تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803313337




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسافران ديگر نگران چمدان‌هاي خود نباشند


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: مسافران ديگر نگران چمدان‌هاي خود نباشند
طبق آمار، هر ساعت، سه هزار چمدان حين مسافرتهاي هوايي گم مي‌شود كه اين رقمي حدود ۲۶ ميليون چمدان در سال است.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از يورونيوز، براي كمك به حل اين معضل، شركت ايرباس، شركت ارتباطاتي تي سيستمز و شركت آلماني چمدان ريمووا، مشتركا سيستمي با نام بگ تو گو را ابداع كرده‌اند. اين سيستم به تلفن همراه مرتبط است و به كمك آن مي‌توان چمدان را رديابي كرد.

يان ره، مدير بخش نوآوري ايرباس مي‌گويد: براي ما بسيار مهم بود تا بتوانيم راه حلي پيدا كنيم كه استفاده از آن براي مسافران آسان باشد. از برچسب چمدان معمولي ديگر استفاده نخواهد شد. هدف ما قرار دادن برچسب بر روي يك دستگاه الكترونيك است تا اطلاعات بر روي چمدان نمايان شود و مسافران بتوانند از طريق تلفن هوشمند خود، از مكان چمدان آگاهي يابند.

يك تراشه كه دو حسگر دارد در داخل چمدان جاسازي مي‌شود كه وزن چمدان را اندازه‌گيري و يك تگ الكترونيكي ايجاد مي‌كند. چمدان مستقيما با تلفن هوشمندي كه كاربر، اطلاعات پرواز را در آن وارد كرده است، ارتباط برقرار مي‌كند. كاربر با استفاده از يك اپليكيشن كه از سيستم موقعيت‌ياب جهاني استفاده مي‌كند، از محل چمدان مطلع مي‌شود.

يان ره، مدير بخش نوآوري ايرباس مي‌گويد: اميدواريم بتوانيم كل روند اداره چمدان را با سيستم بگ تو گو بهبود بخشيم. اين هدف ما است. ما با مسئولان صنعتي همكاري مي‌كنيم تا ببينيم چگونه اين مسئله را حل كنيم. سيستم بگ تو گو تنها يك قطعه از پازل در كل اين ماجراست. خطوط هوايي به اين ترتيب كنترل بيشتري بر چمدان‌ها خواهند داشت و مسافران، سفر بهتري را تجربه خواهند كرد.

اين سيستم مي‌تواند براي تجار و مسافراني كه عجله دارند مفيد واقع شود. وقتي مسافر از هتل خارج مي‌شود، مي‌تواند چمدان‌ها را قبل از رسيدن به فرودگاه، ثبت (چك اين) كند. از اين لحظه به بعد، مسافر از مكان چمدان خود خبردار مي‌شود.

تورستن چودوبا از شركت تي سيستمز مي‌گويد: ما چيز جديدي ابداع نكرده ايم. فقط فن آوريهاي موجود را گرد هم آورديم و كار پيگيري و رديابي را بهينه سازي كرديم. اين تركيبي از فن آوري جديد و استفاده آسان است و از جانب فرودگاه سرمايه گذاري بيشتر نمي‌خواهد.

اين سيستم در سال آينده ميلادي مورد آزمايش قرار خواهد گرفت و احتمال همكاري خطوط هوايي، بسيار زياد است زيرا يافتن و برگرداندن هر چمدان گمشده به مسافر، حدود صد دلار هزينه در بردارد. براساس گفته ياتا، هر ساله دو ميليارد و نيم درآمد از دست رفته براي خطوط هوايي ثبت شده است.

اندرو پرايس، انجمن انتقال هوايي بين‌المللي مي‌گويد: اين فن آوري جديد، يك توانمندي شگفت انگيز براي ايجاد تغييرات در اين صنعت است. بنابراين نه تنها تعداد چمدان‌هاي گمشده كاهش پيدا خواهد كرد، بلكه راه‌هاي جديدتري براي بازگرداندن آنها ارائه خواهد شد. اين فن آوري‌ها، امروز بسيار بديع مي‌نمايند ولي پنج سال بعد كاملا معمولي خواهند بود.

اين سيستم هوشمند همچنين در صورت باز شدن در چمدان، بلافاصله پيام هشداري براي تلفن همراه مسافر ارسال مي‌كند.

چمدان بگ تو گو همواره نمي‌تواند از رفتن چمدان در مسير اشتباه پيشگيري كند ولي مي‌تواند به خطوط هوايي هشدار دهد كه چمدان به سوي هواپيمايي اشتباه برده مي‌شود. ولي اگر باز هم چمدان به مقصد اصلي نرفته باشد، مسافر دقيقا مي‌داند چمدانش در كدام شهر است و قادر خواهد بود آنرا بسرعت برگرداند. بگ تو گو يك پيش نمونه است و ايرباس تخمين مي زند كه قيمت اين چمدان بيست درصد گرانتر از چمدانهاي معمولي خواهد بود.

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن