تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس با آبى غسل كند كه پيش‏تر در آن غسل شده است و به جذام مبتلا شود، كسى را جز خو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802445332




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس دانشگاه رازي كرمانشاه:حفظ محيط زيست لازمه توسعه پايدار كشاورزي است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس دانشگاه رازي كرمانشاه:حفظ محيط زيست لازمه توسعه پايدار كشاورزي است
رئيس دانشگاه رازي كرمانشاه گفت: حفظ محيط زيست لازمه توسعه پايدار كشاورزي است و اين امر بايد سرلوحه تمام امور قرار بگيرد.


به گزارش خبرگزاري فارس از كرمانشاه، محمدمهدي خدايي پيش از ظهر امروز در مراسم افتتاحيه دومين همايش بين‌المللي كشاورزي و منابع طبيعي در دانشگاه رازي كرمانشاه گفت: مشتركات تاريخي، ديني و مذهبي بين ايران و عراق مي‌تواند زمينه‌ساز همكاري‌هاي فراوان باشد.

رئيس دانشگاه رازي كرمانشاه با بيان اينكه اين همكاري‌ها مي‌تواند در زمينه‌هاي فرهنگي، سياسي، اقتصادي، بازرگاني، علمي و پژوهشي باشد، تصريح كرد: همسايگي استان كرمانشاه با كشور عراق، فرصت مناسبي براي استان بوده كه بايد از اين فرصت استفاده كرد.

خدايي همكاري‌ در زمينه‌هاي علمي و پژوهشي بين دو كشور را مناسب خواند و تصريح كرد: دانشگاه رازي كرمانشاه و القاسم بابل بر اساس تفاهمنامه مشترك موجود بين آن‌ها، اقدامات خوبي در اين زمينه انجام داده‌اند.

وي تبادل دانشجو و استاد، برگزاري همايش‌ها و مسابقات مختلف را از جمله همكاري‌هاي انجام شده بين اين دو دانشگاه عنوان كرد و افزود: براي افزايش اين همكاري‌ها هنوز جاي كار بسياري وجود دارد.

رئيس دانشگاه رازي كرمانشاه يكي از زمينه‌هاي همكاري بين دو دانشگاه را در بخش كشاورزي و منابع طبيعي اعلام كرد و بيان داشت: بخش كشاورزي مسئوليت مهمي در امنيت غذايي داشته و در تأمين غذاي مناسب و كافي و قيمت قابل دسترس تعريف مي‌شود.

اين مسئول با اشاره به اينكه تنوع زيستي اساس كشاورزي است، خاطرنشان كرد: هر دو كشور ايران و عراق از تنوع اقليمي بالايي برخوردار بوده، اما با توجه به قدمت كشاورزي در اين دو كشور و علي‌رغم تنوع زيستي، كشاورزي نتوانسته به جايگاه واقعي خود برسد.

خدايي با تاكيد بر اينكه مهندسي‌سازي و دانش‌بنيان كردن بخش كشاورزي مي‌تواند گام مهمي در توسعه اين بخش باشد، گفت: مهندسي‌سازي به‌‌معناي به‌كارگيري علوم و فنون روز، به‌ويژه فن‌آوري‌هاي نوين همچون نانو و بايو در اين بخش است.

به گفته رئيس دانشگاه رازي كرمانشاه، در عمل شاهد توليد علوم كشاورزي در داخل كشور و بهره‌برداري از آن در ساير كشورها هستيم.

وي با بيان اينكه پيش‌بيني شده در آينده به‌جاي جنگ نفت در دنيا، جنگ آب داشته باشيم، بيان داشت: هم‌اكنون 92 درصد از آب مصرفي كشور ايران در بخش كشاورزي استفاده مي‌شود كه براي مصرف بهينه آن بايد چاره‌انديشي كرد.

به گفته اين مسئول، بيش از 60 درصد از هدر رفت آب با روش‌هاي نوين، احداث كانال‌ و روش‌هاي مناسب كشت قابل صرفه‌جويي بوده و راندمان آبياري را مي‌توان با برنامه‌ريزي هدف‌مند افزايش داد.

خدايي مصرف سوخت بالا در بخش كشاورزي را يكي از مسائل مهم در اين بخش دانست و تغيير الگوي مصرف در اين زمينه را با افزايش قيمت سوخت، موجب كاهش چشم‌گير سوخت در اين بخش عنوان كرد.

وي با اشاره به اهميت فرهنگ‌سازي مصرف محصولات كشاورزي، بيان داشت: در كشور ايران مصرف روغن، قند و شكر 30 درصد بالاتر از استاندارد جهاني بوده كه اين موارد بايد با فرهنگ‌سازي مرتفع شود.

رئيس دانشگاه رازي كرمانشاه، تصريح كرد: مصرف روغن از يك‌سو سلامت جامعه را به‌خطر انداخته و از سوي ديگر اقتصاد كشور را متزلزل مي‌كند كه با اين وجود تغيير الگوي مصرف در حوزه نان، آب و غذا در زيربخش كشاورزي ضرورت دارد.

اين مسئول توسعه گل‌خانه‌ها، توسعه باغات، تبديل زمين‌هاي مستعد سيلاب به باغات، مديريت پسماندهاي بخش‌ كشاورزي و سازگارسازي آموزش‌هاي علمي در اين زمينه با واقعيت‌هاي موجود را از مهم‌ترين مسائل پيش‌روي اين بخش عنوان كرد.

خدايي با بيان اينكه در كشور ايران مراكز آموزشي نتوانسته‌اند خود را با رويكرد هماهنگ‌سازي آموزش و مهارت دانش‌آموختگان تطبيق دهند، يادآور شد: دانش‌آموختگان با ادبيات كشاورزي و نه عمليات كشاورزي فارغ‌التحصيل مي‌شوند.

وي اذعان داشت: بايد به‌سمتي حركت كرد كه دانش را در مزارع كاربردي كنيم تا ديگر شاهد آسيب‌پذيري محصولات اين بخش در مقام رقابت با محصولات ديگر نباشيم و با برنامه‌ريزي درست و توجه به اين موارد مي‌توان در راستاي رسيدن به بهبود وضعيت كشاورزي و شكوفايي اقتصادي قدم برداشت.

اين مسئول مسئله ريزگردها را يك معضل جدي و مشترك بين دو كشور خواند و متذكر شد: اين امر تنها با چاره‌انديشي مسئولان و همت محققان قابل حل بوده و بايد توجه داشت كه اين معضل علاوه بر تأثيرگذاري سوء بر سلامتي افراد و محيط، موجب مختل شدن توليد محصولات كشاورزي نيز مي‌شود.

به گفته رئيس دانشگاه رازي كرمانشاه، در تمام اين موارد نبايد فراموش كرد كه حفظ محيط‌زيست لازمه توسعه پايدار كشاورزي است و اين امر بايد در سرلوحه تمام امور قرار گيرد.

انتهاي پيام/2700/ن۴۰

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن