تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):رسول اكرم صلى الله عليه و آله چيزى مثل شام و غير آن را بر نماز مقدم نمى داشتند و ه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819938913




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رضا سراج در جمع دانشجويان بيرجند:مسئله هسته‌اي را نبايد از يك موضوع ملي به موضوعي جناحي تنزل داد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رضا سراج در جمع دانشجويان بيرجند:مسئله هسته‌اي را نبايد از يك موضوع ملي به موضوعي جناحي تنزل داد
كارشناس مسائل سياسي با بيان اينكه يك پيوند معنادار بين اهداف راهبري و توافق‌نامه ژنو وجود دارد، گفت: تلاش شود در مقابل اين برنامه‌ريزي، مسئله هسته‌اي از يك موضوع ملي به موضوعي جناحي تنزل پيدا نكند.


به گزارش خبرگزاري فارس از بيرجند، رضا سراج چهارشنبه شب در جمع دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي بيرجند اظهار داشت: كانديداي قدرت جهاني بايد داراي قدرت هوشمند يعني قدرت نرم، سخت(بازدارندگي) و اقتصادي باشد.

وي با بيان اينكه كشور داراي قدرت نرم و بازدارندگي است، افزود: قدرت اقتصادي ضلع سوم قدرت هوشمند است كه براي رسيدن به آن بايد منابع غني و فناوري پيشرفته داشته باشد و آن را تبديل به ثروت و قدرت كند.

كارشناس مسائل سياسي با اشاره به اينكه ايران تمام زمينه‌ها براي جهاني شدن را داراست، گفت: در اين مقطع زماني نظام سلطه به دنبال مهار نظام اسلامي است تا اجازه ندهد گام‌هاي آخر اين امر نهايي شود.

سراج به تمركز نظام سلطه بر روي فناوري هسته‌اي اشاره كرد و بيان داشت: فناوري هسته‌اي زير ساخت فن‌آوري‌هاي ديگر و در حوزه كشاورزي، صنايع، دفاعي، داروي نقش‌آفرين و زير ساخت است.

وي ادامه داد: به همين خاطر تمركز قدرت‌ها بر روي اين فناوري است و مي‌خواهند با جنگ رواني مسئله صلح‌آميز هسته‌اي را در تبليغات به جاي تسليحات هسته‌اي جا بيندازند.

غرب 3 هدف براي برنامه هسته‌اي ايران در نظر دارد

كارشناس مسائل سياسي با بيان اينكه غرب سه هدف را براي برنامه هسته‌اي ايران در نظر دارد، تصريح كرد: راهبرد متوقف‌سازي برنامه هسته‌اي ايران، بازگرداندن برنامه هسته‌اي ايران به عقب يا معكوس‌سازي برنامه هسته‌اي ايران و همچنين در گام آخر برچيده‌سازي برنامه هسته‌اي ايران را در دستور كار خود دارند.

سراج با اشاره به اينكه تا قبل از دور جديد مذاكرات، راهبرد آمريكا در قبال جمهوري اسلامي ايران يك راهبرد يك سويه مبتني بر فشار- مذاكره بود، اذعان داشت: در حال حاضر آمريكا‌يي‌ها براي رسيدن به اهداف راهبردي سه‌گانه در مذاكرات 1+5 جمهوري اسلامي ايران، راهبرد دوسوية تعامل- فشار را برگزيده است.

وي بيان كرد: دليل اتخاذ راهبرد جديد آمريكا را مي‌توان ادراك اشتباه كارگزاران آمريكا از دولت جديد جمهوري اسلامي ايران و ارزيابي‌هاي غلط از شرايط و وضعيت اقتصادي و اجتماعي ايران دانست.

گام‌هاي 9 گانه براي تحقق نقشه راهبردي

كارشناس مسائل سياسي با بيان اينكه اين راهبرد را به نقشة راه جديد تبديل كرده‌اند، گفت: در متن توافق‌نامه گام‌هاي 9‌گانه شامل كاهش ماشين‌هاي سانتريفيوژ از سوي ايران، تعليق غني سازي اورانيوم 20 درصد، تعيين سقف براي حجم اورانيوم غني شده 5 درصد، تبديل(اكسايش) انباشته 20 درصد موجود، توقف به‌كارگيري سانتريفيوژهاي نسل 2(IR2)، تعطيلي تأسيسات آب سنگين اراك و يا تبديل آن به يك راكتور عادي و تعطيلي سايت فردو، پذيرش پروتكل الحاقي از سوي ايران و تعطيلي چرخة توليد سوخت هسته‌اي و فرآيند غني‌سازي اورانيوم در ايران و يا نمادين‌سازي آن برنامه‌ريزي شده است.

پيوند معنادار بين نقشه راهبردي و توافق‌نامه ژنو

سراج افزود: در اين توافقنامه، غني‌سازي مشروط و منوط به موافقت طرف غربي است و در مرحله بعدي ايران بايد نگراني‌هاي شوراي امنيت سازمان ملل نسبت به ايران را بر طرف كند.

اين كارشناس مسائل سياسي با بيان اينكه يك پيوند معنادار بين نقشه راهبردي و اهداف راهبري و توافق‌نامه ژنو وجود دارد، تاكيد كرد: متن توافق‌نامه ژنو با ساختار مهندسي شده و بايد تلاش شود در مقابل اين برنامه‌ريزي، مسئله هسته‌اي از يك موضوع ملي به موضوعي جناحي و نزاع و شكاف تنزل پيدا نكند.

انتهاي پيام/69021/ل40

پنجشنبه 21 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن