تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس چيزى را در دل پنهان نداشت، جز اين كه در لغزش هاى زبان و خطوط چهره او آشكار شد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820085278




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عرضه مواد مخدر در برخي عطاري‌هاي تهران!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: عرضه مواد مخدر در برخي عطاري‌هاي تهران!
رييس گروه مطالعات اعتياد مركز تحقيقات پزشكي قانوني از توزيع غيرمجاز متادون در عطاري‌ها خبر داد و گفت: گزارشات غيررسمي از عرضه مواد مخدر در برخي از عطاري‌ها نيز حكايت دارد.

به گزارش ايسنا، دكتر محمدرضا قديرزاده در نشست بررسي «آناليز آزمايشگاهي داروهاي ترك اعتياد ارائه شده در عطاري‌هاي شهر تهران» با بيان اينكه توزيع داروهايي كه در قالب ترك اعتياد، مشكلات جنسي، چاقي، لاغري و ... تبليغ مي‌شود، گفت: در بحث داروهاي ترك اعتيادي كه در عطاري‌ها توزيع مي‌شود، در آناليز‌هايي كه انجام داديم، مشخص شد كه اغلب آنان به شكل غيراستاندارد توزيع شده و داراي تركيبات شيميايي هستند.

وي با بيان اينكه در آناليزهايي كه در پزشكي قانوني مشخص شد، عمده اين داروهايي كه در قالب گياهي عرضه مي‌شوند، داراي تركيبات شيميايي هستند، اظهاركرد: در اين داروها موادي نظير ديفنوكسيلات، ترامادول، كدئين و ... وجود دارد كه اين مواد از مواد اعتيادزا محسوب مي‌شود.

به گفته رييس گروه مطالعات اعتياد مركز تحقيقات پزشكي قانوني، اين داروها در روزهاي اول مصرف به خوبي اثر كرده و حتي تحت عناويني نظير «دتاي هندي» و با ظاهري گياهي توزيع مي‌شود، اما پس از مدتي سبب اعتياد فرد به آن شده، به طوري كه در تست ادرار مصرف‌كنندگان نيز مواردي از ترامادول و مرفين مشاهده شده است.

توليد داروهاي ترك اعتياد در كارگاه‌هاي زيرزميني

قديرزاده از توليد داروهاي ترك اعتياد در كارگاه‌هاي زيرزميني حومه تهران خبر داد و گفت: عمده اين مواد همچون داروهاي ماهواره‌اي لاغري و چاقي و ... در كارگاه‌هاي زيرزميني اطراف تهران توزيع مي‌شود و اصلا وارد كردن چنين كالاهايي صرفه اقتصادي ندارد.

وي با بيان اينكه با معضل قاچاق ترامادول به داخل كشور مواجه هستيم، افزود: توزيع متادون در عطاري‌ها نيز معضل ديگري است، در حالي كه اين دارو بايد با نظر پزشك متخصص تجويز شود، شاهديم كه به راحتي به قيمت‌هاي هر سي سي 500 تا 1000 تومان در عطاري‌ها فروخته مي‌شود.

توزيع مواد مخدر در برخي عطاري‌ها!

به گزارش ايسنا، رييس گروه مطالعات اعتياد مركز تحقيقات پزشكي قانوني از عرضه مواد مخدر در برخي از عطاري‌هاي شهر تهران بر اساس گزارشات غيررسمي خبر داد و افزود: البته با اين موارد برخورد نيز شده است اما واقعا چه كسي بايد با تخلفات عطاري‌ها برخورد كرده و بر آنان نظارت داشته باشد؟

به گفته قديرزاده، بحث برخورد و نظارت بر عطاري‌ها چند سازماني شده و هر كسي در آن ورود پيدا مي‌كند.

وي همچنين در بخش‌ ديگري از سخنانش با اشاره به سوء مصرف ترامادول و متادون، اظهار كرد: گاهي متادون در اختيار اطفال قرار گرفته و اين كودكان با گمان اينكه آب مي‌نوشند، آن را مصرف كرده و جان خود را از دست داده‌اند.

رييس گروه مطالعات اعتياد مركز تحقيقات پزشكي قانوني مورد ديگر سوء مصرف اين مواد را توصيه افراد غيرپزشك اعلام كرد و افزود: متاسفانه عده‌اي ترامادول يا متادون را در دوز بالا مصرف كرده و اصطلاحا «اوردوز» مي‌كنند.

قديرزاده با بيان اينكه در اين مورد مرگ‌ها عمدتا از تجويز افراد معتادي كه خود به اين شيوه ترك كرده‌اند، ناشي مي‌شود، گفت: به عنوان مثال فردي كه خود از طريق متادون مصرف مواد مخدر را ترك كرده، به ديگر معتادان نيز توصيه مي‌كند كه به جاي مراجعه به پزشك و صرف هزينه، فلان مقدار از متادون را مصرف كند كه اين موضوع در مواردي سبب مرگ افراد شده است.

وي در ادامه سخنانش با بيان اينكه مشكل اين است كه معلوم نيست چه كسي بايد با تخلفات عطاري‌ها برخورد كند، خاطرنشان كرد: البته در برخي جاها نيز با اين موارد برخورد شده اما هنوز مواردي باقي مانده است.

به گفته رييس گروه مطالعات اعتياد مركز تحقيقات پزشكي قانوني، در داروهايي كه در تبليغات گفته مي‌شود 100 درصد گياهي است و در طي يك ماه مي‌توان با آن اعتياد را ترك كرد، نتايج تحقيقات نشان داده است كه نه تنها مواد شيميايي در آن وجود دارد، بلكه بعد از گذشت يك ماه سبب اعتياد فرد به مصرف آن مي‌شود.

قديرزاده همچنين اظهاراتي مبني برداشتن تاييديه اين داروها از سازمان غذا و داروي ايالت متحده آمريكا يا كسب مجوز از وزارت بهداشت را تكذيب كرد و گفت: چنين موضوعي صحت ندارد.

دوشنبه 18 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن