تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك حديث بفهمى بهتر است از آن كه هزار حديث [نفهميده] نقل كنى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821184994




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افزايش مساحت باغ‏هاي دامغان با كاشت 14400 نهال يارانه‏دار


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: افزايش مساحت باغ‏هاي دامغان با كاشت 14400 نهال يارانه‏دار
مدير جهاد كشاورزي شهرستان دامغان از افزايش مساحت باغ‏هاي اين شهرستان با كاشت 14 هزار و 400 اصله نهال يارانه‏دار خبر داد.


به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، عباس عليان‏ نژاد امروز در دامغان، به توسعه باغ‏هاي پسته، زيتون، انار، گردو و ميوه‏هاي سردسيري در ماه گذشته خبر داد.

مدير جهاد كشاورزي شهرستان دامغان گفت: 14 هزار و 400 اصله نهال يارانه‏دار در اواخر اسفند ماه سال گذشته تحويل متقاضيان احداث باغ‏هاي جديد شد و با مهيا شدن شرايط اقليمي، دريافت‏كنندگان نهال‏ها را در سطح 189 هكتار از اراضي كاشتند.

وي افزود: علاوه بر اين، اجراي طرح بهبود كيفيت محصولات زراعي سيب زميني با تأمين 6 تن بذر اصلاح شده و اجراي نيم هكتار مزرعه الگويي انجام شده است.

مدير جهاد كشاورزي شهرستان دامغان از مبارزه بيولوژيك و غيرشيميايي با آفات پسته و ميوه‏هاي سردسير و محصولات جاليزي با توزيع 25 نوار كارت زرد و 250 عدد فرمون -نوعي جمله معترضه- در اين شهرستان خبر داد.

عليان‏نژاد ادامه داد: مبارزه با علف‏هاي هرز و سن غلات و ساير آفات در سطح يك هزار و 150 هكتار و پيگيري در خصوص اجراي طرح شبكه مراقبت نيز در دامغان صورت گرفته است.

وي به هماهنگي در خصوص مبارزه بيولوژيك با آفات گوجه فرنگي در سطح 50 هكتار، پيگيري در خصوص جذب تسهيلات بانكي زراعت و مكانيزاسيون و باغباني به مبلغ 2 ميليارد ريال اشاره كرد.

مدير جهاد كشاورزي شهرستان دامغان از اتمام ساخت 50 باب استخر ذخيره آب كشاورزي و كانال انتقال آب، تكميل لوله‏گذاري كانال‏هاي انتقال آب و تكميل راههاي بين مزارع در دامغان خبر داد.

عليان ‏نژاد ادامه داد: نظارت بر تسطيح 100 هكتار از اراضي، اتمام لايروبي و مرمت 15 رشته قنات و تكميل 50 پروژه آبياري تحت فشار از فعاليت‏هاي ديگر اداره فني و زيربنايي مديريت جهاد كشاورزي شهرستان دامغان است./ج1

شنبه|ا|16|ا|ارديبهشت|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 232]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن