تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819509894




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر مازندران:نظارت بر عطاري‌ها جدي‌تر انجام شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر مازندران:نظارت بر عطاري‌ها جدي‌تر انجام شود
دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر مازندران خواستار نظارت بيشتر بر مراكز توزيع عرضه مواد غذايي شد و گفت: نظارت بر عطاري‌ها جدي‌تر پيگيري شود


به گزارش خبرگزاري فارس از شهرستان ساري، عليرضا مرادي بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ستاد مبارزه با مواد مخدر دستگاه هماهنگ كننده براي مبارزه با مواد مخدر است.

وي تصريح كرد: عملكرد ستاد بيشتر در حوزه نظارت بر فعاليت دستگاه‌ها است و وظيفه داريم در اين حوزه آگاه‌سازي كنيم و جامعه را با فرهنگ پيشگيري آشنا كنيم.

دبير ستاد مبارزه با مواد مخدر مازندران در ادامه به اقدامات انجام شده براي كاهش معضل اعتياد و اقدامات براي ترك معتادان در مازندران اشاره كرد و گفت: با اعتبار ملي مركز ترك اعتياد در استان مازندران همزمان با 18 استان ديگر احداث شد.

وي اضافه كرد: مركز ترك اعتياد ساري در هر دوره بيش از 100 نفر را پذيرش كرد.

مرادي بيان داشت: دوره درمان در اين مركز يك تا 6 ‌ماهه است و تاكنون نزديك به 373 نفر در اين مركز به طور رايگان درمان شدند.

وي درباره امكانات درماني اين مركز گفت: اين مركز مجهزترين مركز ترك اعتياد مازندارن است كه براي كمك به كاهش معضلات اعتياد در استان مازندران داير شد و در اين مركز پزشك، پرستار و روانشناس حضور دارند.

دبير ستاد مبارزه با مواد مخدر مازندران ادامه داد: نيروهاي درمانگر اين سازمان زير نظر دانشگاه علوم پزشكي مازندران فعاليت مي‌كنند.

اين مسئول درباره روند پذيرش بيماران اين مركز بيان داشت: خانواده‌هاي كه فرد معتاد دارند در صورت تمايل فرد براي ترك اعتياد به صورت حضوري به اين مركز مراجعه مي‌كنند و عمليات درماني بر روي اين افراد انجام مي‌شود.

وي اضافه كرد: خانواده‌هاي كه فرد معتاد در خانواده دارند و با مقاومت بيمار مواجه هستند مي‌توانند از طريق مراجعه با مراكز قضايي فرد مورد نظر را با حكم قضايي به اين مركز تحويل دهند.

مرادي گفت: اين مركز گنجايش پذيرش بيش از 450 بيمار معتاد را به طور همزمان دارد و فعاليت اين مركز شامل معتادان زن مي‌شود و مركز ترك اعتياد بانوان اين مركز نيز فعال است.

دبير ستاد مبارزه با مواد مخدر مازندران به نقش اثرگذار خانواده‌ها در روند فعاليت فرزندان اشاره كرد و تصريح كرد: توزيع مواد مخدر به اشكال گوناگون در جامعه وجود دارد و نظارت خانواده براي جلوگيري از بحران در زندگي و جامعه بسيار اثر گذار است.

وي در ادامه خواستار تخصيص اعتبار مشخص براي بهبود يافتگان مواد مخدر در سطح كشور شد و گفت: حمايت‌هاي بعد از ترك اعتياد براي بهبود يافتگان بسيار مهم است.

مرادي در ادامه خواستار نظارت بيشتر بر مراكز توزيع مواد غذايي،داروخانه‌ها و عطاري‌ها در سطح استان مازندران شد و اظهار داشت: عرضه برخي داروها در عطاري‌ها ممكن است بعدا افراد را به سمت اعتياد سوق دهد.

به گزارش فارس،مركز ترك اعتياد كه زير نظر اين ستاد در مركز استان فعاليت مي‌كند در روستاي قاجار خيل ساري در مسير پلاژهاي درياي ساري احداث شد كه اين مركز تابستان امسال با حضور وزير كشور افتتاح شد.

انتهاي پيام/86004/ح40

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن