تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حق، سنگين و تلخ است و باطل، سبك و شيرين و بسا خواهش و هوا و هوسى كه لحظه اى بيش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819416369




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شركت هاي مهم حوزه فناوري درباره نقض حقوق شخصي هشدار مي دهند


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: شركت هاي مهم حوزه فناوري درباره نقض حقوق شخصي هشدار مي دهند
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي 1392/09/20
هشت شركت مهم حوزه فناوري در نامه اي خطاب به رئيس جمهور و كنگره آمريكا درباره گسترش نفوذ دولت ها و به خطر افتادن حقوق افراد هشدار دادند.
به گزارش مونيتورينگ اخبار خارجي واحد مركزي خبر، هشت شركت اپل، مايكروسافت، گوگل، ياهو، لينكت اين، اي او ال، فيسبوك و توييتر در نامه اي سرگشاده از رئيس جمهور آمريكا خواستند فعاليت هاي مربوط به جمع آوري اطلاعات خصوصي افراد را از فضاي مجازي متوقف كند. اين نامه در يك صفحه كامل در بخش آگهي هاي بسياري از روزنامه هاي مهم به چاپ رسيده و در فضاي مجازي نيز در دسترس است.
در بخشي از اين نامه آمده است: «در بسياري از كشورهاي جهان توازن به نفع دولت ها و به زيان حقوق اشخاص بر هم خورده است. حقوقي كه در قانون اساسي ما پاس داشته شده است و نقض آن به معني به خطر افتادن آزادي است كه همه از آن بهره مي برند.»
به عقيده كارشناسان نامه اخير تازه ترين تلاش شركت هاي مهم فناوري براي بازگرداندن اعتماد عمومي است. افشاگري هاي اسنودن، پيمانكار سابق آژانس امنيت ملي آمريكا، درباره همكاري اين شركت ها با دولت موجب بي اعتمادي شديد كاربرانشان شده است. اسناد و مداركي كه اسنودن منتشر كرده است نشان مي دهد اين شركت ها مجبور شده اند اطلاعات شخصي كاربران خود را در اختيار دولت قرار دهند.
در مقابل مقام هاي اطلاعات مدعي اند به كمك اطلاعات جمع آوري شده در چندين مورد از حملات تروريستي جلوگيري شده است.
برد اسميت ، رئيس تيم حقوقي و معاون اجرايي مدير شركت مايكروسافت هدف از نگارش چنين نامه اي را نگراني ناشي از افزايش فعاليت هاي اطلاعاتي دولتي در آمريكا و نقاط ديگر جهان توصيف مي كند. اسميت اميدوار است نتيجه اينگونه اقدامات به وضع قوانيني شفاف و نظارت دقيق بر اجراي آن منجر شود.
رئيس تيم حقوقي مايكروسافت در ادامه مي گويد سالهاست به احضاريه ها، مجوز ها و احكام قضايي پاسخ مي دهيم و به كار خود واقفيم. اما آنچه تعجب فعالان حوزه فناوي را به همراه داشت گزارشي بود كه واشنگتن پست در آخر اكتبر منتشر كرد. بر اساس اين گزارش دولت فراتر از فرايند هاي قانوني تلاش كرده بود اطلاعاتي را هنگام جابجايي بين مراكز اطلاعاتي داخلي ياهو يا گوگل جمع آوري كند. عملي كه در چارچوب هيچ فرايند قانوني نمي گنجيد و اين صنعت را شوكه كرد.
اسميت در پاسخ به اتهامي كه اين شركت ها آن قدر از كاربران خود اطلاعات جمع آوري كرده اند كه در نهايت به طعمه هاي محبوب سازمان هاي اطلاعاتي تبديل شدند، مي گويد اطلاعاتي كه اين شركت ها در ازاي خدمات خود دريافت مي كنند جزئي است و آنچه از نظر سازمان هاي جاسوسي مهم قلمداد مي شود اطلاعاتي است كه در قالب نامه هاي الكترونيكي، پيام هاي متني و وب سايت هاي مورد بازديد كاربران به دست مي آيد. بنابراين شركت ها در سراسر جهان تلاش مي كنند با شيوهاي رمز گذاري از اطلاعات خود محافظت كنند.
اسميت در پايان گفت اين مساله و آگاهي مردم از آن به قدري مهم است كه صرف مذاكرات محرمانه كفايت نمي كرد و لازم بود علني به آن پرداخته شود.

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن