تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش منافق در زبان او و دانش مؤمن در كردار اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819020468




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد فومن و شفت:پژوهش محور توسعه پايدار است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد فومن و شفت:پژوهش محور توسعه پايدار است
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد فومن و شفت گفت: پژوهش مبناي توسعه پايدار است.


به گزارش خبرگزاري فارس از فومن، مجتبي ملكي‌چوبري عصر امروز همزمان با آغاز هفته پژوهش در مراسم تجليل از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامي واحد فومن و شفت تحقيق و پژوهش را در دانشگاه امري ضروري دانست.

وي اظهار كرد: بايد زمينه آشنايي اساتيد و دانشجويان با پژوهش و طرح‌هاي تحقيقاتي بيش از گذشته در مراكز علمي و دانشگاهي فراهم آيد.

اين مسئول پژوهش‌محوري را سبب حيات علم و دانش دانست و افزود: حتي اگر نشانه‌هايي از توسعه بدون پرداختن به مباني پژوهشي رخ دهد آن توسعه، مستمر و پايدار نمي‌شود و نمي‌تواند مسير مطمئني را طي كند.

وي پژوهش را مبنا و تضميني براي استمرار توسعه پايدار دانست و عوامل سخت‌افزاري، نرم‌افزاري و نيروي انساني را از عوامل توسعه پژوهش نام برد.

ملكي‌چوبري گفت: كشورهاي توسعه يافته 5 درصد از توليد ناخالص خود را به سرمايه‌گذاري در امور پژوهشي و تحقيقاتي اختصاص داده‌اند در حالي كه اين رقم در ايران به نيم درصد مي‌رسد.

وي خاطرنشان كرد: دانشگاه آزاد اسلامي سالانه 6 درصد از درآمد حاصله خود را به امورات پژوهشي و تحقيقاتي تخصيص مي‌دهد كه نشانه جايگاه پژوهش در بين مديران مجموعه بزرگ اين دانشگاه در ايران اسلامي است.

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد فومن و شفت با قدرداني از تلاش اساتيد پژوهشگر برتر اين واحد، تصريح كرد: دانشگاه آزاد اسلامي در كشور به مسائل علمي و پژوهشي توجه ويژه دارد و محققان و پژوهشگران اين دانشگاه بزرگ در عرصه‌هاي مختلف پژوهشي موفقيت‌هاي بسياري كسب كرده‌اند.

وي يادآور شد: در كشور ما با همت اساتيد و دانشجويان جوان و نخبه اقدام‌هاي خوبي در عرصه‌هاي مختلف علمي و پژوهشي انجام گرفته است و اين روند بايد با حمايت همگان رونق بيشتر يابد.

ملكي‌چوبري، با بيان جملاتي از فرمايش‌هاي مقام معظم رهبري درباره اهميت جايگاه پژوهش گفت: تحقيق و پژوهش ضد تقليد است و كشوري مي‌تواند ادعاي پيشرفت كند كه مبتني بر تحقيق و پژوهش باشد.

رئيس اداره پژوهش و فناوري دانشگاه آزاد اسلامي واحد فومن و شفت نيز در مراسم مذكور با ارائه گزارشي از فعاليت‌ها و دستاوردهاي پژوهشي در اين واحد دانشگاهي، اظهار كرد: افزايش كتاب‌هاي مرجع و غير مرجع به حدود 20 هزار جلد در يك‌سال اخير رسيده است.

سيدسجاد گشتي، افزود: اين امر موجب شده تا 10 طرح پژوهشي در زمينه‌هاي مختلف در واحد فومن و شفت عملياتي شود.

وي با گراميداشت هفته پژوهش ، خاطرنشان كرد: انتظار مي‌رود كه اعضاي هيئت علمي در زمينه فعاليت‌هاي پژوهشي نقش پررنگ‌تري داشته باشند و زمينه حضور بيشتر دانشجويان در امور پژوهشي را فراهم كنند.

اين مسئول ميزان ترقي و پيشرفت جوامع در دنياي امروز را بستگي به طرح‌هاي علمي، تحقيقاتي و پژوهشي در كشورها دانست.

وي يادآور شد: هر زمان در عرصه‌هاي علمي در بخش تحقيق و پژوهش غفلت كرديم آسيب ديديم بنابراين بدون توجه به مقوله پژوهش نمي‌توان انتظار پيشرفت و موفقيت در عرصه علمي را داشت.

به گزارش فارس از فومن، در مراسم مذكور با حضور اساتيد، دانشجويان و جمعي از مسئولان اداره‌ها و نهادها از حجت‌الاسلام غلامرضا تقي‌زاده، محمد نژاده و سعيد عبدي اعضاي هيئت علمي دانشگاه آزاد اسلامي واحد فومن و شفت به عنوان پژوهشگران برتر در تالار شهداي خدمتگزار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي فومن تجليل شد.

انتهاي پيام/2300/ت40

شنبه 23 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 145]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن