تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى از شما موهاى سبيل و موهاى زير بغل و موى زير شكم خود را بلند نكند؛ چرا كه شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819191006




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در راستاي امكان نقش‌آفريني مردم در قيام جهاني حضرت مهدي (عج)كتاب «نقش مردم در انقلاب جهاني حضرت مهدي(عج)» منتشر شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: در راستاي امكان نقش‌آفريني مردم در قيام جهاني حضرت مهدي (عج)كتاب «نقش مردم در انقلاب جهاني حضرت مهدي(عج)» منتشر شد
كتاب «نقش مردم در انقلاب جهاني حضرت مهدي (عج)» به همت مركز تخصصي مهدويت حوزه به چاپ رسيد.


به گزارش خبرگزاري فارس از قم كتاب «نقش مردم در انقلاب جهاني حضرت مهدي(عج)» از دو بخش اصلي مفاهيم و مباني و مردم و حكومت جهاني مهدوي تشكيل شده است.

قيام و حكومت جهاني حضرت مهدي(عج) از مباحثي است كه همواره در منابع روايي به آن اهتمام فراواني شده و پژوهشگران، انديشمندان و نويسندگان همواره به آن توجه و اهتمام داشته‌اند.

كتاب رهبري بر فراز قرون اثر سيد محمد باقر صدر، كتاب قيام و انقلاب مهدي از ديدگاه فلسفه تاريخ اثر شهيد مرتضي مطهري، كتاب چشم‌اندازي به حكومت مهدي اثر نجم‌الدين طبسي و كتاب عصر ظهور اثر علي كوراني در اين حوزه نوشته شده است.

در اين كتاب تلاش شده تا به بررسي و تبيين موضوع نقش مردم در زمينه‌سازي و امكان نقش‌آفريني آنها در قيام جهاني حضرت مهدي(عج) و نيز حضور آنها در سازمان سياسي حكومت جهاني مهدوي به گونه‌اي ژرف، فراگير و مستقل پرداخته شود.

بررسي‌ها به طور عمده بر پايه استناد به روايات معتبر صورت گرفته و در اعتبارسنجي روايات افزون بر اعتبار سندي به اعتبار دلالي و محتوايي توجه شده است.

اگرچه مباني نظري نقش مردم در قيام و حكومت جهاني مهدوي همان مباني نظري نقش آن در اسلام و حكومت اسلامي است، ولي به گونه‌اي ويژه با يادآوري شواهد در خصوص قيام و حكومت مهدوي به اين مباني اشاره مي‌شود.

مهم‌ترين مباني در اين بخش مباني معرفت‌شناختي، هستي‌شناسي، انسان‌شناختي و جامعه‌شناختي است.

بخش دوم با عنوان مردم و حكومت جهاني مهدوي مشتمل بر سه فصل است كه در فصل نخست داراي عنوان نقش مردم در زمينه‌سازي انقلاب جهاني حضرت مهدي(عج) بوده كه در اين فصل نقش مردم در زمينه‌سازي در سه عرصه اعتقادي، ‌سياسي، نظامي و انتظامي بررسي مي‌شود.

فصل دوم نقش مردم در قيام و پيروزي حضرت مهدي است كه در اين فصل به اقتضاي عنوان بحث در دو محور نظامي و فرهنگي بررسي‌هايي صورت مي‌گيرد.

فصل سوم به نقش و جايگاه مردم در حكومت جهاني حضرت مهدي(عج) مي‌پردازد و محورهايي مانند چيستي حكومت حضرت مهدي(عج)، جايگاه مردم در مشروعيت و ساختار حكومت حضرت مهدي(عج) پيگيري شده است.

در محور پاياني موضوع احزاب و نهادهاي مدني در حكومت جهاني حضرت مهدي(عج) به صورت كوتاه بررسي خواهد شد.

كتاب «نقش مردم در انقلاب جهاني حضرت مهدي (عج)» توسط خدامراد سليميان تاليف شده و به همت انتشارات مركز تخصصي مهدويت با شمارگان 2 هزار عدد و قيمت هفت هزار تومان منتشر شده است.

انتهاي پيام/78003/

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن