تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكاتِ رفاه، نيكى با همسايگان و صله رحم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804320018




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رونمايي از نرم افزارهاي جنگ نرم / ارتباط علمي سپاه با خارج از كشور


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: رونمايي از نرم افزارهاي جنگ نرم / ارتباط علمي سپاه با خارج از كشور
رئيس پژوهشكده علوم اسلامي امام صادق (ع) در پاسخ به سوالات خبرنگاران با اعلام خبر رونمايي از نرم افزارهاي جديد جنگ نرم، انسان مطلوب، استفاهات جديد مقام معظم رهبري گفت: اين پژوهشكده بيش از صد عنوان كتاب درباره ي دفاع مقدس منتشر كرده و يك كار بنيادي با عنوان مكتب دفاع اسلام بالغ بر سي تا چهل كتاب در حوزه هاي چيچي دفاع، جنگ نرم،‌امنيت و مباني دفاعي و امنيتي اسلام را در دست انتشار دارد كه شايد تا بيست سال طول بكشد
به گزارش خبرنگار دفاع امنيتي باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام و المسلمين سيد جمال‌الدين مير محمدي رئيس پروهشگده علوم اسلامي امام صادق وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در نشست خبري به مناسبت هفته پژوهش و فناوري در پاسخ به سوالات خبرنگاران و در جواب به اين سوال كه چرا در تعدادعناوين كتاب منتشره از 570 تا 750 عنوان متغير است اظهارداشت: در حوزه انتشارات برخي كتاب‌هاي مطالعاتي براي موارد خاص است و در سطح عموم منتشر نمي‌شود.

وي در پاسخ به اين سوال كه چه نرم افزارهايي را رونمايي خواهيد كرد گفت: در بيست و پنج آذر ماه از پروژه اي پژوهشي در چهار جلد به عنوان جنگ نرم رونمايي خواهيم كرد كه به همراه نرم افزار است و همچنين ازنرم افزارهاي كتاب انسان مطلوب،عجوطت الستفاهات مقام معظم رهبري با ويرايش جديد و الستفاهات جديد ايشان رونمايي خواهيم كرد.

حجت الااسلام مير محمدي در پاسخ به اين سوال كه راه اندازي رشته‌ي پژوهش گري و نويسندگي خلاق در پنج گرايش براي اولين بار چه سرفصل‌هاي خاصي دارد اظهار داشت: سرفصل‌هاي خاص منبع شناسي، مقهر شناسي، روش شناسي و روش تحقيق كه مشكل امروزي تحول در علوم انساني ما است و سرفصل‌ها را تاكنون متناسب با اين تحول تنظيم نكرده‌ايم از جمله اين موارد است.

وي افزود: اين سرفصل‌هاي خاص را متناسب با نياز تحول درعلوم انساني تهيه كرده‌ايم و اگر عيب و ايرادي داشته باشد براي سالهاي آينده اصلاح خواهيم كرد ضمن اينكه در سال تحصيلي 94-93 رشته جديد پژوهشگري و نويسندگي خلاق با اين سرفصل‌هاي جديد راه‌اندازي خواهد شد.

رئيس پژوهشگده علوم اسلامي امام صادق (ع) در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه چرا تحول و انقلاب در علوم انساني كند پيش مي‌رود گفت: مقام معظم رهبري نيز در جلسه‌ي ديروز به اعضاي شوراي انقلاب فرهنگي اشاره كرده‌اند، لذا اين تحول به مقدماتي نياز دارد كه شايد در كشور فراهم نكرده‌ايم.

وي افزود: مقام معظم رهبري فرمودند: تدوين مباني تحول در علوم انساني حلقه‌ي مفقوده است بنابر اين اگر تحول جهشي و جهادي نبوده به دليل اين است كه تحول در مباني علوم انساني تدوين نشده است.

حجت الااسلام والمسلمين مير محمدي تصريح كرد: ما به تحول در روش‌هاي پژوهشي نيازمنديم كه بايد براي تحول در علوم انساني صورت گيرد البته الحمد الله كشور ما از جهت مباني غني است اما مثلا پاستور هيچ وقت علمش از افلاطون وارسطو بيشتر نبود اما او روش‌هاي پژوهشي جديدي را ابداع كرد.

وي افزود: براي موفقيت در تحول علوم انساني بايد اين تحول در روش‌هاي پژوهشي كاربردي، نتايج تحقيق را كاربردي كرده و تبديل به مدل شود تا در كتابخانه ‌ها محبوس نشود.

رئيس پژوهشكده علوم اسلامي امام صادق(ع) گفت: بحث روش شناسي علوم نيز مهمتر از كه بايد درباره آن بيشتر فعاليت كنيم مثلا در حوزه علوم اسلامي روش‌شناسي علوم قرآن با فلسفه يا روش‌شناسي تاريخ با علوم سياسي و يا روش‌شناسي تاريخ تمدن با دفاعي امنيتي در حوزه‌ي اسلام متفاوت هستند.

حجت‌الاسلام ميرمحمدي تصريح كرد:براي تحول در علوم انساني بايد اين كارها و به خصوص تدوين روش‌شناسي در حوزه علوم اسلامي صورت گيرد كه دراين صورت در ظرف ده سال آينده مي‌توان قدم‌هاي خوبي در مجموعه‌هاي علمي وحوزه‌ها و دانشگاه‌ها در اين راستا برداشت.

وي در پاسخ به سوال ديگري درباره‌ي ارتباط علمي با خارج از كشور گفت: در حوزه‌ علوم انساني و اسلامي با توجه به حركتي كه حضرت امام خميني (ره) ايجاد كردند و اين حركت فراكشوري و فرا منطقه‌اي بود و نيز تدابير مقام معظم رهبري، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به عنوان يكي از ارگان‌هايي كه در كنار حوزه و دانشگاه و مراكز پژوهشي وارد مي‌شود قدم‌هاي خوبي در اين زمينه برداشته است.

وي افزود: ارتباط علمي با خارج از كشور متناسب با نياز و درخواست آن كشور‌ها بوده است كه در اين زمينه با كشور‌هاي اندونزي، هندوستان، تاكستان، بحرين، لبنان و عراق ارتباط داريم و آن‌ها از كتاب‌هاي ما استفاده مي‌كنند، لذا موارد را چه مردم و چه حوزه‌هاي علميه و مراكز دانشگاهي آنها درخواست مي‌كند.

حجت‌الاسلام والمسلمين ميرمحمدي در پاسخ به اين سوال كه با توجه به دغدغه‌هاي مقام معظم رهبري در بهره‌گيري از فرهنگ غني دفاع مقدس گفت: طبيعتا شروع انقلاب اسلامي و دفاع مقدس و ادامه اين حركت بزرگ مبتني بر مباني سياسي و ديني ناب اسلامي كه هدف امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري بيان كننده ‌ي آن براي مردم هستند بوده است.

وي افزود: اگر در دوران دفاع مقدس موفقيت‌هايي به دست آمد به خاطر همين بود كه مبتني بر مباني اسلامي شكل گرفت، لذا پژوهشگده علوم اسلامي امام صادق (ع) وظيفه خود دانشته چه در دوران دفاع مقدس و چه بعد از آن به تبيين و ترويج توسعه فرهنگ دفاع مقدس بپردازد.

رئيس پژوهشكده علوم اسلامي امام صادق (ع) تصريح كرد: الحمدلله تاكنون بيش از صد عنوان كتاب خاطرات رزمندگان و مباني دفاع مقدس و حركت‌هايي كه در اين راستا بوده چه در حوزه‌ بنيادي و چه كاربردي و توسعه‌اي توسط پژوهشكده منتشر شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمين ميرمحمدي اظهار داشت: كار بنيادي ديگر بحث مكتب دفاعي اسلام و پروژه‌اي است كه در اين باره شايد بيش از بيست سال طول بكشد و بالغ بر سي تا چهل كتاب را به عنوان منبع و مرجع در برمي گيرد.

وي افزود: آثار دفاع مقدس وحركت ها و راهبرد‌هاي خورد و كلان در آن دوران از جمله موارد مطرح در اين پروژه است.

حجت الاسلام مير محمدي گفت: عناوين كتاب مذكور كه مي‌تواند كار ارزشمندي در حوزه دفاع مقدس ارايه دهد از جمله كتاب اوليه آن (چستي دفاع است) و انتشااله بتوانيم تا نيمه‌ي دوم سال 93 اولين جلد آن را ارايه دهيم.

رئيس پژوهشكده علوم اسلامي امام صادق افزود: اين كتاب در حوزه هاي جنگ سخت، نرم ومباني دفاعي و امنيتي اسلام مبتني بر آموزه‌هاي اسلامي ارايه خواهد شد البته جاي آن خالي است و بايد به اين رابطه كار شود.

وي با اشاره به كتاب‌هايي كه در هفته پژوهش و تا انتهاي سال منتشر خواهد شد اظهار داشت: كتاب‌هاي جنگ نرم،ويژگي‌هاي پاسدار مطلوب، بايسته ‌هاي ساخت و ساز و مهندسي اسلامي مبتني بر مباني اسلام، امنيت در قرآن ، خانواده‌ي مطلوب، اصول و اهداف پژوهشي از ديدگاه مقام معظم رهبري از جمله اين كتاب‌ها است.

رئيس پژوهشكده علوم اسلامي امام صادق (ع) خاطر نشان كرد: براي سال آينده نيز كتاب‌هاي سازمان مطلوب،مكتب دفاعي و پليس مطلوب مسلمان ، نظام تعليم و تربيت منابع انساني دفاعي، ارايه مدل و الگوي بانك اسلامي به عنوان يك كار بنيادي با توجه به بانكداري موجود ، فقه تخصصي سازمان‌هاي دفاعي در حوزه‌هاي مختلف و مهندسي فرهنگي سازمان‌هاي دفاعي كه در فاز اول آن مهندسي فرهنگي سپاه براي سال آينده تبديل خواهد شد و ارايه مدل و الگوي سبك زندگي اسلامي از جمله اين كارها خواهد بود.

انتهاي پيام/

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن