تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه براى زنده كردن حق يك مسلمان، شهادت حقّ بدهد، روز قيامت در حالى آورده مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804039546




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سقاي‌بي‌ريا: در انتخابات رياست‌جمهوري،ما موفق شديم/سازوكار وحدت با همه را مدنظر داريم


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: سقاي‌بي‌ريا: در انتخابات رياست‌جمهوري،ما موفق شديم/سازوكار وحدت با همه را مدنظر داريم
سخنگوي جبهه پايداري گفت: در زمان انتخابات، رويكرد كانديداها ناظر بر رسيدگي به وضعيت معيشت مردم بود. اما كسي به انقلاب و ارزش‌ها توجهي نمي‌كرد و فقط يك كانديدا از اين موضوعات حمايت مي‌كرد، ما هم از او حمايت كرديم، اين 4 ميليون راي به كانديداي مورد نظر ما باعث شد دنيا نگويد كه اينها از انقلاب دم نمي‌زنند در واقع ما موفق شديم.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام سقاي بي‌ريا سخنگوي جديد جبهه پايداري در اولين نشست خبري خود كه در خبرگزاري فارس برگزار شد، با تشكر از قاضي‌زاده به عنوان سخنگوي قبلي اين جبهه و با اشاره به تاثيرگذاري بالاي جمهوري اسلامي در منطقه و عرصه بين‌الملل گفت: مستكبران امروز نيز در مقابل ما ايستاده‌اند و تلاش دارند جمهوري اسلامي را مديريت كرده يا از بين ببرند.

وي با بيان اين‌كه «ما اگر در مسير خدا حركت كنيم طبق وعده الهي ما را نصرت مي‌كنند» تصريح كرد: معيشت ما در سايه مقاومت و عزت قطعا بهتر تامين خواهد شد.

سقاي ‌بي‌ريا ادامه داد:‌ جمهوري اسلامي از نقاط قوت بسياري برخوردار است، طوري كه دشمنان نمي‌توانند ما را از بين ببرند از اين رو برخي از آنها معتقدند كه بايد جمهوري اسلامي را مديريت كرد.

سخنگوي جبهه پايداري با اشاره به اقدامات دشمن در فتنه 88 و تحريم‌هاي به اصطلاح فلج‌كننده، تاكيد كرد: نه تنها دشمن نتوانست با اين اقدامات كاري از پيش ببرد بلكه جبهه جهاني مقاومت با پيروزي‌هايي همراه بود.

وي تصريح كرد: جبهه جهاني مقاومت، امروز طيف گسترده‌اي را در برمي‌گيرد و سوريه كه تا مرز سقوط پيشرفت كرد به دليل تدبير رهبران بلندپايه جمهوري اسلامي برگشت و مقاومت نجات پيدا كرد؛ از سوي ديگر كشورهايي همچون آمريكا كه با ارسال سلاح به دنبال شكست سوريه بودند نتوانستند كاري از پيش ببرند و به اعتراف خود آنها اگر ايران پشت سر سوريه نبود، اين كشور سقوط مي‌كرد.

سقاي بي‌ريا در ادامه با مورد توجه قرار دادن انتخابات رياست جمهوري اظهار كرد: اين انتخابات پشتوانه مردمي ما را نشان مي‌دهد و فقط كشورهاي معدودي هستند كه 70 درصد مردم آن در مشاركت سياسي حضور يابند. از اين رو بايد توجه داشت كه ما در شرايط عمومي كشوري عادي نيستيم.

سخنگوي جبهه پايداري مذاكرات ايران و 1+5 را نشان دهنده قوت جمهوري اسلامي دانست و افزود: مسئولان مذاكره كننده بايد از نقاط قوت بهره بگيرند، اما گاهي ملاحظه مي‌كنيم اين توجه صورت نمي‌گيرد و برخي مسئولان اظهاراتي دارند كه در دنيا از آن به ضعف تلقي مي‌شود.

وي در ادامه اين نشست خبري با اشاره به در پيش بودن 9 دي خاطرنشان كرد: 9 دي نماد بيداري و بصيرت ملت ايران است كه طومار فتنه‌گران را برچيدند.

سقاي‌ بي‌ريا با اشاره به برخورداري كشور از نسل جوان انقلابي، بيدار و بصير تاكيد كرد: افق جمهوري اسلامي كاملا روشن است و جاي هيچ گونه نگراني نيست، چراكه جوانان با وجود اينكه انسجامي ندارند اما به صورت خوشه‌اي و فردي و به صورت يك بتون براي پايه‌هاي انقلاب هستند.

سخنگوي جبهه پايداري به تشريح نوع رابطه جبهه پايداري با جريان اصولگرايي پرداخت و اظهار كرد: جبهه پايداري همانگونه كه از نامش مشخص است مي‌خواهد اهداف انقلاب را با پايداري ادامه دهد.

وي در بخش پرسش و پاسخ خبرنگاران در پاسخ به سؤالي درباره برنامه‌هاي جبهه پايداري در حال حاضر گفت: ما اخيرا در مشهد مقدس نشستي را با هدف بررسي روند جبهه پايداري برگزار كرديم تا به اين سه سؤال مهم كه از كجا آمده‌ايم؟ كجا هستيم؟ و به كجا مي‌رويم؟ پاسخ دهيم.

سقاي بي‌ريا با اشاره به برنامه‌ريزي‌هاي اين جبهه براي آينده افزود: اهداف اصلي جبهه پايداري همان مباني است كه پايداري به خاطر آن شكل گرفت و تاكيد ما بر فرهنگ است، چراكه همانطور كه رهبر معظم انقلاب نيز فرمودند فرهنگ به برنامه‌ريزي احتياج دارد.

سخنگوي جبهه پايداري با بيان اين‌كه «برخي كارها بدون تشكل صورت نمي‌گيرد و يك دست صدا ندارد» خاطرنشان كرد: اگر لازمه يك كار سياسي و الهي دور هم جمع شدن باشد، واجب است كه كار جمعي صورت گيرد.

وي با اشاره به نسبت جبهه پايداري با ساير احزاب تاكيد كرد: جبهه پايداري درصدد گرفتن قدرت در چنگ خود نيست و در واقع نمي‌خواهد به هر قيمتي افراد منتسب به خود را بر سر كار بياورد و ما اين نكته را در انتخابات گذشته نيز ثابت كرده‌ايم و به طور مثال در انتخابات مجلس نهم 90 درصد با جبهه متحد همراهي داشته‌ايم.

سقاي بي‌ريا با ارائه تعريفي منسوب به آيت‌الله مصباح درباره اصولگرايان مبني بر اينكه آنها دوائر متحدالمركز هستند، ادامه داد: جبهه پايداري از افراد شايسته حمايت مي‌كنند و به طور مثال ما در انتخابات رياست جمهوري اخير شاهد بوديم زماني كه كانديداي مدنظرمان كنار رفت، نگفتيم كه حتما كانديداي مورد حمايت‌مان بايد عضو شوراي مركزي پايداري باشد و از اين رو از آقاي جليلي به عنوان يك نامزد اصلح حمايت كرديم.

سخنگوي جبهه پايداري با تاكيد بر اين‌كه «ما با همه گروه‌ها بر اساس مشتركات تعامل داريم و خط قرمز‌هاي ما را امر به معروف و نهي از منكر رقم مي‌زند» گفت: در رسيدن به حكومت صالحان هر كس كه شايستگي داشته باشد به زير اين پرچم بيايد و اين به معناي رقابت با گروه‌ها نيست چرا كه هر كسي كه چنين تفكري داشته باشد ما از او حمايت خواهيم كرد.

در ادامه خبرنگاري پرسيد گويا قرار است آيت‌الله صديقي و جنتي نيز به شوراي فقاهتي جبهه پايداري بپيوندند كه سقاي بي‌ريا در اين باره گفت: اينها گمانه‌زني است.

خبرنگار ديگري در مورد اظهارات اخير ظريف گفت: دولت جمهوري اسلامي ايران يكي از اركان نظام ما است و تلاش ما بايد بر اين باشد كه خيرخواهي داشته باشيم و ممكن است در اين راه خيرخواهي اقداماتي را انجام دهيم، ولي توجه به اصول انقلاب را بايد مد نظر قرار داد.

سقاي بي‌ريا با بيان اين‌كه «برخي ممكن است در اثر اينكه تازه مسووليت پذيرفته‌اند و اشراف كامل به كارها پيدا نكرده‌اند برخي اظهارات را بيان كنند» در ادامه اظهار كرد: يكي از نمايندگان مجلس براي من نقل كردند در يكي از جلسات وقتي من از يكي از مسوولين اصلي سوال فني هسته‌اي پرسيدم ايشان گفتند كه من در اينجا نظري ندارم و اين موضوع نشان مي‌دهد كه اشراف وجود نداشته در حالي كه اين بزرگوار مسووليت بالايي در تيم مذاكره‌كننده دارد.

وي افزود: در مسائل هسته‌اي بايد نظرات خبرگان آن مسائل را مورد توجه قرار داد و تيم مذاكره‌ كننده بايد با قوت پشت ميز مذاكره بنشيند.

سخنگوي جديد جبهه پايداري در ادامه با اشاره به اظهارات نقل شده از سوي دولت درباره خزانه گفت: گفتن اينها مصلحت نيست، اگر واقعيت هم داشته باشد نبايد بگويند كه البته اين موضوعات واقعيت نداشت.

سقاي بي‌ريا همچنين خاطرنشان كرد: اينكه قدرت آمريكا را خيلي بيش از آنچه است بيان كنيم كه در واقع واقعيت هم ندارد درست نيست، چراكه اگر آمريكا اينقدر توانايي داشت جاي محدودتري مثل لبنان، سوريه يا غزه را از بين مي‌برد، اما نتوانست حتي يك وجب داخل اين كشورها شود.

خبرنگار ديگري از سقاي بي‌ريا پرسيد آقاي روحاني در جايي گفتند كه من سرهنگ نيستم، اما هم اكنون در موارد نظامي دخالت مي‌كند، نظر شما در اين باره چيست؟ كه سخنگوي جبهه پايداري در اين باره اظهار كرد: اين موضوع از مواردي است كه بايد مورد توجه قرار بگيرد.

رييس جمهور وسط ميدان وسيع و عميقي است و مسئوليت رياست جمهوري مسئوليت عظيمي است و رييس جمهور بايد بداند تك‌تك كلماتي كه از آن استفاده مي‌كند مورد استفاده و تحليل قرار مي‌گيرد.

وي همچنين در پاسخ به اين سوال كه اگر به قبل از انتخابات رياست جمهوري بازگرديم آيا جبهه پايداري باز هم به نامزد مستقل تأكيد دارد، يا ساز و كار وحدت را مي‌پذيرد؟ اظهار كرد: ساز و كار ما، ساز و كار به چنگ آوردن قدرت نيست، ما به فكر مصالح انقلاب هستيم و مي‌خواهيم سياست را براساس دين تعريف كنيم.

سقاي بي‌ريا افزود: آموزش به افراد يكي از وظايف عمده ما است و ما در اين موضوع كاري نداريم كه افراد عضو جبهه ما هستند يا نه اين موضوع را وظيفه خود مي‌دانيم، ما ساز و كار وحدت با همه را مدنظر قرار داريم، منتهي اصول اين ساز و كار زد و بند نيست.

سخنگوي جبهه پايداري افزود: زماني كه ديديم تنها يك كانديدا شعار اسلام و انقلاب را سر مي‌دهند و ديگران در اين باره ساكت هستند ما از چنين شخصي حمايت كرديم، چرا كه اين موضوع وجهه انقلاب ما است و اصلا در انتخابات بايد به شعارها و مطالبات كانديداها دقت كرد. نوعا شاهد اين بوديم كه رويكرد كانديداها ناظر بر رسيدگي به وضعيت معيشت مردم بود. اما كسي به انقلاب و ارزش‌ها توجهي نمي‌كرد و فقط يك كانديدا از اين موضوعات حمايت مي‌كرد ما هم از او حمايت كرديم و البته كانديداي ما نسبت به بعضي كانديداي ديگر راي خوبي آورد و اين 4 ميليون راي به او باعث شد دنيا نگويد كه اينها از انقلاب دم نمي‌زنند در واقع ما موفق شديم.

وي همچنين گفت: شاهد بوديم در زمان انتخابات در بين اصولگرايان يك ساز و كار واحد وجود نداشت و ما كنار بوديم، بقيه در ميدان بودند و وحدتي شكل نگرفت. اما ما حاضريم با توجه به اصولي كه داريم در اين موضوع كمك كنيم.

وي در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري مبني بر اينكه چرا اينقدر نسبت به موضوع هسته‌اي و مذاكره انتقاد مي‌كنيد؟ گفت: مسئولان بايد صداي واحد داشته باشند، اما آيا نقد و بررسي عملكرد تيم مذاكره‌كننده در بين مردم و كارشناسان و اينكه مردم بگويند نگران حقوق هسته‌اي هستيم و صحبت‌هايي مثل اينكه حق غني‌سازي ما محدود شده، اين به نفع است يا ضرر؟

سقاي بي ريا گفت: مردم مي‌خواهند به صورت شفاف اين موضوع را بدانند، با توجه به اينكه پيشنهاددهنده سند توافقنامه آمريكايي‌ها هستند، سند پيچيده‌اي است. از اين رو كارشناسان مي‌توانند در اين زمينه صحبت كرده و حتي مناظره داشته باشند.

در ادامه سقاي بي‌ريا با بيان اين‌كه «نبايد به صورت ژورناليستي با توافقنامه ژنو برخورد شود» اظهار كرد: بندهاي اين توافقنامه آينده تاريخ را رقم مي‌زند از اين رو نبايد مردم را در حالت بي‌خبري قرار داد و پيچيدگي‌هاي ژنو را بايد براي آنها باز كرد.

سخنگوي جبهه پايداري با تاكيد بر اين‌كه «در بي خبر گذاشتن ملت از جزئيات ژنو نفعي عايدمان نمي‌شود» افزود: مسئولان حتما بايد پاسخگوي مردم باشند و دولت بايد با سعه صدر به سوالات پاسخ دهد و ما اين را ناصحانه به رئيس‌جمهور توصيه مي‌كنيم.

وي همچنين در پاسخ به اين سوال خبرنگار ايسنا مبني بر اينكه چرا با وجود حمايت‌هاي مقام معظم رهبري از مذاكرات و تيم مذاكره‌كننده انتقادهاي تند نسبت به عملكرد اين تيم داريد؟ فكر نمي‌كنيد با اين وجود پاي خود را فراتر از مقام معظم رهبري گذاشته‌ايد به اين دليل كه به هيچ وجه حمايت‌هاي ايشان از مذاكرات و تيم مذاكره‌كننده را مورد توجه قرار نمي‌دهيد و همچنين اينكه فكر مي‌كنيد انتقادهاي شما به دولت مشفقانه و ناصحانه است در حالي كه اين طور نيست؟ گفت: ما مي‌خواهيم نصحيت و خيرخواهي كنيم و از اينكه آقاي رييس جمهور سركار هستند عصباني نيستيم.

وي با بيان اين‌كه «موضع ما نسبت به دولت و همه مسوولين ناصحانه است و ما ادعايي نداريم كه با كسي هستيم» افزود: به عقيده ما در مورد مسئله توافق‌نامه بايد توضيح بيشتري به مردم ارائه شود.

سقاي‌بي‌ريا همچنين در اين بخش از سخنان خود به اين سوال پاسخ نداد كه چرا حمايت‌هاي مقام معظم رهبري از تيم مذاكره‌كننده را مد نظر قرار نمي‌دهيد.

خبرنگار ديگري در مورد برخي از اظهارات اصلاح طلبان مبني بر اين‌كه از طلب‌شان در سال 88 گذشته‌اند؟ گفت: آقاي روحاني بعد از انتخابات اعلام كردند كه من رييس جمهور همه هستم و وظيفه رييس جمهور اين است كه روي خطوط اصلي انقلاب حركت كند و مقام معظم رهبري نيز اين خطوط اصلي را بيان كردند.يكي از خطوط اصلي هم اين بوده كه بر ظرفيت‌هاي داخلي تكيه كنيم.

وي با بيان اين‌كه «رييس جمهور نبايد وام دار فرد يا جرياني باشد» گفت:‌ آنها (اصلاح‌طلبان) حق ندارند در اين راستا مطالبه‌اي داشته باشند.

سخنگوي جبهه پايداري گفت: بحث فتنه سال 88 مشخص است، قابل انكار نيست و اين ظلم بزرگي بود كه نمي‌توان از آن گذشت.

سقاي‌بي‌ريا همچنين در ادامه اظهار كرد: ما شاهد عزل و نصب‌هاي زياد و در نتيجه محروميت‌هاي كشور از برخي كارشناسان بوده‌ايم و البته خود ايشان قول داده بودند كه چنين كاري انجام ندهد، ولي خواسته يا ناخواسته چنين كاري انجام شد و مشفقانه به ايشان مي‌گويم كه نبايد چنين شود.

خبرنگار ايسنا بار ديگر از سقاي ‌بي‌ريا پرسيد شما در موارد بسياري به فرمايشات مقام معظم رهبري اشاره كرديد اما در خصوص حمايت ايشان از تيم مذاكره‌كننده سخن نمي‌گوييد كه سخنگوي جديد جبهه پايداري در اين باره گفت: به فرمايشات مقام معظم رهبري بايد به صورت يك بسته نگاه كرد، اگر چه ايشان فرمودند كه بايد احترام مذاكره‌كننده را حفظ كرد، اما بحث نظارت مردم را هم مورد توجه قرار دادند، بنابراين بايد به تمام اين نقاط دقت كرد.

وي در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري درباره جزئيات نشست دو روزه اين جبهه در مشهد با حضور آيت‌الله مصباح اظهار كرد: بايد نسبت به كار سياسي، كار فرهنگي صورت گيرد و در فعاليت‌هاي سياسي به ديدگاه اسلام توجه شود.

سقاي بي‌ريا با اشاره به برخي از گزاره‌هاي نهايي جبهه پايداري در نشست مشهد افزود: پايداري تشكلي اسلامي، فرهنگي، انقلابي، ولايي و گفتماني است كه به دنبال قدرت نيست، بلكه در جهت حاكميت صالحين تلاش مي‌كند.

سخنگوي جبهه پايداري خاطرنشان كرد: جبهه پايداري داراي شوراي فقاهتي است كه مشروعيت دهنده و نظارت‌كننده بر آن است و اين جبهه آرمان‌هاي امام و مقام معظم رهبري را دنبال مي‌كند و مسائل سياسي را در چارچوب كار فرهنگي با صبغه اسلامي مورد توجه قرار مي‌دهد.

وي با بيان اين‌كه «جبهه پايداري به دنبال پياده‌سازي آرمان‌ها و مطالبات و دغدغه‌هاي ولي فقيه است» تاكيد كرد: خودسازي يكي ديگر از نكات مورد‌ توجه اين جبهه است.

سقاي بي‌ريا در پاسخ به اين سوال كه بخش «فرهنگ سياسي» كه مورد توصيه آيت‌الله مصباح بود به چه شكل در جبهه پايداري دنبال مي‌شود؟ گفت: جبهه پايداري وظيفه اصلي‌اش، بررسي جنبه‌هاي فرهنگي كار سياسي است، چرا كه ما بايد در كار سياسي جنبه‌هاي فرهنگي را گسترش دهيم.

انتهاي پيام

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن