تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگـر بنـده‏اى... در ابتداى وضويش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد همه اعضايش از ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821122776




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محمودزاده:20 هزار واحد مسكن مهر در استان اصفهان بهره برداري مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: محمودزاده:20 هزار واحد مسكن مهر در استان اصفهان بهره برداري مي شود
20 هزار واحد مسكن مهر در استان اصفهان بهره برداري مي شود
اصفهان - خبرگزاري مهر: از بهره‌برداري 20 هزار و 486 واحد مسكن مهر همزمان با دهه فجر، مطرح شدن موضوعاتي مبني بر اينكه بعضي از طراحان، بناهايي را طراحي مي‌كنند كه بيشتر براي سودجويي اقتصادي است و مقايسه خدمات راه و ترابري در قبل و پس از انقلاب از جمله اخباري است كه در زير مي خوانيد.

به گزارش خبرگزاري مهر، محمود محمودزاده افزود: به همين مناسبت طي مراسمي نمادين در كاشان بهره‌برداري از پنج هزار واحد آماده تحويل به متقاضيان مسكن مهر، در روز 18 بهمن‌ماه به صورت رسمي انجام مي‌شود.

وي در خصوص واحدهاي مسكن مهر آماده بهره‌برداري در استان اصفهان گفت: از بيش از 20 هزار واحد مسكن مهر آماده بهره‌برداري استان، پنج هزار و 174 واحد در شهرهاي داراي جمعيت زير 25 هزار نفر، پنج هزار و 613 واحد در شهرهاي جديد 700 واحد در بافتهاي فرسوده و مابقي در قالب طرح‌هاي خود مالكي و تعاونيهاي مسكن با استفاده از تسهيلات مسكن مهر ساخته و آماده بهره‌برداري شده است.

محمودزاده در خصوص مشخصات طرح‌هاي مورد بهره‌برداري در مراسم دومين مرحله تحويل واحدهاي مسكن مهر استان، بيان داشت: اين واحدهاي مسكوني با ميانگين مساحت 75 متر مربع در قالب مجتمع‌هاي چهار و پنج طبقه ساخته شده و از امكانات خدماتي برق، آب، گاز، آسانسور، سيستم گرمايشي پكيج و سيستم سرمايشي كولر آبي برخوردار است.

وي سهم تسهيلات دولتي مسكن مهر اختصاص يافته براي ساخت واحدهاي آماده بهره‌برداري را 480 ميليارد تومان اعلام كرد.

مديركل مسكن و شهرسازي استان اصفهان سهم آورده متقاضيان واحدهاي مسكن آماده تحويل در دومين مرحله واگذاري در استان را بين 12 تا 17 ميليون تومان با توجه به متراژ واحدها دانست و افزود: با توجه به ساخت و سازهاي انجام شده در استان، اين واحدها با توجه به ساخت صنعتي يا غيرصنعتي از 20 تا 25 ميليون تومان تسهيلات مسكن مهر برخوردار شده‌اند.

محمودزاده در خصوص تعداد واحدهاي آماده بهره‌برداري در شهرستان‌هاي مختلف استان متذكر شد: در دومين مرحله واگذاري واحدهاي مسكن مهر آماده تحويل در استان، كاشان و اصفهان بيشترين ميزان واگذاري واحدهاي آماده تحويل با سهم بيش از 50 درصد از 20 هزار واحد آماده تحويل را دارند و پس از اين دو شهرستان نطنز با 781 واحد، دهاقان با 712 واحد، شاهين‌شهر و ميمه با 696 واحد، شهرضا با 610 واحد و لنجان با 598 واحد بيشترين سهم را از واحدهاي آماده تحويل دارند.

وي ادامه داد: استان اصفهان در زمينه استفاده از تسهيلات مسكن مهر براي خودمالكين انفرادي رتبه اول را در كشور داراست و بخش قابل توجهي از واحدهاي آماده بهره‌برداري در استان را واحدهاي خودمالكين استفاده كننده از تسهيلات مسكن مهر تشكيل مي‌دهد.

مدير كل مسكن و شهرسازي استان اصفهان تعداد كل واحدهاي مسكوني كه در قالب استفاده از تسهيلات مسكن مهر به روش‌هاي مختلف در استان در دست ساخت قراردارد را بيش از 145 هزار واحد دانست و گفت: تا كنون 34 هزار واحد از اين تعداد تكميل و در اختيار متقاضيان قرار گرفته و عمليات اجرايي مابقي اين طرح‌ها با درصدهاي پيشرفت فيزيكي متفاوت در حال انجام است اما نهايتا تا پايان سال آتي تمامي 145 هزار واحد موجود، تكميل و تحويل متقاضيان خواهد شد.

محمودزاده با بيان اينكه فوندانسيون 120 هزار واحد مسكن مهر در استان اصفهان انجام شده، افزود: از اين تعداد حدود 56 هزار واحد در مرحله اتمام سفت‌كاري و بيش از 35 هزار واحد مسكن مهر در مرحله نازك‌كاري قرار دارد.

ارديبهشت‌ماه سالجاري 22 هزار واحد مسكوني مسكن مهر با حضور معاون اول رئيس جمهور در استان اصفهان بهره‌برداري شد كه از اين تعداد حدود 13 هزار و 500 واحد مربوط به مسكن مهر بوده است. 

برخي طراحان بنا تنها به فكر سودجويي اقتصادي هستند

رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان اصفهان گفت: بعضي از طراحان، بناهايي را طراحي مي‌كنند كه بيشتر براي سودجويي اقتصادي طراحي مي‌شود و هماهنگي با محيط را مورد توجه قرار نمي‌دهند.

مصطفي بهبهاني در نخستين گردهمايي روساي گروه‌هاي تخصصي معماري سراسر كشور اظهار داشت: معماري اسلامي بايد دغدغه گردهمايي تخصصي معماري و شهرسازي قرار گيرد و اين موضوع در صدر فعاليت‌هاي اين گروه قرار گرفته شود.

وي با اشاره به اهداف قانون نظام مهندسي افزود: تقويت و توسعه فرهنگ و ارزش‌هاي اسلامي در معماري و شهرسازي از اهداف اصلي قانون نظام مهندسي عنوان شده و در بند چهار اهداف اين قوانين نيز ترويج اصول معماري، شهرسازي و رشد و آگاهي عمومي نسبت به آن اشاره شده است.

رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان اصفهان با بيان اينكه قانون انتظار دارد مبحث معماري و شهرسازي اسلامي از دغدغه‌هاي اصلي قرار داده شود، اظهار داشت: در اصفهان جلسات متعددي پيرامون اين موضوع از جمله نشست‌هاي تخصصي شهر اسلامي برگزار شده، اما هنوز پاسخي كه مورد انتظار باشد دريافت نكرده‌ايم.

وي با اشاره به اينكه عده‌اي سعي بر نفي وجود معماري و شهرسازي اسلامي دارند، اظهار داشت: نفي معماري اسلامي امكان‌پذير نيست زيرا اگر به طور عميق فكر كنيم، به وجود اين مبحث در عرصه معماري و شهرسازي ايراني پي مي‌بريم كه البته درگذر زمان با حضور فرهنگ‌ها و مكاتب بيگانه كم رنگ شده است.

بهبهاني با اشاره به ارتباط تفكر اسلامي هر ايراني با محيط اطراف، بيان داشت: در يك شهر يا اجتماع، انسان محور زندگي است چرا كه انسان سبب توسعه مي‌شود و به طور قطع اثرات توسعه به صورت عمل و عكس‌العمل رفت و برگشت بين انسان و محيط وجود دارد و از اين رو نمي‌توانيم به عنصر تعيين كننده انسان بي توجه باشيم.

وي افزود: بنابراين جهان بيني انسان و تفكر اعتقادي و فلسفي او نقش تعيين كننده در شكل گيري محيط دارد كه در مورد ما اسلام به عنوان جهان بيني اثرگذار نقش دارد.

اين مسئول در ادامه به معماري شهر اصفهان اشاره كرد و تاكيد كرد: معماري اصفهان ريشه در فلسفه اسلامي به ويژه فلسفه صدرايي دارد و مي‌توانيم مؤلفه‌هاي اين فلسفه را معماري ببينم، همانند اصل وحدت كه در مجموعه‌هاي زمان صفوي ديده مي‌شود.

وي افزود: همچنين اصل از فرش تا عرش در معماري اصفهان نمايان است، مانند رنگ خاك و رنگ آبي آسمان كه در بيشتر بناهاي تاريخي اصفهان به وفور ديده مي‌شود.

بهبهاني تصريح كرد: در گذشته شهرسازي شهرها اغلب مسجد محور بوده و اطراف آن توسعه يافته است، اما متأسفانه در شهرهاي جديد اين مهم ملاك قرار نگرفته است.

وي با بيان اينكه مسكن در تعريف معماري اسلامي بايد محل سكونت و آرامش باشد، ادامه داد: بر همين اساس در خانه‌هاي قديمي احساس آرامش مي‌كنيد اما در منزل‌هاي جديد چنين احساسي وجود ندارد، در واقع مؤلفه‌هاي كه در گذشته ريشه در اعتقادات ما داشته در حال حاضر به آن بي‌توجهي مي‌شود.

رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان استان اصفهان با اشاره به وضعيت فعلي سيماي شهري اصفهان اظهار داشت: با وجود همه اين مباحث خط اصلي را از دست داديم و شاهد آن هستيم كه بناهاي بي ضابطه و بدون الگو در شهر اصفهان ساخته شده كه به تازگي جلوي آن گرفته شده است.

وي با بيان اينكه در هر مقطعي الگوهايي وارد معماري شده است و به طور نمونه در دهه 70 به يكباره نماي رومي رواج يافت و همه به سمت آن رفتند ولي در حال حاضر ديگر كسي به دنبال اين سبك نمي‌رود، تاكيد كرد: بعضي از طراحان بناهايي را طراحي مي‌كنند كه بيشتر براي سود جويي اقتصادي طراحي مي‌شود كه هماهنگي با محيط را مورد توجه قرار نمي‌دهند.

بعد از انقلاب اسلامي توسعه قابل توجهي در راه و ترابري داشته ايم

مديركل راه و ترابري استان اصفهان در آستانه سي وسومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي با بررسي فعاليتها و اقدامات حوزه راه و ترابري در استان اصفهان و مقايسه آن با قبل و بعد از انقلاب گفت: نوع فعاليتها و خدمات رساني به مردم در حوزه راه و ترابري در دوران پس از انقلاب نسبت به قبل از انقلاب آنقدر تفاوت عددي دارد كه اين امر به خوبي نشان گر اقتدار و توسعه جمهوري اسلامي ايران است.

هوشنگ عشايري وجود بزرگراه را در قبل از پيروزي انقلاب 90 كيلومتر و بعد از آن را يك هزار و 500 كيلومتر عنوان و ادامه داد:در بخش راه روستايي قبل از انقلاب يك هزار و 100 كيلومتر راه روستايي احداث كه بعد از انقلاب اين رقم به پنج هزار و 600 كيلومتر افزايش يافته است.

عشايري احداث 400 كيلومتر آزادراه، يك هزار و 400 كيلومتر بزرگراه، 500 كيلومتر راه اصلي و پنج هزار و 600 كيلومتر راه روستايي را از اقدامات شاخص اين اداره كل در بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ذكر كرد و گفت: همين امر باعث شده كه استان اصفهان رتبه اول را در اين رابطه به خود اختصاص دهد.

وي استان اصفهان را به لحاظ قرارگيري در مركز ايران و به عنوان چهارراه حمل و نقل، وجود صنايع بزرگ، صنايع گردشگري و ترانزيتي بودن آن از اهميت بالا و تاثير گذار بر اقتصاد كشور دانست و اظهار داشت: در حوزه راه آهن  و حمل و نقل هوايي نيز استان اصفهان با جابجايي مسافر و بار نسبت به قبل از انقلاب رشد قابل ملاحظه اي داشته است اين در حالي است كه استان اصفهان در جابجايي بار رتبه اول و در جابجايي مسافر رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

وي به نوآوري هاي اين اداره كل در حوزه هاي مختلف ايمني،راهسازي و راهداري در سالهاي گذشته اشاره كرد و گفت: طرح بخشنده نمودن راهها، توليد قير و آسفالت پليمري، راهداري زمستاني، مجهز نمودن خودروهاي راهداري به GIS براي اولين بار توسط اين اداره كل تدوين و در سراسر كشور اجرا شد.

عشايري يكي از طرحهاي بزرگ در حوزه راه را طراحي و تدوين آئين نامه ساخت و نگهداري راهدارخانه ها با توجه به شرايط مختلف اقليمي و آب و هوايي عنوان كرد و گفت: اين آئين نامه نيز توسط اين اداره كل تدوين ودر دهه فجر سال جاري رونمايي شد.

© 2003 Mehr News Agency .

دوشنبه|ا|17|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن