تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آغاز سال (حساب اعمال) شب قدر است. در آن شب برنامه سال آينده نوشته مى‏شود. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803256921




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عضو دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي، «حماس» در گفت‌وگو با فارس:ايران كشور قدرتمندي در منطقه است/خللي در رابطه تهران و حماس وارد نشده


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: عضو دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي، «حماس» در گفت‌وگو با فارس:ايران كشور قدرتمندي در منطقه است/خللي در رابطه تهران و حماس وارد نشده
عضو دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي، حماس با تاكيد بر لزوم نقش آفريني جمهوري اسلامي ايران در منطقه، اظهار داشت كه توافقنامه ژنو و تحولات سياسي منطقه ارتباطي با احياي روابط اين جنبش با تهران ندارد و خللي در اين روابط مشاهده نمي‌شود.


«محمود الزهار»، عضو دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي، «حماس» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس در نوار غزه، خاطر نشان كرد كه روابط ايران و حماس قطع نشده است؛ بلكه در دوره اخير، به ويژه از زمان پايان دوره رياست جمهوري «محمود احمدي نژاد» و آغاز رياست جمهوري «حسن روحاني»، حجم و ميزان تماس‌ها ميان طرفين كاهش يافته است.

الزهار تصريح كرد كه دوره مذكور شاهد تعطيلي بسياري از برنامه‌هايي بوديم كه نيازمند رويكردهاي استراتژيك بودند، علاوه بر اينكه، رياست جمهوري جديد درگير امور داخلي مانند تشكيل دولت و تهيه و تدوين برنامه‌ها و سياست‌هاي دولت جديد هستند.

موضع حماس در قبال بحران سوريه

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه، آيا احياي روابط حماس با تهران بر سياست اين جنبش در زمينه روابطش با دمشق تاثير خواهد گذاشت؟ تاكيد كرد كه ايران موضع حماس از لحاظ تاريخي را درك مي‌كند.

اين رهبر برجسته جنبش حماس تصريح كرد كه موضع حماس بر ممانعت از انحراف مسير جهاد و مبارزات ملت فلسطين استوار است.

الزهار افزود: جنبش حماس همواره و در تمامي زمينه‌ها در جنگ و رويارويي با رژيم صهيونيستي قرار دارد.

وي ادامه داد: جنبش حماس هيچ‌گونه مداخله نظامي در سوريه نداشته و قبل از اين هم در بحران‌هاي كشورهاي ديگر از جمله جنگ داخلي سال 1975 لبنان نيز چنين نقشي ايفا نكرده بود.

موضع حماس در قبال ژنو

الزهار در پاسخ به سوالي درباره موضع خود در قبال توافق اخير ژنو ميان جمهوري اسلامي ايران و كشورهاي 5+1 اظهار داشت كه اين توافق باعث خوشحالي تمامي طرف‌ها به جز برخي كشورهاي عرب حوزه خليج فارس و رژيم صهيونيستي شد.

وي افزود ايران كشوري قدرتمند است و مي‌تواند نقش مهمي در منطقه و خليج فارس ايفا كند.

اين رهبر برجسته جنبش حماس همچنين تصريح كرد كه رژيم صهيونيستي به دو دليل نمي‌تواند با جمهوري اسلامي ايران وارد جنگ شود. نخست: به خاطر اينكه اين مسئله نيازمند موافقت و چراغ سبز واشنگتن است كه از لحاظ اقتصادي با بحران مواجه شده است و دوم: تهران مي‌تواند به منافع رژيم صهيونيستي در هر نقطه‌اي ضربه بزند.

موضع حماس در قبال ملت فلسطين

محمود الزهار در ادامه آمادگي خود براي سفر به قاهره ـ پايتخت مصر ـ و يا پايتخت‌هاي ديگر كشورها به منظور بهبود وضعيت معيشتي ملت فلسطين و لغو محاصره نوار غزه بدون هيچ هزينه‌اي را اعلام كرد.

موضع حماس در برابر مذاكرات سازش

وي در پاسخ به سوالي درباره مذاكرات سازش ميان تشكيلات خودگردان فلسطين و رژيم صهيونيستي و اظهارات «جان كري»، وزير امور خارجه آمريكا در جريان سفر اخيرش به رام الله و قدس اشغالي كه مدعي پيشرفت اين مذاكرات شده بود، تاكيد كرد كه هرگونه نتايج حاصله از اين مذاكرات نمي‌تواند كمترين حد خواسته‌ها را برآورده كند و ضربه‌اي اساسي به حقوق و اصول ملت فلسطين وارد خواهد كرد.

الزهار با اشاره به جزئيات مطرح شده درباره مذاكرات سازش در رسانه‌ها تصريح كرد كه آنها با اين كار مي‌خواهند فلسطينيان را به مذاكرات سرگرم كرده و از توجه به نتايج فاجعه باري كه به جوهره اصول ملي فلسطين ضربه مي‌زند، باز دارند.

وي تصريح كرد: بحران‌هايي كه روز به روز در غزه بروز مي‌كند، در راستاي سياست گرسنگي دادن ملت فلسطين به منظور الحاق آن به كرانه باختري و در نهايت تحقق توافق جامع صلح صورت مي‌گيرد.

موضع حماس در قبال نفاق و دورويي غرب

اين رهبر ارشد حماس درباره هم‌سويي موضع اتحاديه اروپا با كاخ سفيد در قبال مذاكرات سازش اظهار داشت كه اروپا اسير سياست واشنگتن است و به خاطر مسائل مالي مجبور به همراهي با آن است.

وي افزود: اروپايي‌ها مي‌دانند كه منافق هستند و نفاق امري جائز در سياست غربي‌هاست؛ چراكه حكم اخلاقي آنها مبتني بر هيچ اصلي نيست، بلكه بر اساس منافع صادر مي‌شود.

الزهار در بخش ديگري از سخنان خود به انتفاضه نخست فلسطين و نحوه خنثي سازي آن پس از تحقق دستاوردهاي ارزشمند در جريان آن اشاره كرد و گفت: در آن زمان، پس از تبعيد رهبران اسلامگرا (جهاد و حماس) در عمليات تبعيد رهبران فلسطيني به مرج الزهور لبنان، در جريان مذاكرات مادريد در سال 1991 و توافقنامه اسلو در سال 1993 انتفاضه نخست فلسطين خنثي سازي شد.

وي افزود: اسلو اوضاع جديدي را رقم زد و پرونده انتفاضه را مختومه كرد و در نتيجه توافق ميان طرفين فلسطيني و صهيونيستي، تشكيلات خودگردان فلسطين روي كار آمد كه در عمل به ابزاري براي سركوب انتفاضه تبديل شد.

موضع حماس در قبال انتفاضه

اين رهبر برجسته جنبش حماس تاكيد كرد كه 6 سال قبل از انتفاضه سنگ در سال 1987 ميلادي، حادثه مشابهي اتفاق افتاده بود كه جمعيت پزشكي فلسطين كه رياست آن در آن زمان در دست خود الزهار و نايب رئيس آن شهيد «عبد العزيز الرنتيسي» بود، نقش اصلي را در آن ايفا كرد.

وي افزود: اين انتفاضه كه در اوايل سال 1981 آغاز شد، 3 هفته به طول انجاميد و در جريان آن مغازه‌ها، داروخانه‌ها و بيمارستان‌ها تعطيل شدند و درگيري‌هايي شبيه حوادث جاري در جريان انتفاضه 1987؛ به ويژه در استان رفح واقع در جنوب نوار غزه وقوع پيوست.

موضع حماس در قبال نلسون ماندلا

محمود الزهار در بخش ديگري از سخنان خود به ديدگاه‌هاي «نلسون ماندلا»، رهبر فقيد آفريقاي جنوبي در زمينه استعمارستيزي اشاره كرد و گفت: شرايط و عوامل حاكم بر فعاليت اين مبارز بزرگ، با شرايط انقلابيون فلسطين يكسان بود.

وي افزود: درست است كه اشغال آفريقاي جنوبي از سوي سفيد پوستان، شبيه همان داستان اشغال فلسطين توسط يهوديان بود، اما تفاوت اين دو حادثه در اين بود كه سفيد پوستان آفريقاي جنوبي، سياه پوستان را بيرون نكردند، بلكه رفتار نژاد پرستانه‌اي با آنها داشتند. ولي رژيم صهيونيستي بيش از 70 درصد از ملت فلسطين را از سرزمين خود اخراج و ضمن تضييع حقوق آنها، منازلشان را غارت كرده است و آن دسته از فلسطينياني را كه در سرزمين خود باقي مانده‌اند، به شدت تحت تبعيض نژادي مشابه تبعيض نژادي آفريقاي جنوبي و يا حتي شديدتر از آن قرار داده است.

الزهار تصريح كرد كه ماندلا به منظور بهبود شرايط شهروندي و معيشتي ملت خود راهكار مبارزه مسلحانه را در پيش گرفت، اما در قضيه فلسطين هدف آزاد سازي وطن است. لذا، وقتي كه ماندلا راهكار مقاومت مسلحانه را در پيش گرفت، مردم به او احترام گذاشتند، اما وقتي ما اين راهكار را در پيش گرفتيم، خسارت‌هاي زيادي متحمل شديم و آرمان ما از دست رفت و در مقابل، وقتي در سال 2000 و قبل از آن دست به انتفاضه زديم، جهانيان به عاملان اين انتفاضه به عنوان شيوه‌اي متناسب حجم چالش‌هاي پيش روي فلسطين، به ديده احترام نگريست.

اين رهبر برجسته حماس تصريح كرد كه مقاومت مردمي در كرانه باختري نتوانسته است، يك وجب از خاك فلسطين را آزاد كند، اما انتفاضه مسلحانه عامل اصلي عقب نشيني اشغالگران از نوار غزه در سال 2005 بود.

وي درباره پيام‌هاي تسليت كشورهاي غربي و رژيم صهيونيستي به مناسبت درگذشت ماندلا، با وجود اينكه وي عمر خود را در راه مبارزه با اقدامات استكباري آنها سپري كرده بود، اظهارداشت: كشورهاي غربي با در نظر گرفتن منافع خود چنين پيام‌هايي را ارسال مي‌كنند، اما ماندلا رهبري بود كه با عزت و افتخار زندگي كرد و حال برخي مي‌خواهند به وي لطمه بزنند.

موضع حماس در قبال طرح جبهه خلق براي آزادي فلسطين

الزهار در واكنش به طرح «جبهه خلق براي آزادي فلسطين» براي پايان دادن به شكاف داخلي فلسطينيان كه از سوي «جميل المجدلاوي»، عضو دفتر سياسي مستعفي اين گروه در جريان مراسم هفته جاري به مناسبت چهل و ششمين سالگرد تاسيس اين جبهه در شهر غزه مطرح شد، تاكيد كرد كه اين جبهه در طول تاريخ بخشي از جنبش فتح بوده‌اند.

وي افزود: موضع اين جبهه و چنين گروه‌هايي براي همگان آشكار است. آنها از جنبش فتح و سازمان آزاديبخش فلسطين «ساف» تامين مالي مي‌شوند، اما اخيرا متوجه شدند كه جنبش فتح سعي در نابوديشان دارد و براي همين از فتح دور شدند. لكن، به جاي بيان واقعيت‌هاي آشكار، ما را به همراه جنبش فتح در قبال شكاف داخلي موجود در ميان فلسطينيان مسئول مي‌دانند.

اين رهبر برجسته جنبش حماس در پايان تاكيد كرد كه اين جنبش‌ها و جبهه‌ها با بحران در موضع سياسي خود مواجه هستند و اين براي مردم آشكار شده است.

وي افزود: ما بخش‌هايي از اين طرح كه به نفع فلسطينيان باشد، را خواهيم پذيرفت و به اجراي آن كمك خواهيم كرد، اما اين نشانگر وجود بحران در جنبش حماس نيست.

انتهاي پيام/ز

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن