تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 22 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حيا زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

Future Innovate Tech

باند اکتیو

بلیط هواپیما

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799826627




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه روابط اقتصادي وظيفه اصلي سازمان توسعه تجارت/ سهم صادرات ايران به افغانستان كاهش يافت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: توسعه روابط اقتصادي وظيفه اصلي سازمان توسعه تجارت/ سهم صادرات ايران به افغانستان كاهش يافت
مشهد - خبرگزاري مهر: معاون بازاريابي و تنظيم روابط سازمان توسعه تجارت ايران گفت: سهم ايران تا پايان سال 91 از صادرات افغانستان حفظ شده ولي در هشت ماهه نخست سال 92 كاهش يافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا توفيقي ظهر چهارشنبه در نشست ميز كشوري افغانستان براي بررسي روابط تجاري ايران و افغانستان عنوان كرد: ما در دو بخش ستادي و عملياتي در افغانستان كار مي كنيم و براي آنكه بتوانيم فعاليت و روابطمان را گستره كنيم بايد به بررسي كاستي ها و نقاط قوت در حوزه زيرساخت ها و اسناد پايه بپردازيم.

توسعه روابط اقتصادي وظيفه اصلي سازمان توسعه تجارت

وي ابراز كرد: وظيفه اصلي ما در سازمان توسعه تجارت ايجاد زير ساخت هايي براي توسعه روابط اقتصادي با افغانستان است.

توفيقي افزود: با تعامل نزديك با كنش گران و فعالان اقتصادي در افغانستان مي توانيم در حوزه گسترش روابط اقتصادي به نتايج خوبي برسيم.

معاون بازاريابي و تنظيم روابط سازمان توسعه تجارت ايران ادامه داد: در حال حاضر خراسان رضوي 30 درصد از صادرات خود را به كشور افغانستان دارد كه حدود 850 ميليون دلار است.

وي با اشاره به سهم بالاي خراسان رضوي در صادرات افغانستان عنوان كرد: بايد ديد اين حجم صادرات به چه ميزان شغل، توليد و رفاه عمومي را افزايش داده كه ميزان اهميت آن را نشان مي دهد.

سهم خراسان رضوي در صادرات به افغانستان 30 درصد

توفيقي اظهار كرد: در سال 91 از سه ميليارد دلار صادرات ايران به افغانستان 30 درصد سهم خراسان رضوي بوده است.

معاون بازاريابي و تنظيم روابط سازمان توسعه تجارت ايران با اشاره به حفظ سهم صادرات ايران به افغانستان در طول 10 سال قبل عنوان كرد: در هشت ماهه نخست سال 92 سهم ايران از صادرات افغانستان كاهش يافته است كه بايد دلائل و آسيب هاي اين امر شناسايي و حل شود.

وي به لغو تعهد ارزي كه جزء اولين مشكلات در كاهش حجم صادرات به افغانستان در سال 92 بوده اشاره كرده و تصريح كرد: دولت درصدد اين است كه ضوابط و مقررات دست و پا گير در اين زمينه را كاهش دهد تا اين مشكلات حل شود.

توفيقي عنوان كرد: دو هدف در دستور كار داريم كه يكي در حوزه زير ساخت هاي فيزيكي و حقوقي و ديگري در حوزه عمليات و فعاليت اقتصادي، روابط كنوني و گمركي و قيمت تمام شده است.

وي از مديران و مسئولان در بخش هاي خصوصي و دولتي كه در جلسه حضور داشتند درخواست كرد كه در پيشبرد اين دو هدف سازمان توسعه تجارت را ياري دهند و ادامه داد: بايد به بررسي وضعيت و ميزان چالش هايي كه در داخل كشور با آنها مواجه هستيم بپردازيم.

بررسي اين چالش ها براي حفظ سهم صادرات به افغانستان

توفيقي اظهار كرد: با بررسي اين چالش ها كه از جمله آنها مي توان به كيفيت كالاها و هزينه حمل و نقل اشاره كرد و اينكه آيا بازدارنده و يا پيش برنده هستند، مي توانيم سهم خود را از صادرات افغانستان حفظ كنيم.

معاون بازاريابي و تنظيم روابط سازمان توسعه تجارت ايران عنوان كرد: آمادگي داريم در اين حوزه به استان خراسان رضوي كمك كرده تا مشكلات بر طرف و اين استان سهم خود را در حوزه تجارت خارجي حفظ كند.

وي ابراز كرد: مجموع واردات افغانستان از جهان حدود دو ميليارد و 100 ميليون دلار بوده است كه سهم ايران از اين بازار در سال 85، 25 درصد و در سال 91 30 درصد بوده است.

توفيقي اظهار كر د: تا پايان سال 91 در بحث صادرات به افغانستان موفق بوده ايم ولي از ابتداي سال 92 با توجه به آمار ها اين امر به چالش كشيده شده كه نياز به بررسي دارد.

در ادامه معاون توسعه تجارت خارجي سازمان صنعت و معدن و تجارت خراسان رضوي گفت: در سال 91 صادرات استان خراسان رضوي به افغانستان 812 ميليون دلار بوده است.

صادرات به افغانستان 50 درصد صادرات خراسان در سال 91 بوده است

محمد رضا موحد عنوان كرد: اين مبلغ وزني حدود يك ميليون و 190 هزار تن را شامل مي شود كه 50 درصد صادرات استان در سال 91 است كه اين ميزان 30 درصد صادرات كشور به افغانستان است.

وي افزود: در مقايسه صادرات هشت ماهه نخست سال 92 و 91 به افغانستان صادرات سال 92 كاهش يافته است.

معاون توسعه تجارت خارجي سازمان صنعت و معدن و تجارت خراسان رضوي ادامه داد: در هشت ماهه نخست سال 91، 865 هزار تن به ارزش 557 هزار دلار به افغانستان صادرات داشته ايم.

موحد اظهار كرد: اين ميزان در سال 92 از نظر وزني به 702 هزار تن و به ارزش 512 هزار دلار كاهش يافته است.

كاهش 19 درصدي صادرات خراسان به افغانستان در سال 92

معاون توسعه تجارت خارجي سازمان صنعت و معدن و تجارت خراسان رضوي عنوان كرد: اين ميزان صادرات در سال 92 نسبت به سال 91 از نظر وزني 19 درصد و از نظر ارزشي هم 8 درصد كاهش داشته است.

نماينده اتاق بازرگاني استان خراسان رضوي هم در ايت نشست گفت: صادرات كل استان خراسان رضوي دو هزار و 820 ميليون دلار است.

فرشيد منوچهري با اشاره به مشكلات صادرات به افغانستان و مشكلاتي كه براي تجار ايراني در افغانستان وجود دارد عنوان كرد: ما هيچ بانكي در افغانستان نداريم.

وي افزود: تنها بانك ايراني اي هم كه در افغانستان وجود دارد با محدوديت هايي براي فعاليت مواجه است و اين بانك بر اساس ضوابط و قوانين افغانستان تشكيل شده است.

منوچهري ابراز كرد: يكي از مشكلات بزرگ نقل و انتقال پول براي تجار ايراني است كه بيش از چندين هززار دلار بيشتر با موانع زيادي مواجه است.

ريسك بالاي تجارت در افغانستان براي تجار

نماينده اتاق بازرگاني استان خراسان رضوي ادامه داد: اين براي يك تاجر ايراني ريسك بسيار بالايي است كه تجارتي را انجام دهد بدون اينكه تضميني براي برگشت پول خود به دست آورد.

وي عنوان كرد: از تاجران ايراين حمايت هاي كافي انجام نمي شود، تاجران بايد امنيت بيشتري براي جابجايي پول خود به دست آورند.

منوچهري با اشاره به وجود ممنوعيت هايي در تجارت با افغانستان اظهار كرد: بايد روابط تجاري با اين كشور توسعه يابد تا تجار ايراني هم براي تجارت در اين كشور تمايل بيشتري پيدا كنند.

وي عنوان كرد: امنيت كشور بفغانستان براي سرمايه گذاري يايد بيشتر مود توجه قرار گيرد و يكي از نگراني هاي بزرگ تجار ايراني در اين كشور بخث امنيت حمل و نقل است.

منوچهري در ادامه پيشنهاد كرد: سازمان توسعه تجارت رويكرد هاي خود را تغيير دهد و همراه هيئت هاي تجاري كه براي بستن تفاهم نامه به اين كشور مي روند براي جنبه استراتژيك و سياسي اش يك مقام دولتي هم برود.

كد خبر: 2193650

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۰ - ۱۵:۰۵

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن