تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): هر كس باطل را يارى كند، به حق ستم كرده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819291079




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستورالعمل پايش آمادگي جسماني، نظامنامه آموزش و ضوابط بكارگيري آتش نشانان ابلاغ شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: دستورالعمل پايش آمادگي جسماني، نظامنامه آموزش و ضوابط بكارگيري آتش نشانان ابلاغ شد
معاون امور شهرداري‌هاي سازمان شهرداري‌هاي از تهيه دستورالعمل پايش آمادگي جسماني، نظامنامه آموزش به منظور جذب نيروهاي كارآمد و خدمات ايمني شهرداري‌ها خبر داد.
به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران علي نوذرپور با بيان مطلب فوق گفت : در حال حاضر اجراي مطلوب ماموريت‌هاي سازمان¬ها و واحدهاي آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري‌ها به منظور حفظ جان و مال شهروندان از اهميت بسزائي برخوردار است و سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور در تلاش است تا ميزان ارتقاي سطح ايمني شهرها را افزايش دهد و به اين دليل در حال برنامه ريزي هستيم تا در يك برنامه زمانبندي مشخص ،حداكثر سه ماهه، تمامي نيروهاي شاغل در آتش نشاني از يك دوره آموزش حداقل دو هفته اي شامل آموزش مقدماتي در موضوعات اطفاء، امداد و نجات برخوردار گردند.

وي در ادامه با تاكيد بر ضرورت حضور آتش نشانان در دوره هاي آموزشي ضمن خدمت افزود: مطابق نظامنامه آموزشي ابلاغي كه توسط مركز مطالعات برنامه ريزي شهري و روستائي سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور تهيه شده است ، شهرداري‌ها مي‌بايست فهرست اسامي نيروهاي آموزش نديده خود را از طريق دفاتر امور شهري و شوراهاي اسلامي استانداري‌ها به سازمان شهرداري‌ها و دهياري هاي كشور اعلام نمايند و دوره¬هاي تكميلي و تخصصي مطابق استانداردهاي آموزشي ابلاغ شده از سوي اين سازمان لازم الاجرا و عواقب هرگونه سهل انگاري بر عهده شهرداري و استانداري مربوطه خواهد بود.

نوذرپور با بيان اينكه موضوع ارتقاي آمادگي جسماني آتش‌نشانان يكي ديگر از موارد مورد توجه است، اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل پايش آمادگي جسماني ابلاغي به منظور ارتقاي آمادگي جسماني آتش نشانان براي حضور موفق در ماموريت ها ، مي بايستي ساعاتي از روز به آمادگي جسماني و ورزش آتش¬نشانان اختصاص يابد و شايسته است با نظارت دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري‌ها تست‌هاي آمادگي جسماني حداقل هر سال يكبار برگزار و تمامي نيروهاي آتش‌نشاني ملزم به شركت در آزمون مذكور گردند و با افرادي كه فاقد حداقل آمادگي جسماني، سلامتي جسمي و رواني نرمال مي‌باشند و يا نسبت به مواد مخدر اعتياد دارند برخورد قانوني صورت گيرد.

معاون امور شهرداري‌هاي سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور همچنين تاكيد كرد : براساس بندهاي اين ابلاغيه ، ورود نيروهاي بخش¬هاي ديگر شهرداري‌ها و يا سازمان‌هاي ديگر كه فاقد شرايط سني، تحصيلي و جسماني مناسب براي آتش‌نشاني مي‌باشند به واحدهاي آتش‌نشاني منع شده است.

نوذرپور افزود: ضمنا به منظور ايجاد انگيزه و با توجه به فراگير شدن درجات و سلسله مراتب فرماندهي در سراسر كشور، در فرماندهي عمليات از درجات بالاتر استفاده مي شود.
وي همچنين اظهار داشت: مطابق ضوابط ابلاغي، هرگونه استفاده غيرتخصصي از نيروها و خودروهاي آتش‌نشاني در امور غير مرتبط آتش‌نشاني ممنوع است.

وي در ادامه گفت:با توجه به تنوع حوادث در شهرداري‌هاي بزرگ و متوسط، مي بايستي برنامه ريزي لازم براي تقسيم وظايف محوله و تشكيل گروه‌هاي تخصصي آموزش ديده جهت اقدام در هنگام بروز حوادث خاص صورت پذيرد.

نوذرپور همچنين گفت:لازم است تمامي آتش¬نشانان شناخت كاملي از ماشين‌آلات، تجهيزات و ملزومات آتش¬نشاني، مخصوصاً تجهيزات حفاظت فردي داشته باشند و در صورت وجود ملزومات در ايستگاه¬هاي آتش¬نشاني و عدم استفاده يا استفاده نامناسب هريك از كاركنان از تجهيزات و ملزومات مذكور، تدابير لازم جهت توبيخ و تنبيه فرد خاطي و فرماندهان و مديران مربوطه صورت پذيرد.

معاون امور شهرداري هاي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور در ادامه گفت : با توجه به لزوم بهره‌گيري از افراد متخصص واجد شرايط در پست مديرعاملي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني، لازم است تمامي شهرداران شهرهاي داراي يكصدهزار نفر جمعيت و بالاتر كه داراي سازمان آتش¬نشاني و خدمات ايمني مي‌باشند، افرادي را به عنوان مديرعامل سازمان‌هاي مذكور انتخاب نمايند كه داراي مدرك تحصيلي حداقل ليسانس ترجيحاً رشته مرتبط با آتش‌نشاني و مديريت بحران و داراي حداقل پنج سال سابقه كار در مديريت شهري ، ترجيحاً آتش‌نشاني ، و همچنين واجد شرايط اختصاصي جهت دريافت حداقل درجه آتش‌پاد سومي براساس ابلاغيه مورخ 22/7/82 وزير كشور باشند.

نوذرپور در خاتمه گفت:مطابق ضوابط ابلاغي،نيروهاي رسمي و پيماني كه از محل ديگري به آتش‌نشاني منتقل و با پست قبلي غير آتش‌نشان مشغول فعاليت مي‌باشند،در صورتيكه از آمادگي جسماني لازم برخوردار بوده و بتوانند دوره‌هاي آموزشي مربوطه را طي بنمايند، مي‌توانند در آتش‌نشاني به فعاليت خود ادامه دهند و جابجايي پست از طريق استانداري با طي مراحل قانوني و موافقت سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور انجام خواهد شد و در غير اين صورت بايد به محل مناسب ديگري انتقال يابند.

انتهاي پيام/

دوشنبه 18 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن