تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بدانيد كه هر كس در راه حق از دنيا برود، به بهشت و هر كس در راه باطل از دنيا برود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804482233




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مخبردزفولي: انقلاب فرهنگي جزء ضرورت‌هاي پيشرفت كشور است/ نقشه راه علمي كشور به تصويب رسيده است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: مخبردزفولي: انقلاب فرهنگي جزء ضرورت‌هاي پيشرفت كشور است/ نقشه راه علمي كشور به تصويب رسيده است
عملكرد شوراي عالي انقلاب فرهنگي شب گذشته در برنامه گفتگوي ويژه خبري با حضور محمدرضا مخبر دزقولي دبير اين شورا مورد بررسي قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران؛ عملكرد شوراي عالي انقلاب فرهنگي شب گذشته ۱۹ آذر در برنامه گفتگوي ويژه خبري با حضور محمدرضا مخبردزفولي دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

محمدرضا مخبردزفولي در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجري برنامه مبني بر اينكه مهم‌ترين اقدامات شوراي عالي انقلاب فرهنگي در سال هاي اخير چه بوده است گفت: شروع جريان‌هاي دانشگاهي به طور خاص بعد از جريان انقلاب فرهنگي در دانشگاه‌ها سامان پيدا كرده است، به طوري كه ما قبل از جريان انقلاب فرهنگي دانشگاه‌هاي مختلف مان شعبه شعبه شده بود و هر شعبه‌اي مربوط به يك جريان سياسي و يا گروهي خاص بود.

*** انقلاب فرهنگي جزء ضرورت‌هاي پيشرفت كشورمان به حساب مي‌آيد

وي با اشاره به اينكه فضاي علمي بانشاط براي رسيدن به پيشرفت‌هاي اساسي در كشور در آن دوران وجود نداشت، افزود: انقلاب فرهنگي جزء ضرورت‌هاي پيشرفت كشور به حساب مي‌آيد.

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به اينكه ستاد انقلاب فرهنگي به دستور امام خميني (ره) در سال ۵۹ تشكيل شد، اظهار داشت: اين ستاد تمركز بين بخشي خود را در سال هاي ۶۱، ۶۲ به اصلاح مسائل مرتبط با دانشگاه‌ها و مجموعه‌هاي علمي كشور اختصاص داد.

مخبردزفولي با اشاره به اينكه اين ستاد برنامه‌هاي آموزشي در رشته‌هاي مختلف، سامان دادن به وضع استادان و اعضاي هيئت علمي، سامان دادن به وضع پذيرش دانشجو را برعهده داشت تا اوضاع نسبتا ثابتي در ابتداي انقلاب شكل بگيرد، ادامه داد: در طي سالهاي اخير تمركز اساسي بر روي مسائل دانشگاه‌ها صورت گرفته است.

وي با اشاره به اينكه به تدريج بزرگان كشور از جمله مقام معظم رهبري كه در آن زمان رئيس جمهور وقت بودند پيشنهاد تشكيل شوراي عالي انقلاب فرهنگي را به حضرت امام خميني (ره) دادند، افزود: امام خميني (ره) بلافاصله پيشنهاد رئيس جمهور وقت را پذيرفتنند و شوراي عالي انقلاب فرهنگي در ۱۹ اذر سال ۶۳ شكل گرفت.

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به اينكه در دهه اول انقلاب بسياري از زيرساخت‌ها وجود نداشت گفت: اين زيرساخت‌ها در دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش در حوزه‌هاي فرهنگي به تدريج شكل گرفت، به طوري كه مسائلي كه احتياج به ضابطه داشت، ضابطه گذاري شد و جاهاي ديگري كه احتياج به نهاد داشت، نهادسازي شد.

مخبردزفولي با اشاره به اينكه عقل مدبري با دورانديشي امام راحل مسئوليت ساماندهي جريان علم و فرهنگ را در كشور به عهده گرفت، خاطرنشان ساخت: اين موضوع با اين دورنما در نظر گرفته شد كه جمهوري اسلامي ايران به يك كشور پيشرفته تبديل شود.

وي با اشاره به اينكه در ابتداي پيروزي انقلاب كمتر از ۳۰ دانشگاه جامع در كشور داشتيم، گفت: خوشبختانه امروزه اين رقم به بالاي ۲۰۰ دانشگاه جامع در كشور رسيده است.

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به اينكه در دهه اول پيروزي انقلاب ۱۸۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌ها مشغول به امر تحصيل بودند گفت: خوشبختانه اين تعداد دانشجو هم اينك به ۴. ۵ ميليون رسيده است.

مخبردزفولي با اشاره به اينكه ۴ هزار عضو هيئت علمي در دهه اول انقلاب امروزه به ۶۰ هزار رسيده است، خاطرنشان ساخت: خوشبختانه ما به تدريج از دهه اول عبور كرديم و زيرساخت‌هاي كشور بهتر شده است.

وي با تاكيد بر اينكه ما زيرساخت‌ها را در خدمت اهداف انقلاب اسلامي در بخش‌هاي مختلف بكار گرفته‌ايم، ادامه داد: در مقطع كنوني بخش عظيمي از كارهاي اساسي را سازمانش را طراحي كرده‌ايم.

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به اينكه در مقطع جديد بايد كار آينده نگرانه‌اي صورت گيرد، گفت: مثلا بايد ديد در عرصه فناوري به كجا خواهيم رسيد، زيرا در سند چشم انداز توسعه در زمينه فناوري بايد به رتبه اول دست يابيم.

مخبردزفولي با اشاره به اينكه آينده هم از جهت علمي و هم از لحاظ كيفي بايد مشخص شود، گفت: ما به هيچ وجه در گذشته تجربه تدوين چنين اسناد راهبردي را با اين گستره نداشتيم.

*** نقشه راه جامع علمي كشور در شوراي عالي فرهنگي به تصويب رسيد

وي با اشاره به اينكه در كشور ما ظرفيت‌هاي خوبي به لحاظ استادان صاحب نظر وجود دارد، اظهار داشت: ما با يك برنامه ريزي مشخص در شوراي عالي فرهنگي موفق شديم نقشه راه جامع علمي كشور را طراحي كنيم.

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي با اشاره به اينكه رويكردهاي فرهنگي نبايد مورد غفلت قرار بگيرد، اظهار داشت: به فضل الهي در دوره اخير با همت كار‌شناسان و صاحب نظران در حوزه و دانشگاه به مسائل مختلف سامان داديم.

مخبردزفولي با بيان اينكه ما به اسناد خوبي مثلا در سند چشم انداز آموزش و پرورش دست يافته‌ايم، گفت: سند تحول و سند مهندسي فرهنگي اكنون در كشور آماده است، آن هم نه به معناي اينكه كلمات و جملاتي تدوين شده باشد، بلكه تفكر به يك سند قابل اتكا و قابليت اجرايي شدن تبديل شده است.

وي با اشاره به اينكه پرداختن به اسناد راهبردي موجب نشد كه ما از بعضي از مسائل مهم و حساس در عرصه‌هاي علم و فناوري، فرهنگي و در عرصه‌هاي منابع انساني و تربيت انساني غافل بمانيم گفت: اگر ما به اسناد راهبردي توجه مي‌كرديم و اين موضوعات را دقت نمي‌كرديم خسران غيرقابل جبراني را متوجه مي‌شديم.

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه سند مهندسي فرهنگي اكنون در چه مرحله‌اي قرار دارد، افزود: مجموعه سند مهندسي فرهنگي به تصويب رسيده است، اما با استقرار دولت جديد براي اينكه اين سند عملياتي شود، لازم بود تا اگر پيشنهاد و يا اصلاحي از سوي دولت مطرح است مورد توجه قرار بگيرد، بنابراين موضوع به مشورت شوراي عالي فرهنگي گذاشته شد و شورا اين مسئله را قبول كرد كه اگر اصلاحي در اين رابطه وجود دارد، لحاظ شود.

مخبردزفولي با اشاره به اينكه با اشاره به تشكيل ستاد راهبردي مهندسي فرهنگي افزود: اين ستاد وظيفه‌اش سياست گذاري، هماهنگي و هم افزايي در عرصه مديريت فرهنگي كشور است.

وي با اشاره به وجود امكانات گوناگون در عرصه‌هاي فرهنگي ادامه داد: بايد بخش‌هاي مختلف با يكديگر هماهنگ باشند تا يكديگر را تقويت كنند.

خبر در حال تكميل است...

انتهاي پيام/

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن