تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به جرّاح مدائنى فرمودند: آيا به تو بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، سهي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821109127




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير دفاع آمريكا اعلا م كرد: حمله به سوريه اشتباه است


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: وزير دفاع آمريكا اعلا م كرد: حمله به سوريه اشتباه است
وزير دفاع آمريكا اعلام كرد كه حمله نظامي يك جانبه به سوريه اشتباهي از سوي واشنگتن خواهد بود. به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري شينهوا، لئون پانه تا، وزير دفاع آمريكا در جلسه اي در سناي آمريكا اعلام كرد: ما تمامي اقدامات ممكن را كه بتوانيم با كمك شركاي بين المللي مان براي دفاع از مردم سوريه، پايان دادن به خشونت ها و تضمين امنيت منطقه انجام دهيم را بازبيني مي كنيم. وي ادامه داد: اگرچه ما هيچ اقدامي را حذف نمي كنيم، اما دولت آمريكا هم اكنون بر روي راهكارهاي سياسي و ديپلماتيك متمركز شده تا مداخله نظامي. اقدام يك جانبه آمريكا در اين زمينه يك "اشتباه" خواهد بود. وزير دفاع آمريكا در ادامه گفت: اقدام نظامي يك جانبه همان طور كه برخي ديگر نيز بر اين باورند، تنها يك راه حل ساده است و من فكر مي كنم يك اشتباه است. پيش از اين باراك اوباما، رييس جمهوري آمريكا نيز ايده نظامي حمله يك جانبه به سوريه را رد كرده بود. رئيس جمهوري تونس نيز با تاكيد بر اينكه كشورش مخالف هر گونه دخالت خارجي در امور داخلي سوريه است، اعلام كرد، كشورش آمادگي دارد كه در نيروهاي حافظ صلح سازمان ملل و اتحاديه عرب شركت كند. منصف المرزوقي، در كنفرانسي مطبوعاتي با عبدالله گل، رئيس جمهوري تركيه كه در تونس برگزار شد، اعلام كرد: ما با مسلح كردن مخالفان سوري مخالفيم و به هيچ وجه دخالت نظامي خارجيان در سوريه را تاييد نمي كنيم. وي در ادامه مدعي شد، نظام سوريه دير يا زود سقوط خواهد كرد و ما وظيفه خود مي دانيم كه در نيروهاي حافظ صلح اتحاديه عرب و سازمان ملل شركت كنيم. المرزوقي پيشتر در گفت وگو با بي بي سي اعلام كرده بود كه كشورش آماده اعطاي پناهندگي سياسي به بشار اسد، رئيس جمهوري سوريه و نزديكان وي است و تونس اين پيشنهاد را به مقامات روسيه داده اما آنها آن را رد كردند. در اين نشست عبدالله گل ابراز اميدواري كرد كه نشست آتي كنفرانس موسوم به كنفرانس دوستان سوريه كه قرار است در استانبول برگزار شود با مشاركت بين المللي گسترده همراه باشد. از سوي ديگر كوفي عنان، نماينده ويژه سازمان ملل و اتحاديه عرب در امور سوريه اعلام كرد كه ماموريت وي در سوريه بر سه محور اصلي توقف خشونت ها، ورود كمك هاي بشر دوستانه به سوريه و حل و فصل سياسي وضعيت موجود در اين كشور متمركز است. وي با تاكيد بر اينكه از سوي تمامي طرف هاي بين المللي حمايت مي شود، عنوان داشت: اميدواريم كه مساله استفاده از زور عليه سوريه مطرح نباشد و هر گونه اقدام نظامي عليه اين كشور يقينا وضعيت را بحراني تر خواهد كرد. نبيل العربي، دبيركل اتحاديه عرب نيز اعلام كرد كه عنان روز شنبه به سوريه سفر خواهد كرد و ماموريت وي بر توقف خشونت ها و ورود كمك هاي بشر دوستانه به سوريه تمركز دارد. از سوي ديگر عمرو رشيدي، سخنگوي وزارت امور خارجه مصر اعلام كرد كه قاهره خواهان وحدت سوريه است و هر نوع دخالت نظامي در اين كشور وضعيت جغرافي و انساني اين كشور را به خطر مي اندازد. وي هشدار داد كه بحراني شدن وضعيت سوريه نه تنها آثار سوئي بر اين كشور خواهد داشت كه همه منطقه را درگير مي كند.
تكذيب وجود پايگاه هاي
شورشيان سوري در ليبي

در پي اظهارات اخير نماينده روسيه در سازمان ملل مبني بر وجود مراكز آموزش شورشيان سوري در ليبي، نخست وزير اين كشور از وجود چنين مراكزي اظهار بي اطلاعي كرد. به گزارش شبكه الجزيره، عبدالرحيم الكيب، نخست وزير ليبي در كنفرانسي مطبوعاتي در واشنگتن كه با هيلاري كلينتون، وزير امور خارجه آمريكا برگزار كرد، عنوان داشت: من هيچ اطلاعي در خصوص وجود مراكز آموزشي مخالفان سوري در داخل خاك ليبي ندارم; مگر اينكه چنين مراكزي بدون اطلاع دولت در خاك ليبي داير شده باشد و من نسبت به اين مساله بسيار متعجب هستم. پيشتر ويتالي چوركين، نماينده روسيه در سازمان ملل اعلام كرده بود: ما اطلاعاتي در دست داريم كه نشان مي دهد مراكز ويژه اي براي آموزش شورشيان سوريه در ليبي احداث شده و اين مراكز تحت حمايت و آگاهي كامل مقامات اين كشور اداره مي شود، وي گفته بود كه اين نيروها پس از آموزش به سوريه اعزام مي شود تا عليه دولت اين كشور دست به اقدامات مسلحانه بزنند.

اعطاي كمك به غيرنظاميان سوريه

سازمان ملل از ارسال كمك هاي فوري به مردم سوريه خبر داد. سازمان ملل متحد اعلام كرد كه با توجه به شرايط اسفناك حدود 5/1 ميليون تن از مردم سوريه در قالب يك" برنامه 90 روزه" كمك هاي فوق العاده و فوري خود را در اختيار مردم سوريه قرار مي دهد. به گزارش خبرگزاري فرانسه، در حالي كه مقامات سياسي در جستجوي راه حلي ديپلماتيك براي حل مشكلات سوريه هستند، سازمان ملل نيز تلاش مي كند تا با اعطاي كمك به غيرنظاميان، شرايط انساني در اين كشور را بهبود بخشد. هماهنگ كننده سازمان ملل نيز قرار است طي روزهاي آتي ضمن ديدار با نمايندگان دولت سوريه در دمشق، پايتخت سوريه در خصوص شرايط و ميزان اين كمك ها با مقامات دولتي مذاكره داشته باشد. والري آموس، نماينده سازمان ملل قرار است در سفر به سوريه با وزير بهداشت و درمان و همين طور وزير آموزش اين كشور ديدار و مذاكره داشته باشد. اين مقام سازمان ملل همچنين با مدير هلال احمر سوريه نيز ديدار و مذاكره خواهد داشت. از سوي ديگر وزير امور خارجه سوريه در ديدار با نماينده سازمان ملل در مسايل انساني، آمادگي دمشق را براي فراهم كردن كمك هاي غذايي و پزشكي براي همه شهروندان سوري اعلام كرد. وليد المعلم، وزير امور خارجه سوريه در ديدار با والري آموس، معاون دبيركل سازمان ملل در امور بشردوستانه و فرستاده ويژه اين سازمان به سوريه تاكيد كرد: دمشق تمام تلاش خود را جهت فراهم كردن مواد غذايي و تجهيزات پزشكي لازم براي همه شهروندان سوريه به كار خواهد گرفت، هرچند با وجود تحريم هاي اعمال شده عليه سوريه در اين راه با مشكلاتي مواجه است. المعلم در اين ديدار كه در دمشق انجام شد، اعلام كرد كه مقامات سوري در چارچوب احترام به حاكميت و استقلال سوريه با آموس و هيات همراهش همكاري كامل خواهند داشت. در اين ديدار نماينده سازمان ملل نيز از دولت سوريه به خاطر استقبال از وي و هيات همراهش تشكر و اعلام كرد كه هدف از سفر به سوريه آگاهي از شرايط كلي وضعيت انساني در سوريه براي اعطاي كمك هاي مورد نياز به شهروندان سوري است.
آموس هم چنين با تاكيد بر احترام به حاكميت سوريه هرگونه سو» استفاده از بعد انساني براي مقاصد سياسي را محكوم كرد و ايده ايجاد "مناطق حمايت شده" را در سوريه رد كرد. وليدالمعلم هم چنين در ديداري جداگانه با لي هواشين، فرستاده چين به سوريه پيام كتبي وزير امور خارجه اين كشور را دريافت و از مواضع پكن در خصوص سوريه قدرداني كرد. در اين ديدار، نماينده چين نيز با رد هرگونه دخالت خارجي در امور داخلي سوريه عنوان داشت: اين تنها ملت سوريه است كه مي تواند راه حل برون رفت از وضعيت كنوني كشورش را ارائه كند. از سوي ديگر، ولاديمير پوتين، رييس جمهور منتخب روسيه در سخناني تاكيد كرد كه كشورش قصد ندارد مواضع خود را در قبال سوريه و ايران تغيير دهد. وي در جمع خبرنگاران عنوان داشت: مواضع روسيه در مورد اين دو كشور به طور منظم در نشست هاي شوراي امنيت ملي روسيه مطرح مي شود و مقامات روسيه در خصوص مسايل اساسي اجماع كامل دارند.

لبنان از مخالفان مسلح سوري
حمايت نمي كند

وزير امور خارجه لبنان درخواست سفارت آمريكا را مبني بر حمايت از مخالفان سوري كه به خاك لبنان گريخته اند، رد كرد. به گزارش ايسنا، به نقل از سايت شبكه العربيه، عدنان منصور، وزير امور خارجه لبنان با رد درخواست سفارت آمريكا مبني بر حمايت از مخالفان مسلح سوري كه به خاك لبنان گريخته اند، گفت: لبنان با توجه به منافع ملي خود و شرايط امنيتي و نيز امكانات و توانايي هاي خود عمل مي كند. وي در يك گفت وگوي تلويزيوني تصريح كرد: ما نمي توانيم از افراد مسلحي كه در داخل خاك لبنان هستند حمايت كنيم و نمي خواهيم در لبنان "پادگان اشرف" ديگري به وجود بيايد و بيروت هيچ گاه نمي خواهد در كشور مشكلات امنيتي بوجود آيد. پيشتر سفير آمريكا در بيروت از مقامات اين كشور خواسته بود تا از كساني كه در پي حوادث سوريه به مناطق مرزي لبنان گريخته اند، حمايت كند. بنا به آمار منتشر شده از سوي سازمان ملل هم اكنون حدود 7000 سوري وارد خاك لبنان شده اند. از سوي ديگر، ژان قهو چي، فرمانده ارتش لبنان در گفت وگو با مجله "الافكار" عنوان داشت: كساني كه خواستار فراهم كردن شرايط براي عبور افراد مسلح به داخل سوريه و يا برعكس هستند، در اشتباهند. فرمانده ارتش لبنان اعلام كرد كه كساني كه خواهان عبور افراد مسلح از لبنان به سوريه هستند دچار اشتباه شدند و ارتش با تمام قدرت از مرزهاي كشور محفاظت مي كند. وي با اشاره به تحركات ارتش در منطقه وادي خالد گفت: ارتش با تمام قدرت از مرزهاي لبنان حفاظت مي كند و مانع قاچاق به سوريه و يا از سوريه به داخل لبنان مي شود و در مقابل هرنوع ورود و خروج از خاك سوريه خواهد ايستاد.

حماس از ملت سوريه حمايت مي كند

عضو ارشد حماس با تاكيد بر اينكه روابط رسمي اين جنبش با دولت سوريه همچنان ادامه دارد، گفت: هيچ كس انتظار ندارد كه حماس اسلحه به دست بگيرد و عليه دولت يا ملت سوريه به مبارزه بپردازد. محمود الزهار، عضو دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي (حماس) در مصاحبه با شبكه العربيه عنوان داشت: قدرت سوريه نشات گرفته از وحدت و قدرت كل جامعه سوريه است اگر آزادي ها در اين كشور گسترش يابد قدرت سوريه نيز به مراتب بيشتر خواهد شد.

شنبه|ا|20|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن