تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همه گناهان گذشته كسى كه از روى ايمان و براى رسيدن به ثواب الهى معتكف شود، آمرزي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817253780




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اهل‏سنت و عزادارى‏


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
اهل‏سنت و عزادارى‏
اهل‏سنت و عزادارى‏ منبع:مجله پرسمان از طرف ديگر، در تاريخ، نمونه‏هايى از برپايى عزادارى مردم، براى درگذشت شخصيت‏هاى اهل‏سنت ثبت شده است؛ مثلاً براى جوينى (م 478 ق.) عزادارى كردند.1 ذهبى از درگذشت جوينى و مراسم سوگوارى او چنين ياد مى‏كند:«نخست او را در منزلش به خاك سپردند و آن گاه، پيكرش را به «مقبرةالحسين» انتقال دادند. در ماتم او منبرش را شكستند؛ بازارها را تعطيل كردند و مرثيه‏هاى فراوانى در مصيبتش خواندند. او چهارصد شاگرد و طلبه داشت. آنان در سوگ استاد خويش، قلم و قلمدان‏هاى خود را شكستند و يك سال عزادارى نمودند و عمامه‏هاى خود را به مدت يك سال از سر برداشتند؛ بدان حد كه كسى جرأت به سر گذاشتن عمامه را نداشت. آنان در اين مدت، در سطح شهر، به نوحه‏خوانى و مرثيه سرايى پرداختند و در فرياد و جزع زياده‏روى كردند».2ذهبى نيز در مورد بازتاب مرگ ابن جوزى (م 597 ق.) مى‏نويسد: «با درگذشت او، بازارها تعطيل گرديد و جمعيت زيادى در مراسم او حضور يافتند... مردم تا پايان ماه رمضان در كنار قبر او شب را به صبح رساندند... مراسم عزادارى را روز شنبه برپا كرديم...».3عجب است كه مورخان به نام اهل‏سنت، به آسانى و با مسامحه، صحنه‏هاى سوگوارى و عزادارى مردم براى عالمان سنى مذهب را گزارش و آن را بدون هيچ تحليل و يا نقدى نقل مى‏كنند و گاه به بزرگى از آن ياد مى‏نمايند؛ اما در برابر عزادارى بر اهل‏بيت عليهم‏السلام و امام حسين عليه‏السلام به صورت غيرمنطقى موضع‏گيرى مى‏كنند؟ به راستى راز اين دوگانگى چيست؟4 پى‏نوشت‏1- شرح النووى، ج 5، ص 308.2- سير اعلام النبلاء، ج 18، ص 468.3- همان، ص 379.4- ر.ك: چرايى گريه و سوگوارى؟، ص 34-19.
#اجتماعی#





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 229]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن