تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کـس به رزق و روزى کم از خدا راضى باشد، خداوند از عمل کم او راض...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819403966




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قهرماني در آسيا سرآغاز موفقيت كاراته است/ تغييراتي در كادر فني خواهيم داشت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: قهرماني در آسيا سرآغاز موفقيت كاراته است/ تغييراتي در كادر فني خواهيم داشت
رئيس فدراسيون كاراته بعد از كسب عنوان قهرماني تيم ملي در مسابقات قهرماني آسيا گفت: همه برنامه‌هاي فدراسيون براي موفقيت در بازيهاي آسيايي 2014 كره جنوبي تنظيم شده و اين قهرماني مي‌تواند سرآغازي بر موفقيت در اين رويداد بزرگ ورزشي در قاره كهن باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، كاراته ايران كه دو عنوان قهرماني مردان آسيا در سالهاي 99 و 2009 را در كارنامه داشت، جمعه شب گذشته موفق شد براي نخستين بار در مجموع مردان و زنان عنوان قهرماني قاره كهن را به خود اختصاص دهد. رييس فدراسيون كاراته نمي تواند خوشحالي خود را از اين موفقيت كه پس از ماهها تلاش شبانه روزي و عملي شدن برنامه ها به دست آمده پنهان كند.

عليرضا سمند كه دان 8 اين رشته را دارد توضيح مي دهد كه برنامه هاي خوبي براي حضور موفق كاراته در بازيهاي آسيايي دارد. سمندر از ايجاد برخي تغييرات احتمالي در كادر فني تيم ملي هم خبر مي دهد. رئيس فدراسيون كاراته در گفتگو با خبرنگار مهر به سوالات مطرح شده اينگونه پاسخ داد:

* خبرگزاري مهر : از نتايج كسب شده در مسابقات آسيايي 2013 راضي هستيد؟
- عليرضا سمندر: در مجموع بله. موفقيت ما در مسابقات آسيايي امارات چند دليل داشت. ضمن اينكه ما جدا از موفقيت فني روي تاتامي مسابقات از نظر اخلاقي هم بهترين بوديم. به نظرم اين از پيروزيهاي ديگرمان هم شيرين تر بود.

* فدراسيون كاراته تدارك خوبي براي تيم ملي داشت و توقعي جز كسب نتايج درخشان از كاروان كاراته ايران در امارات نمي رفت.
- دقيقا همين طور است. يكي از دلايل موفقيتمان برگزاري اردوهاي منظم بود. در كنار آن گزينش صحيح بازيكنان، همدلي خوبي كه ميان نفرات ايجاد شد و البته نظمي كه در اردوها تا روي تاتامي مسابقات داشتيم؛ همه و همه كمك كرد تا حقمان را از كاراته آسيا بگيريم. همدلي و حس دلسوزانه اي كه تك تك بچه ها براي هم داشتند كاملاً مشهود بود.

* با مشكلات مالي چه كرديد؟
- با وجود مشكلاتي كه آزارمان مي داد شما ديديد ما هم در ليگ جهاني تركيه حضور پيدا كرديم و هم در تورنمنت آزاد قطر. ضمن اينكه پاي به مسابقات كشورهاي اسلامي، كامبت گيمز و جهاني جوانان و اميد اسپانيا هم گذاشتيم. منصفانه كه قضاوت كنيم تداركات فدراسيون را با توجه به شرايط موجود مناسب ارزيابي مي كنيم.

* قبل از مسابقات تا اين حد خوش بين بوديد كه در رده بزرگسالان قهرمان آسيا شويد؟
- چرا كه نه؟ اتفاقا قبل از اعزام تيم جلسه ايي داشتيم با دكتر سجادي معاون ورزش قهرماني وزارت ورزش و جوانان و علي رغبتي مدير دفتر برنامه ريزي و نظارت. همانجا قول موفقيت دادم. حتي گفتم اگر به كاراته توجه بيشتري شود مي توانيم در بازيهاي آسيايي اينچئون نصف 8 فرصتي كه داريم را به طلا تبديل مي كنيم.

* پيش بيني شما قبل از آغاز مسابقات قهرماني آسيا چند مدال طلا بود؟
- خودم فكر مي كردم حداقل 5 مدال (3 طلا در مردان و 2 طلا در بانوانان). خوشبختانه به جاي 5 طلايي كه فكر مي كردم 7 نشان باارزش زرد گرفتيم. نكته قابل توجه تر اينكه همه بچه ها مدال گرفتند و كسي دست خالي نماند. در كنار مردان، بانوان هم عالي كار كردند و اين باعث خوشحالي است.

* از كاتا بگوييد كه در فينال به ژاپن باخت و نقره گرفت؟
- از كاتا بزرگسالان كاملا راضي هستم. هم در بخش بانوان و هم در بخش مردان بچه ها نمايش قابل تقديري داشتند.

* چه برنامه اي براي بازيهاي آسيايي اينچئون داريد؟
- انشاا... كه كمك هاي وزارت ورزش شامل حالمان شود. بچه ها از اين هفته روي تاتامي ليگ حاضر مي شوند. اسفند ماه هم اردو هايمان را آغاز مي كنيم.

* برنامه حضور در مسابقات برون مرزي را هم داريد؟
- حتما. فروردين ماه سال آينده در مسابقات غرب آسيا شركت خواهيم كرد. در دو دوره ليگ جهاني هم حضور پيدا مي كنيم.

* ... و نوجوانان؟
- آنها هم برنامه هايشان دنبال خواهد شد. به طور مثال حضور در دو تورنمنت خوب بين المللي را برايشان در نظر خواهيم گرفت.

* از نتايجي كه نوجوانان و جوانان در امارات گرفتند راضي هستيد؟
- راستش نه! بعد از ناكامي هايي كه در مسابقات جهاني اسپانيا داشتيم به نظر مي رسيد در امارات جبران مافات شود اما متاسفانه اين اتفاق نيفتاد.

* همين حالا ملي پوشان كاراته 10 ماه است كه حقوقي نگرفته اند! فكر مي كنيد اين مشكل چه زماني بر طرف شود؟
- پيش تر هم گفتم كه به اميد خدا با عنايت مديران در وزارت ورزش مشكلاتي از اين دست حل خواهند شد تا با خيالي آسوده به بازيهاي آسيايي فكر كنيم. ما حتي نتوانستيم پاداشهاي بچه ها را بدهيم. اما انشاا... كه در اولين فرصت اين اتفاق هم مي افتد.

* و پرسش آخر. قرارداد كادر فني تيم ملي رو به اتمام است. چه تصميمي دراين باره داريد؟
- قرارداد مربيان تيم ملي آخر آذرماه به اتمام مي رسد و ممكن است تغيير و تحولاتي در اين بخش داشته باشيم. قطعا تصميم لازم را در اين مورد خواهيم گرفت.

كد خبر: 2191808

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۱۹ - ۰۹:۴۱

سه شنبه 19 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن