تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى‏آيد و آرز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806871882




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرونده متمم بودجه شهرداري بسته شد/ نامگذاري خياباني در پايتخت به نام ماندلا


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: پرونده متمم بودجه شهرداري بسته شد/ نامگذاري خياباني در پايتخت به نام ماندلا
پرده برداري از رابطه مالي پروژه صدر و بابك زنجاني، ورود 139 اتوبوس دوكابين به ناوگان اتوبوسراني كشور، بسته شدن پرونده متمم بودجه شهرداري، نامگذاري خياباني در پايتخت به نام ماندلا و... از مهمترين اخبار شهري اين هفته بود.

به گزارش خبرنگار مهر ، اين هفته با خبر ورود 139دستگاه اتوبوس دوكابين، افتتاح مركز كنترل هوشمند سازمان تاكسيراني و آغاز به كار سامانه سيماتاكسي آغاز شد .

شهردار تهران در اين روز با بيان اين كه هنوز هم ما مورد انتقاد هستيم كه چرا در بزرگراهها خطوط اتوبوسهاي تندرو راه اندازي مي كنيم گفت: چرا بايد براي يك ماشين شخصي كه آلودگي بالايي دارد اتوبان بسازيم تا به راحتي حركت كند اما يك اتوبوس با 100 نفر مسافر در ترافيك بماند؟ اين از انصاف به دور است.

مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه هم در اين مراسم با اشاره به اين كه هزينه خريد هر اتوبوس دوكابين بالغ بر يك ميليارد تومان است گفت: نوسازي ناوگان اتوبوسراني مهمترين دغدغه مسئولان شهري است و مطمئنا اگر فكري براي آن نشود به معضلي جدي در چرخه حمل و نقل عمومي تبديل خواهد شد.

در اين روز محمد حقاني رئيس كميته محيط‌ زيست شوراي شهر تهران با استقبال از پيشنهاد شهردار تهران براي قبول مسئوليت هاي كاهش آلودگي هواي پايتخت گفت: اعتبارات و اختيارات لازم براي حل مشكل آلودگي هواي پايتخت به مديريت شهري واگذار شود .

او ادامه داد: مشكل آلودگي هواي يك معضل ملي است و اكثر كلان شهر هاي كشور درگير اين مشكل هستند و برابر قانون متولي رفعو كاهش آلودگي هوا با سازمان محيط زيست است .
وي با بيان اينكه واگذاري مسئوليتهاي دولت در زمينه كاهش آلودگي هوا به شهرداري تا آنجا كه قانون اجازه مي دهد به حل اين مشكل كمك مي كندگفت: حل اين مشكل به مديريت واحد و يكپارچه نياز دارد . به طور مثال راهنمايي و رانندگي بايد زير مجموعه شهرداري باشد.

در جلسه غير علني اين هفته شورا متمم بودجه سال 92 شهرداري تهران، از حيث درآمدها، بودجه سرمايه ايي، هزينه ايي و نگهداشت با اعتباري بالغ بر سي و چهار هزار و چهارصد و نود و دو ميليارد ريال به تصويب رسيد.

ابوالفضل قناعتي عضو كميسيون عمران شوراي شهر تهران بدر اين رابطه گفت: از اعتبارات ساير بخش ها كم كرديم و بودجه 50 ميليارد توماني مترو را در متمم به 350 ميليارد تومان رسانديم.
وي ادامه داد: از اعتبارات بخش فرهنگي- هنري و مالي- اداري كاسته و به توسعه مترو اضافه شد. همچنين قرار شد هزينه ساخت پاركينگ و مسجد براي برج ميلاد در صورت افزايش درآمد تا آخر سال به صورت اصلاحيه به شورا ارائه شود.

اين هفته مديرعامل سازمان بهشت زهرا(س) آمار متوفيان شهر تهران از اول فروردين ماه 91 تا دهم ديماه 1391 را 37973 نفر عنوان كرد و گفت: از اين تعداد 21527 مرد، 14805 زن و 1641 نوزاد بودند. اين در حاليست كه از اين تعداد نيز 11003 نفر در خارج از بهشت زهرا و مابقي در سازمان دفن شدند.

وي با تاكيد بر اينكه بالاترين علت فوت تهراني ها ايست قلبي است، افزود: فوتي هاي ايست قلبي طبق اين آمار ، 3946 نفر بوده كه بيشترين گروه سني بين 80 تا 85 سال با تعداد 4642 نفر گزارش شده است.
توكلي با بيان اينكه فوتي ها بر اساس مناطق 22گانه متفاوت هستند، درخصوص اين آمار طي هفت ماه ابتدايي سال 91گفت: بيشترين فوت از حيث منطقه بندي شهر تهران، در منطقه 2 قرار دارد و كمترين فوتي هم در منطقه 22 بوده است.

در ميانه هفته حسين پورزرندي معاون مالي اداري شهرداري تهران در نشست خبري با اشاره به جزئيات ارتباط پروژه ايران زمين متعلق به بابك زنجاني و تامين هزينه تجهيزات صدر گفت: بايد از روي مستندات حرف بنزيم و اظهار نظر بدون سند گناه است. واقعيت اين است كه هيچگونه تهاتري بين ايران زمين و صدر نبوده، اگر كسي حتي يك گوشه كاغذ در خصوص اين تفاهمنامه بياورد من از شهرداري خداحافظي مي كنم و از معاونت مالي اداري مي روم.

وي با بيان اينكه بابك زنجاني براي پروژه ايران زمين تقاضاي پروانه كرده بود و مانند رويه دريافت عوارض 30 درصد به صورت نقد و الباقي طي 36 مه به صورت اقساط دريافت شده بود، گفت: بابك زنجاني در همين زمان براي پيمانكار پل صدر به خاطر بانكي كه در مالزي داشت ال سي باز كرده و ماشين آلات مورد نياز اين پروژه را وارد كرده است كه رقم آن 40 ميليون دلار بوده. پس از آن كه موعد چكهاي وي در منطقه 2 مي رسد اعلام مي كند چون وي از شهرداري طلبكار است فعلاً چك هايش را وصول نكنيم. هر چند مبلغ بدهي وي در ايران زمين بيشتر از طلبش بوده است.

معاون شهردار تهران اضافه كرد: در حال حاضر موردي كه ما اختلاف داريم آن است كه وي مي گويد نرخ ارز را از زمان قرارداد محاسبه و ما اعلام مي كنيم در حاليكه نرخ ارز از زمان گشايش ال سي مشخص مي شود.
وي خواستار شد اگر قصد داريد سخناني بگوييد كه خلاف واقع است و در خصوص آن سندي نداريد قبلش تحقيقات كنيد من اعلام آمادگي مي كنم اكيپي از خبرنگاران و اعضاي شوراي شهر اين موضوع را بررسي كنند و با بگم نگم اين بحث ها را پيش نبريد.

وي در ادامه به افزايش 15 تا 20 درصدي بودجه سال 93 شهرداري نسبت به سال گذشته اشاره كرد و گفت: تلاش كرده ايم درآمدهاي پايدار در بودجه سال 93 افزايش يابد.
همچنين در جلسه علني اين هفته شوراي شهر تهران نامگذاري خياباني در پايتخت به نام ماندلا و كاظم معتمد نژاد به تصويب رسيد .

اين هفته رضا جهانگيري فر معاون توسعه خدمات اجتماعي سازمان رفاه، خدمات و مشاركتهاي اجتماعي شهرداري تهران از خريد و فروش كودكان براي گدايي خبر داد و گفت: معمولا اين گدايان رفتارهاي مجرمانه ديگري هم دارند مثل خريد و فروش كودك و يا توزيع موادر مخدر ،فروش محصولات مستهجن و... . برخو رد با اين گونه آسيب ديده هاي اجتماعي نيازمند دخالت پليس است و بايد توسط مراجع قضايي و انتظامي باآنها برخورد شود. متاسفانه نگاه مجرمانه‌اي به اين افراد در جامعه وجود ندارد. مردم به چشم يك نيازمند به آنها نگاه مي كنند . حتي وقتي مجريان قانون در حال جمع اوري اين افراد هستند آنها با علم به اين موضوع مقاومت كرده و تلاش مي كنند مردم را متاثركرده و در مقابل مجريان قانون قرار دهند. شهروندان ما به گدايان نگاه محبت آميز دارند اما اگر بدانند تنها 15 درصد كساني كه گدايي مي كنند نيازمند واقعي هستند ديگر كمكهاي سابق را به آنها نمي كنند.

او با اشاره به درآمد يك گدا در تهران گفت: گدايان تهراني از 10 هزار تا صد هزار تومان در روز درآمد دارند . برخي از اين گدايان در آمدهاي ميليوني دارند و طي سه،چهار ساعت 500 تا 600 تومان گدايي مي كنند.

كد خبر: 2193813

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۱ - ۰۶:۴۸

پنجشنبه 21 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن