تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غذا خوردن نزد مصيبت‏زدگان و با خرج آنان، از رفتارهاى جاهليت است و سنّت پيامبر صلى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820742692




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صنايع برتر بورسي و لزوم افزايش سهام شناور


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: صنايع برتر بورسي و لزوم افزايش سهام شناور


يك تحليلگر بازار سهام با اشاره به ويژگي‌هاي صنايع برتر بورسي لزوم افزايش درصد سهام شناور شركت‌ها به دليل ايجاد تناسب در قيمت سهام مورد اشاره قرار داد و گفت: با افزايش سهام شناور، روند عرضه و تقاضا منطقي مي‌شود.محمد شكوري راد در گفتگو با فارس، با اشاره به پيشنهاد وضع عوارض صادرات بر شركت‌هاي سنگ‌آهني در لايحه بودجه سال 93 كل كشور و ميزان تاثيرپذيري آنان، اظهارداشت: عوارض پيشنهادي بسيار بزرگ است و پذيرفتن آن از سوي شركت‌هاي سنگ‌آهني منوط به آزادسازي قيمتشان خواهد بود.
وي ادامه داد: طبق پيشنهادي كه از سوي دولت به مجلس ارائه شده، آزادسازي قيمت سنگ آهن به مراتب بيش از گذشته است، البته تغييرات قيمتي شركت سنگ آهني بسته به توافق ميان فولادي‌ها و سنگ‌آهني ‌ها خواهد بود.
اين تحليلگر بازار سهام با بيان اينكه نرخ فروش محصولات شركت سنگ آهني بايد به شكلي منطقي با ميزان عوارض اخذ شده، تعيين شود، گفت: در صورت دريافت عوارض از سوي دولت، شركت‌هاي سنگ آهني قطعاً افزايش نرخ خواهند داشت.
شكوري راد با بيان اينكه يكسري گروه‌ها از جمله بانك‌ها در بازار چشم‌انداز خوبي برايشان وجود دارد، اظهار داشت: اين گروه به نسبت ديگر گروه‌ها مورد اقبال بازار قرار گرفته و به همين دليل برخي از آنان با صف خريد و افزايش قيمت مواجه شدند.
وي ادامه داد: با توجه به اينكه اخيراً بانك مركزي مجوز افزايش سرمايه بانك‌ها از محل دارايي‌هاي ارزي را صادر كرده يكي ديگر از دلايل ترسيم چشم‌انداز مثبت براي اين گروه است.
مدير گروه تحليل كارگزاري سهم آشنا با تاكيد بر اينكه در بازار معمولاً سهام شركت‌ها در گردش است، گفت: به عنوان مثال در حركت قيمتي يك گروه، سهام شركت‌ها دست به دست بين سهامداران مي‌چرخد و در اين بين ممكن است براي چند روزي اصلاح قيمت داشته باشيم.
وي با بيان اينكه نمادهاي پالايشي با توجه به رشد شديد قيمتي طي 9 ماه ابتدايي سال جاري كمي به حاشيه رانده شده‌اند، گفت: اخبار مثبت و منفي پيرامون اين شركت‌ها از جمله كيفيت بنزين، و عدم برآورده كردن انتظارات سهامداران در گزارش‌هاي شش‌ماهه موجب نبود اقبال بالاي سهامداران نسبت به اين شركت‌ها شده است.شكوري راد با بيان اينكه در معاملات چند روز گذشته بازار سهام، برخي پالايشگاه‌ها به دليل طرح‌هاي توسعه‌اي با افزايش قيمت مواجه شده‌اند، گفت: برخي تصور مي‌كنند افزايش قيمت بنزين در اين گروه تاثير مثبت خواهد داشت در حاليكه افزايش قيمت ارتباطي به سود آوري اين شركت‌ها ندارد.
وي ادامه داد: در اين گروه شرايط سودآوري شركت‌ها با يكديگر متفاوت است، پالايشگاه‌ها با نرخ‌هاي جهاني محصولات خود را به دولت مي‌فروشند.شكوري‌راد درباره سودآوري شركت‌هاي پتروشيمي و نكاتي كه بايد در اين شركت‌ها به آن توجه كرد، افزود: طرح‌هاي توسعه‌اي شركت‌هاي پتروشيمي با توجه به ثبات نرخ ارز مي‌تواند با هزينه‌هاي كمتري به بهره‌برداري برسد.وي ادامه داد: بنابراين نكته قابل توجه اين است كه سرمايه‌گذاران طرح‌هاي توسعه‌اي پتروشيمي‌ها را در تصميم‌گيري‌ها مورد توجه قرار دهند. در اين ميان پتروشيمي‌هايي كه طرح توسعه‌اي نداشته و طي ماه گذشته از گپ قيمتي ارز استفاده زيادي كرده‌اند همواره با ريسك مواجه هستند.اين تحليلگر بازار، بهبود شرايط سياسي و ورود سرمايه‌گذاري خارجي را براي بسياري از شركت‌هاي بورسي مثبت ارزيابي كرد و گفت: در اين بين سرمايه‌گذاران نبايد شاخص فعلي بورس را مبناي تصميم‌گيري و دريافت بازدهي فراتر دهند چراكه در اين افزايش ميزان شاخص مي‌توان گفت حدود 70 درصد صنايع به اين ميزان رشد نكرده‌اند.وي همچنين لزوم افزايش درصد سهام شناور شركت‌ها را مورد توجه قرارداد و تاكيد كرد: يكي از دغدغه‌هاي سازمان بورس افزايش درصد سهام شناور شركت‌ها است و اين امر كاملاً منطقي بوده چرا كه قيمت سهام شركت‌ها قابل اتكاء خواهند بود.



چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن