تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودتان را بر خوش اخلاقى تمرين و رياضت دهيد، زيرا كه بنده مسلمان با خوش اخلاقى خود به در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820050796




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پايگاه خبري العهد فاش كردجزئيات مراكز آموزشي تروريست‌هاي مسلح سوري در قطر


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: پايگاه خبري العهد فاش كردجزئيات مراكز آموزشي تروريست‌هاي مسلح سوري در قطر
يك پايگاه خبري جزئيات دقيقي از مراكز آموزشي تروريست‌هاي سوري در قطر و محموله‌هاي ارسال شده براي تروريست‌ها را منتشر كرد.


به گزارش فارس به نقل از العهد، با ادامه تحولات ميداني در عرصه بحران سوريه و در سايه پيروزي‌هايي كه ارتش اين كشور در چندين محور به دست آورده است، برخي از حاميان گروه‌هاي مسلح به اين نتيجه رسيده‌اند كه حل مسايل مربوط به سوريه تنها از طريق راهكارهاي سياسي ممكن است، اين كشورها به دنبال دادن پيام هايي به ديگران هستند مبني بر اينكه متغيرات و اصلاحاتي را در مواضع سياسي و مواضع خود در قبال سوريه در پيش گرفته‌اند.

با اين وجود برخي ديگر از كشورها همچنان روي گزينه نظامي و عمليات ميداني حساب باز كرده‌اند. آنها به دنبال جذب عناصر تروريستي و افزايش حمايت‌هاي لجستيكي از اين گروه‌ها هستند تا شايد بتوانند اوضاع گروه‌هاي مسلح در سوريه را بهبود داده و آنها را به انجام تحرك در راستاي ضربه زدن به ارتش سوريه در چند محور از جمله محورهاي حلب و ريف دمشق فعال كنند.

يكي از اين كشورها قطر است كه همچنان اقدامات حمايتي را در راستاي حذب صدها تروريست و آموزش و ارسال آنها به سوريه براي پيوستن به گروه‌هاي مسلح در سوريه دنبال مي‌كند.

برخي منابع ويژه گزارش دادند كه گروهكي از قطر بر عمليات جذب عناصر مزدور در برخي از كشورها از جمله پاكستان و افغانستان و يمن فعاليت مي‌كند و تعداد بالايي از عناصر سازماندهي شده تروريستي از طريق قطري‌ها به نيروهاي مبارز در سوريه اضافه مي‌شود و در همين راستا تعداد بالايي از اين عناصر به صورت هفتگي به مراكز آموزشي مخصوص آنها كه در اراضي قطر تاسيس شده است؛ منتقل شده و در آنجا آموزش‌هاي لازم را مي‌بينند.

اين منابع تاكيد كردند كه مهمترين مركز آموزشي قطر كه در آن عناصر مسلح آماده عمليات در سوريه مي‌شوند، در يكي از ويلاها در قطر است كه در خيابان شارع الملك دوحه قرار دارد، اين ساختمان همسايه ديوار به ديوار سفارت بحرين در دوحه است.

بنا بر اعلام اين منابع، دستگاه جاسوسي قطر ضمن همكاري با افسران ارتش منحل شده صدام حسين رئيس جمهور معدوم عراق نظارت بر آموزش‌هاي لازم در اين مركز را بر عهده دارند و اين عناصر مبارز آموزش آنها و تامين تمامي راهكارها براي ورود آنها به سوريه و ليبي و يمن را انجام مي‌دهند.

بنا بر اين گزارش روش كاري اين گروه‌ها به اين صورت است كه در پشت پرده شركت‌هاي كاريابي در قطر فعاليت مي‌كنند، چرا كه دستگاه اطلاعاتي قطر شهروندان كشورهاي فقير را بازار مهمي براي پرورش عناصر تروريستي مي‌داند و از اين طريق و با استفاده از روحانيون ديني سلفي اقدام به قانع كردن آنها به انجام اقدامات تروريستي و حمل سلاح و مبارزه در سوريه مي‌كند.

سازمان‌هاي جاسوسي قطر در اين راستا از روحانيون سلفي افغاني و پاكستاني براي قانع كردن اين عناصر استفاده مي‌كنند و عمليات شستشوي مغزي آنها را قبل از پيوست آنها به مراكز آموزش نظامي به صورت كامل انجام مي‌دهند.

در اينجا توجه به اين نكته لازم است كه دولت قطر سابقه اقدام به افتتاح دفاتر رسمي متعلق به جماعت سلفي طالبان از پاكستان در خاك خود كرده است، جماعتي كه ارتباط مستقيمي با القاعده دارند و علاوه بر اين‌ها ارتباطات خوبي با سلفي‌هاي مبارز چچني دارند.

در همين راستا توجه به اين نكته لازم است كه در حادثه كشته شدن سليم خان ياندربيف رئيس منطقه جدايي طلب چچن كه بعد از انفجار خودرويش در حومه دوحه جان خود را از دست داد، مقامات روس تعدادي از شهروندان قطري را به اتهام ارتباط نامشروع با گروه هاي چچني مسلح در مسكو بازداشت كردند.

بر اساس اطلاعات موجود بيش از 90 پرواز هوايي براي انتقال محموله‌هاي نظامي به تركيه و اردن بين 3 ژانويه سال 2012 تا اواخر آوريل گذشته وارد شده است. هواپيماهاي قطري در اين راستا از پايگاه هوايي "عيديد" كه به صورت مشترك با آمريكايي‌ها اداره مي‌شود پرواز كرده و به انبارهاي تسليحات در مرزهاي اردن و تركيه وارد مي‌شوند تا به گروه‌هاي مسلح در خاك سوريه تحويل داده شوند.

انتهاي پيام/ص

پنجشنبه 21 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن