تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى‏گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816707779




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از روز جهاني كودك و تلويزيون تا روز جهاني كوهستان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: از روز جهاني كودك و تلويزيون تا روز جهاني كوهستان
شهادت سومين شهيد محراب در شيراز، تولد كاشف ميكروب "سِل"، وفات "سلمان فارسي"، تأسيس صندوق"يونيسف"، روز جهاني كودك و تلويزيون، روز جهاني كوهستان و ... از مهم‌ترين رخدادهاي تاريخي امروز است.
به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، امروز ۲۰ آذر ۱۳۹۲ خورشيدي برابر با ۸ صفر ۱۴۳۵ هجري و ۱۱ دسامبر ۲۰۱۳ ميلادي است. مهمترين رخدادهاي تاريخي امروز از اين قرار است:

شهادت استاد اخلاق آيت اللَّه "سيد عبدالحسين دستغيب" سومين شهيد محراب در شيراز (1360ش)
آيت‌اللَّه سيدعبدالحسين دستغيب در سال 1292 شمسي در شيراز متولد گرديد. آيت‌اللَّه دستغيب همراه با قيام امام خميني(ره) در سال 1341، مبارزات خويش را آغاز نمود و در 15 خرداد 1342 بازداشت و به تهران تبعيد گرديد. از آن پس چندين بار در مدت حكومت طاغوت بازداشت و تبعيد شد. آيت‌اللَّه دستغيب پس از پيروزي انقلاب اسلامي وظايف ارزشمندي را در نظام جمهوري اسلامي از جمله: نمايندگي مردم شيراز در مجلس خبرگان، امامت جمعه شيراز و نمايندگي امام خميني(ره) در استان فارس به عهده گرفت.

آيت‌اللَّه دستغيب علاوه بر خدمات متعددي كه صرف ساخت، تاسيس و بازسازي بناها و آثار خيريه نمود داراي تاليفات متعددي است كه آدابي از قرآن، معراج، ايمان، گناهان كبيره، قلب سليم، داستان‌هاي شگفت و... از آن جمله‌اند. اين عالم وارسته و معلم اخلاق سرانجام در بيستم آذر 1360 ش برابر با چهاردهم صفر 1402ق هنگامي كه براي اداي نماز جمعه عازم محل برگزاري آن بود از سوي منافقين ضدانقلاب در 68 سالگي به شهادت رسيد.

قتل عام افسران رژيم پهلوي در پادگان لويزان (1357 ش)
همزمان با اوج تظاهرات مردمي ضد رژيم و درگيري‌هاي شديد مردم با مزدوران پهلوي در عاشوراي 1357 ش، يك افسر، دو درجه دار و چهار سرباز مسلح، به ناهارخوري افسران ارشد پادگان لويزان در شرق تهران حمله كردند و با رگبار مسلسل، بيش از هفتاد نفر از افسران ارشد و درجه‌داران رژيم را كشتند. حمله كنندگان به جز يك سروان، بقيه كشته شدند. اين اقدام متهوّرانه در بين نظاميان اثر زيادي بخشيد و همه از جان خود هراسان شدند. دولت نظامي ارتشبد ازهاري پس از وقوع اين حادثه كه در كنار گوش خود، در تهران، آن هم در يك محيط نظامي اتفاق افتاده بود، سعي كرد حقيقت اين خبر در پادگان‌ها منتشر نشود ولي در همان دقايق اوليه، خبر به اطلاع همه رسيد. در اين اوضاع، شاه، بيش از هر كسي در وحشت فرو رفت و نسبت به جان خود بيمناك شد. از اين زمان بود كه رييس دولت احساس كرد كه به هيچ وجه قادر به مهار كردن تظاهرات نيست و به زودي دولت او سقوط خواهد كرد.

راهپيمايي ميليوني و باشكوه عاشوراي حسيني عليه رژيم محمدرضا شاه پهلوي (1357ش)
تظاهرات ميليوني مردم در تهران و تمام نقاط كشور، همزمان با بزرگداشت شهادت سرور شهيدان، حضرت اباعبداللَّه الحسين(ع) در عاشوراي حسيني، بي‌نظيرتر از تاسوعا (ديروز) برپا گرديد. اين گروه‌هاي عظيم كه در طول مسير خود به سر دادن شعارهاي سياسي مي‌پرداختند، در ميدان آزادي تهران اجتماع كردند. پس از راهپيمايي روز عيد فطر و تاسوعا، اين تظاهرات، عظيم‌ترين اجتماع ضد دولتي مردم تهران به شمار مي‌رفت. در پايان راهپيمايي، قطعنامه‌اي هفده ماده‌اي قرائت شد كه در آن، بر سقوط و برچيده شدن بساط شاه، برقراري حكومت عدل اسلامي، رهبري حضرت امام خميني(ره)، آزادي واقعي، اجراي عدالت اجتماعي و تامين حقوق مردم و جلوگيري از هرگونه سلطه‌گري تاكيده شده بود كه به تصويب ميليون‌ها نفر از مردم انقلابي رسيد. اخبار اين راهپيمايي كه در صدر اخبار مهم جهان قرار داشت، جهانيان را متوجه اين مطلب كرد كه مردم ايران، رژيم سلطنتي را نمي‌خواهند و خواهان حكومتي اسلامي مي‌باشند.

آغاز عمليات متوسط مطلع الفجر (1360 ش)
عمليات متوسط مطلع‌الفجر از 20 آذر 1360 در منطقه گيلانغرب در وسعت 35 كيلومتر مربع با رمز يا مهدي(عج) ادركني آغاز شد و تا پنجم دي ماه به طول انجاميد. در اين عمليات رزمندگان اسلام، متشكل از سپاه، بسيج و تعدادي از مردم مسلمان بومي منطقه، ضمن هماهنگي با نيروهاي ارتش و هوانيروز، از سه محور به دشمن يورش بردند. نيروهاي اسلام بدون توجه به سرماي شديد و شرايط سخت منطقه، ضمن عبور از سيم‌هاي خاردار و ميادين مين، به جبهه دشمن نفوذ كرده و با آنان درگير شدند. در عمليات مطلع الفجر، نيروهاي اسلام علاوه بر كشته و زخمي كردن دو هزار تن و به اسارت درآوردن دويست تن ديگر از افراد دشمن، قواي بعث را تا نزديك مرز بين‌المللي به عقب مي‌رانند. در اين ميان پاتك دشمن براي عقب‌راندن سپاه اسلام ناكام ماند و مناطق حساسي به دست نيروهاي خودي افتاد.

رحلت عالم بزرگوار آيت‌اللَّه "شيخ عبدالحسين غروي" (1373 ش)
آيت‌اللَّه حاج شيخ عبدالحسين چهرگاني غروي در سال 1289 ش در نجف اشرف به دنيا آمد. آيت‌اللَّه غروي در 22 سالگي راهي آذربايجان شد و به مدت سه سال از درس آيت‌اللَّه انگجي استفاده نمود. از آن پس در درس آيت‌اللَّه شيخ عبدالكريم حائري يزدي و سيد محمد حجت كوه كمره‌اي در قم شركت جست و به مدارج والاي علمي دست يافت. اين عالم مجاهد در زماني كه انديشه‌هاي ضد ديني و الحادي از جانب بي‌دينان در جامعه مطرح شده بود، با دلايل قاطع به دفاع از حريم دين پرداخت كه بعدها با نام اسلام و شيعه به چاپ رسيد. آيت‌اللَّه غروي پس از پيروزي انقلاب اسلامي، از سوي مردم آذربايجان شرقي به عضويت مجلس خبرگان برگزيده شد و تا پايان عمر در اين سنگر مشغول خدمت بود. سرانجام ايشان در بيستم آذر 1373ش در 84 سالگي جان به جان آفرين تسليم كرد و پس از تشييعي با شكوه در تبريز و قم، در قم به خاك سپرده شد.

تولد "رابرت كُخ" پزشك و ميكروب‌شناس آلماني و كاشف ميكروب "سِل" (1843م)
رابرت كُخ، در 11 دسامبر 1843م در آلمان به دنيا آمد. در همين زمان بود كه بيماري سياه زخم در ميان احشام پديد آمد و نگراني زيادي ايجاد كرد. كُخ پس از تحقيقات بسيار به اين نتيجه رسيد كه باسيل‌هاي بسيار كوچكي در خون گوسفند يا حيوان مريض وجود دارد. او عاقبت توانست با پرورش و نگهداري اين باسيل، نظريه خويش را اثبات كند و سِرُم اين مرض را بسازد. اين عمل باعث شد كه از تلفات زياده از حدّ احشام، جلوگيري شود و پيشرفت موثري در راه علم پزشكي حاصل گردد.

در نهايت در 24 مارس 1882م كُخْ، موفق به كشف ميكروب سل گرديد و در سال بعد اعلام كرد كه با تلقيح سرم، همه جان‌داران را مي‌توان از بروز امراض مصون داشت. كخ كه در اثر فعاليت زياد و ناراحتي‌هاي ناشي از آن مريض و ضعيف شده بود، سرانجام بر اثر ابتلا به سل در 27 مه 1910م در 67 سالگي درگذشت. رابرت كخ بدون شك پس از لويي پاستور،پزشك شهير فرانسوي، بزرگ‌ترين ميكروب شناس دنيا است و خدمات ارزنده‌اي كه به عالم علم و بشريت نموده، هيچ گاه فراموش نمي‌شود.

وفات "سلمان فارسي" صحابي بزرگوار پيامبر اسلام (35 ق)
روزبه معروف به سلمان فارسي از اهالي منطقهٔ جِي در اصفهان بود كه در ابتدا آيين زرتشتي و آتش‌پرستي داشت. وي بر اثر برخورد با دين مسيح به آن گرايش پيدا كرد و در راه عزيمت براي يافتن كيش برتر، راهي شام و سپس حجاز گرديد. او را در اين زمان به عنوان برده‌اي خريد و فروش كردند و سال‌ها قبل از هجرت پيامبر اكرم(ص)، در مدينه به كارگري براي يك يهودي مشغول بود. سلمان فارسي سرانجام به دين اسلام مشرف شد و پس از آن كه پيامبر(ص) او را سلمان نام نهاد از نزديك‌ترين ياران رسول خدا گرديد. سلمان فارسي از صحابهٔ بسيار نزديك پيامبر بزرگ اسلام(ص) و داراي علم ظاهر و باطن و بسيار فاضل و پرهيزكار بوده است. از كثرت تَقرُّبي كه نسبت به آن حضرت و خانوادهٔ عصمت و طهارت داشته، پيامبر(ص) دربارهٔ او فرموده است: "السَّلمانُ مِنّا اهل البيت" سلمان از ما اهل‌بيت است. طرح حفر خندق در جنگ احزاب از جانب اين صحابي بزرگ پيامبر اكرم(ص) بود. پس از رحلت پيامبر اكرم(ص) در زمان خليفهٔ دوم به حكومت مداين برگزيده شد و تا پايان عمر به مدت 19 سال در اين منصب بود. مرقد شريف اين صحابي بزرگ پيامبر اسلام در مدائن، در پنج فرسخي بغداد، نزديك طاق كسري قرار دارد.

خلع "محمد بن عبدالملك زيات" از وزارت به دستور متوكل عباسي (223 ق)
محمد بن عبدالملك زِيات در دورهٔ خلافت معتصم و واثق عباسي، وزارت را بر عهده داشت. وي تنوري ساخته بود كه در آن ميخ‌هاي آهني وجود داشت و او مخالفين را در آن تنور شكنجه مي‌داد. پس از واثق، متوكل عباسي به خلافت رسيد. او پس از مدتي ابن زيات را از وزارت بركنار كرد و او را در داخل همان تنور حبس نمود. ابن زيات به مدت 40 روز در داخل تنور محبوس ماند تا اين كه جان سپرد.

حملهٔ آقامحمدخان قاجار به گرجستان (1209 ق)
او پس از قتح كامل جنوب ايران در واقع مقر حكمراني خويش را در تهران نهاد در حاليكه پايتخت وي هنوز ساري بود؛ والي گرجستان به پشتوانه هم كيشي با روس‌ها اعلام استقلال نمود بنابراين آقا محمد خان در آپريل ۱۷۹۵ (فروردين ۱۱۷۴) براي آراگلي خان نامه‌اي ارسال و اشتباهات گرجيها در طي هشتاد سال گذشته را ياد آوري نمود و اعلام كرد در صورتي كه والي گرجستان روابط خود را با روس‌ها قطع و از ايران اطاعت كامل نكند، به آنجا لشكر كشي خواهد نمود ولي آراگلي خان جواب نامه را نداد و خود را براي حمله با آقا محمد خان مجهز نمود . آقا محمد خان به گرجستان لشكر كشي كرد و با وجود مقاومت گرجي‌ها، آقا محمد خان در اين نبرد پيروز ميدان شد و آراگلي خان به تفليس فرار كرد و آقا محمد خان قاجار براي يافتن او به تفليس لشكر كشيد . آراگلي خان همراه خانواده و بستگانش از تفليس فرار كردند و به گرجستان غربي گريختن و آقا محمد خان تفليس را فتح نمود .آقا محمد خان قاجار فاجعه كرمان را در تفليس اجرا كرد و دستور به قتل و تاراج مردم داد . عده زيادي از روحانيون را در رود كورا غرق كردند و پنج هزار نفر از گرجيها را اسير و شهر را ويران نمودند . آقا محمد خان پس از غارت مهمات و ذخاير جنگي آراگلي خان، از شهر خارج شد تا به دنبال آراگلي خان برود ولي با دريافت خبر طغيان اهالي شيروان كه مصطفي خان دولو نماينده آقا محمد خان قاجار را به قتل رسانده بودند، به دشت مغان بازگشت . حاكم شيروان با آقا محمد خان پيمان دوستي و اطاعت داد و آقا محمد خان از تنبيه آنان صرف نظر نمود و با پانزده هزار تن از دختران و حتي پسران شهر كه آنان را به اسارت گرفته بود به تهران بازگشت. اينان براي سواستفاده جنسي و نيز براي بردگي به ثروتمندان فروخته شدند.

رحلت فقيه نامدار شيعه آيت اللَّه العظمي "سيدابوالقاسم‌خوئي" (1413 ق)
آيت‌اللَّه العظمي سيدابوالقاسم خويي سال 1317 ق در در شهرستان خوي متولد شد. آيت‌اللَّه خويي در 21 سالگي به درس خارج مشغول شد و از بزرگاني همچون آيات عظام: كمپاني، عراقي، بلاغي، شيخ الشريعهٔ اصفهاني و آقا سيدابوالحسن اصفهاني اجازهٔ اجتهاد دريافت نمود. محفل درس آيت‌اللَّه خويي پرجمعيت‌ترين درس حوزهٔ نجف بود و فُضلاي بسياري در حلقهٔ درس اين استاد بزرگوار حوزه پرورش يافتند. از آيت‌اللَّه خويي بيش از 25 دوره كتاب در موضوعات مختلف بر جاي مانده است كه مُعجَم رجالُ الحَديث و تَفصيل الطَّبقات الرُّواة در 23 جلد در علم رجال، نَفَحاتُ الاعجاز في رَدِّ حُسنِ الايجاز در علوم قرآني و تكملهٔ منهاجُ الصّالحين و... از آن جمله‌اند. معظمٌ‌له هم‌چنين موسسات خيريه‌اي در شهرهاي مختلف دنيا داير كرده است كه شامل بناهاي مسكوني، مسجد، حسينه، كتابخانه، مدرسه و درمانگاه مي‌باشد. آيت‌اللَّه خويي سرانجام در سن 96 سالگي در حالي كه از يك سال پيش از طرف حزب بعث خونخوار عراق در كوفه تبعيد بود، در 8 صفر 1413ق برابر با 17 مرداد 1371 ش دار فاني را وداع گفت و در مسجدالخضراء محل تدريس خود در نجف اشرف مدفون گرديد.

روز جهاني كودك و تلويزيون
با ورود تلويزيون به خانه، خانواده بُعد جديدي يافته، آن را از محلي صرفاً براي استراحت، صرف غذا و... خارج كرده و به سازماني تبديل نموده كه مي‌توان در آن آموخت، جهان را تماشا كرد و نيازهاي فرهنگي را برآورده ساخت. در اين ميان، كودكان تأثير بيشتري از تلويزيون مي‌گيرند و اين رسانه مهم و با نفوذ مي‌تواند آگاهي‌هاي متنوعي را به كودكان منتقل سازد.

روز جهاني كودك و تلويزيون، تلاشي است براي پيوند دادن مثبت بين كودكان جهان با اين جعبه جادويي و زمينه‌اي براي ارتباط بيشتر اين دو با هم. مسؤولان و تهيه‌كنندگان تلويزيون، هميشه بايد درنظر داشته باشند كه برنامه‌هايي كه ويژه كودكان ساخته مي‌شود، به صورت الگو در بين مخاطبان مطرح خواهد شد و ممكن است تأثيرات فراواني بر جاي نهد.

خروج ايتاليا از جامعه ملل (1937م)
جامعه ملل بعد از جنگ جهاني اول و در ابتداي سال 1920م پا به عرصه وجود گذاشت تا نخستين تلاش و برنامه‌ريزي جهاني در قرن بيستم، براي برقراري صلح بين‌المللي صورت عمل به خود گيرد. اما عدم عضويت امريكا در آن و نبودِ ضمانت اجرايي براي تصميمات اين جامعه، باعث شد تا مواضع و تحركات كشورهاي عضو، اگرچه مغاير با اهداف جامعه جهاني باشد با واكنش عملي مواجه نشود. با اين وضعيتْ هر كشور براي آن كه در عمليات تجاوزكارانه خود مورد توبيخ قرار نگيرد به آساني از جامعه ملل خارج مي‌شد. در نتيجه در آخرين ماه سال 1937 موسوليني، ديكتاتور ايتاليا كه به همراه هيتلر پيشواي آلمان نازي، پي‌ريزي نظام جديدي در عرصه بين‌المللي را در انديشه داشت، مسئله خروج ايتاليا از جامعه ملل را مطرح كرد و آن را در يازدهم دسامبر آن سال، عملي نمود. گرچه جامعه ملل تا زمان شكل‌گيري "سازمان ملل متحد" در سال 1946م به حياتِ اداري خود ادامه داد اما در حقيقت از چند سال قبل از آغاز جنگ جهاني دوم دچار مرگ واقعي شده بود.

رحلت فقيه اصولي آيت اللَّه "ميرزا كاظم تبريزي" (1374 ش)
آيت‌اللَّه ميرزا كاظم تبريزي در حدود سال 1299 ش در تبريز به دنيا آمد. وي در 21 سالگي به نجف كوچيد و از حضرات آيات: شيخ موسي خوانساري، شيخ محمدرضا آل‌ياسين، سيد ابوالحسن اصفهاني، شيخ محمدكاظم شيرازي، سيدمحسن حكيم و سيد محمود شاهرودي بهره‌هايي وافر برد. آيت‌اللَّه تبريزي همچنين به مدت بيست سال از محضر درس فقه، اصول، رجال و تفسير آيت‌اللَّه سيد ابوالقاسم خويي استفاده كرد. فرزانه تبريز، در سال 1349 ش به قم آمد. آيت‌اللَّه تبريزي بر علوم مختلف همچون: فقه، اصول، حديث، رجال، تفسير، تاريخ، ادبيات، رياضيات، هيئت، هندسه، كلام، فلسفه و منطق تسلط فراوان داشت و با زبان‌هاي انگليسي و فرانسه نيز آشنا بود. برخي از تاليفات فراوان او كه سر به ده‌ها مجلد مي‌زند عبارتند از: شرح عروةُالوثقي در 150 جلد، القواعد الفقهيه در 50 جلد، تطبيقاتُ الوسايل در 20 جلد، الاصول الجديده در 10 جلد، الفقه المُيسَّر و شرح اسفار. اين عالم بزرگ سرانجام در 20 آذر 1374 برابر با 18 رجب 1416 ق در 75 سالگي درگذشت و در قم به خاك سپرده شد.

اعلان جنگ آلمان و ايتاليا به امريكا در جريان جنگ جهاني دوم (1941م)
پس از حمله ژاپن به بندر پرل هاربور امريكا در هفتم دسامبر 1941م و اعلان جنگ امريكا به ژاپن در فرداي آن روز، كشورهاي آلمان و ايتاليا كه متحد ژاپن به شمار مي‌رفتند در يازدهم دسامبر به امريكا اعلان جنگ دادند. تا قبل از ورود امريكا به جنگ، هيتلر سعي مي‌كرد از هر اقدامي كه به مداخله مستقيم امريكا در جنگ منجر شود اجتناب كند. او با آگاهي از نفوذ يهوديان در سياست امريكا، در مبارزه با يهوديان نيز احتياط بيشتري به كار مي‌بُرد و حتي يهوديان را تحت فشار گذاشته بود تا از يهوديان امريكايي بخواهند به خاطر حفظ جان آن‌ها از ورود امريكا به جنگ جلوگيري كنند. از آن پس، هيتلر هرگونه ملاحظه و احتياط را در مبارزه با يهوديان كنار گذاشت و با اعلام اين كه يهوديان اصلي‌ترين دشمن آلمان هستند و در شكست آلمان در جنگ اول و طولاني شدن جنگ جهاني دوم مسؤولند، وعده انتقام از آن‌ها را داد.

تأسيس صندوق حمايت از كودكان ملل متحد موسوم به "يونيسف" (1946م)
عنوان صندوق كمك‌هاي اضطراري بين‌المللي سازمان ملل متحد براي كودكان يا صندوق حمايت از كودكان ملل متحد موسوم به "يونيسف" در يازدهم دسامبر 1946م اعلام موجوديت نمود و در ابتدا وظيفه كمك‌رساني به كودكان صدمه ديده از جنگ را، بر عهده داشت. ولي از سال 1950 وظايف آن گسترش پيدا كرد و تأمين وسايل زندگي، تغذيه، رفاه، بهداشت، آموزش حرفه‌اي و تحصيل و تربيت كودكان محروم جهان را نيز در برگرفت. صندوق كودكان ملل متحد در طي سال‌هاي بعد گسترش فراواني يافت به طوري كه در 150 كشور جهان به فعاليت پرداخت. كمك‌هاي اين صندوق تنها به درخواست دولت‌ها انجام مي‌گيرد و اعتبارات آن از طريق كمك‌هاي داوطلبانه دولت‌ها و افراد خيّر تأمين مي‌گردد. مقر اين صندوق در نيويورك واقع است. و كادر يونيسف و هيأت اجرايي آن كه متشكل از 30 عضو مي‌باشد در فواصل معيني براي تعيين سياست‌هاي صندوق و كمك به طرح‌ها تشكيل جلسه مي‌دهد.

روز جهاني كوهستان
بيستم آذر، برابر با ۱۱ دسامبر، از سال ۲۰۰۳ روز جهاني كوهستان ناميده شده است.

سازمان جهاني خواربار (FAO) كه از سوي سازمان ملل، نهاد مسوول اعلام و پي گيري برنامه هاي اين روز است، براي هر سال يك شعار به منظور جلب توجه همگان به يكي از موضوع هاي مربوط به كوهستان، اعلام مي كند. شعار سال (۲۰۱۰)، «اقليت‌هاي كوه‌نشين و مردمان بومي» است.

براي مشاهده مجله شبانه اينجا كليك كنيد

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن