تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در حقيقت خداوند جهاد را واجب گردانيد و آن را بزرگداشت و مايه پيروزى و ياور خود قرارش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820753084




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحصيل‌كرده‌ترين مردم جهان


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: تحصيل‌كرده‌ترين مردم جهان
كارشناسان آموزش در تحليل تازه‌اي روي آخرين گزارش منتشر شده از سوي سازمان توسعه و همكاري اقتصادي (OECD) دريافتند كه از سال 2000 ميلادي رشد تعداد فارغ‌التحصيلان دانشگاهي در ميان كشورهاي توسعه‌يافته روند بسيار كندي داشته است.

به گزارش ايسنا، در همين دوره زماني آمريكا در ميان ساير كشورهاي توسعه‌يافته پايين‌ترين رتبه را در زمينه مهارت‌هاي خواندن و علوم رياضي داشته و طبق آمار نشان بين سال‌هاي 2010 و 2011 ميلادي تعداد دارندگان مدرك دانشگاهي در آمريكا بدون تغيير و در حد 42 درصد ثابت مانده است.

بر اساس اين گزارش تحصيل‌كرده‌ترين جوامع جهان را مردم كشورهاي فنلاند،‌ استراليا، انگليس، نروژ، كره جنوبي، نيوزيلند، ايالات متحده، ژاپن و كانادا تشكيل مي‌دهند.

طبق آخرين گزارش منتشر شده از سوي سازمان توسعه و همكاري اقتصادي در سال 2011 ميلادي، حدود 53.5 درصد بزرگسالان در روسيه مدرك دانشگاهي دارند كه برابر با مدرك كالج در آمريكاست. همچنين طبق اين گزارش روسيه در ميان كشورهاي توسعه‌يافته بالاترين آمار دارندگان مدرك دانشگاهي را دارد.

سايت آماري «وال‌استريت247» به بررسي كشورهايي پرداخته كه بيشترين آمار فارغ‌التحصيلان دانشگاهي را دارند.

در اين تحليل آماري آمده است: تحصيل‌كرده‌ترين مردم جهان در كشورهايي سكونت دارند كه صرف هزينه در تمامي سطوح آموزشي در آنها در بالاترين سطح است.

همچنين كشورهايي كه تحصيل‌كرده‌ترين مردم جهان را دارند آنهايي هستند كه هم از نظر توليد ناخالص داخلي و هم از نظر ميزان سرانه بيش از ميانگين تعيين شده از سوي سازمان توسعه و همكاري اقتصادي براي آموزش هزينه صرف مي‌كنند.

در بسياري از كشورها كه سطح بالاي تحصيلات دانشگاهي را دارند، بودجه خصوصي سهم بزرگتري از مجموع هزينه‌ها را شامل مي‌شود. در 9 كشوري كه بالاترين سطح تحصيلات دانشگاهي را دارند بخش قابل توجهي از هزينه آموزش از منابع خصوصي تامين مي‌شود.

همچنين بسياري از بهترين جوامع تحصيل‌كرده جهان به سمت سطوح بالاتر مهارت‌هاي توسعه‌يافته تمايل دارند. ژاپن، كانادا و فنلاند كشورهايي با جمعيت قابل توجهي از افراد تحصيل‌كرده، كشورهايي با بالاترين سطح عملكرد در آزمون‌هاي ادبيات و رياضي هستند.

به گفته «گارا روجاس گونزالز»، تحليل‌گر سازمان توسعه و همكاري اقتصادي، تحصيلات دانشگاهي نه تنها براي موفقيت فردي ضروري است بلكه براي كشورهايي با وضعيت اقتصادي ضعيف يك نياز به حساب مي‌آيد.

وي تاكيد كرد: پس از تاثير شديد بحران اقتصادي، نرخ بيكاري در ميان تمام قشرهاي تحصيل‌كرده افزايش يافت اما افزايش آن در ميان افرادي كه مدرك تحصيلي بالاتري داشتند به مراتب كمتر بوده است.

نظر شما:
------------

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن