تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818996638




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تمامي متهمان اتهامات خود را رد كردند


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: تمامي متهمان اتهامات خود را رد كردند
دومين روز رسيدگي به پرونده اختلاس بيمه ايران امروز با رسيدگي به اتهامات ۷ تن از متهمان پايان يافت كه تمامي اين متهمان از جمله يك زن اتهامات منتسب شده به خود را رد كردند.
در ابتداي دومين جلسه رسيدگي مجدد به اتهامات 22 نفر از متهمان پرونده اختلاس بيمه ايران صبح امروز در دادگاه كيفري استان تهران برگزار شد، خانم (و.ق.) به‌اتهام معاونت در اختلاس و پول‌شويي به‌مبلغ يك ميليارد و 758 ميليون ريال از طريق وصول 8 فقره چك در جايگاه قرار گرفت و با بيان "اتهام را قبول ندارم" گفت: من به‌همراه همسرم به بانك مي‌رفتيم و او چك‌ها را پشت‌نويسي مي‌كرد، بعد از دو روز پول‌ها در حساب مي‌ماند به بانك رفته آن‌ها را تحويل همسرم مي‌دادم.

وي در ادامه با بيان "مطالبي كه در دادسرا فراموش كردم"، گفت: هرچه ما درباره جابر عبدلي گفتيم كذب بوده او بيگناه است و ما تحت فشار آن حرف‌ها را زديم، اواخر وقتي چك‌ها را وصول مي‌كردم به اين موضوع شك كردم كه اين پول‌ها مربوط به چيست، اما هيچ‌گاه فكر نكردم كه مربوط به اختلاس است ولي هيچ پولي از محل وصول چك‌ها تصاحب نكردم و همه را بازگردانده بوديم.

اين اظهارات متهم در حالي بود كه توكلي نماينده دادستان گفت: اين متهم در اظهارات خود در صفحات 34 و 35 جلد 6 پرونده اظهار داشته: شوهرم را به اين كار تهديد كرده بودند و جابر عبدلي گفته بود اگر شوهرم با آن‌ها همكاري نكند او را متهم به همكاري با منافقين مي‌كنيم.

در ادامه جلسه (ع.ن.) متهم به پول‌شويي و معاونت در اختلاس به‌مبلغ 839 ميليون و 958 هزار ريال از طريق وصول 5 فقره چك در جايگاه قرار گرفت و با بيان "اين اتهامات را قبول ندارم" گفت: من فقط وصول 3 فقره چك را قبول دارم. آنها را هم از (ع.خ.) تحويل مي‌گرفتم و بعد از وصول به خودش برمي‌گرداند. به موضوع چك‌ها شك كرده بودم، (ع.خ.) به من گفت: ماشين‌هايي را كه معيوب و تصادفي هستند در تعميرگاه خود تعمير كرده مي‌فروشيم و اين پول‌ها مربوط به آن‌جاست. من به‌اعتبار جايگاه حمزه‌نوسي اين كارها را كردم و تصور نمي‌كردم كه مرا هم فريب دهد.

بعد از اظهارات اين متهم (هـ. ن.) به‌اتهام معاونت در اختلاس و پول‌شويي به‌مبلغ 570 ميليون ريال و تحصيل مال نامشروع به‌مبلغ 30 ميليون ريال در جايگاه قرار گرفت و گفت: براي تهيه پول رهن خانه نيازمند 3 ميليون تومان بودم كه موضوع را به فهيمي گفتم و او هم 3 روز بعد 3 ميليون تومان به من داد. اما چكي هم به من داد و گفت: وقتي به بانك رفتي اين چك را هم وصول كن و پولش را برگردان. من هم اين كار را كردم و هم پول چك دوم را به او برگرداندم و هم حدود 17 ماه بعد 3 ميليون توماني را كه قرض گرفته بودم، برگرداندم. هيچ پولي را هم بابت حق‌الزحمه وصول چك‌ها از او نگرفتم.

متهم در پاسخ به سؤال نماينده دادستان تهران مبني بر "اگر از نامشروع بودن اين پول‌ها اطلاع نداشتيد چرا در پشت‌نويسي چك‌ها از اطلاعات غيرواقعي استفاده كرديد؟" گفت: چك‌هايي را كه اطلاعات غيرواقعي داشت، شخص حمزه‌نوسي نوشته و من فقط وصول كردم.

بعد از اين اظهارات متهم (م.ف.) به‌اتهام پول‌شويي و معاونت در اختلاس به‌ميزان يك ميليارد و 745 ميليون ريال و تحصيل مال نامشروع به‌ميزان 100 ميليون ريال در جايگاه قرار گرفت و با رد اتهامات گفت: فهيمي فروشگاهي در رشت داشت كه من مديريت آن را به‌عهده گرفته بودم و برخي اوقات كه به كرج مي‌آمدم چك‌هايي را به من مي‌داد تا برايش وصول كنم. من نه‌تنها هيچ پولي بابت وصول چك‌ها از او نگرفتم بلكه با توجه به نوپا بودن فروشگاهش در رشت و عدم سوددهي در مواقعي از پول خودم هم براي پرداخت اجاره فروشگاه هزينه مي‌كردم.

بعد از اين متهم (م.ب.) پدر همسر فهيمي نيز با اتهام معاونت در اختلاس به‌مبلغ 737 ميليون ريال از طريق وصول 4 فقره چك و همچنين تحصيل مال نامشروع به‌مبلغ 25 ميليون ريال در جايگاه قرار گرفت.

وي با بيان "من در سال فقط يك بار براي ديدن نوه‌هايم به خانه دامادم مي‌آمدم" گفت: چك‌ها را خود فهيمي به من مي‌داد تا وصول كنم و حتي پشت‌نويس را خودش انجام مي‌داد، من صرفاً وظيفه وصول چك‌ها را به‌عهده داشتم و هيچ پولي را هم در اين زمينه از او نگرفتم. 2.5 ميليون تومان پولي را هم كه گرفته‌ام ربطي به حق‌الزحمه وصول چك‌ها نداشت و مربوط به پيش از ماجراي اختلاس بود.

وي ادامه داد: وقتي از دامادم پرسيدم منشأ اين پول‌ها چيست، و صرف چه‌كاري مي‌شود به من گفت: اين خسارات تصادف خودروي افراد پولدار است كه پيگير دريافت ديه و خسارت خود نمي‌شوند و ما هم اين پول‌ها را صرف كمك به افراد نيازمند مي‌كنيم.

(م.ق.) متهم ديگري بود كه با اتهام معاونت در اختلاس به‌مبلغ يك ميليارد و 800 ميليون ريال و تحصيل مال نامشروع به‌مبلغ 40 ميليون ريال از طريق وصول 9 فقره چك در جايگاه قرار گرفت و در دفاع از خود گفت: اين اتهامات را قبول ندارم، فهيمي را هر چند ماه يك‌بار مي‌ديدم و او از من مي‌خواست چك‌ها را برايش وصول كنم. اطلاعي از موضوع اختلاس نداشتم و او صرفاً به من گفت به‌خاطر خسارات تصادفات است. من هم چك‌ها را به بانك مي‌بردم و بعد از وصول پول را تحول فهيمي مي‌دادم.

وكيل يكي از متهمان كه در جلسه به‌علت بيماري حضور نداشت با رد اتهام معاونت در اختلاس به‌مبلغ يك ميليارد و 218 ميليون ريال و تحصيل پول نامشروع به‌مبلغ 135 ميليون ريال از طريق وصول 22 فقره چك گفت: موكل من همسر يكي ديگر از متهمان اين پرونده است و به‌واسطه ارتباط با آقاي (ب.ك.) و اين‌كه او خودش را آدم صاحب‌نفوذي مي‌خواند وارد اين ماجرا شد. همسر موكل من از او خواسته بود چك‌هايي را وصول كند و موكل من اگر مي‌دانست منشأ صدور اين چك‌ها كارهاي غيرقانوني است هيچ‌گاه اين كار را انجام نمي‌داد.

وي گفت: نه‌تنها موكل من بلكه بسياري از متهمان اين پرونده مورد اغفال قرار گرفته از اصل موضوع بي‌اطلاع بودند. همچنين موكل من هيچ مبلغي را به‌عنوان حق‌الزحمه وصول و برداشت نكرده است.

بعد از اظهارات اين وكيل قاضي محمد كشكولي رئيس دادگاه ختم جلسه امروز را اعلام و ادامه رسيدگي را به ساعت 9:30 فردا چهارشنبه موكول كرد.

به‌گفته وي در جلسه فردا به اتهامات ساير متهمان از جمله متهمان بانكي رسيدگي مي‌شود.

نظر شما:
------------

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن