تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در پاسخ به پرسش از معناى سنّت، بدعت، جماعت و تفرقه فرمودند: به خدا سوگند، سنّت، هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802409119




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كشتكار: مربيان پايگاه قهرماني زير نظر كادرفني كنترل مي شوند/ شناگران نخبه بزرگسال همه مربي شده اند


واضح آرشیو وب فارسی:ايپنا: كشتكار: مربيان پايگاه قهرماني زير نظر كادرفني كنترل مي شوند/ شناگران نخبه بزرگسال همه مربي شده اند
سرمربي تيم ملي شنا در رابطه با برنامه هاي توسعه اي شنا گفت: قصد داريم در شهرهاي اصفهان، شيراز، البرز و خراسان رضوي پايگاههاي قهرمان تاسيس مي كنيم كه شاكله شناي بزرگسالان است.


عباسعلي كشتكار كه به تازگي سرمربيگري تيمهاي ملي شنا را بر عهده گرفته، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري ورزش ايران(ايپنا)، به تشريح برنامه هاي كادر فني تيمهاي ملي شنا در ارتقا سطح شناي ايران در رده سني بزرگسالان پرداخت و نيز برنامه هاي كه لازمه توسعه شنا در رده هاي سني مختلف نوجوانان و جوانان است را تشريح كرد:

* محور اصلي برنامه هاي كادر فني تيم ملي شنا چيست؟

- محور اصلي برنامه ها حول منابع مالي فدراسيون شنا مي چرخد و نه تنها فدراسيون شنا بلكه تمام فدراسيونها بدون منابع مالي قادر به اجراي طرحشان نخواهند بود. محسن رضواني رياست فدراسيون چون خودش از بدنه شنا و واترپلو است نيروي انساني خوبي را توانسته است در فدراسيون جمع كند كه با برنامه ريزي مي تواند بر مشكلات مالي فائق آيد.

* برنامه هاي كادر فني در بخش هاي مختلف را توضيح دهيد؟

- برنامه هاي ما داراي سه بخش است. اول مديريت برنامه ها كه در پايگاه قهرماني سراسر كشور مطرح است كه بايد زير نظر داشته باشيم و كنترل كنيم. اولين برنامه ما از اول دي ماه با هيات شناي اصفهان آغاز مي شود. پايگاه قهرماني اين شهر بايد راه اندازي شود كه بررسي هاي لازم براي اين كار انجام شده است. دومين برنامه ما شيراز است كه طبق آن قرار است در پنجم بهمن ماه پايگاه قهرماني اين شهر را راه بيندازيم البته در حال رايزني با هيات شناي انجا هستيم كه تاريخ افتتاح پايگاه قهرماني را جلو بياروريم زيرا محوريت اردوهاي تيم هاي منتخب قرار است در استان فارس باشد. هيات شناي فارس نيز با كمبود منابع مالي روبرو است و مقروض بودن اين هيات مانع از همكاري شده است. سومين پايگاه قهرماني در خراسان رضوي با مديريت رئيس هيات اين استان بايد راه اندازي شود و پايگاه بعدي استان البرز است كه داراي استعدادهاي خوبي در شنا است. در نهايت مي توان گفت هدف ما يكسان ساز شنا در كل كشور است.

* پايگاههاي قهرماني به چه صورتي با هياتها و فدراسيون شنا همكاري مي كنند؟

- مربيان تيمهاي جوانان كشور در 28 آذرماه در مجموعه ورزشي آزادي گرد هم مي آيند تا راهبردهاي بهتر برگزار كردن اردوها و مسابقات در اختيار آنها بگذاريم همينطور برنامه هاي به روز تمريني شنا را آموزش مي دهيم. مربيان هر هفته بايد گزارش كار بدهند اين گزارش در رابطه با روند پيشرفت ورزشكار در تمرينات است و در جايي ممكن است نقصاني پيش بيايد يا برنامه ما براي آن استان مناسب نباشد، كه در اينصورت راهنمايي هاي لازم انجام مي گيرد.

* آيا بصورت حضوري مشكلات مربوط به برنامه هاي شنا مرتفع مي شود؟

- ما در طول هر ماه 4 برنامه هفتگي داريم كه بصورت غير حضوري ارائه و بررسي مي شود و در پايان ماه بصورت حضوري مشكلات برنامه هاي پايگاههاي ملي بررسي مي شود. در اين راستا در 10 بهمن ماه بخشي از برنامه توسعه اي نوجوانان را داريم كه مي تواند شاكله اي تيم هاي شناي بزرگسالان در آينده باشد. برنامه توسعه اي بايد بصورت پيوسته و مداوم باشد تا بتوانيم بهربرداري كنيم.

* هدف از برنامه هاي توسعه اي بلند مدت است يا كوتاه مدت؟

- ملاك اوليه اين برنامه ها برگزاري اردو ها و مسابقات است كه نمونه هاي از آن را در تبريز و زنجان داشته ايم. در كردستان مسابقاتي در مسافت بلند انجام شد و همچنين در قزوين مسابقاتي را داشته ايم كه نفرات برتر را انتخاب كرده ايم.

* در مورد برنامه هاي نوجوانان، كادر فني تيمهاي ملي با پايگاههاي قهرماني به چه صورت عمل مي كنند؟

- هدف ما اين است كه برنامه هاي مربيان شناگران نوجوان را بصورت متمركز كنترل كنيم و نگذاريم به خطا روند و مربيان بايد در پايگاههاي ملي آموزش هاي خود را اعمال كنند.

* در زمينه استعداد يابي تاكنون چه اقدام هاي انجام شده است؟

- در بخش نوجوانان 30 نفر و در بخش جوانان 18 نفر و در نهايت در مورد شناگران بزرگسال 11 نفر را شناسايي كرده ايم كه در سن تقريبا 22 سال هستند. هرچند تعداد اين نفرات كم هستند اما از كيفيت بالايي برخوردارند كه برنامه ما اين است كه با تمركز بر روي نفرات برگزيده اقدام مناسبي را انجام دهيم.

* چه برنامه هايي براي رده سني بزرگسالان داريد؟

- در بخش بزرگسالان با آنهايي كه توانايي دارند تمرينات را دنبال مي كنيم. مشكلي كه در شناي بزرگسالان وجود دارد اين است شناگراني كه داراي بهترين رنكينگ فينا را دارند به سمت مربيگري رفته اند هرچند بعضي از اينها ابراز تمايل كرده اند كه به استخدام تيم ها درآيند، مثلا در شناي اصفهان رده سني نوجوانان و جوانان خيلي خوب عمل شده است اما در رده سني بزرگسالان همه پراكنده شده اند.

* براي مسابقات بين المللي چه تدبيري انديشيده ايد؟

- در مجموع ويترين اصلي ما براي مسابقات آسيايي بزرگسالان و جوانان هستند و در اين زمينه 3 دي ماه اردويي براي بزرگسالان در كيش با همكاري هيات شناي شيراز خواهيم داشت در ادامه 5 تا 20 اردوي بزرگ در شيراز و تهران برگزار مي كنيم.

* ملاك انتخاب نفرات براي اين اردوها چيست؟

- در مسابقات قهرماني كشور كه در شيراز برگزارشد تعدادي از نفرات برتر انتخاب شدند تا براي اردوي تيم ملي دعوت شوند. در مسابقات ليگ كه 28 و 29 آذر ماه برگزار مي شود تعداد ديگري از شناگران برتر انتخاب مي شوند. همچنين فراخواني به هيات هاي شناي كشور داده ايم و حد نصاب هايي را تعيين كرده ايم و كساني كه در اين مسابقات نبوده اند مي توانند با توجه به حد نصاب در اردو ها حضور يابند مثلا ما شناگري همچون چاوشي كه از قهرمانان شنا بوده است و در مسابقات قهرماني كشور حضور نداشته است از طرف ديگر به دليل كناره گيري باشگاه ذوب آهن در ليگ در هيچ كدام از اين مسابقات شركت نكرده است دعوت خواهيم كرد و از ابتدا نيز با وي ارتباطات مستقيم داشته ايم.

* چه شهرهاي بيشتر در زمينه پرورش شناگران استعداد داشته اند؟

- هر چند كه تهران بيشترين سهميه را در شنا دارد اما از نظر كيفي شيراز، اصفهان و البرز بهترين عملكرد را داشته اند. با اجراي برنامه پايگاههاي قهرماني در سطح كشور مي توانيم توسعه شنا را در مناقطع مختلف كشور داشته باشيم كه اين نقطه اي اتكايي براي شناي بزرگسالان تيم ملي خواهد بود.

گفتگو: حامد شايگان

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايپنا]
[مشاهده در: www.ipna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن