تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين‏هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810022764




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مروري برحضور وزيرICT در شبكه‌هاي اجتماعي


واضح آرشیو وب فارسی:آفتانا: مروري برحضور وزيرICT در شبكه‌هاي اجتماعي
نظر وزير ارتباطات درباره‌ي نرم‌افزار‌هايي مثل وي‌چت و وايبر و ميزان عيدي وزير و ... از جمله سوالاتي است كه اين روزها در صفحات محمود واعظي در شبكه‌هاي اجتماعي داخلي مورد پرسش قرار مي‌گيرد.


درخواست بررسي عدم آنتن‌دهي اپراتور‌ها در مناطق مختلف، سرعت، كيفيت و قيمت اينترنت، فيلترينگ سايت‌ها، نظارت بر كار ISPها ، نظر وزير ارتباطات درباره‌ي نرم‌افزار‌هايي مثل وي‌چت و وايبر و ميزان عيدي وزير و ... از جمله سوالاتي است كه اين روزها در صفحات محمود واعظي در شبكه‌هاي اجتماعي داخلي مورد پرسش قرار مي‌گيرد.

به گزارش افتانا (پايگاه خبري امنيت فناوري اطلاعات)، مدتي از عضويت وزير ICT در شبكه‌هاي اجتماعي داخلي مي‌گذرد و طي اين مدت اگرچه صفحه‌هاي محمود واعظي مانند صفحه فيس‌بوك وزير امور خارجه به بيان خاطرات او از جلسات كاري نپرداخته، اما با اين حال كم و بيش به پاسخ‌گويي به سوالات بسياري كه ذهن كاربران را درگير كرده، پرداخته است.

كاربران از وزير ارتباطات چه مي خواهند؟!

آنچه مشخص است در اين صفحات دنياي مجازي هم همانند دنياي واقعي بسياري كاربران درباره‌ي چرايي فيلترينگ، ميزان گستردگي آن، سرعت پايين اينترنت و قيمت بالا و مشكلاتي از اين دست پرداخته‌اند و آقاي وزير نيز با فواصل زماني مختلف به پاسخ‌گويي به سوالات كاربران اين سايت‌ها پرداخته و يا از برنامه‌هاي آتي وزارت متبوع خود خبر داده است.

اما نكته‌ي جالب آنكه كاربران مختلف نيز به بيان نقطه‌نظرات خود پرداخته و در بسياري موارد حتي با وجود اين‌كه اين نقطه‌نظرات حاوي انتقادات شديد و يا حتي مطالب دور از ادب و توهين‌آميز بوده در انتشار آن‌ها پالايش يا سانسوري صورت نگرفته و نظرات مختلف بدون توجه به مثبت يا منفي بودن آنها منعكس شده‌اند.

در ميان اين سوالات و اظهار‌نظر‌ها گاه مسائل جالبي مورد توجه كاربران قرار گرفته و به عنوان مثال يكي از كاربران اين‌گونه مطرح كرده است كه «آيا عيدي وزير ارتباطات هم ۵۰۳ هزار تومان شده است؟»

فرد ديگري نوشته «سلام اقاي وزير، من فيس‌بوك نمي‌خوام ولي اينترنت كه حق مسلم هست، نه؟ همون ADSL كه همه ازش مينالند براي ما شده رويا...»

گاهي نيز زماني كه به اخبار مطبوعات در ارتباط با فعاليت‌هاي وزير اشاره شده يكي از كاربران با لحن طنز اين‌گونه آورده است كه «فكر كنم وزير خسته شده داره كپي و پيست ميكنه».

يكي‌ ديگر از كاربران اين شبكه‌ها هم كه خود را داراي مدرك ارشد مخابرات دانشگاه تهران معرفي كرده با يادآوري اشتباه لفظي وزير در اولين مصاحبه‌ي تلويزيوني‌اش با لحن تند او را مورد انتقاد قرار مي‌دهد.

برخي نيز خود را از فعالان صنوف مرتبط معرفي كرده و موضوعات و معضلات خاص خود را متذكر شده‌اند. به عنوان مثال يكي از اين افراد نوشته است:« به عنوان فردي كه كارو درآمدش از اينترنت است مي‌گويم. لطفا اين پورت‌ها را دستكاري نكنيد تا ما بتوانيم از نرم‌افزار‌هايي كه به اينترنت متصل هستند استفاده كنيم. هراز چند گاهي معلوم نيست به چه دليلي اين همكاران شما پورت‌ها را مختل مي‌كنند و زندگي ما مي‌رود روي هوا».

عده‌اي هم در شبكه‌هاي مختلف نظر وزير درباره‌ي شبكه‌هاي اجتماعي موبايل از جمله وايبر و وي‌چت و ... را جويا شده‌اند. فرد ديگري نيز پرسيده است كه چرا مردم را را در سود ارتباطات و مخابرات سهيم نمي‌كنيد؟!

وزير چه مي‌گويد؟!

اما به نقل از وزير ارتباطات نيز مطالبي در اين سايت‌ها منتشر شده از جمله اين‌كه در آنها آمده است: «تا عيد پهناي باند داخلي را دو برابر مي‌كنيم» كه البته نظرات كاربران بر اين عبارات هم به نوع خود قابل توجه است. به عنوان مثال براي همين جمله وزير يكي از كاربران اين‌گونه گفته است كه «قيمت را سه برابر نكنيد يك وقت...»

فرد ديگري هم اين‌گونه نوشته است كه: «همين چند روز پيش يكي از سايت‌ها از يك موسسه خارجي تيتر زده بود كه دانلود ايراني‌ها در سال ۹۲ كمتر از سال ۹۰ شده، حال چه‌طور است كه پهناي باند زياد شده اما سرعت دانلود كمتر شده و قيمت‌ها هم بيشتر؟!»

بي شك در اين ميان عده اي هم بابت اين نوع سياست گذاريها از آقاي وزير تقدير و تشكر كرده و اظهار اميدواري كرده اند كه در دولت تدبير و اميد مشكلات اينترنتي و ارتباطي برطرف شود.

هم‌چنين در يكي‌ ديگر از استاتوس‌هاي واعظي اين‌گونه عنوان شده كه جلسه‌اي در حوزه نقش ICT در اشتغال برگزار شده و پس از اين عبارت وزير ارتباطات اظهار اميدواري كرده كه بتواند به اشتغال جوانان كمك كند.»

در بخش ديگري از آنچه مربوط به واعظي است نيز درباره‌ي بحث فيلترينگ صحبت شده و اين‌گونه عنوان شده است كه فيلترينگ سايت‌ها در اختيار وزارت ارتباطات نيست، اما در اين زمينه تلاش مي‌شود از طريق رايزني با دستگاه‌هاي مربوطه براي كاهش سخت‌گيري‌ها در اين زمينه اقدام شود.

در پاسخ به اين مطلب وزير ارتباطات يكي از كاربران هم اين‌گونه نوشته است كه به لطف فيلترشكن همه دوستان از همه سايت‌هايي كه فيلتر شده استفاده مي‌كنند و فقط شايد برخي از دانشجوياني كه در سايت‌هاي دانشگاه‌ها دنبال مطالب علمي در سايت‌هايي كه فيلتر شده مي‌گردند با مشكل مواجه شوند. اين فيلتر چه معنايي دارد؟!»

نكته‌ي جالب ديگر آنكه در بخش ديگري از اين گفت‌وشنودهاي اينترنتي وزير ارتباطات حتي به ذكر توضيحاتي درباره‌ي زندگي خصوصي خود نيز پرداخته است و در كنار بحث‌هايي مانند وديعه‌ي تلفن، افزايش تعرفه‌ها، كمبود پهناي باند شركت‌هاي PAP و يا كم‌فروشي اين شركت‌ها و راه‌اندازي شماره ۱۹۵ براي پاسخ‌گويي به اعتراض‌هاي مردم وزير ارتباطات در بخشي هم از فرزندان خود گفته و اين‌گونه اعلام كرده است كه معمولا براي فرزندان بالاي ۱۸ ساله‌ام در مسائل شخصي‌شان دخالت نمي‌كنم مگر اين‌كه از من مشورت بخواهند. يك فرزند زير ۱۸ سال هم دارم كه قطعا بيشتر او را كنترل مي‌كنم.

در كنار اين موارد عكس‌هاي مختلف، بخش‌هايي از مصاحبه‌هاي وزير ارتباطات، بخشي از زندگينامه به نقل از خودش، توضيحات او درباره‌ي اهميت مناطق محروم و ذكر خاطراتي تلخ درباره‌ي دوران جنگ از ديگر مواردي است كه در صفحات مربوط به وزير ارتباطات در شبكه‌هاي اجتماعي و داخلي مورد توجه قرار گرفته است.

از تاريخ ۱۵ آذرماه امسال محمود واعظي به عضويت چندين شبكه اجتماعي داخلي شامل: زيگور، كلوب، تبيان، و آپارات در آمده و به فعاليت در آنها پرداخته است.

آدرس صفحات وزير ارتباطات در شبكه اجتماعي «زيگور» كه شامل شبكه ويدئويي «تماشاخانه» ، شبكه اجتماعي «ماي پرديس» و شبكه صوتي «آواكده» است در آدرس http://www.zigur.com/vaezi قابل مشاهده و دسترسي است.

همچنين صفحه دكتر واعظي در شبكه اجتماعي «كلوب» به آدرس http://www.cloob.com/mahmoudvaezi ، در شبكه اجتماعي «تبيان» به آدرس http://net.tebyan.net/vaezi و در شبكه ويديوئي- اجتماعي «آپارات» به آدرس http://www.aparat.com/mahmoudvaezi قابل دسترسي و مشاهده است.

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتانا]
[مشاهده در: www.aftana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن