تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804768746




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نبض تعامل دولت با بهارستان نشينان در دستان معاونت پارلماني رئيس‌جمهور/ رضايت‌مندي نمايندگان از پدر آيين‌نامه مجلس


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: نبض تعامل دولت با بهارستان نشينان در دستان معاونت پارلماني رئيس‌جمهور/ رضايت‌مندي نمايندگان از پدر آيين‌نامه مجلس
دولت يازدهم در زمان كوتاهي كه بر سر كار آمده توانسته تعامل مثبت و رو به رشدي را با بهارستان نشينان در پيشبرد اهداف دولت تدبير و اميد داشته باشد كه در اين ميان نمي‌توان از نقش معاونت پارلماني به عنوان پل ارتباطي دو قوه مققنه و مجريه غافل شد.
‌به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، اين روزها برخي از افراد فعال در عرصه سياست كشورمان گويا به دنبال افرادي ماخوذ به حيا يا در عبارتي ساده تر در رسانه‌ها هستند تا هر عيب و نقصي كه وجود دارد را برگردنش بيندازند و اينبار نوبت به حجت الاسلام انصاري رسيده است تا راي نياوردن سه وزير پيشنهادي دولت براي تصدي وزارت‌خانه ورزش و جوانان را به گردن بگيرد، شايد ديواري كوتاه تر از وي پيدا نشده است.

داستان از جايي كليد خورد كه علي مطهري در اظهار نظري جالب معاونت پارلماني رياست جمهوري را ضعيف دانست و يا به عبارتي ديگر عملكرد مجيد انصاري را در راي نياوردن وزراي پيشنهاد شده براي سكان داري وزارتخانه ورزش را مثمر ثمر ندانسته‌ بود و وي را تنها نظاره‌گر جلسات مجلس خوانده بود.

وي كه سابقه زيادي در اظهار نظرات عجيب دارد در روزهاي اخير طي گفت و گويي ضمن بيان اين مطلب كه حجت الاسلام انصاري در راي نياوردن سه وزير پيشنهادي دولت به مجلس نقش اساسي داشته است، اعلام كرده است دفاعيات ناقص وزاري پيشنهادي از خود نيز اين عدم اعتماد نمايندگان را تشديد كرد چرا كه روابط عمومي معاونت پارلماني چندان قوي نيست.

روشن نيست منظور مطهري از بيان اين مطلب كه "روابط عمومي معاون پارلماني رياست جمهوري ضعيف است" چيست؟ اما اگر منظور وي گفتگو با دوستان نماينده و راه رفتن در صحن بهارستان باشد كاملا حق دارند چرا كه اصولا انصاري با توجه به سابقه نمايندگي خود اهل اين قبيل اقدامات نيست.

اگر منظور مطهري انجام وظايف محوله به انصاري در صحن باشد كار به آيين نامه و شرح وظابف انصاري كشيده مي‌شود و اين سوال مطرح خواهد شد كه آيا معاونت امور مجلس رياست‌جمهوري از وظايف محوله به خود كوتاهي كرده است؟

براي پاسخ به پرسش مذكور بد نيست يكبار ديگر و محض جلب رضايت خاطر دوستان مروري داشته باشيم بر وظايف معاونت امور مجلس رياست جمهوري هفتم ايران اسلامي.

معاونت رياست جمهوري پس از حذف پست نخست وزيري و واگذاري وظايف سنگين آن بر رئيس جمهور جهت كمك و همياري به وي ايجاد شد كه براي اين پست عموما از ميان افراد كاردان در هر حوزه يك نفر به عنوان معاون رئيس‌جمهور انتخاب مي شود.

معاونت پارلماني رياست‌جمهوري مطابق آيين نامه مصوب و داخلي هيئت دولت وظايفي را عهده‌دار است كه مهمترين آنها به شرح ذيل است:

نحستين وظيفه محوله به معاونت امور مجلس رياست جمهوري ارائه طرح‌هاي قانوني به رئيس‌جمهور و اعضاي هيئت دولت است كه ماده سي و چهارم آيين نامه داخلي هيئت دولت در اين خصوص مقرر مي‌دارد: معاونت حقوقي رياست‌جمهوري مطابق آيين نامه ذكر شده موظف است طرح هاي قانوني را به اطلاع اعضاي دولت برساند تا پس از بررسي تمام جوانب آن و در صورت صلاحديد دولت اجرا شود.

دومين وطيفه معاونت امور مجلس رياست جمهوري مطابق بخش پاياني ماده 34 آيين نامه داخلي دولت تهيه گزارش از طرح هاي دو فوريتي و سه فوريتي است كه پس از ارائه به بهارستان جهت اتخاذ تصميمات مناسب و در خور به اعضاي دولت و رياست جمهوري تحويل داده خواهد شد.

معاونت امور مجلس رياست جمهوري مطابق تبصره يكم ماده 34 آيين نامه داخلي دولت الحاقي نهم مهرماه سال1379 در صورت عدم اعلام نظر دولت حداكثر تا يك روز قبل از رسيدگي در صحن علني بهارستان اعلام نگردد اين معاونت با هماهنگي رياست‌جمهوري يا معاون اول وي و يا وزاري مربوطه و روساي دستگاه هاي زيربط نسبت به اعلام نظر دولت از طريق مقتضي به مجلس شوراي اسلامي اقدام خواهد كرد.

ماده سي و پنچم آيين نامه مذكور با اشاره به ساير وظايف معاونت پارلماني رياست جمهوري بيان مي كند: نمايندگان دولت در بهارستان براي هماهنگي اظهارات خود در صحن تا جايي كه اظهارات آنان خلاف نظر دولت نباشد ميبايست اظهارات خود را با معاونت امور مجلس رياست جمهوري هماهنگ كنند.

مطابق ماده 36 آيين نامه داخلي دولت در صورت عدم حضور مسئولان ذيربط در جلسه علني مجلس شوراي اسلامي وظيفه دفاع از طرح‌ها و لوايح دولت بر عهده معاون امور مجلس رياست جمهوري قرار خواهد گرفت.

كارشناسان و صاحب نظران اين عرصه نيز تاكنون و با گذشت چندماه از عمر دولت يازدهم و رياست جمهوري دكتر حسن روحاني، عملكرد مجيد انصاري را به عنوان معاون امور مجلس عملكرد قابل قبول دانسته‌اند.

براي روشن‌تر شدن موضوع و به نوعي حل و فصل آن به گفت و گو با برخي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي پرداختيم كه در زير به عناوين مهم گفته‌هاي آنان اشاره شده است.

عوض حيدرپور يكي نماينده مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به صحبت‌هاي اخير علي مطهري در خصوص عملكرد ضعيف معاونت پارلماني رياست جمهوري اظهار داشت: به سبب سابقه نمايندگي انصاري و دوستي ديرينه وي با نمايندگان تا كنون ضعفي به چشم نخورده است.

وي ادامه داد: معاونت امور محلس رياست جمهوري در تمام جلسات مجلس حضور فعال و چشمگيري داشته‌اند كه اميدورايم تا پايان نيز اين چنين باشد.

وحيد احمدي عضو كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي در همين خصوص در گفتگو با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران گفت: حجت الاسلام و المسلمين مجيد انصاري معاون پارلماني رئيس جمهور تا كنون عملكرد مطلوب و موثري داشته‌اند.

وي در ادامه يادآور شد: هيچ يك از نمايندگان با معاونت امور مجلس رياست جمهوري مشكلي ندارند چرا كه وي در تمام زمينه‌ها ارتباط خوب و نزديكي با نمايندگان داشته‌اند.

حال اين سوال مطرح مي‌شود كه معاون امور مجلس رياست جمهوري در انجام كدام يك از وظايف محوله به خود كوتاهي داشته‌است؟ البته به جز وظيفه نانوشته كه ظاهرا مدنظر آقايان قرار گرفته كه اين وظيفه مذكور متشنج ساختن بي دليل جو كشور آن هم در چنين شرايط حساسي است.

پاسخ پرسش فوق را هيچ شخصي بهتر از علي مطهري نماينده صاحب نام مجلس نميتواند بدهد و شايد هم خود وي بهتر بداند كه منظور دقيقشان از ضعيف خواندن معاونت امور مجلس رياست جمهوري چه بوده است.

در خاتمه يادآور ميشويم، با توجه به اظهارات نمايندگان و كارشناسان عرصه سياست داخلي كشور و آنچان كه از صحبت‌هاي آنان برمي‌آيد معاونت امور مجلس رئيس‌جمهور كه به عنوان پدر آيين‌نامه مجلس از وي نام برده مي‌شود نه تنها در انجام وظايف محوله به خود كوتاهي نكرده است بلكه به قول بسياري از نمايندگان تعامل و اقدامات موثر و مفيدي داشته است.

اتنهاي پيام /

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن