تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):از به زبان آوردن سخنان زشت بر حذر باش. زیرا فرومایگان را گرد تو جمع می کند و گرانم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804089138




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هر اقدامي كه بتوانيم و لازم باشد، انجام مي‌دهيم تا سوريه حفظ شود


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: هر اقدامي كه بتوانيم و لازم باشد، انجام مي‌دهيم تا سوريه حفظ شود
به هر حال اميدواريم كه نظامي كه در سوريه مستقر است و همراه با انقلاب اسلامي است، پيروز و سربلند باشد و نقشه دشمنان در خدشه وارد كردن به اين كشور با ناكامي مواجه شود و مشاهده مي‌كنيد كه خودشان هم به شكست‌هاي خودشان اذعان مي‌كنند و مي‌گويند حمايت انقلاب اسلامي از سوريه مانع دستيابي ما به اهدافمان شده است.
سرلشكر محمدعلي جعفري فرمانده سپاه پاسداران در نشست "انقلاب اسلامي در برابر استكبار جهاني" كه امشب در مسجد جامع امام صادق (ع) برگزار شد، اظهار داشت: خوشحالم در اين برنامه كه به بهانه شانزده آذر روز دانشجو كه در واقع روز مبارزه دانشجويان با استكبار جهاني و در راس آن آمريكاست، حضور پيدا كردم و ياد و خاطره شهدا چه در دفاع مقدس و چه بعد از دفاع مقدس و چه در داخل كشور و چه در خارج از كشور كه جان خود را تقديم كردند، گرامي مي‌داريم و انشاءالله ما و شما هم آماده جانفشاني و شهادت در راه انقلاب اسلامي باشيم.

به گزارش «تابناك» و به نقل از تسنيم وي با بيان اينكه فلسفه بسيج همانند سپاه در موضوع انقلاب اسلامي است، گفت: ممكن است به مرور زمان مسائل و مشكلات باعث فراموش شدن فلسفه تشكيل و وجودي سپاه و بسيج شود و اين مسئله در علم مديريت نيز وجود دارد كه اكثر سازمان‌ها فلسفه وجودي خود را با گذشت زمان از ياد مي‌برند و دچار روزمرگي مي‌شوند كه اين غفلت احتمالي براي سپاه و بسيج بسيار خسارت‌بار است البته به دليل گستردگي اين سازمان، شايد نتوان از همه اقشار انتظار داشت كه فلسفه وجودي سپاه و بسيج را از ياد نبرند اما از دانشجويان بسيجي خصوصاً دانشجويان بسيجي دانشگاه امام صادق مي‌توان اين انتظار را داشت.

فرمانده سپاه، فلسفه وجودي بسيج و سپاه را حفظ انقلاب، دستاوردهاي آن و فكر براي آينده آن عنوان كرد و گفت: دانشجويان بسيجي بايد خود را براي نقش‌آفريني در آينده انقلاب آماده كنند.

سرلشكر جعفري اضافه كرد: انقلاب اسلامي در كشور ما و در بستر نظام مقدس جمهوري اسلامي در راه رشد و پيشرفت حاصل مجاهدت‌ها و خون دل خوردن‌هاي 1400 ساله ائمه معصومين و اولياء بزرگ الهي و مجاهدين راستين اسلام در صحنه‌هاي مختلف علمي، ديني و اجتماعي است و شما نيز توجه داريد كه غير از حكومت 5 ساله اميرالمومنين (ع) ديگر نظام اسلامي حاكم نبوده كه بر مبناي مباني اسلامي و ديني تشكيل شود و در راستاي اهداف اسلام تلاش كند اما امروز بعد از 1400 سال به بركت خون شهيدان، زحمات امام راحل و مجاهدت اولياء الهي اين نظام به دست ما رسيده است.

وي دستاوردهاي انقلاب اسلامي را عظيم و بسيار بزرگ توصيف كرد و افزود: يكي از دستاوردهاي انقلاب اسلامي، عزت و اقتدار نظام اسلامي و كشور ايران همراه با موضوع انقلاب اسلامي است و اگر انقلاب اسلامي را از ايران بگيريم، اين عزت و اقتدار و عظمت ايران و ايراني و جمهوري اسلامي ديگر وجود ندارد و اين عزت و اقتدار نيز براي ايران انحصاري است و ديگر كشورها چنين ويژگي‌هايي را ندارند.

فرمانده سپاه دستاورد ديگر انقلاب اسلامي را موضوع امنيت ملي و دفاعي ايران اسلامي عنوان كرد و گفت: شاهد هستيد كه دشمنان انقلاب همه تلاش‌هاي خود را در سرتاسر كشور براي ايجاد ناامني به كار بردند اما امروز ايران از امنيت بالا و توان دفاعي بسيار قوي و مستحكمي با توجه به مولفه‌هاي واقعي قدرت در نظام اسلامي است.

سرلشكر جعفري تصريح كرد: وقتي مي‌گوييم در حوزه نظامي و دفاعي قدرتمند هستيم، منظور فقط از نظر سلاح، تجهيزات و فناوري نيست بلكه مولفه قدرت ما علاوه بر اينها مولفه‌هاي ديگري چون پشتيباني مردم، حضور گسترده آنها در صحنه‌هاي امنيتي و دفاعي و البته فناوري‌هاي علمي و تحقيقاتي است كه در عرصه‌هاي سلاح و تجهيزات نظير موشك و پدافند در حوزه‌هاي دريا، زمين و هواست، البته در 8 سال دفاع مقدس در شرايطي مقابل دشمن كه از حمايت شرق و غرب برخوردار بود، ايستاديم كه اين امكانات را در اختيار نداشتيم.

وي افزود: در 8 سال دفاع مقدس يك سال و 8 ماه جنگيديم تا دشمن را از خاك خود بيرون كنيم و بعد از فتح خرمشهر كه 6 سال و چند ماه بود، دشمن را در خاك خودش تعقيب كرديم و دنبال حقوق حقه خود بوديم و ايران تنهاي تنها مقابل رژيم بعث و حاميان شرقي و غربي آن ايستادگي كرد.

فرمانده سپاه دستاورد ديگر انقلاب اسلامي را استقامت و پايداري در صحنه‌هاي امنيتي و دفاعي عنوان كرد و گفت: ايران يك كشور كاملا امن است و دشمنان در داخل كشور از نظر مسائل امنيتي كه زمينه‌هاي آن در گوشه و كنار فراهم است، اقداماتي انجام دادند اما نتوانستند كاري كنند و تهاجم خارجي هم كه وجود داشته است.

سرلشكر جعفري اظهار داشت: دشمن توانمندي‌هاي ما را در دهه اول انقلاب در حوزه تسهيلاتي و دفاعي ديده و در حال حاضر نيز در حوزه دفاعي، فناوري و نرم‌افزاري در ابعاد دفاعي مي‌داند و نمونه دفاعي كه بنده به آن اشاره كردم، تجربه گرانبهاي ايران در جنگ 33 و 8 روزه غزه در جنگ با ارتش تا بن دندان مسلح رژيم صهيونيستي است كه توانمندي ايران به دشمنان نشان داده شد و آنها اين درس و پيام را گرفتند كه حزب‌الله كه يك نتيجه انقلاب اسلامي در منطقه است و مي‌تواند در برابر رژيم صهيونيستي بايستد و دشمنان حساب كار خود را كردند.

وي با بيان اينكه اين مورد را به عنوان فردي كه يك عمر در مسائل امنيتي و دفاعي بوده، مي‌گويم و نمي‌خواهم غيرواقعي صحبت كنم، گفت: ممكن است برخي در كشور ما باشند كه توانمندي‌هاي ما را ندانند و يا تخصصي در حوزه‌هاي دفاعي و امنيتي نداشته باشند و اعلام نظرهايي كنند؛ همانطور كه اخيرا نيز گفته شد ولي اين اعلام‌نظر حتي براي دشمنان نيز سوال‌برانگيز است و دشمنان نيز روي اين حرف حساب نكرده‌اند.

فرمانده سپاه تصريح كرد: موضوع دفاع نامتقارن و ناهمطراز از سال 80 بين ما و دشمن ايجاد شد. ما مجاهدتي با دشمن در مسائل دفاعي و امنيتي داشتيم و آنها خوب مي‌دانند كه ما چه مي‌گوييم چرا‌كه نمونه آن را در سال 85 و در جنگ 33 روزه متوجه شدند.

سرلشكر جعفري تاكيد كرد: امنيت ملي ايران در مقايسه با كشورهاي منطقه همچون پاكستان، عراق و حتي تركيه و ديگر كشورهاي اطراف بسيار بالاتر و بي‌نظير است، آن‌هم در حاليكه دشمنان و كشورهاي منطقه‌اي و بعضا اسلامي براي ايجاد ناامني در كشور ما برنامه‌ريزي مي‌كنند.

وي با اشاره به دستاورد انقلاب اسلامي در بعد سياسي و در حوزه بين‌الملل‌، بزرگترين دستاورد اين حوزه را نهضت بيداري اسلامي عنوان كرد و گفت: بيداري اسلامي رو به گسترش است و از اثراتي است كه جمهوري اسلامي در ديگر كشورها در مبارزه با استكبار و نظام سرمايه‌داري گذاشته است.

فرمانده سپاه ادامه داد: در كشورهاي ديگر منطقه نيز روشن است كه دشمنان به دنبال چه بودند و چه شد. به طور مثال دشمن در عراق صدام را سرنگون كرد و قصد داشت حكومت آمريكايي را ايجاد كند اما در حال حاضر يك حكومت شيعي و همسو و همراه با جمهوري اسلامي در عراق ايجاد شده است و‌ آمريكايي‌ها نيز دم خود را روي كولشان گذاشتند و از عراق رفتند، البته اين موفقيت به سختي به دست آمد و اين جنگ هنوز ادامه دارد و دشمنان و ديگر مخالفين منطقه‌اي هنوز دنبال پيگيري هستند تا حكومت شيعه عراق را عوض كنند.

سرلشكر جعفري با اشاره به حوادث سوريه و ناكامي نظام استكباري در رسيدن به اهداف خود در سقوط دولت بشار اسد گفت: مي‌بينيم در سوريه نظام سلطه چه سرمايه‌گذاري‌هايي براي مقابله با خط مقاومت و انقلاب اسلامي كرده است و ناجوانمردانه هزاران تروريست را به آنجا اعزام مي‌كند.

وي افزود: به هر حال اميدواريم كه نظامي كه در سوريه مستقر است و همراه با انقلاب اسلامي است، پيروز و سربلند باشد و نقشه دشمنان در خدشه وارد كردن به اين كشور با ناكامي مواجه شود و مشاهده مي‌كنيد كه خودشان هم به شكست‌هاي خودشان اذعان مي‌كنند و مي‌گويند حمايت انقلاب اسلامي از سوريه مانع دستيابي ما به اهدافمان شده است.

فرمانده كل سپاه پاسداران تصريح كرد: وضعيت سوريه روز به روز بهتر مي‌شود البته بخش‌هاي محدودي در اشغال معارضين است ولي قطعا روند رو به جلوي سوريه به ضرر نيروهاي خارجي و به نفع نظام مستقر در سوريه خواهد بود و اميدواريم امنيت هرچه زودتر به اين كشور برگردد.

به گفته سرلشكر جعفري، نگراني در كشور سوريه وجود ندارد و دشمنان متوجه شده‌اند به اهداف خود در اين كشور نخواهند رسيد و‌ آرام آرام از مواضع قبلي‌شان برمي‌گردند اما نمي‌توانند به يكباره به شكست مفتضحانه خود اعتراف كنند.

وي با بيان اينكه هدف توسعه رژيم صهيونيستي از نيل تا فرات با توانمندشدن انقلاب اسلامي به ياس تبديل شده و اين نتيجه 30 سال مقاومت انقلاب است گفت: امروز عراق، سوريه و برخي ديگر از كشورها متحد ايران در منطقه هستند و دقيقا در مسير انقلاب و در نقطه مقابل هدفگذاري نظام سلطه ايستاده‌اند.

فرمانده سپاه در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به پيشرفت‌هاي علمي و تحقيقاتي انقلاب اسلامي در يك دهه اخير و انتقاد از توقف در مرحله سوم انقلاب خاطر نشان كرد: متاسفانه ما در علوم انساني نتوانسته‌ايم كار زيادي بكنيم و اين دست دانشجويان و به خصوص دانشجويان بسيجي را مي‌بوسد.

سرلشكر جعفري تصريح كرد: بايد و با استفاده از منابع و علوم ديني تحولي در علوم انساني صورت بگيرد چراكه عدم تحول در علوم انساني يك خلاء بزرگ براي انقلاب در آينده خواهد بود و بايد كادرها و نيروهايي را تربيت كنيم كه آينده انقلاب را بسازند.

وي با بيان اينكه متاسفانه علوم انساني رايج امروز نقطه مقابل با مباني ديني و مغاير با آن است، تصريح كرد: اگر بتوانيد انقلابي را در علوم انساني انجام دهيد، خدمت بزرگي براي انقلاب اسلامي كرده‌ايد.

فرمانده سپاه در ادامه با طرح اين پرسش كه چرا انقلاب اسلامي با اين همه خون دل‌ها خوردن و زحمت‌ها هنوز در مرحله سوم خود باقي مانده است و رسالت نسل جوان ما در پيشبرد اهداف انقلاب چيست؟ خاطر‌نشان كرد: متاسفانه اين دغدغه كمتر به صورت عملي مشاهده شده است و بايد در عمل كار كنيم تا اين دغدغه در آينده برطرف شود. دانشجويان ما آينده‌سازان كشور هستند و دانشجوي بسيجي كه دغدغه انقلاب دارد، رسالت سنگيني براي آينده انقلاب دارد.

به گفته سرلشكر جعفري، دانشجويان در 3 عرصه بايد براي حفظ انقلاب كار كنند و الگوي ساير افراد جامعه باشند.

وي رصد هوشمندانه انقلاب اسلامي و وضعيت و روند حركتي آن را نخستين اولويت براي دانشجويان در پيشبرد اهداف انقلاب اسلامي برشمرد و گفت: فرد انقلابي دائما بايد دغدغه رصد انقلاب را داشته باشد و هميشه نگاه خود را معطوف به نگاه 5 مرحله‌اي انقلاب اسلامي كه مقام معظم رهبري آن را اعلام كرده‌اند، كند.

فرمانده سپاه، پيروزي انقلاب اسلامي، استقرار نظام اسلامي، اسلامي شدن دستگاه‌هاي نظام، اسلامي شدن جامعه و جامعه جهاني اسلام را 5 مرحله ترسيم شده توسط مقام معظم رهبري عنوان كرد و افزود: البته خداوند به ما كمك كرده است و در برخي از مراحل خوب پيش رفته‌ايم و در جاهايي به مرحله صدور انقلاب رسيده‌ايم اما به هر حال اين مسير، مسيري است كه بنيانگذار انقلاب و رهبر عزيزمان آن را ترسيم كرده‌اند و بايد در اين مسير حركت كنيم.

سرلشكر جعفري در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به تعبير مقام معظم رهبري مبني بر پاسداري غيرمحافظه‌كارانه از انقلاب اسلامي و پاسداري صحيح، درست و به موقع از انقلاب افزود: وقتي حضرت آقا چنين بياني را دارند، بايد تلاش كنيم كه گيرها و موانع انقلاب را رفع كنيم و به سمت جلو حركت دهيم اما متاسفانه هنوز در مرحله سوم انقلاب درجا مي‌زنيم.

وي در ادامه با اشاره به نقش رشته‌هاي علوم انساني در نحوه مديريت جامعه گفت: اين رشته‌هاي علوم انساني هستند كه جامعه را اداره مي‌كنند بنابراين بايد بررسي كنيم تا موانع را دريابيم تا مشكلات ادامه راه انقلاب برطرف شود و در اين زمينه علوم انساني و به خصوص مديريت از نوع موثر و تغييرآفرين آن براي ما يك معضل اساسي است و بايد به آن دست يابيم چراكه چنين مديريتي انگشت‌شمار گير مي‌آيد و بايد داشتن چنين مديراني با چنين ويژگي‌هايي در كشور نهادينه كنيم.

فرمانده سپاه با بيان اينكه كشور ما به مديريت موثر و تغيير‌آفرين بيش از ديگر كشورها نياز دارد، گفت: اين نياز به دليل عدم انقلاب فرهنگي و انقلاب اداري در كشور احساس مي‌شود. ما شوراي عالي انقلاب فرهنگي داريم و دائما جلو مي‌رود اما خبري از انقلاب فرهنگي نيست.

سرلشكر جعفري با انتقاد از عدم انقلاب فرهنگي و اداري در كشور و اداره نظام اداري به همان شيوه قبلي خاطرنشان كرد: متاسفانه ما در نظام‌هاي اداري به متون غربي هم در بحث مديريتي و هم در بحث سازماندهي و بعضا مسائل اقتصادي و سياسي آلوده شده‌ايم و در اين زمينه حضرت آقا موضوع تحول در وزارتخانه‌ها را دنبال و تاكيد داشتند كه اولين وزارتخانه نيز آموزش و پرورش بوده است.

وي با تاكيد بر اينكه بايد مشكلات موجود بر سر راه انقلاب از ميان برداشته شود و انقلاب به مسير خود ادامه دهد، گفت: خدايي نكرده اگر در حل مشكلات درجا بزنيم، آن وقت حرفي براي گفتن نخواهيم داشت بنابراين بايد الگوي انقلاب را در نظام اداري پياده كنيم هرچند كه اين يك كار سختي است اما به همت شما دانشجويان و دانشجويان بسيجي امام صادق (ع) شدني است و اميد حضرت آقا نيز به دانشجويان بسيجي است و نگاه به شما در اين زمينه يك نگاه متفاوتي است و بايد انتظاراتمان را برآورده كنيم.

فرمانده سپاه، خودسازي معنوي، حركت جهادي و پرورش استعدادها و توانمندسازي را 3 الزام پيش روي دانشجويان در جهت پيشبرد اهداف انقلاب اسلامي برشمرد و گفت: انتظار اصلي مقام معظم رهبري در رسيدن به اهداف 5 مرحله‌اي انقلاب از نسل جوان و به خصوص دانشجوست و براي برآورده كردن اين انتظار نياز به يك جهاد اكبري داريم. ما كه فقط نبايد شعار دهيم شهدا راهتان را ادامه مي‌دهيم. بايد در عمل نيز كارا باشيم و قطعا خداوند متعال نيز اين استعداد الهي را در روحيه جوانان ما قرار داده است.

سرلشكر جعفري در بخش پاياني سخنانش خطاب به دانشجويان گفت: بايد خود را براي آينده توانمند كنيد و اگر خودتان را در صحنه عمل قرار دهيد، يعني اينكه توانمند شده‌ايد. همه ما بسيج، سپاه، دانشجو، همه و همه بايد به فكر انقلاب باشيم و انقلاب و پيشبرد اهداف آن را دغدغه اصلي خود قرار دهيم و انشاءالله نيز به اهداف اساسي و اصلي انقلاب نيز دست خواهيم يافت.

سرلشكر محمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران در پرسش و پاسخ دانشجويي دانشگاه امام صادق (ع) و در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه اخيرا يك مقام سياسي گفته آمريكا با يك بمب مي‌تواند ايران را نابود كند؛ ديدگاه شما در اين باره چيست؟ گفت: اصلا اينگونه نيست. ايشان تخصصي در بحث‌هاي نظامي ندارند و اظهارنظر كرده‌اند، هرچند كه ما وي را ديپلمات صاحب‌نظر مي‌دانيم اما در مسائل نظامي و امنيتي تجربه‌اي نداشته‌اند و به هيچ وجه اين ديدگاه درست نيست.

وي افزود: شما ببينيد اسرائيل در جنوب لبنان چقدر بمب ريخت اما آيا حزب‌الله نابود شد؟ خير، بلكه مقاومت كردند و پيروز شدند و به هيچ وجه اين ديدگاه درست نيست.

فرمانده كل سپاه اضافه كرد: ممكن است بمب‌هاي آمريكا به زيرساخت‌هاي ما خسارت وارد كند، اما توان موشكي و استراتژيكي سپاه چشم‌گير است و آمريكا حتي به خيال خودش اگر بتواند بمباران كند، نهايتاً مي‌تواند 20 درصد توان موشكي سپاه را از بين ببرد، چراكه توان موشكي سپاه بالاترين توان نظامي است و سيستم‌هاي پيچيده‌اي دارد و ميزان آسيب‌پذيري آن هم در سلسله مراتب پايين‌تر بسيار كمتر است.

سرلشكر جعفري در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه با توجه به مذاكرات هسته‌اي و توافقات انجام شده آيا ممكن است دشمني ميان ايران و‌ آمريكا از بين برود و روابطي بين اين دو كشور برقرار شود؟ افزود: تهديدهاي نظامي آمريكا و اسرائيل عليه ايران خوش‌خيالي و خيال خام است.

وي افزود: انقلاب اسلامي از اساس با نظام سلطه و استكباري مخالف است و شعار و اصول انقلاب تا زماني كه پابرجا باشد، با مواضع دشمن استكبار و نظام سلطه ناسازگاري دارد مگر آنكه ماهيت استكباري آمريكا عوض شود و اگر در اين صورت آدم شود و رفتار خود را درست كند، مي‌توان گفت ما جنگي با هم نداريم.

فرمانده سپاه با بيان اين مطلب كه موضوع هسته‌اي براي نظام سلطه بهانه‌اي بيش نيست، افزود: نگاه استكبار و آمريكا به قدرت از نوع تسليحاتي و مادي است و اوج قدرت خود را در موشك و بمب اتم مي‌دانند.

سرلشكر جعفري در ادامه با بيان اينكه نگراني مطرح شده از سوي آمريكا در قبال موضوع هسته‌اي ساختگي است، افزود: آنها مي‌خواهند با طرح موضوعات غيرواقعي بازي را نبازند و به عبارتي لوطي‌ بازي مي‌كنند و ادعا مي‌كنند ما ايران را از فعاليت‌هاي هسته‌اي منع كرده‌ايم.

به گفته فرمانده كل سپاه، توقف كامل غني‌سازي ايده‌آل آمريكاست.

وي با ابراز اميدواري از اينكه ما در مذاكرات هسته‌اي چيزهاي بيشتري نداده باشيم، خاطرنشان كرد: البته چيزهايي كه در اين مهلت 6 ماهه داديم، حداكثري است و چيزهايي كه گرفته‌ايم، حداقلي بوده است اما مهم آينده و عبور نكردن از خطوط قرمز است و تاكنون هم عبوري از اين خطوط قرمز صورت نگرفته است.

فرمانده كل سپاه با اشاره به راهبرد طرف‌هاي غربي و آمريكا مبني بر كاهش تحريم‌ها در قبال توقف كامل غني‌سازي، تصريح كرد: راه ديگر طرف‌هاي غربي اين است كه فشار بيشتري به ايران بياورند تا ايران از خطوط قرمز عبور كند اما اين شدني نيست و اگر چنين راهبردي را طرف‌هاي ما دنبال كنند ما به همان وضعيت اول بر مي‌گرديم.

سرلشكر جعفري تصريح كرد: به نظر من تهديدهاي نظام سلطه برداشته نمي‌شود البته ممكن است تحريم‌هايي كه در رابطه با موضوع هسته‌اي صورت گرفته، كاهش يابد اما تهديدهاي سياسي، نظامي و امنيتي هنوز هم وجود دارد. ما در مذاكرات فقط بحث هسته‌اي را دنبال مي‌كنيم و هيچ بحث ديگري مطرح نيست، هر چند كه اسرائيلي‌ها پيشنهاد داده‌اند ‌موضوعات ديگري در كنار مسائل هسته‌اي مطرح شود اما اين مقبول نيست.

وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه اگر طرف‌هاي مذاكره كننده هسته‌اي از ايران بخواهند كه سپاه پاسداران برد موشكي خود را كاهش دهند، اين كار را خواهيد كرد؟ گفت: ما به دنبال اضافه كردن برد موشك‌هايمان هستيم و توانايي انجام اين كار را هم داريم و شهيد تهراني‌مقدم هم در اين راه شهيد شدند اما همين الان هم ما توان افزايش برد موشك‌هايمان را داريم و موشك‌هاي ما بايد به اسرائيل برسد و موشك‌هاي ما اين توانمندي را دارند.

در ادامه برنامه يكي از دانشجويان از سرلشكر جعفري پرسيد آيا با اقدامات پدافندي ايران مي‌تواند جلوي حمله اتمي دشمنان را بگيرد كه وي در پاسخ گفت: جلوي حمله اتمي را نمي‌توان گرفت ولي آنها از اين غلط‌ها نمي‌كنند چراكه توانمندي‌هايي كه در ايران و بسياري از نقاط جهان براي انتقام و پاسخ دادن به هرگونه اقدام نظامي و امنيتي وجود دارد، دشمنان به خوبي از آن اطلاع و وحشت دارند و جزو اقدامات بازدارنده است.

وي يكي از راهبردهاي سپاه را راهبرد توازن وحشت و خطر براي دشمن برشمرد و گفت: ما تلاش خود را مي‌كنيم كه دشمن احساس خطر كند و اين موضوع براي دشمن به خوبي جا افتاده است و دشمن به خوبي اطلاع دارد كه اگر اقداماتي اينچنيني انجام دهد، پاسخ‌هايي نه فقط در داخل ايران بلكه خارج از ايران عليه آنها صورت مي‌گيرد كه يك نوع بازدارندگي ايجاد كرده است.

فرمانده كل سپاه تصريح كرد: آمريكايي‌ها به عراق حمله كردند تا در ادامه به ايران حمله كنند و اوج اين تهديدات نيز در سال‌هاي 83 تا 86 بود اما نتوانستند اقدامي كنند و اگر چنين امكاني داشتند، حتما انجام مي‌دادند و اينكه حرف از گزينه نظامي در مورد جمهوري اسلامي مي‌زنند، يك شوخي و مسخره است و دشمنان هم خودشان مي‌دانند و سخن از گزينه نظامي را براي افرادي مي‌گويند كه يا توجيه نيستند و يا فكر مي‌كنند اثر دارد.

سرلشكر جعفري در پاسخ به سوال يكي از دانشجويان در مورد تحولات سوريه گفت: ما هر اقدامي كه بتوانيم و لازم باشد، انجام مي‌دهيم تا سوريه حفظ شود و با افتخار هم انجام مي‌دهيم و اعلام مي‌كنيم و سوريه در صف مقاومت است و فقط اعزام نيروي سازمان‌دهي شده نظامي به سوريه باقي مانده است چراكه قبلا اعلام كرده‌ايم نيروي متخصص براي انتقال تجربه و آموزش به عنوان مستشار به سوريه فرستاده‌ايم و اين اقدام ما نيز علني است چراكه از نظام رسمي و قانوني حاكم در سوريه حمايت مي‌كنيم و اين اقدام را نيز خود آن كشور از ما مي‌خواهد و كشورهايي كه تروريست اعزام مي‌كنند و آنها را مسلح مي‌كنند، بايد پاسخ دهند و نگران باشند اما با پررويي اعلام مي‌كنند و ما نيز حمايت خود را با افتخار اعلام مي‌كنيم.

وي در پاسخ به سوال دانشجوي ديگري در مورد اقدامات و فعاليت‌هاي اقتصادي سپاه خاطرنشان كرد: سپاه در عرصه اقتصادي فقط در حوزه سازندگي و آباداني كشور ورود كرده و به ساخت پل، سد، جاده، دو طبقه كردن پل صدر و ساخت فازهاي مختلف پارس جنوبي با توجه به توانمندي مهندسي و روحيه جهادي سپاه ورود كرده است.

فرمانده سپاه تاكيد كرد: امروز بدون ترديد اگر سپاه به اين عرصه‌ها ورود نمي‌كرد، سازندگي و ساخت و ساز و پيشبرد اهداف كشور به اين حدي كه در حال حاضر وجود دارد، نبود. مثلا فازهاي 15 و 16 پارس جنوبي را زماني سپاه تحويل گرفت كه پيمانكاران خارجي تعطيل كردند و از كشور خارج شدند و سپاه طراحي، ساخت و توليد تمام مجموعه‌هاي فازهاي 15 و 16 را انجام داد به طوريكه چند فاز ديگر را نيز به ما دادند و فازهاي ديگري را نيز كه به برخي ديگر از شركت‌ها دادند، آنها را مجبور كردند كه بيايند از تجربه‌ها، نقشه‌ها و طراحي‌هاي سپاه استفاده كنند و ورود سپاه به فاز 15 و 16 پارس جنوبي باعث شد كه فازهاي آن گسترش پيدا كند و تا يكي دو سال آينده تمام فازهايي كه در اختيار سپاه است، تمام مي‌شود و قابل بهره‌برداري است.

سرلشكر جعفري افزود: در حوزه سدسازي و جاده‌سازي نيز سپاه در قيمت و فناوري پيشتاز است و اقتصاد كشور فقط در اين موارد خلاصه نمي‌شود و به خيلي چيزهاي ديگر وابسته است اما در مورد فعاليت‌هاي سازندگي سپاه بزرگنمايي و جوسازي مي‌شود.

وي تصريح كرد: دولت جديد نيز از همين ابهام‌ها داشت كه بنده به آقاي روحاني اعلام كردم هر پروژه‌اي كه احساس مي‌كنيد بخش خصوصي و يا فردي توان انجام آن را دارد، به ما اعلام كند و حتي اگر قرارداد هم منعقد شده باشد، آن را فسخ مي‌كنيم تا بخش خصوصي انجام دهد و قرارداد ديگري براي پروژه ديگر نبنديم چراكه ما اصراري نداريم اما در دولت قبلي اصرار داشتند كه سپاه ورود كند. برخي پروژه‌ها را به ما دادند و براي برخي ديگر نيز مناقصه برگزار كردند كه هم به علت قيمت و هم به علت تحويل در موعد و زمان مقرر سپاه برنده مناقصه مي‌شد و پروژه را مي‌گرفت و اين ابهامات نيز در حال حاضر براي آقاي روحاني برطرف شده است.

فرمانده سپاه در پاسخ به سوال ديگري در مورد كاهش بودجه سپاه و نفوذ اصلاح‌طلبان براي اين اقدام گفت: كاهش بودجه سپاه واقعيت داشت كه اخيرا اين كاهش بودجه را با پيگيري‌هايي كه انجام شد، تاحدودي برطرف كردند ولي قبول داريم كه مشكلات بودجه‌اي در كشور وجود دارد اما بودجه سال 93 سپاه خيلي كاهش نداشته و فقط بودجه بسيج كاهش پيدا كرده اما در مجموع مشكلات بودجه‌اي و واقعيت‌هاي بودجه‌اي اين را نشان مي‌دهد و ما در اين مورد بدبين نيستيم.

سرلشكر جعفري در مورد كاهش روحيه معنوي در بسيج گفت: بسيج يك سازمان گسترده است و هر سازماني كه گسترده شد، گرفتار آفت بروكراسي سازماني مي‌شود و مقابله با بروكراسي سازماني و آفات آن كار سختي است؛ خصوصا در كشور ما كه نظامات حاكم بر قسمت اداري كشور به سيستم بسيج هم اثر مي‌گذارد همانطور كه نظامات ارتش بر روي سپاه اثر داشته و ما در تلاش هستيم تا اين اثرات را برطرف كنيم اما مقابله با بروكراسي سازماني كار بسيار مهمي است و به همين دليل به شما مي‌گويم خود را آماده كنيد و بسازيد و توان مديريتي خود را افزايش دهيد تا مديريت تغيير و تحول را در آينده ايجاد كنيم و انشاءالله خود شما مسئول سپاه و سازمان بسيج شويد و اين موارد را برطرف كنيد.

وي تصريح كرد: در مورد روحيه معنوي در سپاه نيز به دوستان و فرماندهان توصيه‌هايي مي‌كنم و همه به اين تذكرات نياز داريم و بنده بيش از همه به اين تذكرات نياز دارم و يكي از طرح‌هاي تحولي سپاه كه دنبال كنيم و حضرت آقا آن را تصويب كردند، بحث شايستگي پاسداري است تا شاخص‌هاي شايستگي پاسداري را به سنجه‌هاي قابل اندازه‌گيري تبديل كنيم و بعد ارزشيابي شود و براي ارزشيابي آن نيز نظام مفصلي را طراحي كرديم كه تا يكي دو سال آينده ارزشيابي آغاز مي‌شود و به صورت سيستمي موضوع معنويت در سيستم سپاه جاي خود را پيدا خواهد كرد كه قابل انتقال به ساير بخش‌ها نيز هست اما تا زماني كه در سپاه آن را اجرا نكنيم و خودمان به آن عمل نكنيم، به ديگر دستگاه‌ها توصيه نخواهيم كرد.

فرمانده سپاه در پاسخ به سوال دانشجوي ديگري در مورد شبهات و سوالاتي كه در مورد عدم مداخله سپاه در امور سياسي كشور مطرح مي‌شود، اظهار داشت: سپاه پاسداران وظيفه پاسداري از انقلاب اسلامي و دستاوردهاي آن را دارد و مهمترين خطري كه انقلاب اسلامي را تهديد مي‌كند را در عرصه سياسي مي‌دانيم و در اين عرصه تهديد سپاه نمي‌تواند ساكت بنشيند و بي‌تفاوت باشد و آنهايي‌ كه حركت سپاه را مزاحم، مانع و در جبهه مقابل خود مي‌دانند، اينچنين فضاسازي‌هايي را انجام مي‌دهند كه مثلا سپاه نظامي است و نبايد در مسائل سياسي ورود كند و حرف‌هاي حضرت امام را به رخ ما مي‌كشند البته ما به اين افراد توجه نداريم و كار خود را مي‌كنيم و نمي‌توانيم از اين موضوع غفلت كنيم كه اگر غفلت كنيم و خيال كنيم صرفا آمادگي‌هاي دفاعي براي حفظ انقلاب كفايت مي‌كند و دشمنان داخلي با حمايت خارجي‌ها از مسير تهديدات سياسي انقلاب را از دست ما بگيرند، كلاه ما پس معركه است و آنجاست كه ما وظيفه خود را به خوبي عمل نكرده‌ايم.

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن