تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):به امام سجّاد عليه‏السلام عرض كردم: مرا از تمام دستورهاى دين آگاه كنيد، امام عليه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802469604




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش سوابق معلم منجر به كاهش ميزان افت تحصيلي مي‌شود / معلم در افت تحصيلي نقش اساسي را ايفا مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: افزايش سوابق معلم منجر به كاهش ميزان افت تحصيلي مي‌شود / معلم در افت تحصيلي نقش اساسي را ايفا مي‌كند
رئيس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت:‌ در رابطه با تعطيلي روزهاي پنج شنبه مدارس معتقديم بايد كلاس درس تعطيل اما درهاي مدارس باز باشد يعني پنج شنبه به روز تربيت تبديل شود.


به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران مجيد قدمي امروز در نشست خبري كه به مناسبت هفته پژوهش اظهار داشت: شعار امسال پژوهش مبناي تصميم گيري در آموزش و پرورش انتخاب شده است بنابراين براي هفته پژوهش برنامه‌هاي مختلفي داريم كه تقدير از اقدامات پژوهشي معلمان يكي از برنامه‌هاي مدنظر است و 32 نفر از معلمان در اين هفته مورد تقدير قرار مي‌گيرند.

وي افزود: انتخاب پژوهشگر برتر در هفته پژوهش انجام مي‌شود كه 3 نفر از حوزه آموزش و پرورش به عنوان پژوهشگر برتر معرفي شده‌اند؛ انتخاب مدير پژوهشي برتر و معرفي 3 طرح پژوهشي برتر يكي ديگر از برنامه‌هاست بايد بگويم كه پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش وظيفه حمايت از پايان نامه‌ها در سطح كارشناسي ارشد و دكترا در حوزه تعليم و تربيت را بر عهده دارد.

قدمي با اشاره به انتخاب دانش آموزان پژوهنده برتر در هفته پژوهش عنوان كرد: 7 نفر از دانش آموزان پژوهنده مورد تقدير قرار مي گيرند همچنين از 7 نفر از دانشجو معلمان نيز تقدير خواهيم كرد.

وي ادامه داد: پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در حوزه افت تحصيلي تحقيقات مختلفي را انجام داده‌ است كه بايد بگويم در سال‌هاي گذشته روند آموزش در حوزه رياضيات و علوم مثبت بوده است.

وي افزود: در بحث رياضيات وعلوم ايران به همراه سنگاپور به عنوان كشورهاي برتر به لحاظ جهش شناخته‌ شده‌اند؛ در خصوص افت تحصيلي بايد بگويم كه تحقيقات نشان مي‌دهد در حوزه‌هايي كه كتاب را به مدرسه ارسال كرده‌ايم و معلمان در رابطه با اين كتابها آموزش ديده‌اند وضعيت مناسبي داريم يعني هرچقدر سوابق معلم افزايش يابد ميزان افت تحصيلي كاهش مي‌يابد.

رئيس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با اشاره به اينكه جابجايي معلمان باعث افت تحصيلي مي‌شود گفت: اگر مي‌خواهيم تا سال 1404 به لحاظ علمي كشور برتر در منطقه باشيم بايد به مقوله افت تحصيلي توجه كنيم و در اين حوزه همه چيز به معلم بر نمي‌گردد بلكه آموزش ، تجهيزات و ساير مسايل نيز در زمينه افت تحصيلي تاثيرگذار است اما همچنان معتقديم كه معلم در رابطه با افت تحصيلي نقش اساسي را ايفا مي‌كند چرا كه معلم باكيفيت مي‌تواند كتابهاي درسي ضعيف را پوشش دهد.

قدمي در خصوص مطالعات پژوهشگاه در رابطه با اعتياد دانش آموزي عنوان كرد: در رابطه با اعتياد پژوهش‌هاي ويژه‌اي را انجام داده‌ايم كه نتايج آن به طور خاص در اختيار مديران و بخش‌هاي تصميم‌گيري قرار مي‌گيرد. البته بايد به اين نكته توجه داشت كه چرا استدلال مي‌كنيم دانش آموز معتاد و نمي‌گوييم معتاد دانش آموز؟ بايد بگويم دسترسي به اطلاعات در حوزه اعتياد دانش آموزي بسيار سخت است و در آموزش و پرورش تحقيقات تجربي را نداريم. بلكه تحقيقات ما نيمه تجربي است و خلاصه‌اي از اطلاعات اين تحقيقات را به هيئت دولت ارائه مي‌كنيم كه آنها در اين رابطه بررسي‌ها را انجام مي‌دهند.

قدمي در خصوص ارزشيابي پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش كتاب‌هاي پايه ششم ابتدايي گفت: در بحث ارزشيابي از كتاب‌هاي درسي با دو مسئله مواجه هستيم در بخش نخست مشكلات اساسي كتاب‌ها كه به وضوح پيدا است همانند مشكلات تايپي و غلط‌هاي فاحش برخي از كتب كه تيم‌هاي بررسي پژوهشگاه تا دي ماه از طريق ارتباط با معلمان اين مشكلات را استخراج مي‌كنند. البته در كنار آن‌ها تيم 12 نفره‌اي طي 9 ماه مشغول ارزشيابي كتابهاي درسي است.

وي ادامه داد: هم اكنون كتابهاي پايه دوم و ششم ابتدايي را ارزشيابي كرده‌ايم و نظرات را جمع‌آوري كرده و به صورت مكتوب در اختيار سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي قرار داده‌ايم به گونه‌اي كه براي سال آينده تمام مواردي اصلاحي كه ما ارائه كرده‌ايم در كتب پايه دوم و ششم لحاظ مي‌شود.

رئيس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با اشاره به اينكه هم اكنون سرعت تاليف كتب درسي بالا رفته و ديگر نمي‌توانيم كتاب‌ها را ابتدا تاليف كرده و به صورت پايلوت در برخي از استان‌ها اجرا كنيم تا مشكلات آن مشخص شود، افزود: پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با 9 ماه تاخير در بحث كتب درسي وارد مي‌شود و به موضوع كيفيت آموزش آنها مي‌پردازد به گونه‌اي كه از يك گروه از كارشناسان ما تا دي كتب را بررسي و اشكالات را استخراج مي‌كنند و گروه دوازده نفري نيز طي 9 ماه سال تحصيلي اشكالات كتاب هاي درسي را رصد مي‌كنند.

قدمي در خصوص بررسي‌هاي پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در خصوص تعطيلي روزهاي پنج شنبه عنوان كرد: در بحث تعطيلي روزهاي پنج شنبه موضوعي كه مطرح بود اين بود كه كلاس‌درس تعطيل اما مدرسه تعطيل نشود. به گونه‌اي كه در روز پنج شنبه شاهد ارائه خدمات مشاوره و برگزاري المپيادهاي ورزشي در مدارس باشيم در حقيقت در اين روز شاهد انعطاف برنامه‌ها باشيم.

وي ادامه داد: اما موضوع كه در بحث تعطيلي پنج‌شنبه‌ها هم اكنون با آن مواجه هستيم اين است كه درهاي مدارس را به طور كامل بسته‌اند در حالي كه بايد درهاي مدرسه باز باشند و كلاسهاي درس تعطيل باشند البته طبق نتايج تحقيقات ما مخاطبان از تعطيلي روزهاي پنج شنبه مدارس رضايت عمومي دارند البته رضايت پدر و مادران شاغل و موسسان مدارس غيرانتفاعي از تعطيلي پنج ‌شنبه كمتر بود.

رئيس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش ادامه داد: نتايج پژوهش‌هاي خود را به مسئولان ارائه كرديم كه بخشي از آن مربوط به فعال سازي روزهاي پنج شنبه بود يعني معتقديم كه بايد پنج شنبه به روز تربيت تبديل شود و 30 مورد را در اين خصوص پيشنهاد داده‌ايم .

وي در خصوص مجتمع‌هاي آموزشي نيز گفت: مجتمع‌هاي آموزشي مطابق با استانداردها عمل نكردند و آنچه كه در شوراي عالي تصويب شد در خصوص مجتمع‌ها رعايت نشد بنابراين هم اكنون شاهد يك نوع نارضايتي بسيار از عملكرد مجتمع‌ها هستيم.

قدمي در خصوص فعاليت‌هاي پژوهشگاه نيز عنوان كرد: بايد بگويم كه پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش تا دو سال قبل سالانه 200 تا 250 پروژه تحقيقات را انجام مي‌داد اما از سال گذشته كه شرايط مالي خاص شد پژوهشگاه سالانه 40 تا 45 پروژه تحقيقاتي را انجام مي‌دهد كه 23 مورد آن ارزشيابي از كتب درسي و 20 مورد نيز مربوط به محورهاي پژوهشي است كه بخش‌هاي مختلف وزارت خانه به ما ارائه مي‌كند و با توجه به شرايط بودجه‌اي تعداد پروژه‌هايي كه ما انجام مي‌دهيم به يك سوم كاهش يافته است البته پيشنهاد داده‌ايم كه براي سال آينده بودجه ما 15 درصد رشد يابد.

انتهاي پيام/

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن