تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کمترین کفر این است که انسان از برادرش سخنی بشنود و آن را نگه دارد تا او را با آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802897939




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آبكاريان: مربيان در حدي نيستند كه در مورد داوري اظهار نظر كنند/ نوربخش با ديگران تند برخورد مي كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايپنا: آبكاريان: مربيان در حدي نيستند كه در مورد داوري اظهار نظر كنند/ نوربخش با ديگران تند برخورد مي كرد
نيم فصل اول رقابتهاي ليگ برتر بسكتبال با تمام فراز و فرودهايش به پايان رسيد. در اين ميان قضاوت داوران از بار فني تيمهاي حاضر مهم تر است، چرا كه در بازي هاي حساس بين تيم هاي مدعي حتي داوران هم مي توانند تعيين كننده باشند.


به گزارش خبرگزاري ورزش ايران(ايپنا)، اشتباهات داوري در هر ورزشي جزء جدا نشدني ورزش و تمام رشته ها به حساب مي آيد ولي سوت هاي غرض ورزانه با اشتباهات داوري متفاوت است كه در ليگ شانزدهم و در 11 هفته اي كه از ليگ برتر گذشته است چنين سوتهايي از طرف داوران كشورمان در زمين زده نشده است. اين جاي بسي خوشحالي است كه قضاوت و داوري در ايران و حداقل در رشته مهم و دانشگاهي مثل بسكتبال بي حاشيه تر از گذشته به كار خود ادامه مي دهد، در حالي كه در فوتبال هر روز شاهد مشكلات مختلف در امر قضاوت داوران هستيم.
ورژ آبكاريان رئيس كميته داوران بسكتبال كه تنها 6 ماه است به اين سمت انتخاب شده، گفتگويي را با خبرنگار خبرگزاري ورزش ايران(ايپنا)، در زير مي خوانيد:
* وضعيت قضاوت داوران را در نيم فصلي كه از ليگ برتر گذشت چطور ارزيابي مي كنيد؟
- از نظر من قضاوت داوران در يازده هفته اي كه از ليگ برتر گذشت بي نقص بوده است. اعتراضات به داوري در هر بازي هميشه بوده است و اين امري طبيعي در ورزشي مثل بسكتبال است. هر مربي كه تيمش در بازي پيروز مي شود قضاوت را خوب مي داند و هر مربي كه شكست مي خورد بيشتر مسائل را بر گردن داوران مي اندازند. اين رسمي اشتباه است كه بين مربيان و تيم ها رواج پيدا كرده و بايد اصلاح شود.
*پس يعني اظهار نظر مربياني كه بيان نمودند داوران مي توانستند هماهنگ تر با هم سوت بزنند را قبول نداريد؟
- در كل اظهار نظر مربيان در امر داوري كاري اشتباه است. مگر داوران تا به حال درباره مسائل فني تيم ها نظر داده اند كه مربيان چنين اجازه اي را به خود مي دهند؟ مربيان در جايگاهي نيستند كه بخواهند در خصوص داوري اظهار نظر كنند زيرا دانشي در اين امر ندارند. ما داوران دانش مربيان را نداريم و نظري نمي دهيم آن ها هم نبايد چنين اجازه اي به خود بدهند. در بين 66 بازي انجام شده در نيم فصل اول به غير از دو يا سه مورد ديگر مساله اي حاد وجود نداشته است. حتي داوران در المپيكها هم اشتباه مي كنند. اشتباه جزئي از داوري است و كسي نمي تواند منكرش شود ولي برخوردها و صحبت هاي مربيان نيز آزار دهنده است. من افتخار مي كنم كه داوران اين فصل ليگ برتر بدون جهت خاصي كه سال هاي گذشته زياد به گوشمان مي رسيد وارد زمين مي شوند و تنها براي ارائه يك قضاوت زيبا و بي نقص فعاليت مي كنند.
* صحبتي كه اين روزها زياد شنيده مي شود عدم استفاده از ناظراني مثل نصرت الله جعفريان و حمزه عليپور يا خيلي هاي ديگر است. دليل بهره نبردن از اين مهره هاي كليدي در داوري چيست؟
- 6 ماه از حضور من در اين سمت مي گذرد و خيلي از اتفاقات در گذشته رخ داد كه پيامدش عدم حضور اين پتانسيل ها در امر نظارت و داوري شده است. جعفريان و عليپور به دليل مشكلاتي كه با مسئولين بسكتبال داشته و دارند از نظارت كنار رفته اند. بزرگان بسكتبال براي رفع اين مشكلات بين افراد مهمي مثل اين آقايان و مسئولين فدراسيون تمام تلاش خود را خواهند كرد و ما اميدواريم اين عزيزان براي كمك هرچه بيشتر به بسكتبال به جمع ما بپيوندند.
* داوران در رابطه با اعتراضات مربيان در زمين حرفي به شما نمي زنند؟
- در كلاسهايي كه براي داورانمان گذاشتيم، من اين نكته را متذكر شدم كه هيچ داوري حق بد صحبت كردن و حتي دست تكان دادن به مربيان را ندارند و تنها بايد به حرف ها گوش كنند و صحبتي با مربي نداشته باشند. اين موضوع براي من بسيار با اهميت است چرا كه مربيان در جريان بازي تحت فشار هستند و اعتراضات گاه گاهشان دليلي بر اشتباه داور نيست. به همين دليل مشكلي بين داوران و مربيان نبوده است.
* اجراي برنامه جريمه هاي نقدي براي مربيان تا چه اندازه مي تواند در بهبود وضعيت تاثيرگزار باشد؟
- اين تست در 2 سري براي مسابقات آسيايي صورت گرفت و حتي مربياني بودند كه در جريان اين قانون تا 100 هزار دلار هم جريمه شدند. اين تصميم براي اين است كه ما بتوانيم محيطي آرام را در بازي ها براي بازيكنان، مربيان، داوران و تماشاگران فراهم كنيم. اعتراضات جزئي مساله اي براي بازي ايجاد نمي كند ولي فردي مثل نگهداري كه در يك مسابقه از اول بازي به مدت 40 دقيقه فقط اعتراض كرد مستحق جريمه است و ديديد كه جريمه هم شد.
* فرق مديريت شما با مديريت 10 ساله نور بخش در كميته داوران چيست؟
- قطعا نوربخش در اين راستا بهترين عملكرد را داشته است كه توانسته 10 سال در اين مسند بنشيند. عملكرد من با وي متفاوت خواهد بود زيرا من اعتقاد دارم كه بايد در كارم با آرامش رفتار كنم تا ديگران هم از كار در كنارم لذت ببرند ولي نوربخش در اواخر كار به شدت عصباني بود و تند با ديگران برخورد مي كرد به همين دليل من هيچ وقت با او تماسي نمي گرفتم تا با من اينگونه صحبت نكند. تمام هدف من ايجاد محيطي سالم براي بسكتبال است تا همگي به راحتي در آن فعاليت داشته باشيم. به نظرم داوران از كارم راضي هستند كه تا هفته چهارم آقاي زارع با من تماس گرفت و گفت 4 هفته پول نداديد اگر 14 هفته حتي يك ريال هم به من ندهيد حتي يك بار هم براي اين موضوع با شما تماس نخواهم نگرفت. احترام براي داوران براي من از همه چيز مهم تر است.
* هم زمان كار مديريتي و نظارت را انجام مي دهيد. اين همزماني برايتان مشكل آفرين نيست؟
- در اين چند سال اخير تمام كارم مطالعه بوده است. اگر دو سال پيش اين سمت را به من پيشنهاد مي دادند قبول نمي كردم زيرا دانشم در اين حد نبود ولي الان معلوماتم بيشتر از گذشته است. در حال حاضر نيز براي نظارت جهاني خود را آماده مي كنم. هميشه سعي كرده ام در كارم بهترين باشم تا داوران ديگر از همكاري با من رضايت داشته باشند.

چهارشنبه 4 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايپنا]
[مشاهده در: www.ipna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن