تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819524018




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زاكاني در همايش ميقات با صالحينتيم مذاكره‌كننده هسته‌اي مطالبات خود را در سطح بالاتري دنبال كند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: زاكاني در همايش ميقات با صالحينتيم مذاكره‌كننده هسته‌اي مطالبات خود را در سطح بالاتري دنبال كند
نماينده مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه دولت نيز متوجه شده است با لبخند و ديپلماسي مشكل ما با غرب حل نخواهد شد گفت: تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي بايد مطالبات خود را در سطح بالاتري دنبال كند.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، علي زاكاني نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در همايش ميقات صالحين كه به همت بسيج دانشجويي دانشگاه جامع علمي كاربردي استان تهران در سازمان بسيج دانشجويي برگزار شد، به سخنراني پرداخت.

وي در ابتداي سخنان خود پيرامون توافق ژنو گفت: اين توافق نه فتح‌الفتوح است و نه زهر هلاهل و نه جام زهري است كه حكايت از هزيمت اساسي باشد آنچه كه مهم است اين است كه ما از چه منظري با اين موضوع برخورد كنيم.

وي در ادامه اظهار داشت: ما بايد بيشترين منافع موجود و زواياي بالقوه را در اين قرارداد به فعليت برسانيم چراكه اين مرحله، آغاز يك مبارزه‌اي است كه هر كسي بايد نقش خود را ايفا كند.

زاكاني با بيان اينكه امروز در جهان، تقابل حق و باطل به عينه ديده مي‌شود گفت: امروز حق و باطل در چارچوب انقلاب اسلامي و نظام سلطه تجلي پيدا كرده است و ما بايد به اين شرايط از زاويه‌اي جديد بنگريم.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه اگر از فرصت‌هاي بوجود آمده استفاده نكنيم، در دام تهديدات نظام سلطه خواهيم افتاد، گفت: بحث فناوري هسته‌اي و نزاع در اين باره كمتر از نقطه تلاقي حق و باطل و تعارض نظام سلطه با جبهه حق تحليل نخواهد شد.

وي در ادامه سخنان خود خاطرنشان كرد: از منظر نظام سلطه به رهبري آمريكا، انقلاب اسلامي منشاء يك دگرگوني ناثواب در جهان معاصر است به همين خاطر نظام سلطه با اصل انقلاب و دستاوردهاي آن مخالفت مي‌كند.

وي با بيان اينكه استكبار به دنبال بهانه در قبال جمهوري اسلامي است، گفت: امروز بهانه هسته‌اي، بهانه‌ايست كه آمريكا به وسيله آن با دروغ ما را متهم به ساخت بمب هسته‌اي مي‌كند. همچنين پيرامون حمايت ما در قبال جبهه مقاومت اتهام حمايت از تروريسم را به ما مي‌زند.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در سال 82 دولت وقت تصميم گرفت كه براي خوش‌خدمتي به غرب فعاليت هسته‌اي ما را تعليق كند اما ما شاهديم كه نتيجه اين خوش‌خدمتي اين شد كه غرب ما را محور شرارت خواند.

زاكاني با تاكيد بر اينكه ابرقدرتي آمريكا در حال افول است گفت: ما به عينه شاهديم كه نظام سلطه رو به سقوط است چراكه نظم نوين جهاني بوش پدر ناكام ماند، خاورميانه بزرگ بوش پدر نيز ناكام ماند، آمريكا در حمله به جنوب لبنان نيز ناكام ماند و همچنين در دو مرحله حمله به غزه نيز ناكام ماند.

زاكاني افزود: در جنگ 3 روزه غزه رژيم صهيونيستي از حماس التماس مي‌كرد كه جنگ را خاتمه دهد اين اتفاق بدين معني است كه اراده ايران تمام معادلات آنان را برهم زده است.

زاكاني در ادامه خاطرنشان كرد: از سال 89 جنگي را در سوريه شروع كردند و ماحصل آن نيز اين شده است كه آمريكا از ايران التماس مي‌كند كه شما بعضي مكان‌هاي كشور سوريه را خالي كنيد تا ما با بمباران كردن آن مناطق آبرويمان نرود اما ايران اين اجازه را نداد.

اين سخنگوي فراكسيون اصولگرايان در مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه ما بايد سرنوشت خودمان در دست خودمان باشد گفت: آمريكا نشان داده كه هيچگاه به نفع ملت ايران قدم برنمي‌دارد. ما سخنان اوباما را در ذهن داريم كه ايران را تهديد به بمباران هسته‌اي كرد.

زاكاني در ادامه سخنان خود با تاكيد بر اينكه جمهوري اسلامي به كانون مولد در سراسر جهان تبديل شده است گفت: امروز ما در توافقنامه ژنو يك سقف و يك كف داريم و غرب تلاش مي‌كند ما را در كف نگه دارد اما ما بايد تمام تلاشمان را بكنيم تا در موضوع هسته‌اي سقف خواسته‌هايمان را دنبال كنيم.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي با اشاره به 4 گروه مذاكره‌كننده هسته‌اي كشورمان گفت: گروه اول كه تيم آقاي روحاني بودند مي‌خواستند از گسل 3 كشور اروپايي و آمريكا به نفع خود بهره ببرند البته در ادامه مسيري طي شد كه ما مجبور شديم برنامه هسته‌ايمان را تعليق كنيم.

وي در ادامه افزود: اما از سال 84 اراده‌اي شكل گرفت كه شرايط جمهوري اسلامي را نسبت به سال 82 كاملا متفاوت كرد و ما تا به امروز شرايطي را طي كرديم كه قابل تصور براي غرب نيست.

زاكاني در ادامه تصريح كرد: از سال 87 تا 92 كه 9 دور مذاكره داشتيم تلاش‌هاي اصلي پيرامون مباحث هسته‌اي توسط جليلي پي گرفته شد.

وي افزود: ما زماني پيشنهاد دوطرفه و معامله را در بغداد از طرف غربي دريافت كرديم كه از غني‌سازي 20 درصد برخوردار شديم و اين باعث شد غرب به هراس بيفتد و حاضر به معامله شود و ابتدا پيشنهاد تعطيلي سايت فوردو و تحويل غني‌سازي 20 درصد ايران را داد كه طرف ايراني نپذيرفت.

زاكاني با اشاره به مذاكرات آلماتي 2 خاطرنشان كرد: در اين دور از مذاكرات طرف غربي پيشنهادات خود را تغيير داد و از كاهش فعاليت سايت فوردو و غني‌سازي 20 درصد خبر داد طرف ايراني نيز در مقابل معامله همجنس، هم‌وزن و همزمان را طلب كرد و لغو تحريم بانكي و نفتي را خواست كه البته نماينده انگليس زير قرارداد زد.

اين نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به ورود تيم مذاكره‌كننده جديد در موضوع هسته‌اي در دولت يازدهم گفت: در مذاكرات جديد هسته‌اي تيم جديدي از ايران ورود پيدا كرد كه ماحصل آن توافق ژنو شد.

زاكاني با اشاره به دو رويكرد داخلي در قبال جهان خاطرنشان كرد: گروهي در داخل معتقدند وضع موجود جهان غير قابل برهم زدن است و آمريكا سرپرست و كدخداي آن است و ما نيز بايد با او ببنديم و در اين جهان بازيگر خوبي باشيم.

اينها معتقدند نمي‌شود هم انقلابي بود و هم مملكت‌داري كرد.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اعتقاد گرود دوم پيرامون وضع جهان گفت:‌ گروه دوم كه انديشه امام(ره) و مقام معظم رهبري هستند معتقدند اصل انقلاب اسلامي نفي نظام موجود است و نظام ارزشي ما به سمتي مي‌خواهد برود كه مستضعفين جهان را حاكم كند.

وي افزود: در انديشه گروه اول ايران منشاء تغيير و تحول نخواهد بود و روزبه‌روز تحليل خواهد رفت اما در انديشه امام(ره) و رهبري افق‌هاي روشني در برابر ما وجود خواهد داشت.

زاكاني در ادامه سخنان خود خاطرنشان كرد: دولت كنوني در اين 100 روز متوجه شد كه نمي‌شود با لبخند و ديپلماسي مشكل ايران را با غرب حل كند و اعتقاد پيدا كرد كه غرب مي‌خواهد همه چيز ما را بگيرد.

زاكاني در ادامه با اشاره به فرصت‌ها و تهديدهاي موجود در توافق ژنو گفت: اولين فرصت كه در اين توافق وجود دارد بحث شكست ايران‌هراسي در جهان و اجماع بين‌المللي عليه ما است. رژيم صهيونيستي از اين جهت نسبت به توافق ژنو ناراحت است چراكه مي‌خواست يك اجماع جهاني را عليه ما حاكم كند اما امروز مشاهده مي‌كند كه اين وضعيت امكان‌پذير نيست البته در كنار آن تلاش مي‌كند كه گروه 5+1 نسبت به ايران امتيازات بيشتري را دريافت كند.

سخنگوي فراكسيون اصولگرايان مجلس خاطرنشان كرد: جهان امروز يك جهان چندقطبي است و ايران نيز يكي از اين قدرت‌هاست.

زاكاني در ادامه گفت: فرصت ديگري كه در توافق ژنو وجود دارد راستي‌آزمايي طرف غربي و محك خوردن تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي خودمان است كه اين فرصتي براي ارتقاي آگاهي و بصيرت مردم خواهد بود.

وي در ادامه با اشاره به آرامش نسبي در جامعه و اقتصاد گفت: حال ما بايد از اين فرصت براي محقق كردن اقتصاد مقاومتي تلاش كنيم ما نبايد سرخوش از يك توافقنامه در دام ديگري بيفتيم.

نماينده مردم تهران در مجلس با اشاره به لزوم توجيه درست جايگاه فناوري هسته‌اي در كشور گفت: از اينكه رئيس‌جمهور گفته‌اند بايد در كنار چرخيدن سانتريفيوژها چرخ زندگي مردم نيز بچرخد بايد بگويم كه خواه‌ناخواه چرخيدن زندگي مردم به چرخش سانتريفيوژها وابسته خواهد شد. امروز كه غرب محتاج به ما است و اينگونه تحقيرآميز با ما رفتار مي‌كند اگر فردا ما محتاج آنان شويم چه كار خواهند كرد.

ادامه دارد...

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن