تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خداوند ايمان را براى پاكى از شرك... و عدل و داد را براى آرامش دل‏ها واجب نمود. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804302621




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قديري‌ابيانه مطرح كردرابطه با آمريكا يعني فرو رفتن در رياضت اجتماعي/برخي سياسيون ما شبيه مرسي‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: قديري‌ابيانه مطرح كردرابطه با آمريكا يعني فرو رفتن در رياضت اجتماعي/برخي سياسيون ما شبيه مرسي‌اند
سفير سابق جمهوري اسلامي ايران در مكزيك و استراليا گفت: با رابطه با آمريكا خود را در رياضت اجتماعي مي‌بريم درحالي كه بايد خود را به سمت «تحريم عليه تحريم» پيش ببريم.


به گزارش خبرگزاري فارس از همدان، محمدحسن قديري‌ابيانه شامگاه سه‌شنبه در نشستي با موضوع «سياست‌هاي خارجه جمهوري اسلامي ايران و تفاهم‌نامه ژنو» در جمع دانشجويان دانشگاه صنعتي همدان به سئوآلات دانشجويان پاسخ گفت.

در ابتدا قديري‌ابيانه در پاسخ به اين سئوال كه اقتصاد مبتني بر نفت تا كي بايد ادامه داشته باشد؟ اظهار داشت: برخي بر اين نظر هستند كه اگر با آمريكا رابطه داشته باشيم، تحريم‌ها برداشته مي‌شود در حالي كه اين يك فرض غلط است.

وي افزود: بايد اين سئوال را از خود بپرسيم كه آيا برقراري روابط با آمريكا، دشمني ما را با آنها كم مي‌كند؟ و اگر قرار بود رابطه با آمريكا به دوستي تبديل شود بايد اين اتفاق قبل از انقلاب اسلامي اتفاق مي‌افتاد.

به گفته قديري‌ابيانه هركس بايد براي رسيدن به نقطه مطلوب و پيشرفت كشور روشي را برگزيند كه مصلحت نظام در آن باشد.

برقراري رابطه با آمريكا به معني ختم دشمني نيست

سفير سابق ايران در مكزيك با بيان اين كه برقراري رابطه با يك كشور به معني ختم دشمني نيست، تصريح كرد: آنچه باعث پيشرفت ژاپن شده كار بسيار زياد و قناعت بوده وگرنه اگر صرف رابطه با آمريكا قرار بود اثرگذار باشد بايد پاكستان تبديل به كشور قدرتمند و تأثيرگذاري در جهان مي‌شد.

وي با اشاره به اينكه رابطه با آمريكا از خصومت آن‌ها با ايران كم نمي‌كند، گفت: اگر بخواهيم با كشوري رابطه برقرار كنيم بايد نقاط ضعف و قدرت خود و آن كشور را بشناسيم.

قديري‌ابيانه ادامه داد: بعضي از مسئولان، آمريكا را ابر قدرت مي‌دانند اين درحالي است كه آمريكا در موضعي نيست كه براي ديگر كشورها تصميم بگيرد.

وي ادامه داد: امريكا كشوري در حال سقوط است اما از موضع قدرت به دنبال تسلط بر بر نفت جهان و تك‌قطبي ماندن قدرت در دنياست.

سفير سابق ايران در استراليا خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران بزرگ‌ترين مانع در رسيدن آمريكا به اهداف خود است.

وي با طرح اين سؤال كه آيا امريكا حاضر است با لبخند ديپلمات ما از موضع ابر قدرتي پايين بيايد، ادامه داد: بحث هسته‌اي ايران مشكل آمريكايي‌ها نيست چراكه آن‌ها به دنبال نفت خاورميانه هستند.

قديري‌ابيانه يادآور شد: منافع مشروع ما در تضاد با منافع نامشروع آمريكايي‌هاست بنابراين رابطه با آمريكا مشكلي را حل نخواهد كرد.

وي خاطرنشان كرد: نبايد ايران را ضعيف بشماريم چراكه ما داراي بيداري و تمدن اسلامي هستيم.

سفير سابق ايران در مكزيك يكي از مشكلات كشور را «توهم اقتصادي» دانست و گفت: درآمد نفتي ايران بالا نيست در حالي كه مردم بر اين باورند كه اين درآمد بالاست، در صورتي كه اگر اين طور بود بايد از نظر اقتصادي مستقل مي‌شديم.

وي افزود: ضعف فرهنگ اجتماعي و تنبلي اجتماعي باعث بالا رفتن فرهنگ مصرف‌گرايي مي‌شود و در اين شرايط است كه تحريم فشار خود را نمايان مي‌كند.

قديري‌ابيانه گفت: با رابطه با آمريكا خود را در رياضت اجتماعي مي‌بريم درحالي كه بايد خود را به سمت «تحريم عليه تحريم» پيش ببريم.

جنبه‌هاي بازدارنده را تقويت كنيم

وي در ادامه در پاسخ به اين سئوال كه رابطه آمريكا با ايران بر وجهه ايران در منطقه چه تأثيري مي‌گذارد؟ اظهار داشت: طرز تفكر برخي از سياسيون ما شبيه مرسي است و فكر مي‌كنند با برداشتن شعار «مرگ بر آمريكا» مي‌توانند مشكلات را حل كنند.

سفير سابق ايران در مكزيك افزود: شعار «مرگ بر آمريكا» نشان از دشمن‌شناسي ماست و ما نبايد قدرت ايمان و ايثار خود را فراموش كنيم.

وي تصريح كرد: ايران با يك‌هزار و 400 سال سابقه اسلامي و تاريخ و تمدن كهن خود نبايد آمريكاي با قدمت 300 ساله را بزرگ و خود را كوچك بشمارد.

قديري‌ابيانه تأكيد كرد: با قوي كردن جنبه‌هاي بازدارنده مي‌توانيم معادلات جهان را مهار كنيم و مانع تحولات منفي شويم چراكه هر يك قدمي كه به عقب برداريم آن‌ها دو قدم به جلو مي‌آيند.

وي سپس در پاسخ به سئوالي ديگر مبني بر اين كه آيا امتيازاتي كه در تفاهم‌نامه ژنو داده و گرفته‌ايم در توازن هستند؟ بيان كرد: اين موضوع بستگي به ساختار داخلي كشور دارد و در اين ساختار دچار ضعف هستيم چراكه بايد با داشتن دانشجويان فني خود بتوانيم به توسعه و پيشرفت كشور كمك كنيم.

سفير سابق جمهوري اسلامي ايران در مكزيك و استراليا اذعان داشت: در كشور خودكم‌بيني برخي‌ها مانع از انجام درست كارها مي‌شود.

وي افزود: بايد خودباوري را در خود تقويت كنيم تا به توليد ملي و توسعه اقتصادي بپردازيم.

قديري ابيانه خاطرنشان كرد: اگر تحريم‌ها را برمي‌داشتند و بعد به پاي مذاكره مي‌آمدند در اين صورت خروجي مذاكرات به حق بود.

وي در ادامه سخنان خود در پاسخ به طرح اين موضوع كه طبق معاهده NPT ايران در خاك خود مي‌تواند غني‌سازي داشته باشد ولي در اين توافقنامه اين حق به رسميت شناخته نشده است، اظهار داشت: روزي سوخت فسيلي كشور تمام مي‌شود و ما نيازمند كاركردهاي انرژي هسته‌اي براي گرداندن چرخه اقتصادي هستيم.

وي با تأكيد بر اينكه بايد در برابر قدرت جهان مقاومت كنيم چراكه قدرت‌هاي بسياري داريم، ادامه داد: ما تنگه هرمز را داريم كه قدرت بزرگي براي كنترل خروج نفت است بنابراين بايد احساس قدرت را در ايرانيان بارور كرد.

نيازمند تقويت ساختار داخلي هستيم

قديري‌ابيانه در ادامه در پاسخ به اين سئوال كه برگه برنده ايران در ادامه مذاكرات چه خواهد بود؟؛ گفت: ما نياز به پيروزي ميداني داريم بنابراين بايد ساختار داخلي را تقويت كنيم يعني كالاهاي كشورهاي تحريم‌كننده را خريداري نكنيم تا توليد داخلي حمايت شود.

وي ادامه داد: بايد تلاش و پشتكار خود را بالا ببريم و كار مفيد 22 دقيقه‌اي در روز را به 8 ساعت مفيد برسانيم.

سفير سابق ايران در مكزيك افزود: ايران با سابقه تمدني خود مي‌تواند به قدرت برسد و براي اين كار نياز به بسيج عمومي با عنوان «تحريم عليه تحريم» هستيم.

وي اذعان داشت: طبق معاهده ان.پي.‌تي ايران حق غني‌سازي اورانيوم را دارد و مذاكرات نبايد بر پايه اعتماد باشد چراكه ما به آن‌ها اعتمادي نداريم.

قديري ابيانه خاطرنشان كرد: ما در اين تفاهمنامه از حقي نگذشته‌ايم چراكه اصلاً درصدد ساخت سوخت 20 درصد نبوده‌ايم اما اگر نياز به توليد اورانيوم 90 درصد صلح‌آميز هم داشته باشيم اين حق را داريم.

انتهاي پيام/89029/غ40

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن