تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت مؤمن بهتر از عمل او، و نيت كافر بدتر از عمل اوست و هر كس مطابق نيت خود عمل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805432585




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لاوروف در تهران: حق غني سازي ايران در توافق ژنو به رسميت شناخته شده است


واضح آرشیو وب فارسی:جمهوري اسلامي: لاوروف در تهران: حق غني سازي ايران در توافق ژنو به رسميت شناخته شده است
وزير امور خارجه روسيه گفت: نتيجه مذاكرات و توافقنامه ژنو حق ايران براي داشتن غني سازي خواهد بود.
سرگئي لاوروف كه به تهران سفر كرده است، ديروز پس از ديدار با محمد جواد ظريف وزير خارجه كشورمان در نشست مطبوعاتي، گفت: البته بايد به تمام مسايل و سوالات آژانس در اين خصوص توجه شود.
وي درباره مذاكرات با همتاي ايراني خود گفت: ما نتايج مذاكرات ژنو را مورد بررسي قرار داديم و در خصوص اجراي مرحله به مرحله اين مساله گفتگو كرديم.
وي تاكيد كرد: برنامه هسته‌اي ايران بايد تحت نظر آژانس بين‌المللي انرژي اتمي ادامه پيدا كند ولي در عين حال سند ژنو نيز بايد توسط تمامي طرفين به مرحله اجرا دربيايد.
لاوروف تصريح كرد: بايد اين مذاكرات بسيار فشرده و هدفمند جلو برود تا به مرحله عادي سازي برسيم و در مرحله آخر مسائل به طور كامل حل و فصل شود.
وزيرخارجه روسيه درباره اجراي مرحله نهايي سندژنو نيز گفت:اينكه چه موقع بتوانيم مرحله آخر را اجرا كنيم بستگي به شرايط مختلف دارد.
* ظريف: ايران بر اجراي توافقات درباره "اس 300" اصرار دارد
وزير امورخارجه كشورمان نيز در اين نشست خبري گفت: جمهوري اسلامي كماكان بر اجراي توافقات گذشته درباره خريد سامانه موشكي "اس 300" از روسيه اصرار دارد.
دكتر ظريف در پاسخ به سوالي درباره دريافت سامانه آني "تي 2500" به جاي "اس 300" گفت: البته در سفر ماه گذشته آقاي "راگوزين" به تهران، ايشان با مقامات دفاعي ايران ديدارهايي داشتند كه اين رايزني‌ها ادامه داشته و كماكان ادامه خواهد داشت.
ظريف افزود:با توجه به روابط خوب دو كشور و افق‌هاي بسيار جدي همكاري در حوزه‌هاي مختلف، اميدواريم دو طرف بتوانند به نحو قابل قبولي اين مساله را حل كنند.
ظريف در پاسخ به سوالي درباره محورهاي مذاكراتش با وزير خارجه روسيه گفت: بحثهايي كه داشتيم درحول روابط درازمدت دو جانبه بود.
وي همكاري درباره درياي خزر، همكاري‌هاي اقتصادي و رايزني در خصوص موضوعات مهم منطقه‌اي در حوزه هسته‌اي و موارد مهم بين‌المللي را از جمله اين مسائل عنوان كرد.
وزير امورخارجه در اين باره افزود: ما براي ادامه مشورت‌هاي سياسي خود قرار شد ساز و كار و برنامه زمانبندي تعيين كنيم تا بسيار گسترده‌تر از گذشته بين مقامات دو طرف اين رايزني‌ها ادامه داشته باشد و ديدگاه‌هاي مختلف خود را مورد پيگيري قرار دهيم.
ظريف با بيان اينكه روساي كميسيون‌هاي مشترك اقتصادي ايران و روسيه تعيين شده اند، تصريح كرد: روساي كميسيون‌هاي مشترك به زودي جلسه مشتركي را براي همكاري‌ها و بررسي افق‌هاي درازمدت برگزار مي‌كنند.
ظريف تصريح كرد: در اين مذاكرات مسائل مربوط به اجراي برنامه اقدام مشترك ژنو و ضرورت پيگيري اجراي آن مورد بحث قرار گرفت.
وي خاطرنشان كرد: همكاري نزديك دو كشور براي شكل دادن به توافق نهايي بسيار مهم است.
وزير امور خارجه در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا توافقي از قبل يا در هنگام مذاكرات ژنو بين ايران و روسيه شكل گرفته بود تا اين مذاكرات به نتيجه برسد؟ گفت: ما با همه كشورهاي 1+5 مذاكرات حاشيه‌اي داشتيم.
ظريف در عين حال افزود: البته بدليل نزديكي روابط با روسيه مذاكرات ما هم در سطح وزيران و هم در سطح همكارانمان بسيار گسترده بود.
ظريف در پاسخ به سوالي درباره برگزاري نشست ژنو 2 درخصوص سوريه با همكاري‌هاي تهران و مسكو در اين باره گفت: در خصوص سوريه اتفاق نظر داريم كه هيچ راه حل نظامي در اين رابطه وجود ندارد و اين مساله بايد از راه سياسي حل شود.
وزير امور خارجه تصريح كرد: راه حل سياسي تنها توسط مردم سوريه تعيين خواهد شد و بازيگران خارجي تنها مي‌توانند به آنها براي رسيدن به راه حل كمك كنند ولي نمي‌توانند براي مردم سوريه تعيين تكليف كنند.
وزير امورخارجه در پاسخ به سوالي درباره احداث واحدهاي جديد نيروگاه اتمي بوشهر توسط روسيه گفت: بحث‌هايي در مورد گسترش همكاري‌ها در حوزه رآكتور و نيروگاه هسته‌اي با روس‌ها داشته ايم.
وي با بيان اينكه در برخي از موارد براي رسيدن به توافق و اقدامات اجرايي براي احداث فازهاي جديد نيروگاه اتمي در بوشهر نزديك هستيم، افزود: با گسترش همكاري‌ها زمينه‌اي براي تامين منابع متعدد انرژي را فراهم خواهيم كرد و از دستاوردهاي ديگر آن اين است كه از آب شيرين استفاده مي‌كنيم.
ظريف، روابط ايران و روسيه را روابطي مبتني بر منافع مشترك و اساسي دو كشور و در جهت تقويت ثبات در منطقه و كمك به حفظ صلح و امنيت بين‌المللي دانست.

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جمهوري اسلامي]
[مشاهده در: www.jomhourieslami.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن