تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هيچ باطلى نيست كه در برابر حق بايستد مگر آن كه حق بر باطل چيره مى شود و اين سخن خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819516611




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارائه سرويس‌هاي نسل سوم تلفن همراه سال آينده آغاز مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: ارائه سرويس‌هاي نسل سوم تلفن همراه سال آينده آغاز مي‌شود
ظرف مدت دو تا سه ماه پس از پايان دوره انحصار(مرداد 93) اپراتور‌هاي تلفن همراه كشورمي توانند ارائه تمامي سرويس‌هاي نسل سه (3G) را آغاز كنند.

علي‌اصغرعميديان معاون وزير ارتباطات و رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي در گفتگو با اطلاعات و در پاسخ به اين سوال كه اپراتور‌ها معتقدند به رغم عقب افتادگي در ارائه نسل سوم، پس از صدور مجوز‌ها و اعلام فركانس آنها حدود شش ماه به طول خواهد انجاميد تا اپراتور امكانات لازم را براي ارائه‌ خدمات فراهم كند، گفت: دقيقا اطلاع دارم كه اين بحث به اين شكل نيست. اكنون اپراتورها حدود فركانس را مي‌دانند و طراحي‌هاي خود را هم بر آن اساس انجام داده و بسياري از تجهيزات را وارد كرده اند و حتي برخي از آنها را نصب هم كرده‌اند.

وي افزود: به‌ صورت كلي هم اكنون زيرساخت‌هاي مورد نياز آماده است و ظرف مدت دو تا سه ماه پس از صدورمجوز اپراتور‌ها قادر به ارائه تمامي سرويس‌هاي نسل سه به مشتركين خواهند بود. در حوزه نسل چهارهم مزايده‌اي برگزار خواهد شد تا در فضايي رقابتي اين ليسانس واگذار مي‌شود.

معاون وزير ارتباطات درپاسخ به اين كه براي جبران عقب افتادگي كشور در ارائه نسل هاي جديد تلفن همراه چه برنامه اي داريد،گفت: اكنون شاخص پيشرفتگي و ارزيابي در فضاي ICTبحث خدمات باند پهن به شمار مي‌رود كه در اين زمينه متاسفانه ما وضع خوبي نداريم.

وي با اينكه حتي در قانون برنامه پنجم توسعه هم بحث گسترش خدمات باند پهن مورد توجه قرار گرفته است، اظهار داشت: براساس قوانين اين برنامه، وزارت ارتباطات مكلف است تا پايان برنامه‌ صد‌ درصد كسب‌وكارها و 60 درصد خانواده‌ها را از خدمات باند پهن برخوردار كند و اين به معناي آن است كه حتما بايد نسل‌هاي سه و چهار در اين برنامه‌ ارائه شود.

عميديان ادامه داد: در حال حاضر در ارتباط با نسل سوم ارتباطات با نوعي انحصار مواجه‌ايم كه اين انحصار تا مرداد‌ سال آينده ادامه خواهد داشت، اما پس از اين تاريخ ما ملزم به ارائه خدمات باند پهن هستيم و هيچ دليل و علاقه‌اي نمي‌بينيم كه دوره انحصار اپراتور سوم را بار ديگر افزايش دهيم، مگر آنكه تصميم‌گيري‌ها در رده‌هاي بالادستي انجام شود كه در آن صورت خارج از اراده سازمان است.

وي گفت: در حال حاضر براي ارائه‌ LETو نسل‌هاي بالاتر ارتباطي برنامه‌ريزي‌هايي صورت گرفته و واگذاري مجوزي كه به يك شركت ارتباطي صورت گرفت براي آن بود كه اين شركت به‌طور پايلوت بررسي‌هاي لازم را انجام دهد تا ما با مشخصاتي از اين شبكه و سيستم‌ها و آينده وضع بازار خود مواجه شويم و بدانيم كه وضع بازار در حوزه رقابت‌پذيري اين تكنولوژي چگونه خواهد بود و اپراتورهاي مستقل و موجود در اين حوزه چگونه فعاليت كنند كه يك فضاي رقابتي با نشاط داشته باشيم.

رئيس سازمان تنظيم مقررات با ابراز اميدواري درباره ارائه‌ ليسانس LETدر سال آينده يادآور شد: اكنون هر دو اپراتور كلان كشور آمادگي دارند كه در صورت دريافت مجوز‌هاي لازم به ارائه‌ خدمات نسل‌هاي بالاتر بپردازند.ضمن آنكه واگذاري مجوز فعاليت در حوزه نسل سوم ارتباطي و نسل‌هاي بالاتر به اپراتورهاي فعلي و اپراتورهاي جديدي كه در اين زمينه توانمندي داشته باشند، اعطا خواهد شد تا به شكلي رقابتي و در فضايي بانشاط اين امر دنبال شود.

خبر ديگري حاكيست :قائم مقام شركت ارتباطات سيارگفت:19 سال پيش در كشور نسل دوم ارتباطات درحالي راه اندازي شد كه ايران سي و پنجمين كشور دنيا و دومين كشورمنطقه بود كه اين خدمت را ارائه كرد،اما در نسل سوم يكصد و هشتادمين كشور دنيا و چهاردهمين كشور منطقه و در نسل چهارم ارتباطي هم اگر تا چند روز باقيمانده از سال 2013 قادر به ارائه اين سرويس باشيم، نود و پنجمين كشور دنيا و نهمين كشور منطقه خواهيم بود كه اين خدمت را راه اندازي مي كنيم كه البته آن هم بعيد است.

به گزارش خبرنگارما، نيكوفر قائم مقام شركت ارتباطات سيار با اعلام اين مطلب در مراسم افتتاحيه كارگاه منطقه‌اي آموزش نسل چهارم شبكه تلفن همراه كه با مشاركت اتحاديه جهاني مخابرات و به ميزباني شركت ارتباطات سيارايران برگزار شده بود، گفت: در كشورمان اين نوع جلسات چه در سطح داخلي و چه در سطح بين‌المللي كمتر برگزار مي‌شود، در حالي كه ما نياز به همفكري و تعامل بين المللي بيشتري هستيم.

قائم مقام همراه اول در ادامه افزود: كشورهاي توسعه يافته از سال 2007 به بعد هيچ مشترك جديدي در نسل دوم تلفن همراه جذب نكرده اند و مشتركان موجودشان هم در حال ريزش است.البته در سطح جهان و در سال 2013 همچنان 69 درصد از مشتركان كاربر نسل دوم هستند.

نيكوفر با اشاره به اينكه در سال 2012 از هر پنج اشتراك واگذار شده ،چهار مورد آن دركشورهاي در حال توسعه بوده است، گفت: از 4.9 ميليارد سيمكارت موجود در سطح دنيا حدود 4 ميليارد آنها متعلق به كشورهاي در حال توسعه است كه از اين رقم 80 درصد كاربرنسل دوم ارتباطات هستند.

وي با ذكر توضيح بر روي نقشه پراكنش تجهيز كشورها به نسل هاي جديد تلفن همراه در سال 2017 كه در آن اكثر نقاط دنيا به اين فناوري مجهز خواهند شد، گفت: متاسفانه هيچ جايگاهي براي ايران از نظر LTE ديده نشده در حالي تا 4 سال ديگر تقريبا تمامي دنيا از اين سرويس بهره مند خواهند شد.

دكتر شرافت مشاور وزير ارتباطات به عنوان ديگر سخنران اين مراسم، گفت: بي ترديد فناوري اطلاعات و ارتباطات به عنوان پيشران توسعه كشورها از اهميت بسزايي برخوردار است.

وي افزود: هرچند حضور اين فناوري ها به خصوص در تلفن همراه با تاخير در كشورمان همراه بوده است اما اميدواريم پس از

راه اندازي پيوسته و بدون اختلال باشد.



دوشنبه 18 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن