تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هرچیز بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805151171




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

غول‌هاي دنياي مجازي عليه سازمان‌هاي جاسوسي


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: غول‌هاي دنياي مجازي عليه سازمان‌هاي جاسوسي
هشت شركت بزرگ اينترنتي از دولت‌ها خواستند، جاسوسي اينترنت توسط سازمان‌هاي اطلاعاتي را كنترل كنند. "اپل"، "اي او ال"، "توئيتر"، "فيس بوك"، "گوگل"، "لينكد اين"، "مايكروسافت" و "ياهو" همچنين خواستار اصلاح قوانين شنود شده‌اند.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از دويچه‌وله؛ نامه سرگشاده هشت شركت آمريكايي به كنگره و رئيس جمهور اين كشور نخستين اقدام جامع از جانب شركت‌هايي است كه در سال‌هاي اخير از يك طرف اعتماد كاربران را به خود جلب كرده‌‌اند و از طرف ديگر ناچار به همكاري با سازمان‌هاي جاسوسي بوده‌اند. آنها علاوه بر اين نامه سرگشاده، اقدام به پخش آگهي در روزنامه‌هاي گوناگون نيز نموده‌اند.

هشت غول اينترنتي خواستار اصلاح قوانيني شده‌اند كه به سازمان‌هاي جاسوسي، از جمله "آژانس امنيت ملي آمريكا" اين امكان را مي‌دهد، دست به شنود بي‌ حد و مرز تلفن‌ها و كنترل كاربران اينترنتي بزنند.

شركت‌هاي معترض در يك وبسايت مشترك، "پنج اصل" را براي اصلاح سيستم‌هاي كنترل‌ و شنود دولتي برشمرده‌اند. بر اين اساس، سازمان‌هاي جاسوسي بايد موظف شوند، از كنترل گسترده كاربران در اينترنت پرهيز كنند و تنها در موارد مشخص و در چهارچوب قوانين، براي كنترل افراد مظنون اقدام نمايند.

علاوه بر اين سازمان‌هاي جاسوسي بايد تحت كنترل شديدتر قرار بگيرند و شركت‌هاي اينترنتي مجاز باشند، افكار عمومي را در جريان همكاري خود با سازمان‌هاي امنيتي و جاسوسي قرار دهند.

شركت‌هاي اينترنتي آمريكايي همچنين خواستار "گردش آزاد اطلاعات" شده‌اند و از سازمان‌هاي اطلاعاتي خواسته‌اند، مانع انجام اين كار نشوند يا با كنترل شديد، به اين امر لطمه نزنند. ايجاد يك چهارچوب قانوني بين‌المللي براي درخواست اطلاعات كاربران از جانب دولت‌ها، از ديگر خواسته‌هاي هشت شركت اينترنتي است.

شركت‌هاي اينترنتي در نامه سرگشاده خود به كنگره و باراك اوباما تاكيد كرده‌اند كه زمان تغيير و تحولات اساسي فرارسيده است.

"ادوارد اسنودن" با افشاگري‌هاي خود باعث ايجاد يك موج اعتراضي بين‌المللي به كنترل اينترنت و شنود تلفن‌ها توسط سازمان‌هاي اطلاعاتي آمريكا و انگليس شد

مارك زاكربرگ، رئيس فيس بوك مي‌گويد: "گزار‌ش‌هايي كه در رابطه با كنترل‌هاي دولتي منتشر شد، بيانگر ضرورت ايجاد يك چهارچوب مشخص براي جمع‌آوري اطلاعات از جانب دولت‌ها هستند".

"برد اسميت"، سرپرست مشاوران حقوقي مايكروسافت نيز تاكيد مي‌كند:"مردم از تكنولوژي‌هايي كه به آن اعتماد نداشته باشند استفاده نخواهند كرد. دولت‌ها اين اعتماد را به مخاطره انداختند و اكنون موظف به جلب اعتماد مردم هستند".

بر اساس اطلاعاتي كه ادوارد اسنودن به‌تازگي در اختيار "واشنگتن پست" گذاشته است، "آژانس امنيت ملي آمريكا" و سازمان اطلاعاتي انگليس ارتباطات داخلي بين سرورهاي گوگل و ياهو را نيز هك كرده‌اند و از اين طريق مبادلات اطلاعاتي ميليون‌ها كاربر اينترنتي را كنترل و ذخيره نموده‌اند.

خطري براي دموكراسي

"رنه اوبرمن"، مديرعامل شركت تله كام آلمان نيز ضمن انتقاد از كنترل و شنود گسترده از جانب سازمان‌هاي اطلاعاتي آمريكا در آلمان، از دولت اين كشور خواست "واكنش مناسب" نشان دهد.

اوبرمن در گفت‌وگو با روزنامه آلماني "هندلس بلات" واكنش دولت آلمان به فعاليت‌هاي سازمان جاسوسي آمريكايي و انگليسي در اين كشور را منفعلانه خواند و اظهار داشت: "من نمي‌فهمم كه چرا اينقد محتاطانه (به موضوع شنود و كنترل اينترنت) برخورد مي‌شود".

اوبرمن ضمن تاكيد بر اينكه اعتماد كاربران از شركت‌هاي اينترنتي سلب شده است، گفت، اين گونه اقدامات خطري براي دموكراسي به‌شمار مي‌روند.

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن