۵ خواهد داشت. بر اساس گزارشات، اين شهر داراي نهادهاي قوي دولتي و عمومي مي‌باشد كه چارچوبي مجكم براي رشد تجارت را فراهم كرده‌اند.

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن