تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس با يقين بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت كند، كوه‏ها به همراه او تسبيح م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819960393




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اگر جرأت‌ داريد بر خلاف توافق عمل كنيد، ببينيد ما چه مي‌كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اگر جرأت‌ داريد بر خلاف توافق عمل كنيد، ببينيد ما چه مي‌كنيم
به تازگي مسئولان آمريكايي درباره مسائل هسته‌اي ايران زياد حرف مي‌زنند. شما در مذاكرات توافق كرديد و اگر جرأت داريد بر پايه توافق صورت گرفته عمل نكنيد؛ آن وقت ببينيد ما چه خواهيم كرد.
علي لاريجاني امروز در مراسم گراميداشت چهلم مرحوم حبيب‌الله عسگراولادي با بيان اينكه حزب مؤتلفه را يك حزب مستقل و پايدار مي‌دانيم، گفت: اين حزب در فرازوفرودهاي سياسي راه روشن و حركت ريشه‌داري دارد.

به گزارش «تابناك»، علي لاريجاني امروز در مراسم گراميداشت چهلم مرحوم حبيب‌الله عسگراولادي با بيان اينكه حزب مؤتلفه را يك حزب مستقل و پايدار مي‌دانيم، گفت: اين حزب در فرازو فرودهاي سياسي منهج روشن و حركت ريشه‌داري دارد.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينكه اميدوارم دستاورد مرحوم عسگراولادي همچنان در تقويت جمهوري اسلامي درخشندگي داشته باشد و در ساماندهي امور سياسي نقش خود را ايفا كند، افزود: انصافاً مرحوم عسگراولادي از سياستمداران برجسته بود و بعيد است به اين سادگي جاي خالي وجود وي پر شود.

وي با اشاره به اينكه مرحوم عسگراولادي در ‌بيش از نيم قرن ساحت سياست در كشور، يك نقش ‌تأثيرگذاري از جهات مختلف داشت، تصريح كرد: بر ما واجب است كه نسبت به اين مرد بزرگ قدر‌شناس باشيم و راه او را بهتر بشناسيم‌ و امروز كه چهلمين روز درگذشت آن عزيز سفر كرده است، موضوعيت دارد كه نسبت به منهج، رفتار سياسي ايشان شناسايي دقيق‌تري نيز داشته باشيم.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اينكه مرحوم عسگراولادي سياستمداري ريشه‌دار بود، افزود: اين نكته مهمي است كه سياستمداران رفتار سنجيده و حكيمانه داشته باشند و توفان‌زا نباشند؛ بنابراين، تفاوت سياستمدار ريشه‌دار با سياستمدار بادكنكي در همين است.

لاريجاني افزود: تا توفان نباشد بادكنك‌ها در فضا سقوط نمي‌كنند، بنابراين، سياستمدار بادكنكي تا شرايط سياسي توفاني نباشد، خود را نشان نمي‌دهد اما سياستمدار ريشه‌دار فضا را آرام مي‌كند.

وي بيان كرد: سياستمدار ريشه‌دار نقد ديگران را در جايي كه لازم است مشوقانه اعلام مي‌كند و شرايط كشور را توفاني نمي‌كند.

نماينده مردم قم در مجلس نهم با بيان اينكه سياستمدار بادكنكي پس از مدتي كه غبار‌ها از بين رفت، به دليل اينكه ريشه‌اي ندارد، نقشي نخواهد داشت، افزود: البته كشور‌ها بايد ارزيابي كنند كه چگونه سياستمداران ريشه‌دار گاهي تحت‌الشعاع سياستمداران بادكنكي قرار مي‌گيرند.

وي با اشاره به ويژگي‌هاي مرحوم عسگراولادي گفت: مرحوم عسگراولادي در ادوار گوناگون پس از انقلاب كه شاهد فراز و فرودهاي بسياري بوديم، شرايط پرتحرك داشت و يك سياستمدار ريشه‌دار واقعي بود.

وي با اشاره به اينكه وقتي فضاي سياست غبارآلود شد و رفتار پوپوليستي در جامعه حاكم باشد، يك جامعه نمي‌تواند در فضاي شك‌برانگيز رشد كند، افزود: مرحوم عسگراولادي در ادوار مختلف پس از انقلاب كه فراز و فرودهاي بسياري وجود داشت و برخي مي‌خواستند افكار را منحرف كنند، رفتار متين و مشوقانه‌اي داشت.

رئيس مجلس شوراي اسلامي، با تأكيد بر اينكه ايشان شرايط را تغيير مي‌داد و تابع شرايط نبود، افزود: اين در حالي است كه بسياري از افراد در شرايط سخت تحت‌الشعاع ديگران قرار مي‌گيرند.

وي تأكيد كرد: از ديرباز دو نوع علم نظري و عملي وجود دارد؛ سياست، اخلاق و تغيير مدن جزو علوم نظري نيست، بلكه جزو علوم عملي است؛ يعني شرايط را تغيير دادند؛ ‌مرحوم عسگراولادي در اخلاق، سياست و تغيير مدن، هدفدار و بنا بر با واقعيات عمل مي‌كرد.

لاريجاني تصريح كرد: مرحوم عسگراولادي يك سياستمدار تأثيرگذار واقع‌گرا بود و گاهي شرايط را تغيير مي‌داد. لذا از اين جهت يك سرمايه براي كشور بود و در هيچ دوران تحت شرايط قرار نمي‌گرفت كه اين موضوع بسيار ارزشمندي است؛ مرحوم عسگراولادي از نفت براي كشور باارزشمند‌تر بود، زيرا يك سياستمدار ارزشمند بدون نفت هم مي‌تواند كشور را اداره كند.

وي با بيان اينكه مرحوم عسگراولادي در زندگي فردي و اجتماعي خود يك رجل سياس مسلكي بود، افزود: وصيت‌نامه وي نيز بسيار تأثيرگذار بود و وجود اين افراد براي كشور افتخار است.

اين نماينده مردم در مجلس نهم تصريح كرد: انسان مسلكي اول رابطه خود با خدا را درست تنظيم مي‌كند، سپس همه امور متناسب با آن تنظيم خواهد شد.

لاريجاني تأكيد كرد: مرحوم عسگراولادي هميشه‌‌ همان عسگراولادي سابق بود؛ دردمندانه حرف مي‌زد و هدفدار زندگي مي‌كرد، در رفتار اخلاق‌گرا بود.

وي تأكيد كرد: در شرايطي كه متأسفانه سياست در غرب جنس خشن دارد، مرحوم عسگراولادي حتي نسبت به مخالفان خود بااخلاق رفتار مي‌كرد و اين ‌در مكاتبات وي ديده مي‌شد‌.

وي افزود: مرحوم عسگراولادي در نظر دادن شجاع بود و گاهي احساس مي‌كرد بايد خود را نيز هزينه كند و از نقد نيز ترسي نداشت؛ در نقدهايي كه به وي مي‌شد، سعه صدر داشت و توصيه مي‌كنم مكاتبات ايشان را مدون كنيد كه واقعا يك عمر تجربه در كار، در آن هست.

آمريكايي‌ها گمان نكنند مي‌توانند به جمهوري اسلامي ايران كلك بزنند

رئيس مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اظهارات اخير مسئولان آمريكايي درباره مسائل هسته‌اي ايران گفت: به تازگي مسئولان آمريكايي درباره مسائل هسته‌اي ايران زياد سخن مي‌گويند‌.

وي خطاب به آمريكايي‌ها افزود: شما در مذاكرات توافق كرديد و اگر جرأت داريد بر اساس توافق صورت گرفته عمل نكنيد، آن وقت ببينيد ما چه خواهيم كرد.

عضو كميسيون شورا‌ها و امور داخلي كشور در مجلس نهم، با بيان اينكه اين موضوع حل مي‌شود و اين گونه نيست كه آمريكايي‌ها فكر كنند، مي‌توانند به جمهوري اسلامي ايران كلك بزنند، تأكيد كرد: در مراحل بعدي بايد درست عمل كنيم و آنچه ‌مهم است، توجه به اقتصاد كشور خواهد بود و اينكه به دنبال نقطه‌ضعف‌ها باشيم.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اوضاع كنوني كشور گفت: نكته مهم اين است كه اكنون در چه وضعيتي هستيم و چه بايد بكنيم. جمهوري اسلامي ايران در اين ۳۴ سال ملت ايران را خيلي سرافراز كرد، به طوري كه حركتي كه امام (ره) و رهبران جمهوري اسلامي به وجود آوردند، ملت ايران را سرافراز كرد و ظرفيت بزرگي براي كشور ايجاد شد. البته مي‌توانستيم بهتر از اين باشيم؛ اما دلايل داخلي، خارجي و حتي مسائل دمكراتيك در اين شرايط نقش داشت.

وي افزود: در مجموع كه به گذشته نگاه مي‌كنيم،‌ مي‌بينيم كه شرايط كشور از نظر منطقه‌اي و بين‌المللي بسيار پيشرفت كرده، ما در گذشته كشور و ملت مطرحي نبوديم و گاهي خجالت مي‌كشيديم و اين به دليل رابطه رژيم شاه با اسرائيل و آمريكا بود و تنها چند شهر آباد داشتيم.

اين نماينده مردم در مجلس نهم با تأكيد بر اينكه در گذشته شرايط ديكتاتوري بدي در كشور وجود داشت، افزود: در صنعت عقب‌افتاده بوديم؛ اما شرايط ما جداي از موقعيت ژئوپلتيك ايران كه برجسته بود، پيشرفت كرد و فكر مي‌كنم يكي از اقدامات امام (ره) استفاده از ظرفيت ژئوپلتيك ايران بود كه تا حد زيادي از آن استفاده شد.

لاريجاني تأكيد كرد: در اين سال‌ها نيروي انساني كشور رشد كرد، افزايش تعداد دانشجويان، دانش‌آموزان، اساتيد دانشگاه يك ظرفيت علمي بزرگ بود كه نبايد آن را دست كم گرفت.

وي با بيان اينكه ايران در سلول‌هاي بنيادين، داروسازي، پتروشيمي، ساخت نيروگاه و ساير صنايع وابسته رشد كرد، افزود: پيشرفت در موضوع هسته‌اي، نمونه‌اي از آن است.

عضو كميسيون شورا‌ها و امور داخلي كشور در مجلس نهم، تأكيد كرد: من از گذشته بار‌ها گفته‌ام كه آمريكايي‌ها نگران بمب هسته‌اي نيستند كه ما هم آن را خلاف مي‌دانيم، اما مسأله آن‌ها چيز ديگري است و آن گونه كه در الفاظ غربي‌ها ‌مي‌بينيم، اعلام مي‌كنند ظرفيت منطقه‌اي ايران بالا رفته يا نفوذ ايران در منطقه بيشتر شده است.

انرژي هسته‌اي به عنوان سرمايه‌اي ملي، تراز كشور را افزايش داده است

وي با تأكيد بر اينكه مسأله هسته‌اي يك سرمايه ملي است و تراز كشور را افزايش داد، افزود: همچنين در صنايع هوافضا رشد چشمگيري داشتيم و اين پيشرفت ادامه دارد و نبايد تحت‌الشعاع قرار گيرد.

لاريجاني در ادامه با اشاره به پيشرفت‌هاي ايران در حوزه علم با بيان اينكه در رشد علم ايران نبايد ترديد كرد، افزود: اين در حالي است كه اين پيشرفت را در كشور‌ها همسايه شاهد نبوديم و اين به معناي هدايت درست ايران در اين سال‌هاست.

رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: هدايت رهبري موجب افزايش توان ملي كشور بود و اين از نعمت‌هايي است كه ساختار حكومت ما دارد.

عضو فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت مجلس افزود: يكي ديگر از نكاتي كه آورده جمهوري اسلامي ايران غير از نيروي انساني قوي به شمار مي‌رود پيشرفت‌هاي دفاعي كشور است؛ لزومي ندارد در اين زمينه پوشيده سخن بگوييم.

وي افزود: پيشرفت‌هاي دفاعي كشور بسيار ارزشمند است و اينكه ديگران از اين پيشرفت‌ها نگران هستند، دليلي ندارد كه ما آورده خود را در زمينه پيشرفت دفاعي كم ببينيم.

رئيس قوه مقننه با تأكيد بر اينكه قطعا ايران از قدرت بزرگ موشكي در منطقه است، گفت: اين ظرفيت بزرگ دفاعي كشور است و دليلي ندارد آن را پنهان كنيم.

لاريجاني تأكيد كرد: كشوري مي‌تواند استقلال خود را حفظ كند كه توان بازدارندگي داشته باشد، اما ايران بازدارندگي را در سلاح كشتار جمعي نمي‌داند، بلكه در توان دفاعي مشروع مي‌داند.

وي ادامه داد: ما با مانور نيروي دفاعي نشديم بلكه جنگ كرديم؛ نيروي دفاعي كه آزمون جنگ را گذرانده، نيروي دفاعي دست‌كمي نيست.

نماينده مردم قم در مجلس نهم ضمن تشريح خاطرات مسئول اطلاعات ارتش عراق گفت: وي نكات مهمي را بيان كرد از جمله اينكه آمريكايي‌ها چگونه عراق را به جنگ عليه ايران تشويق كردند.

لاريجاني در تشريح خاطره مسئول اطلاعات ارتش عراق گفت: به گفته وي در طول جنگ كمك‌هاي بسياري از سوي آمريكايي‌ها به اين كشور شد؛ حتي در مقطعي كه ارتش عراق در حال زمين‌گير شدن بود، يكي از كشورهاي اروپايي حاضر به كمك به كشور عراق در شرايط جنگ با ايران بود؛ اين كشور‌ها‌‌ همان كشورهايي هستند كه امروز از سلاح هسته‌اي ايران مي‌ترسند.

وي با بيان اينكه بسياري از كشور‌ها حتي كشور مصر به كشور عراق براي جنگ عليه ايران كمك كرد، افزود: تنها دو تا سه كشور عراق را حمايت نكردند؛ در اين شرايط ايران از خود دفاع كرد.

رئيس نهاد قانونگذاري كشورمان در بخش ديگري از اظهاراتش با اشاره به پيشرفت‌هاي اقتصادي ايران در سال‌هاي پس از انقلاب گفت: از نظر توانمندي اقتصادي كارهاي زيربنايي خوبي انجام شده و اقتصاد ما مسير پيشرفت را دنبال كرد. البته در دوره‌اي اشكالاتي در اقتصاد كشور از جمله در چند سال اخير به وجود آمد كه فرمان اقتصاد دولت دقيق عمل نكرد و خيلي از ظرفيت‌هاي اقتصاد در كشور به كار گرفته نشد.

وي تصريح كرد: اين از اشكالات كشور بود كه اگر دولت جديد به ظرفيت‌هاي موجود در اقتصاد كمك كند، شاهد پيشرفت اين بخش خواهيم بود.

نماينده مردم قم در مجلس با تأكيد بر اينكه بخش اندكي از مشكلات اقتصادي كشور مربوط به تحريم‌هاست، افزود: بد اداره كردن كشور از نظر اقتصادي وضع را به اين شكل كرد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي به جلسه مشترك وزير اقتصاد با هيأت رئيسه مجلس اشاره كرد و گفت: چند روز پيش وزير اقتصاد گزارشي از وضعيت اقتصادي كشور را به هيأت رئيسه ارائه داد كه بنا بر آن مجموع بدهي دولت به بخش‌هاي گوناگون، حدود ۴۵۰ تا ۴۶۰ هزار ميليارد تومان است، اين مربوط به بد اداره كردن كشور است.

وي گفت: اينكه ۴۰۰ هزار ميليارد تومان پروژه عمراني كلنگ بزنيم اما ۱۰ هزار ميليارد تومان بودجه داشته باشيم، عاقلانه است؟ اگر بخواهيم اين پروژه‌ها را تكميل كنيم ۶۰ تا ۷۰ سال زمان نياز داريم؛ اين نشان از بد اداره كردن كشور دارد.

لاريجاني در مورد هدفمندي يارانه‌ها نيز گفت: آيا بنا بر قانون عمل شد كه توليد كشور لطمه خورد؟ بسياري از صنايع داخلي كشور به تحريم‌ها ارتباطي ندارند، لذا تصميمات بانكي بايد براي آن‌ها در نظر گرفته شود؛ اين سوءمديريت‌هاست كه مشكلات اقتصادي را پديد مي‌آورد.

وي با تأكيد بر اينكه بايد مشكل سوءمديريت را بپذيريم، افزود: نخستين مسأله‌اي كه يك بيمار مي‌تواند خود را درمان كند، اين است كه بپذيرد ‌بيمار است.

عضو فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت با تأكيد بر اينكه رهبر معظم انقلاب چند سال بر اجراي اصل ۴۴ قانون اساسي تأكيد دارند، گفت: آيا اينكه سه نيروگاه را كه از دولت گرفته شده، دوباره به دولت بازگردانيم، اجراي اصل ۴۴ قانون اساسي است كه رهبر معظم بر آن تأكيد دارند؟

وي با اشاره به پروژه سهام عدالت نيز تصريح كرد: در اين بخش مردم احساس مالكيت نمي‌كنند و تنها برگه‌اي ‌‌دارند كه نه مالكيت دارد و نه سودي براي آن‌ها ‌داشته است.

رئيس نهاد قانونگذاري كشور افزود: سياست‌هاي اصل ۴۴ حركت بزرگي بود اما به معناي اينكه اقتصاد كشور مردمي شود كه راه نجات كشور نيز اين بود.

لاريجاني در بخش ديگري از اظهارات خود بيان كرد: ارائه آمار خلاف واقع براي ايجاد اشتغال چه دردي از جامعه و مردم دوا مي‌كند؟‌ ميزان سرمايه‌گذاري در كشور مشخص است.

اين نماينده مردم در مجلس نهم ادامه داد: در دولت پيش، اعلام شد رشد اقتصادي ۷ درصد است، حال آن كه دو ماه بعد دولت جديد نرخ رشد اقتصادي را منفي ۵.‌۸ درصد اعلام كرد؛ لذا به دليل سياست‌هاي نادرست رشد اقتصادي كشور ۷ درصد نبود.

وي با بيان اينكه در اين شرايط اول بايد درد‌ها را بشناسيم، افزود: براي اينكه كشور سربلند باشد، اقتصاد كشور بايد تقويت ‌و ‌سياست‌هاي اصل ۴۴ ‌اجرا ‌و اقتصاد نيز مردمي شود.

رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: البته دولت جديد اعلام كرده كه قانونگراست و در صورتي كه در راستاي اجراي اصل ۴۴ قانون اساسي گام بردارد، حمايت مي‌شود.

لاريجاني با اشاره به ظرفيت ايران در منطقه نيز افزود: يكي از نكات مهم، ظرفيت ايران در منطقه است كه الهام‌بخشي انقلاب بر آن تأثيرگذار بود.

نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به جنگ ۳۳ روزه لبنان افزود: از اينكه حزب‌الله توانست كمر رژيم صهيونيستي بشكند، افتخار مي‌كنيم، چون اين موضوع آبروي اسلام و كشورهاي عربي است.

وي با تأكيد بر اينكه داستان جنگ ۳۳ روزه لبنان خيلي پندآموز است، افزود: نبايد آن را دست‌كم گرفت.

فلسطين با كمك ايران در جنگ ۲۲ روزه و ۸ روزه پيروز شد

لاريجاني ادامه داد: حتي فلسطينيان با كمك ايران توانستند در جنگ ۲۲ روزه و ۸ روزه مقاومت پيروز شوند و اين شكست ديگري براي اسرائيل بود.

عضو كميسيون شورا‌ها و امور داخلي كشور مجلس نهم با تأكيد بر اينكه ما به هياهوهاي غرب كاري نداريم، به روايت وزير امور خارجه يكي از كشورهاي منطقه درباره جنگ سوريه اشاره كرد و گفت: درباره جنگ سوريه، يكي از وزراي امور خارجه منطقه در‌‌ همان اوايل جنگ به ايران سفر كرد كه ما به او توضيح داديم ‌سوريه مانند كشورهاي ديگر نيست اما وي پاسخ داد حكومت كنوني سوريه دو هفته ديگر سقوط مي‌كند؛ در حالي كه نزديك به سه سال از اين موضوع مي‌گذرد و هنوز حكومت سوريه پابرجاست. حال پرسش اين است كه چرا ادعاي سياستمداري مي‌كنيد؟

ايران سايه ديكتاتوري بين‌المللي را از بشريت دور كرد

اين نماينده مردم در مجلس نهم افزود: جمهوري اسلامي ايران ايستادگي كرد و اگر ايستادگي نمي‌كرديم، نه تنها به خود لطمه مي‌زديم، بلكه تمام صحنه بين‌المللي دچار يك ديكتاتوري مي‌شد و آمريكايي‌ها گمان مي‌كردند كار پايان يافته و مي‌توانند به همه كشور‌ها دستور بدهند اما ايران سايه ديكتاتوري بين‌المللي و شر آن را از بشريت دور كرد كه اين خدمت بزرگ جمهوري اسلامي ايران است.

وي ادامه داد: ‌من بر اين باورم كه تغيير شرايط براي غربي‌ها به خاطر آن است كه متوجه شدند بدون جمهوري اسلامي ايران نمي‌توانند در منطقه كاري انجام دهند.

لاريجاني در بخش ديگري از اظهاراتش با اشاره به ملاحظات فرهنگي رهبر معظم انقلاب در ديدار با اعضاي شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي افزود: ملاحظات فرهنگي رهبر معظم انقلاب نكات اساسي دارد كه بايد مورد توجه قرار داد. البته در اوضاع كنوني برخي از اشكالات در حال برطرف شدن است و همان گونه كه مي‌بينيم، دولت جديد در نگاه كلان لايحه بودجه مسير فراهم شدن بسترهاي توليد را در دستور كار قرار داده است؛ البته برخي اشكالات وجود دارد كه در مجلس در جهت رفع آن‌ها تلاش مي‌كنيم.

عضو كميسيون شورا‌ها و امور داخلي كشور مجلس ادامه داد: اگر بتوانيم ظرفيت‌هاي اقتصادي را آزاد كنيم تا اين ظرفيت‌ها تنفس كنند، اقتصاد به معناي واقعي مردمي مي‌شود كه اين موضوعات نيز در مذاكرات هم تأثير دارد؛ يعني اگر حريف ببيند، نقاط ضعف خود را از نظر اقتصادي شناخته‌ايم در روند مذاكرات تأثيرگذار است.

وي با بيان اينكه اميدواريم با راهنمايي‌هاي رهبر فرزانه انقلاب، فهم ‌و ارزيابي‌هاي درستي ‌از اوضاع كنوني داشته باشيم، تصريح كرد: اگر به اين فهم و ارزيابي دقيق برسيم، مي‌توانيم با سرافرازي از اوضاع كنوني بگذريم و زمينه براي رفع مشكلات نيز فراهم خواهد شد.

رئيس مجلس شوراي اسلامي در پايان تأكيد كرد: حزب مؤتلفه نيز مي‌تواند در اين راه كمك‌‌كار باشد و شرايط را به نحو بهتري رقم بزند.

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن