تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805394490




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمريكا براي خروج از گرداب به كمك ايران نياز دارد سردار دهقان:


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: آمريكا براي خروج از گرداب به كمك ايران نياز دارد سردار دهقان:
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با بيان اينكه امروز نظام سلطه مي داند كه خروج از گرداب‌هاي خودساخته مثل عراق و افغانستان به جز با تعامل با جمهوري اسلامي ايران حل نخواهد شد، گفت: نظام سلطه از اين قدرت نفوذ ايران بسيار عصباني است.


به گزارش واحد مركزي خبر ، سردار سرتيپ حسين دهقان در هفتمين كنفرانس علمي و تخصصي فرماندهي و كنترل افزود: آنچه در مذاكرات جمهوري اسلامي ايران با ۱+۵ در جريان است، فقط موضوع هسته اي ايران است و هيچ بحث ديگري در دستور كار مذاكرات قرار ندارد.

وي افزود: به دنبال آن هستيم كه به دنيا اثبات كنيم، مواضع نظام سلطه درباره انرژي هسته اي ايران فقط متكي به بهانه اي است كه مي خواهند بگويند ايران به دنبال سلاح هسته اي است.

دهقان گفت: ملت ما وظيفه اي بزرگ دارد و بايد افشاكننده اهداف شوم نظام سلطه باشد.

وزير دفاع افزود: نظام سلطه ، هم اكنون اجماع جهاني را با زور و تهديد به سمت خود جلب كرده كه عليه ما اقدام كنند.

سردار دهقان گفت: ايران بايد فضاي شفافي را درباره انرژي هسته اي خود براي نهادهاي بين المللي ايجاد كند تا ثابت كند كه ديگران هستند كه بايد قابل اعتماد بودن خود را به ما نشان دهند.

وزير دفاع با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري، خباثت را طبيعت نظام استكباري دانست و افزود: نظام سلطه به سركردگي امريكا، مجموعه هاي بين المللي و آژانس را نيز با نفوذ خود به سمت خود كشيده است .

سردار دهقان گفت: مواضع ايران آنقدر شفاف است كه هيچگاه آژانس نتوانست بگويد جمهوري اسلامي ايران در انرژي هسته اي خود انحراف دارد.

وي افزود: ايران اين اطمينان را به دنيا داده است كه درباره انرژي هسته اي غيرصلح آميز قدم بر نداشته و بر نمي دارد چرا كه اين يك حكم محكم و فتواي رهبر معظم انقلاب اسلامي است.

سردار دهقان گفت: در اين شرايط از مذاكرات، شفاف سازي از ما و بيان اعتماد از طرف مقابل است.

وي اضافه كرد: نظام سلطه از اين فرآيند به دنبال حل مشكلات داخلي خود بود و ما همواره با مذاكره و تعامل موافق بوديم و هيچگاه از آن دوري نكرديم.

وزير دفاع با بيان اين سوال كه چرا نظام سلطه براي توافق با ايران عجله داشت و دوست داشت هرچه سريعتر اين كارها انجام شود، افزود: باراك اوباما بعد از سياست هاي تنفرآميز بوش پسر، به دنبال درست كردن چهره بيروني امريكا بود اما ديديم كه نظام سياسي امريكا در اين باره هيچ موفقيتي را كسب نكرد و اوباما تنها به دنبال آن است كه پيروزي بزرگي را در كارنامه خود ثبت كند تا بتواند در صحنه داخلي مشكلات امريكا را حل كند.

سردار دهقان گفت: جمهوري اسلامي ايران نيز سياستش حل پرونده هسته اي خود بوده و است اما بايد بدانيم كه توافق انجام شده بايد گام به گام و با تعامل دو طرفه باشد.

وي تاكيد كرد: ما بعد از توافق نگراني هايي داشتيم چرا كه مي دانستيم طرف مقابل دشمن ماست و بايد كاملا مراقب دشمن بود.

سردار دهقان با بيان اينكه اين سوال مطرح است كه چرا بعد از اين توافق، سردمداران جهان به سركردگي امريكا اين مواضع را عليه ما مي گيرند، گفت: همزمان با مذاكرات، بسياري از دولتها و شركت ها به سمت ما آمدند تا حركتي شتابان و رو به جلو را با جمهوري اسلامي ايران انجام دهند و با اين كار شكاف جدي در اجماع جهاني عليه ايران به وجود آمد.

وي گفت: فهميديم كه امريكايي ها به دنبال مسائل ديگري به جز مسئله هسته اي با ايران هستند چرا كه ايران ثابت كرد آماده شفاف سازي كامل است.

وزير دفاع افزود: دنيا به اين نتيجه قاطع رسيد كه امروز توان هسته ايران قابل نفي و ناديده گرفتن نيست و جهان فهميد كه تجهيزات مهم نيست، بلكه دانش بومي و ملي يك كشور بسيار مهمتر از داشتن تجهيزات است.

سردار دهقان گفت: امروز ايران يك قدرت هسته اي است نه در قالب داشتن بمب بلكه در قالب داشتن دانش بومي.

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح تأكيد كرد: امروزه نظام سلطه، چالشي جهاني است نه منطقه اي.

سردار سرتيپ دهقان افزود: نظام سلطه و امريكا تلاش كرد جمهوري اسلامي ايران را از هر جهت محدود كند كه نه تنها موفق نشدند بلكه باور و عزم مردم ايران را براي مقاومت بيشتر كردند.

وي گفت: امروز نيز در مذاكرات هسته اي و هم در صحنه هاي جهاني، ايستادگي ملت ايران نظام سلطه را در چالشي عظيم و راهبردي قرار داده است و آنها مي دانند اين چالش درست نمي شود مگر با تعامل سازنده با ايران و تأييد حق جمهوري اسلامي ايران در داشتن انرژي صلح آميز هسته اي.

سردار دهقان با بيان اينكه چيزي كه براي ما مهم است حفظ چرخه سوخت و غني سازي است، تأكيد كرد: ما بايد انرژي هسته اي را خودمان با توان خود در جغرافياي خود به وجود آوريم، زيرا "ان پي تي" نيز بر اين مبنا استوار است.

وي با بيان اينكه پس از توافق اوليه، نظام سلطه مجدداً ايران را تهديد كرد، گفت: امريكا مي خواهد همچنان اجماع جهاني عليه ايران بماند، اما آيا قادر خواهند بود با توجه به شرايط جهاني، منطقه اي و تجربه هاي تلخي كه خود كسب كرده اند وارد عرصه درگيري با ايران شوند؟

وزير دفاع تأكيد كرد: آنها نه قادر به درگيري با ايران هستند نه مي توانند؛ چرا كه امروز انسجام داخلي ملت ايران و پيوند ملت با نظام سياسي و رهبري و همچنين مجموع توانمندي هاي دفاعي و صنعتي و فناوري هاي بومي ملت ايران كاري كرده است كه مطمئناً در يك صحنه درگيري واقعي دوستان ما بيش از دشمنان ما خواهند بود و توانمندي دفاعي ما نيز غيرقابل توصيف است.

وزير دفاع همچنين درباره هفتمين كنفرانس علمي و تخصصي كنترل و فرماندهي ايران گفت: اين موضوع بسيار مهمي است كه مي تواند پايداري و استقلال جمهوري اسلامي ايران را دائمي كند.

جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيز در هفتمين كنفرانس علمي فرماندهي و كنترل ايران با اين يادآوري كه وقتي انقلاب پيروز شد نظم ژئوپلتيك كهن جهان فرو ريخت، گفت: آن روز ما بيدار شديم و در جستجوي يافتن هويتي بر اساس ارزش هاي بزرگ اسلام برآمديم.

سردار سرتيپ حسين سلامي افزود: با اين پيروزي، ديگر ما در مدار جاذبه و نقشه جامع ذهني دشمنان نبوديم.

وي گفت: قدرت هاي بزرگ آن روز عادت كرده بودند موقعيت و مختصات ما را در دستگاه موازنه جهاني خود تعيين كنند و هويت ما را خود به تصوير بكشند و دستور دهند كه ما در ظفار براي آنها بجنگيم و در ويتنام منافع امريكا را نگهباني و در غرب آسيا موازنه غرب عليه شرق را برقرار كنيم.

سردار سلامي افزود: آنها براي ما قيافه فرهنگي غرب را تحت عنوان دروازه هاي تمدن بزرگ نشان دادند و خود مي گفتند تا كجا پيشرفت كنيم، اقتصاد ما بر چه مبنايي باشد و چه كنيم كه بتوانيم زندگي كنيم.

وي با بيان اينكه بعد از انقلاب تمام شئون حاكميت خود را خود به دست گرفتيم، تأكيد كرد: در اين زمان بود كه موازنه قواي جهاني تغيير كرد و سقوط امپراتوري ها آغاز شد و اسلام به صحنه سياست آمد.

سردار سلامي با بيان اينكه پيام قدرت ايران اسلامي به جهان منتشر شد و هر كشوري به اندازه وسعت انديشه و آرمانش از اين پيام درس گرفت، گفت: ما پيش رفتيم در حالي كه ميدان هاي چالش هاي بزرگ پيش روي ما بود و اسلام، ژئوپلتيك، انرژي، امنيت و مدل نظام اسلامي موضوع نزاع دائمي ما با قدرت هاي بزرگ شد.

جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي افزود: حادثه هاي بزرگ و جهاني عليه ما شكل گرفت و از اين واقعه سهمگين با موفقيت و پيروزي عبور كرديم و با اعتماد به نفس فهميديم كه شكست ناپذيريم و مي توان با قدرت هاي بزرگ درگير شد و آسيب نديد.

سردار سلامي با تصريح بر اينكه اين تجربه بزرگ براي آيندگان ما خواهد بود، گفت: همچنان بايد با ائتلافي جهاني دامنه قدرت خود را گسترش دهيم.

وي افزود: در همه عرصه ها پيش رفتيم و انحصار علمي قدرت هاي بزرگ را شكستيم و اكنون در نانو، ليزر، پزشكي، انرژي هسته اي، فناوري هاي نوين، هوا و فضا، دريا، زمين و آسمان در جهان حرفي براي گفتن داريم.

جانشين فرمانده كل سپاه افزود: حالا مي دانيم كه زنده تر شده ايم اما دشمنان از پا ننشستند و دانشمندان ما را ترور كردند ولي حركت ما آنقدر شتابان بود كه هيچ چيز آهنگ پيش روي ما را نتوانست سد كند.

وي با اشاره به اينكه سلطه گران ما را تحريم اقتصادي كردند تا فلج شويم، گفت: از پاي نايستاديم و رهبري روشنگرانه مقام معظم رهبري مسير را روشن كرد.

وي تأكيد كرد: مراكز فرماندهي و كنترل جهاني تمام رفت و آمدها، حركات، صادرات و واردات ما را كنترل كردند تا ملت ايران تسليم شود اما در اوج محاصره از تمام نيروهاي جاذبه دشمن عبور كرديم و به سرعت فرار رسيديم، سرعتي كه موجوديت ما را در مسيري مستقل قرار داده است.

جانشين فرمانده كل سپاه تأكيد كرد: كار ايران منحصر به فردترين وقايع تاريخ بشر را رقم زد، چرا كه در اوج تحريم به غني سازي 20 درصد رسيديم و هزاران سانتريفيوژ را طراحي كرديم و ساختيم.

سردار سلامي گفت: اگر امروز مي بينيد رئيس جمهور پر نفوذترين كشور جهان و بزرگترين امپراتور تاريخ بشر كه نيمي از قدرت نظامي عالم را در دست دارد اين طور به عجزهاي پنهان داخلي خود اعتراف مي كند، گفت: صحبت هاي باراك اوباما اگرچه بي ادبانه بود، اما واقعيتي را نشان داد كه امريكا در مقابل قدرت ايران عاجز است.

وي تأكيد كرد: وقتي اوباما صريحاً مي گويد اگر مي توانستم پيچ و مهره هاي هسته اي ايران را از هم مي گسستم و اقرار مي كند كه ايران كشوري است بزرگ كه بر مبناي مرگ بر امريكا و مرگ بر اسرائيل ساخته شده است، اينها واقعيتي را نشان مي دهد كه ايران قدرتي جهاني است و بايد اين شكوه و عظمت را پاسداري و به حقايق قدرت خود براي ادامه حركت اعتماد كرد.

جانشين فرمانده كل سپاه افزود: ما در جهان چالش ها زندگي مي كنيم و همه مي خواهند قدرت جهاني ما را بگيرند پس پاياني بر اين مجادله و نزاع وجود ندارد و پيكار ما با سلطه گران، بر سر بازيابي و ترسيم و ساخت ساختمان حقيقي ملت ايران است كه ظرفيت قدرت جهاني شدن را دارد و اين استراتژي محكم، فعال و عملياتي ماست.

سردار سلامي تأكيد كرد: اينجاست كه نياز ما در همه عرصه ها به مراكز فرماندهي و كنترل عيان مي شود.

وي با بيان اينكه منازعه، رقابت و همكاري سه وجه موجود در جهان امروز است، تصريح كرد: قدرتمندان به دنبال منازعه با ايران هستند و فرماندهي و كنترل بومي و ايده هاي عملي منحصر به فرد و تركيب تاكتيك هاي دقيق و جدي براي دستيابي به هدفي استراتژيك مي تواند ما را در اين منازعه پيروز كند.

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن