تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802415048




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زد و بند با تامين اجتماعي از نوع اصلاح‌طلبانه/هشدار وزارت كشور درباره گواهي هاي يك شركت خصوصي


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: زد و بند با تامين اجتماعي از نوع اصلاح‌طلبانه/هشدار وزارت كشور درباره گواهي هاي يك شركت خصوصي
اگر اعتدال اين است پس هاشمي تندروي مي‌كند،مجوز دولت به پورمحمدي براي همكاري با 2 همسايه شمالي و جنوبي ايران،واكنش ظريف به ادعاي بازداشت لوينسون در ايران،مهر تأييد نظرسنجي رويكرد «بودجه‌اي» دولت،ابطحي: ظريف اين و آن را توجيه نكند‌‌ و ...ازجمله خبر ويژه برخي روزنامه هاي سه شنبه هستند كه ميتوانيد از اينجا بخوانيد.
مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛

*كيهان

زد و بند با تامين اجتماعي از نوع اصلاح‌طلبانه

روزنامه حامي هاشمي ‌رفسنجاني و خانواده وي حداقل 80 ميليون تومان از مرتضوي رئيس سابق سازمان تامين اجتماعي هديه گرفته و با اين همه در كنار بقيه روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب كه پول‌هاي مشابهي گرفته‌اند، در زمينه تخلفات مالي مرتضوي جنجال مي‌كند!برخي روزنامه‌هاي زنجيره‌اي نظير اعتماد، آرمان، آفتاب يزد، ابتكار و... با وجود دريافت مبالغ مختلف به نام هديه و مشاركت در پوشش جشن سالگرد تاسيس تامين اجتماعي، جنجال گسترده‌اي را به بهانه انتشار گزارش تحقيق و تفحص مجلس به راه انداختند كه در اين ميان تحركات روزنامه اجاره‌اي- زنجيره‌اي آرمان در نوع خود جالب توجه است.

به گزارش جهان نيوز، رسانه‌هاي اصلاح‌طلب بلافاصله پس از افشاي عمق فساد، ژست ضد فساد گرفتند و خود را به سنگر مقابل مرتضوي و تامين اجتماعي كشاندند؛ غافل از اينكه اسناد دريافت كمك‌هاي ده‌ها ميليوني آنان از مرتضوي ثبت و ضبط شده است. يكي از اين روزنامه‌هاي به ظاهر پاكدست، روزنامه آرمان است كه حتي فرداي انتشار گزارش تحقيق و تفحص مجلس در خصوص فساد مالي تامين اجتماعي، تيتر يك خود را به تقبيح اين فساد اختصاص داد غافل از اينكه مديران اين روزنامه از ريخت و پاش‌هاي مرتضوي كم‌بهره نبوده‌اند.هوشمند سفيدي، صاحب امتياز روزنامه آرمان امروز و مدير مسئول مؤسسه فرهنگي روابط عمومي آرمان (روزنامه آرمان) است كه البته اسم و سمت وي در گزارش تحقيق و تفحص مجلس به اشتباه «سعيدي» ذكر شده است.طبق اسناد آقاي سفيدي تنها در يك مورد 10 ميليون تومان كارت هديه از مرتضوي دريافت كرده است.

اما سند ديگري از دستاوردهاي مرتضوي براي روزنامه حامي آقاي هاشمي منتشر شده كه جاي تامل دارد. در اين سند، صاحب امتياز روزنامه آرمان به بهانه برگزاري يك سمپوزيوم از سعيد مرتضوي تقاضاي كمك مي‌كند. مرتضوي هم حاتم‌بخشي كرده و با دادن 50 ميليون تومان ديگر به وي، همكاري‌ها را تداوم مي‌بخشد.طبق اين اسناد مبلغ مذكور تحت عنوان حمايت سازمان تامين اجتماعي از «سمپوزيوم بين‌المللي روابط عمومي»! پرداخت شده است.وقوع چنين لفت و ليس‌هايي حاكي از آن است كه جريان‌هاي رسانه‌اي آلوده و حق‌العمل كار خط قرمز سياسي براي خود قائل نيستند، چنان كه از يك سو مثلاً براي خانواده هاشمي رپرتاژ آگهي در پوشش گزارش و خبر و تيتر عكس صفحه اول منتشر مي‌كنند و از آن طرف براي حلقه انحرافي ستون فروشي‌هاي مشابهي انجام مي‌دهند و... براي هر مجموعه و سازمان ديگري هم كه آماده زد و بند مالي- سياسي باشد، از اين خدمات ويژه انجام مي‌دهند.چند سال پيش يك خبرنگار اخراجي روزنامه اعتماد فاش كرد كه مديريت اين روزنامه در پوشش خبر و گزارش، اقدام به انتشار رپرتاژ آگهي مي‌كرد و در مقابل مبالغي را دريافت مي‌كرد.

تهديدهاي اقتصادي امروز حاصل خوش‌بيني مفرط به خارج است

معاون دفتر اقتصادي مركز پژوهش‌هاي مجلس از سياستگذاران اقتصادي دولت خواست رويكرد واقع‌بينانه و همه‌جانبه در پيش بگيرند.سيداحسان خاندوزي در گفت‌وگو با شبكه دانا گفت: به نظر مي‌رسد تفكر اقتصادي دولت در حوزه توسعه اقتصادي تفكري كاملا برونگرا است يعني در رويكرد اقتصادي دولت وزن بيشتري نسبت به تعاملات برون مرزي ايران داده مي‌شود. اين كارشناس مسائل اقتصادي با انتقاد از اينكه دولت كه حل مشكلات اقتصادي را در گرو مذاكرات هسته‌اي مي‌بينند تصريح كرد: اينقدر اين وزنه در نظر دولت بزرگ است كه رئيس‌جمهور و رئيس دفتر ايشان - بعد از آخرين مذاكرات و امضاي توافقنامه، در دو موضع مختلف بيان كردند كه دولت وظيفه خودش را انجام داده و حال ديگر نوبت فعالان اقتصادي است كه بيايند و اقتصاد را سامان دهند.

وي ادامه داد: در چند دهه اخير به ويژه بعد از شوك نفتي سال 52 و 53 تا به امروز، مشكلات ساختاري مزمني گريبانگير اقتصاد كشور بوده است. مسئله تحريم در واقع صرفا نقش آن چوبي است كه وقتي به قالي مي‌خورد خاك‌هاي قالي را بيشتر به ما نشان مي‌دهد و الان ما عريان‌تر مشكلات اقتصاد ايران را لمس مي‌كنيم.وي با اشاره به خوش‌بيني مفرط تعاملات خارجي از 20 سال پيش گفت: همين ضعف موجب شد درباره تهديدهايي كه محتمل است از ناحيه تعاملات خارجي براي ما پيش بيايد، از قبل فكر نكنيم و پيشدستانه عمل نكنيم، يعني خودمان را مقاومتي نسازيم و اگر روزي در معرض اين تهديدات قرار گرفتيم بتوانيم از قبل واكسينه باشيم. اينكه وزير نفت فعلي در دوران اصلاحات در برابر اينكه ما برويم به سمت اينكه تبديل به يك قطب پالايشگاه‌سازي در كشور شويم، به شدت مقاومت مي‌كرد و مي‌گفت به صرفه است كه فرآورده‌هاي نفتي را وارد كنيم و در كل اين منطقي كه كشور را به واردات فرآورده‌هاي نفتي وابسته مي‌كرد، غيرواقعي است و به اين نكته هيچوقت فكر نمي‌شد كه ممكن است تهديدي از ناحيه واردات فرآورده داشته باشيم. چون اين پيش فرض در ذهن سياستگذار وجود نداشت و تمهيدي هم براي اين كه در شرايط ضروري سازوكاري را داشته باشد انديشيده نمي‌شد و ديديم كه ناچار شديم در زمان كمي، راهي را كه بايد به صورت طبيعي طي مي‌كرديم و بنزين با كيفيت را توليد مي‌كرديم سريع و آن را با كيفيت پايين‌تر در داخل توليد كنيم.

خاندوزي با اشاره به اينكه تحريم‌ها در كنار تهديد، فرصت هم هست مي‌گويد: به ويژه در تدوين برنامه ششم بايد به سمتي حركت كنيم كه در آن به توازن درون‌نگري و برون‌نگري و از غيرواقع‌گرايي در مسئله اقتصاد داخل و جهاني به سمت واقع‌گرايي و توازن برويم كه در سايه اين توازن و واقع‌گرايي است كه مي‌توانيم فرصت را براي يك اقتصاد مقاومتي فراهم آوريم. اگر اين دو پيش فرض كنار گذشته نشود به اين نتيجه خواهيم رسيد كه دولت به اقتصاد مقاومتي قائل نيست يا اينكه در عمل لوازم يك اقتصاد مقاومتي را مراعات نمي‌كند.

اين كارشناس مسائل اقتصادي گفت: دولت به مشكلاتي كه تحريم براي مبادلات خارجي ما ايجاد كرده تقريبا به چشم تهديد نگاه مي‌كند و سعي مي‌كند آن را رفع كند اما مي‌شود به اين شرايط هم به چشم فرصت نگاه كرد يعني اگر ما تا الان نمي‌توانستيم دستگاه اجرايي را مجاب كنيم به اينكه بودجه جاري كشور را بهينه استفاده كنند و با كمترين اتلاف منابع و اسراف خرج كنند اما در شرايط حاضر كه كمبود درآمدهاي نفتي داريم مي‌توانيم نظام مخارج جاري كشور را اصلاح كنيم به نحوي كه بعد از رفع تحريم‌ها و زماني كه مي‌توانيم نفت بيشتري صادر كنيم، بودجه‌هاي جاري كشور خيلي منظم‌تر و هدفمند‌تر و شفاف‌تر استفاده شود.وي افزود: محور دومي كه مي‌شود به تحريم به چشم فرصت نگاه كرد تامين منابع مالي خود دولت است كه شرايط حاضر زمان خوبي است براي اينكه وزنه درآمدهاي مالياتي را نسبت به درآمدهاي نفتي بالا ببريم. محور سوم بحث پايين دستي‌هاي حوزه پتروشيمي در كشور است. ما به جهت اينكه مي‌توانستيم فرآورده‌هاي پايين‌دستي را راحت وارد كنيم، توسعه پالايشگاه و پتروشيمي را كه به محصولات با ارزش افزوده بالا تبديل مي‌شوند را در كشور به كندي پيش رفته است.

آب براي ما يا نان براي آنها؟!

وزارت امور خارجه با انتشار اطلاعيه‌اي تماس تلفني دكتر ظريف با جان كري را تاييد كرد.اداره كل ديپلماسي رسانه‌اي وزارت امور خارجه اعلام كرد: پيرو تحولات اخير در زمينه اجراي اقدام مشترك، وزير خارجه آمريكا با ظريف تماس تلفني داشته و وزير امور خارجه كشورمان مراتب نارضايتي ايران را اعلام كرده است.در اين اطلاعيه آمده است: ظريف در همين زمينه با اشتون تبادل‌نظر كرده است.اين اطلاعيه به قدري مبهم و مغشوش است كه حتي توضيح نمي‌دهد آقاي ظريف مراتب نارضايتي نسبت به چه چيزي را اعلام كرده است!! دولت آمريكا اخيرا با نقض بيانيه ژنو اقدام به تحريم 17 شركت ايراني و غير ايراني مرتبط با ايران كرد. دكتر عراقچي معاون وزارت خارجه اين اقدام را نقض روح توافق ژنو اعلام كرد اما دكتر ظريف هر چند قبلا در مصاحبه با تايم هشدار داده بود اعمال تحريم جديد، به منزله مرگ توافق ژنو خواهد بود اما اكنون به واشنگتن‌پست گفته كه توافق ژنو هنوز نمرده است.

آنچه در اين ميان قابل تأمل است تكرار رفتار نابجا در ملاقات و مذاكرات حضوري و يا تلفني با وزير خارجه آمريكاست و اين در حالي است كه به عنوان مثال در همين ماجراي اخير، تماس تلفني مذكور منجر به جبران بدعهدي انجام گرفته نشده است. به نظر مي‌رسد انجام چنين رفتارهاي نابجايي هر چند كه براي منافع ملي آب ‌نشود ولي براي جريان خوش‌بين متمايل به عبور از خط قرمزها نان بشود! اين در حالي است كه همين رفتارهاي نابجا در سفر نيويورك به جاي تغيير مواضع آمريكا، موجب گستاخي بيشتر در حد تهديد ايران به حمله نظامي از سوي اوباما شد.در اين زمينه مي‌توان از وزير محترم خارجه پرسيد آيا اعلام مراتب نارضايتي غير از ارتكاب يك رفتار بي‌جاي ديگر ممكن نبود؟ و ما به‌ازاي اين هزينه چه چيزي عايد گرديد؟!

اگر اعتدال اين است پس هاشمي تندروي مي‌كند

روزنامه جمهوري اسلامي از دولت خواست در برابر بدعهدي و پيمان‌شكني آمريكا با قاطعيت بايستد كه اين عين اعتدال است.اين روزنامه در سرمقاله خود با بيان اينكه دولت در مواردي با اعتدال عمل كرده كه قابل تحسين است اما در برخي موارد از چارچوب اعتدال خارج مي‌شود، به اعمال تحريم‌هاي جديد عليه 18 شركت در ارتباط با ايران مي‌پردازد و مي‌نويسد: تحريم‌هاي جديد، نقض آشكار توافقنامه ژنو توسط دولت آمريكاست. اين واقعيت آنقدر روشن و آشكار است كه حتي خود اعضاي گروه 5+1 نيز به آن اعتراض كرده‌اند. سخنگوي وزارت امور خارجه روسيه اعمال تحريم‌هاي جديد عليه ايران را مخالف روح توافق‌نامه ژنو دانسته و اعلام كرده اين اقدام آمريكا اجراي توافق ژنو را بطور جدي با پيچيدگي مواجه مي‌كند.

جمهوري اسلامي افزود: دولت، علاوه بر اقداماتي كه تاكنون در واكنش به تخلف دولت آمريكا از توافق ژنو كرده، بايد شيوه‌اي در پيش بگيرد كه واشنگتن را وادار به لغو تحريم‌هاي جديد نمايد. بديهي است كه ادامه مذاكرات كارشناسان براي اجرائي شدن توافق ژنو به عقب‌نشيني آمريكا بستگي دارد. دولت جمهوري اسلامي ايران بايد درست در همين نقطه تكليف خود را با دولت آمريكا روشن كند و اوباما را كه مي‌گويد متعهد شده از هرگونه اعمال تحريم‌هاي جديد مرتبط با برنامه هسته‌اي جلوگيري كند، به انجام تعهدي كه كرده است وادار نمايد.اين روزنامه در سرمقاله ديگري با بيان اينكه «اقدام اخير آمريكا قطعاً و بي هيچ شك و شبهه‌اي خلاف توافقنامه ژنو است» مي‌نويسد: اقدام تحريمي اخير آمريكا عليه ايران هر چند چيز جديدي نيست و ادامه مسير پراشتباه آمريكا در قبال جمهوري اسلامي ايران است، ولي تفاوت اين اقدام با ساير اقدامات سابق در اين است كه اين بار تأثيرات عميق‌تري بر وجهه آمريكا خواهد داشت و هزينه بيشتري را بر كاخ سفيد تحميل خواهد كرد. اين تفاوت از اين جهت قابل ارزيابي است كه اگر در ايران و جهان افرادي يافت مي‌شدند كه براساس ساده‌انگاري و خوشبيني‌هاي مضاعف، دل به حسن‌نيت دولتمردان آمريكائي دوخته و آنها را قابل اعتماد تصور مي‌كردند، امروز با اين قبيل حركت‌هاي غيراصولي و مغاير با روح توافقات انجام شده، واشنگتن ديگر كسي را با خود به همراه ندارد.

يادآور مي‌شود روزنامه جمهوري اسلامي از حاميان آقاي هاشمي رفسنجاني است كه در ماجراي روابط با آمريكا و مسئله مذاكره، مسيري كاملاً مغاير با منافع ملي و مواضع صريح حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري طي مي‌كند. اما متأسفانه روزنامه جمهوري اسلامي درباره اين موضع‌گيري‌هاي غلط و تحريف‌آميز سكوت اختيار كرده است. مواضع اخير روزنامه جمهوري اسلامي در حالي است كه آقاي هاشمي طي روزها و هفته‌هاي اخير به شدت اصرار داشته رئيس جمهور بي‌صداقت، عهدشكن و تندرو آمريكا را ميانه رو معرفي كند- در حالي كه باني تحريم‌هاي جديد دولت آمريكا و نه كنگره بوده- و از آن سو منتقدان داخلي را كه درباره خوش‌بيني مفرط و موهوم به آمريكا هشدار مي‌دهند، تندرو و افراطي كه همسو با اسرائيل هستند معرفي كند و لابد يكي از مصاديق همين اتهام‌زني روزنامه جمهوري اسلامي است!

خاطرنشان مي‌شود بنابر گزارش رويتر پنج‌شنبه و جمعه هفته گذشته سوزان رايس مشاور امنيت ملي اوباما براي چندمين بار به فلسطين اشغالي رفت و به سران رژيم صهيونيستي اطمينان داد كه آمريكا پيش از توافق با ايران با اسرائيل رايزني خواهد كرد. در اين سفر مقامات خزانه‌داري آمريكا كه باني تحريم‌هاي جديد هستند حضور داشتند. بعد از همين سفر بود كه آمريكا اعلام كرد 18 شركت جديد را تحريم مي‌كند.

*خراسان

هشدار وزارت كشور درباره گواهي هاي يك شركت خصوصي

بر اساس بخشنامه چندي پيش وزارت كشور به همه استانداري ها، شهرداري ها و دهياري هاي كشور به آنها اعلام شده است كه با توجه به پيگيري هاي دانشگاه تهران، مداركي كه توسط يكي از شركتهايي كه با استفاده از نام اين دانشگاه اقدام به صدور مدارك معادل در رشته هاي مختلف مي كند، اعتبار علمي نداشته و نبايد گواهي هاي صادره توسط اين مجموعه خصوصي به عنوان مدرك دانشگاه تهران محسوب و تاييد شود.

مجوز دولت به پورمحمدي براي همكاري با 2 همسايه شمالي و جنوبي ايران

بر اساس مجوز روزهاي اخير هيئت دولت به پورمحمدي وزير دادگستري، وي مجاز خواهد بود با هماهنگي معاونت حقوقي رييس جمهور و وزارت امور خارجه نسبت به انجام مذاكره، پاراف و امضاي موقت موافقتنامه انتقال محكومين به حبس بين دولت جمهوري اسلامي ايران و دولت هاي جمهوري تركمنستان و سلطان نشين عمان در چارچوب متن مورد تأييد هيئت دولت اقدام و مراحل قانوني را تا تصويب نهايي پيگيري كند.

*جام جم

واكنش ظريف به ادعاي بازداشت لوينسون در ايران

پرونده مامور مخفي گمشده آمريكايي پس از افشاي فعاليت‌هاي جاسوسي وي، به يك بحث جنجالي تبديل شده است و در عين حال بار ديگر مقامات آمريكايي ادعاهاي خود را درباره اطلاع داشتن ايران از سرنوشت اين جاسوس آمريكايي كه رابرت لوينسون نام دارد، بيان كرده‌اند.در همين حال ديروز وزير امور خارجه كشورمان ادعاي آمريكا مبني بر بازداشت مامور سابق اف بي آي در ايران را رد كرد و گفت: هيچ اثري از مامور پيشين اف. بي. آي كه شش سال پيش ناپديد شده، در ايران وجود ندارد. به گزارش مهر، محمدجواد ظريف در گفت‌وگو با شبكه تلويزيوني سي.‌بي.‌اس بيان كرد: من فقط اين را مي‌دانم كه وي در ايران بازداشت نشده است.

مجوز بابك زنجاني لغو شد

سرانجام پس از فراز و فرودهاي فراوان، در جلسه ديروز شوراي عالي شهرسازي و معماري كشور و به پيشنهاد رئيس كميسيون شهرسازي و معماري شوراي شهر تهران، مصوبه كميسيون ماده ۵ در ارتباط با طرح ايران‌زمين متعلق به بابك‌زنجاني لغو شد.در همين رابطه مهدي چمران به نسيم گفته است كه با لغو پروانه طرح ايران زمين، مبالغ پرداختي مجوز برج مي‌تواند صرف پروژه ساختماني ديگري براي بابك زنجاني شود. خبر ديگري از اين ميلياردر تهران حاكي است كه مصطفي افضلي‌فرد، سخنگوي كميسيون اصل ۹۰ مجلس از كان‌لم‌يكن شدن قرارداد فروش ۱۷ شركت زيرمجموعه سازمان تامين اجتماعي به بابك زنجاني خبر داده است.

نظر باهنر براي رفع‌فيلتر فيسبوك

محمدرضا باهنر، نايب رئيس مجلس در مورد ارزيابي‌اش از احتمال رفع فيلتر فيسبوك گفته است: اگر بتوانيم يك‌سري پادزهرهاي مناسب را داشته باشيم، مي‌توانيم از اين ابزار استفاده كنيم، اما تا زماني كه آن پادزهرها را نداريم، قاعدتا رفع فيلتر مشكلاتي را به دنبال خواهد داشت.او در گفت‌وگويي با ايسنا با بيان اين‌كه دولت بخصوص وزارت ارشاد مي‌تواند به اين موضوع ورود پيدا كند، ادامه داده است:‌ البته اگر مجلس احساس كند كه مسير در روال غيرمعمول طي مي‌شود، آنگاه به موضوع وارد شده و دخالت مي‌كند. وي در عين حال گفت: ما هنوز به جمع‌بندي نرسيديم كه مجلس به اين موضوع ورود پيدا كند يا خير. باهنر در پاسخ به اين پرسش كه آيا در فيسبوك صفحه‌اي دارد، گفت: ظاهرا فردي صفحه‌اي در فيسبوك به نام بنده درست كرده است كه بايد بررسي كنيم اين فرد چه كسي است.

تغيير معاون وزارت اطلاعات ربطي به شنود دفتر مطهري نداشت

به دنبال انتشار برخي اخبار مبني بر بركناري معاون و مديركل وزارت اطلاعات به دليل كار گذاشتن وسايل شنود در دفتر علي مطهري كه به نقل از اين نماينده تهران مطرح شده بود، يك منبع آگاه در گفت‌وگو با «انتخاب» ضمن تكذيب اين موضوع، تغيير معاون و مديركل وزارت اطلاعات را مربوط به چند ماه پيش دانست.

اين مقام آگاه گفت: تفسير و تحريف بيانيه آقاي مطهري از سوي رسانه‌ها موجب شده كه اين گمانه نادرست در جامعه پخش شود كه تغيير معاون و مديركل مربوطه وزارت اطلاعات ناشي از شكايت وي به دليل شنود دفترش بوده در حالي كه آقاي علي مطهري در بيانيه خود چنين موضوعي را اظهار نكرده و صرفا اطلاع داده است كه معاون و مديركل مربوط تغيير كرده‌اند. اين مقام افزود: البته در بيانيه آقاي مطهري تاريخ ديدار ايشان با معاون وزارت اطلاعات نيز اشتباه ذكر شده، اما اصل ديدار صحيح بوده و در ماه جاري برگزار شده اما تغيير معاونان وزارت اطلاعات كه محدود به معاونت موردنظر آقاي مطهري نيز نبوده است، مربوط به چند ماه قبل بوده و ارتباطي به موضوع شكايت آقاي مطهري ندارد.

*ايران

مهر تأييد نظرسنجي رويكرد «بودجه‌اي» دولت

خبر اول اين كه يكشنبه شب محمد باقر نوبخت سخنگوي دولت مهمان برنامه اقتصادي «پايش» شبكه يك تلويزيون بود. سؤال نظرسنجي پيامكي اين برنامه هم مربوط به شيوه اختصاص اعتبار به پروژه‌هاي عمراني در لايحه بودجه 93 بود كه محل اختلاف بين برخي نمايندگان مجلس و دولت شده است. در اين نظرسنجي از مردم خواسته شده بود بگويند كه «اعتبارات عمراني بين همه پروژه‌ها به صورت مساوي تقسيم شود» يا «به پروژه‌هايي اختصاص يابد كه بيش از 80 درصد پيشرفت دارند»73 درصد از مردم شركت‌كننده در اين نظرسنجي به گزينه دوم رأي داده و منطق بودجه‌اي دولت را تأييد كردند.

فرار معاون اختلاس‌كننده يك دانشگاه بزرگ

خبر ديگر اين كه در روزهايي كه تخلفات مالي گسترده در سازمان تأمين اجتماعي دولت قبل، در صدر اخبار رسانه‌ها قرار دارد، خبراختلاس مديران قبلي يكي از دانشگاه‌هاي بزرگ كشور هم علني شده است. ايرنا به نقل از شنيده‌هاي خود نوشته كه با پررنگ شدن شايعه اختلاس مديران قبلي يكي از دانشگاه‌هاي بزرگ كشور، معاون اداري مالي اين دانشگاه با برداشتن منابع مالي، يكشنبه شب به مقصد نامعلومي فرار كرده است. ظاهراً خالي شدن خزانه دانشگاه مذكور سبب شده مسئولان آن، دراقدامي عجيب از دانشجويان بخواهند مبالغي را به حساب دانشگاه واريز كنند، در حالي كه ثبت‌نام ترم جديد شروع نشده است!

اعتراض به تغيير نام شهرستان صدوق

شنيديم كه تعدادي از شوراهاي اسلامي روستاهاي رستاق و بخش مركزي محله‌هاي فيروزآباد و مجومرد شهرستان صدوق استان يزد، در نامه‌اي به وزير كشور نسبت به تغيير نام شهرستان «صدوق» به «اشكذر» اعتراض كردند. به گزارش ايران نويسندگان اين نامه تصريح كرده‌اند كه در آخرين ماه‌هاي دولت قبل در يك تصميم غيركارشناسانه و اختلاف برانگيز و به خاطر حمايت برخي افراد خاص، نام شهرستان صدوق به اشكذر تغيير يافته است. به نوشته معترضان، نام جديد هيچ سنخيتي با فرهنگ و مدنيت ساكنان آن ندارد و بيانگر ويژگي‌هاي جغرافيايي، تاريخي و طبيعي اين شهرستان نيست. در اين نامه كه رونوشتي از آن به دفتر رهبر معظم انقلاب، رئيس‌جمهوري و سازمان بازرسي كل كشور هم ارسال شده، از وزير كشور خواسته شده اجرايي شدن اين مصوبه اختلاف برانگيز متوقف شود.

حاشيه محاكمه فاطمه هاشمي

با خبر شديم كه وكيل مدافع فاطمه هاشمي رفسنجاني از تعيين تاريخ جديد محاكمه موكلش خبر داد. فاطمه هاشمي فرزند آيت‌الله هاشمي رفسنجاني اواخر مردادماه امسال به دليل اظهاراتش درباره مباحث مطرح شده در جلسات رأي اعتماد به وزيران پيشنهادي دولت يازدهم در يكي از رسانه‌ها به شعبه 12 دادسراي فرهنگ و رسانه احضار شد. به گزارش ايرنا، عليزاده طباطبايي اتهام موكلش را نشر اكاذيب با شكايت دادستاني تهران خواند و گفت: دادگاه قصد دارد به اتهام نشر اكاذيب بدون وجود شاكي خصوصي به اين اتهام رسيدگي كند و هيچ كدام از برادران لاريجاني در اين ارتباط شكايت نكرده‌اند. او رسيدگي به اين اتهام بدون وجود شاكي خصوصي را «شيرين كاري» خواند.

قرار مجرميت براي يك مدير سينمايي دولت دهم

دست آخر اين كه يك منبع آگاه از تفهيم اتهام يكي از مديران سابق سازمان سينمايي دولت دهم در شعبه سوم دادسراي كاركنان دولت خبر داد. اين منبع آگاه به ايرنا گفت: پيشتر براي اين مدير، پرونده‌اي به اتهام دريافت رشوه تشكيل شده بود و او روز يكشنبه براي پيگيري پرونده خود به دادسرا مراجعه كرده بود. وي احتمال داد بازپرس براي اين مدير سابق سازمان سينمايي به اتهام دريافت رشوه قرار مجرميت صادر كند. بازپرس پرونده براي نامبرده قرار وثيقه 60 ميليون توماني صادر كرده كه از سوي متهم توديع شده است.

*تهران امروز

ابطحي: ظريف اين و آن را توجيه نكند‌‌

محمد‌‌ علي ابطحي د‌‌ر مطلب جد‌‌يد‌‌ خود‌‌ د‌‌ر فيسبوك د‌‌ر رابطه با توافق ژنو و مشي وزيرامورخارجه نوشت: آقاي ظريف، د‌‌ر حال توجيه كرد‌‌ن افراد‌‌ مختلف د‌‌ر مورد‌‌ توافق ژنو است. خسته نباشند‌‌. اما بنا به تجربه سياسي گفته باشم، كه اگر قرار باشد‌‌ د‌‌ر حد‌‌ امام جمعه مشهد‌‌ را هم توجيه كند‌‌، تا قيام قيامت بايد‌‌ توجيه كند‌‌ و البته هم اگر لازم باشد‌‌ د‌‌ر موقعي كه نبايد‌‌ توجيه باشند‌‌، توجيه نشد‌‌ه باقي مي‌مانند‌‌. د‌‌يد‌‌م كه ميگم. آقاي ظريف با اتكا به خد‌‌ا و حمايت مرد‌‌م و رئيس‌جمهور و هد‌‌ايت رهبري كارش را انجام د‌‌هد‌‌ و اين و آن را توجيه نكند‌‌ و به حرفه‌ اي اين و آن توجه نكند‌‌،بسيار بهتر است…از من گفتن بود‌‌…

تشكيل حزب د‌‌ر هاله‌اي از ابهام!

حسن رسولي عضو هيات مد‌‌يره بنياد‌‌ اميد‌‌ ايرانيان د‌‌ر گفت‌و‌گو با فارس، د‌‌ر مورد‌‌ تشكيل حزب از سوي محمد‌‌‌رضا عارف اظهار د‌‌اشت: د‌‌ر مورد‌‌ تشكيل حزب از سوي محمد‌‌‌رضا عارف از چهار ماه پيش جلساتي را برگزار كرد‌‌ه‌ايم اما هنوز به نتيجه نرسيد‌‌ه است. وي همچنين خاطرنشان كرد‌‌: به محض اينكه د‌‌ر مورد‌‌ حزب آقاي عارف به نتيجه برسيم نشست خبري برگزار خواهيم كرد‌‌.

تعيين تاريخ د‌‌اد‌‌گاه فاطمه هاشمي

به گزارش ايرنا، محمود‌‌ عليزاد‌‌ه طباطبايي وكيل مد‌‌افع فاطمه هاشمي رفسنجاني از تعيين تاريخ جد‌‌يد‌‌ محاكمه موكلش خبر د‌‌اد‌‌ و گفت: شعبه اول د‌‌اد‌‌گاه انقلاب اسلامي تهران 18د‌‌ي ماه را براي محاكمه فاطمه هاشمي تعيين كرد‌‌ه است.

نتيجه شكايت احمد‌‌ي‌نژاد‌‌ از مكاتبات مجلس

محمد‌‌ د‌‌هقان عضو هيات رئيسه مجلس د‌‌ر گفت‌وگو با مهر اظهار د‌‌اشت: بعد‌‌ از شكايت احمد‌‌ي‌نژاد‌‌ از مكاتبه‌هاي معاون نظارت مجلس، اين موضوع به هيات حل اختلاف و شوراي نگهبان جهت رسيد‌‌گي ارسال شد‌‌ كه د‌‌ر نهايت شوراي نگهيان اعلام كرد‌‌ كه معاونت نظارت مجلس نمي‌تواند‌‌ به عنوان ناظر بر د‌‌ستگاه‌هاي اجرايي نظارت كند‌‌. وي گفت: آقاي مظفر به عنوان يك نمايند‌‌ه و جزئي از مجلس حق نظارت بر عملكرد‌‌ د‌‌ستگاه‌هاي اجرايي را د‌‌ارد‌‌ اما اين كار جزو اختيارات معاون نظارت رئيس مجلس نيست.

كلاس‌هاي د‌انشگاه آزاد‌ تعطيل نشد‌ه است

به گزارش تسنيم، حمد‌الله منظري‌توكلي رئيس د‌انشگاه آزاد‌ واحد‌ كرمان با رد‌ شايعه منتشر شد‌ه پيرامون تعطيلي كلاس‌هاي آموزشي واحد‌ كرمان به د‌ليل حضور آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، گفت: با توجه به سياست‌هاي د‌انشگاه و تاكيد‌ رياست عاليه د‌انشگاه مبني بر كيفيت بخشي امور آموزشي، كليه كلاس‌هاي تئوري و عملي د‌ر تمامي مقاطع كما‌في‌السابق د‌اير و اين د‌يد‌ار به گونه‌اي برنامه‌ريزي شد‌ه كه هيچ‌گونه خللي د‌ر ارائه خد‌مات آموزشي به د‌انشجويان گرامي ايجاد‌ نخواهد‌ كرد‌.

*جمهوري اسلامي

* درحالي كه كشور با مشكلات عديده‌ ناشي از ركود تورمي، تحريم و كمبود ارز مواجه است، آگهي پيش فروش مرسدس بنز مدل 2014 در برخي رسانه‌ها درحال انتشار است! به گزارش پارسينه، مرسدس بنز C200 مدل 2014 با سقف پاناروما(!) به صورت "قسطي" و با قيمت كل دو ميليارد و پانصد ميليون تومان و در اقساط ماهانه شش ميليون تومان و با پيش پرداخت يك و نيم ميليارد تومان به دست مشتريان تهراني مي‌رسد! براساس همين گزارش ظاهراً متولي ورود اين سري از خودروهاي لوكس، سازمان توسعه تجارت است كه در آبان ماه امسال به 110 مدل خودروي خارجي مجوز ورود به ايران را داده است. درحالي كه كشور دچار كمبود ارز و مشكلات اقتصادي است، صدور مجوز براي وارد كردن خودروهاي گران قيمت، هيچ مفهومي غير از تشديد بحران اقتصادي ندارد.

* انتشار اسناد مربوط به فساد در سازمان تأمين اجتماعي در دوران مديريت سعيد مرتضوي توسط خبرگزاري خانه ملت ادامه دارد. اين خبرگزاري، با انتشار اسناد مربوط به استخدام 500 نفر كه بدون طي شدن تشريفات قانوني استخدام، جذب سازمان تأمين اجتماعي شده‌اند، يادآور شد اين اقدام مربوط به دوران سرپرستي اسدالله عباسي در وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي است. اسناد نشان مي‌دهند اين اقدام با هماهنگي عباسي و سعيد مرتضوي صورت گرفته و استخدام شدگان عموماً از اقوام و آشنايان اين دو نفر بوده‌اند و اكثر آنها از چابكسر،‌ كلاچاي، رحيم‌آباد و املش گيلان (كه اسدالله عباسي از آنجاست) و استان يزد (كه استان سعيد مرتضوي است) هستند.

* پيرو انتشار برخي اخبار در رسانه‌هاي داخلي و بيگانه درباره بركناري معاون و مدير كل وزارت اطلاعات به دليل شنود دفتر دكتر علي مطهري نماينده تهران، يك منبع آگاه، تغيير معاونت و مدير كل وزارت اطلاعات را مربوط به چند ماه پيش دانست. به گزارش انتخاب، اين مقام آگاه گفت: تفسير و تحريف بيانيه آقاي مطهري توسط رسانه‌ها موجب شده است كه اين گمانه نادرست در جامعه پخش گردد كه تغيير معاون و مدير كل مربوطه وزارت اطلاعات ناشي از شكايت وي به دليل شنود دفترش بوده است درحالي كه آقاي علي مطهري در بيان?ه خود چنين موضوعي را اظهار نكرده و صرفاً اطلاع داده است كه معاون و مدير كل مربوطه تغيير كرده‌اند و اين رسانه‌ها و افراد در داخل و خارج از كشور بوده‌اند كه از اين متن برداشت كرده‌اند كه دليل بركناري شنود از دفتر آقاي مطهري بوده است. اين مقام افزود: تغيير معاونين وزارت اطلاعات كه محدود به معاونت مورد نظر آقاي مطهري نيز نبوده است، مربوط به چند ماه قبل بوده و ارتباطي به موضوع شكايت آقاي مطهري ندارد و طبيعي است كه پس از تغيير معاونين مديران كل مربوطه نيز مورد بازنگري قرار گيرند.

*قدس

فرود اضطراري پرواز تهران - زابل

فرارو: محمد نخعي - مديركل اداره فرودگاه هاي كرمان - گفت: روز گذشته به علت كاهش ديد در فرودگاه زابل هواپيماي تهران - زابل فرودگاه كرمان را به عنوان فرودگاه جايگزين انتخاب كرد و به زمين نشست.

مرتضوي: طلبكارم!

جهان: مرتضوي، مدير عامل سابق سازمان تامين اجتماعي كه اتهاماتي درباره اعطاي مبالغ هنگفت به برخي از مسؤولان را در پرونده اش دارد، ادعا كرده بابت افزايش حقوقش 60ميليون تومان از اين سازمان طلبكار است!

مجلس مسؤوليتي ندارد

جهان: سيدحسين نقوي - سخنگوي كميسيون سياست خارجي مجلس - با تأكيد بر اينكه مجلس مسؤوليتي در قبال ملاقات هيأت پارلماني اروپا با فعالان فتنه 88 ندارد، گفت: علت لغو چند باره سفر هيأت اروپايي، عدم موافقت با چنين ملاقاتهاي خارج از چارچوب بوده است.

دام عناصر كليساي خانگي براي كاربران

دانا: عناصر كليساي خانگي فعال در پايگاه ها و شبكه‌هاي اجتماعي در فضاي مجازي تلاش مضاعفي را با هدف حفظ و توسعه ارتباطات خود با ساير كاربران مسيحي شهرهاي مذهبي از جمله قم در دستور كار قرار داده اند.

حاضرم همكاري كنم

قانون: هوشنگ امير احمدي، معروف به دلال رابطه ايران و آمريكا گفت: من حاضرم با همه جناحهاي سياسي كشور در جهت ترقي ايران همكاري كنم.

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 119]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن