تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن ابتدا به سلام مى كند و منافق منتظر سلام ديگران است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820699227




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

چگونه بر دردها و ناراحتي ها غلبه كنيم؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: چگونه بر دردها و ناراحتي ها غلبه كنيم؟
درد و ناراحتي افكاري هستند كه در ذهن شما به وجود مي آيند و گاهي قويتر از آن به نظر ميرسند كه بتوان برآنها غلبه كرد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراك؛كساني كه كنترل كمي روي عمل خود دارند وقتي با اين افكار و احساسات روبرو مي شوند مي توانند با استفاده از مراحل زير كم كم بر آن غلبه كنند. بسياري از افراد مي توانند احساسات خود را سركوب و درد و غم را پنهان كنند اما با يك انديشه كنترل شده و اراده قوي مي توان درد، غم و احساسات را تاحد زيادي ناديده گرفت. البته ناديده گرفتن درد و احساسات شما را تبديل به فردي شكست ناپذير نمي كند اما باعث ميشود محكم تر و شجاع تر شويد. اين نوع احساسات آزار دهنده هستند و افرادي با روح، جسم و ذهن ضعيف نبايد به آن مبتلا شوند.

۱٫ همراهي كنيد. هركسي يك مكانيزم طبيعي و البته لازم براي ناديده گرفتن غم و احساسات منفي دارد. كار بزرگي كه بايد بكنيد اين است كه وقتي آمادگي داريد كاملا به احساسات خود توجه كرده و به آنها رسيدگي كنيد. هر چند كه گاهي اوقات لازم است كه آنها را براي مدتي ناديده بگيريد. مثلا وقتي كه افكار براي مقابله خيلي قدرتمند هستند و شما آماده مقابله نيستيد. يا زماني كه پاي نيازهاي اساسي در ميان است نظير نياز براي بقا يا تلاش براي كسب درآمد يا گفتگو در مورد يك موقعيت سخت با افرادي كه با شما موافق نيستند و يا محفاظت از خودتان در برابر خطرات زود گذر .

۲٫ مخالفت كنيد. به اين هشدارها توجه كنيد. مخفي كردن احساسات ميتواند پيشرفت شما را به تاخير بيندازد و از اعتماد و رابطه سالم شما با ديگران جلوگيري كند.

۳٫ خشم خود را كنترل كنيد. قبل از هر چيزي مهمترين مسئله خشم است. خشم دروني مانعي براي تفكر است. بر روي خشم خود تمركز نموده و با آن مقابله كنيد.

۴٫ اگر ميخواهيد بدون هيچ غم و اندوهي زندگي كنيد احساس خود تان را هر چه كه هست متوقف كنيد، بعد از اين كه توانستيد خشم خود را به قدر كافي كنترل كنيد بدون ناراحتي بخودتان بگوييد: اهميت نده. اين گام بعدي در آگاهي است و دليل آن اين است كه خودتان را در افكار و احساسات غرق نكنيد. سعي كنيد اهميتي ندهيد و بگوييد من زندگي ام را كنترل ميكنم. جسور و قوي باشيد. اين افكار را از سرتان بيرون كنيد و اگر شما اجازه ندهيد هيچ چيز نميتواند شما را آزار دهد.

۵٫ درد و استرس هاي ذهني به خاطر درد جسمي را فراموش كنيد. اين روش قدري متفاوت تر است زيرا اكنون شما بايد تا تمام شدن درد و رنج جسمي صبر پيشه كنيد. اين روش به اين معنا نيست كه خود را ناديده بگيريد. فقط بايد وقتي آسيبي ميبينيد احساس درد را قبول كنيد. از ديگران كمك بگيريد يك دوست يك همكار و ترجيحا شخصي بزرگتر از خودتان.

۶٫ تمركز. اكنون شما بايد حقيقتي را در زندگي خود دريابيد و روي آن تمركز كنيد. آن حقيقت اين است كه تمام احساسات شما از افكار و خيالاتي سر چشمه ميگيرد كه در ذهن شماست و به شما ميگويد چه چيز درست و چه چيز نادرست است، درست شبيه يك جرقه و يا قلقلك. آنچه كه شما بايد انجام دهيد اين است كه درك كنيد با هدايت و كنترل فكر ميتوانيد كار نادرست را به درست، غم را به شادي و…تبديل كنيد. تمام كاري كه شما بايد با درد و غم انجام دهيد اين است كه به خود بگوييد اين چيزها آسيبي نميرسانند. به نظر ساده ميرسد اما سخت تر از آن است فكر ميكنيد.

۷٫ از سخنان الهام بخش كمك بگيريد. نكات و سخنان الهام بخش را پيداكنيد . به ترانه هايي با اشعار و محتواي قوي گوش كنيد./س

چهارشنبه|ا|16|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 154]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن