تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زمستان بهار مومن است از شبهاى طولانى‏اش براى شب زنده‏دارى واز روزهاى كوتاهش براى روز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819225035




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تخصيص اعتبارات بالاتر از نرم‌كشوري به سيستان و بلوچستان


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: تخصيص اعتبارات بالاتر از نرم‌كشوري به سيستان و بلوچستان
زاهدان ـ خبرنگار اطلاعات: معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهوري در جلسه شوراي برنامه‌ريزي و توسعه سيستان و بلوچستان با اشاره به قابليت‌هاي تجاري، بندري ـ‌ صنعتي و كشاورزي اين استان آمادگي دولت را براي حمايت از سرمايه‌گذاري‌هاي خصوصي و دولتي با بهره‌مندي از منابع مالي استان اعلام كرد.
نوبخت شاخص‌هاي سيستان و بلوچستان را بر اساس عدالت و توسعه توازن منطقه‌اي نگران كننده خواند و افزود: يكي از ويژگي‌‌هاي برنامه ششم توسعه پرداختن به استان‌هايي مانند سيستان و بلوچستان است.
معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهوري با اشاره به 3000 ميليارد تومان اعتبارات سرمايه‌اي ويژه اين معاونت در سال 93 در بخش‌هاي آبرساني روستايي، راه روستايي، بهسازي جاده‌ها و راه‌آهن و همچنين 35 ميليارد دلار تسهيلات خارجي به صورت فاينانس و تسهيلات و منابع 20 ميليارد دلاري و 10 ميليارد توماني صندوق توسعه ملي، آمادگي دولت را براي بهره‌مندي سيستان و بلوچستان از اين اين منابع در راستاي عدالت محوري، توسعه و عمران اعلام كرد.
نوبخت همچنين از صدور مجوز استخدام 3000 نفر در دستگاه‌هاي اجرايي خبر داد و گفت:‌ يارانه سوخت به واحدهاي توليدي مازوت سوز و اختصاص 280 ميليارد ريال اعتبار براي تكميل قطعه بزرگراه زاهدان ـ زابل از مهمترين تصميمات شوراي برنامه ريزي و توسعه استان سيستان و بلوچستان است.
وي همچنين به كاهش 3/7 درصدي بودجه عمومي كشور در سال 93 در مقايسه با امسال اشاره كرد و افزود: بر اين اساس بودجه‌هاي عمراني از 56 هزار ميليارد تومان به 37 هزار ميليارد تومان كاهش دارد.
نوبخت وضع اعتبارات هزينه‌اي سال 93 دستگاه‌هاي اجرايي را روبه‌رو رشد خواند و گفت: بر اين اساس ضريب افزايش حقوق كارمندان سال آينده 18 درصد خواهد بود.
وي در ادامه با تاكيد بر نگاه برنامه محوري راهبردي در اجراي پروژه‌هاي عمراني گفت: هم‌اكنون در كشور 2906 طرح عمراني وجود دارد كه در تمركز بودجه براي پروژه‌هاي بالاي 80 درصد سال آينده، 246 طرح كه تعدادي هم سهم سيستان و بلوچستان است تكميل و به بهره‌برداري مي‌رسد.
استاندار سيستان و بلوچستان نيز در نشست برنامه‌ريزي و توسعه استان بر ضرورت توجه دولت و تخصيص اعتبار ويژه براي خدمت رساني هرچه بهتر به مردم و توسعه و عمران منطقه تاكيد كرد.
هاشمي ايجاد زيرساخت‌هاي لازم در توسعه صنعت گردشگري و توجه به ترانزيت كالا، اجراي سدهاي در دست مطالعه‌، گازرساني به شهرهاي استان، استخدام فارغ‌التحصيلان دانشگاهي و پروژه راه‌آهن چابهار ـ زاهدان را از اولويت‌هاي استان برشمرد كه نگاه ويژه دولت را مي‌طلبد.
وي همچنين بر لزوم حل مشكل حاشيه‌نشيني، تخصيص اعتبار به شهرداري‌ها و مجوز جذب نيرو براي 7000 پست سازماني بدون تصدي در استان تاكيد كرد.
در ادامه شهرياري يكي از نمايندگان مردم زاهدان در مجلس شوراي اسلامي و ريگي نماينده مردم خاش، ميرجاوه و نصرت‌آباد در مجلس شوراي اسلامي با بيان مشكلات ناشي از خشكسالي در منطقه و تاكيد بر ضرورت سرمايه‌گذاري در بخش‌هاي معدني، اقتصادي و كشاورزي براي ايجاد اشتغال، خواستار تسريع در اجراي طرح‌گاز‌رساني، راه‌آهن چابهار ـ زاهدان، جلوگيري از خروج آبهاي مرزي، توسعه مراكز دانشگاهي در جنوب استان جذب پزشكان مورد نياز مراكز بهداشتي ـ درماني و بيمارستان‌هاي استان شدند.
معاون برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهوري در سفر به سيستان و بلوچستان از كارخانه توليد سيمان سيستان، مجتمع مسكوني 1000 واحدي رامشار، مدخل ورودي آب رودخانه هيرمند به منطقه سيستان، پايانه مرزي ميلك و بخش‌هايي از تالاب خشك درياچه هامون نيز ديدن كرد.



دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن