تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816853101




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حواسمان باشد به چه می خندیم!


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: حواسمان باشد به چه می خندیم!
طنز چارخونه
در روزگاری که فناوری های جدید، نوع تفریحات و سرگرمی های ما را هم دگرگون کرده است به نظر می رسد تلویزیون یکی از سالم ترین تفریحات موجود است! ( البته تلویزیون جمهوری اسلامی بدون در نظر گرفتن ماهواره و هر آنچه که می شود از طریق دستگاهی با نام تلویزیون دید)برنامه های متنوع شبکه های مختلف که در سال های اخیر رشد روزافزونی داشته است ساعات زیادی از وقت همه ما؛ از کودک تا پیر را به خود اختصاص می دهد. و سریال های تلویزیونی در این میان حرف اول را می زنند. اینکه آیا همه این برنامه ها دارای مخاطب عام هستند یا نه و هر آنچه ما و کودکانمان می بینیم چقدر می تواند در رشد فکری و یا حتی صرفاً سرگرمیمان بدون بد آموزی موثر باشند بحث طولانی می طلبد .
طنز چارخونه
بی شک یکی از پر مخاطب ترین برنامه ها مجموعه های طنزی است  که سعی می کند هرشب بینندگان را برای دقایقی بخنداند تا شاید آن ها را برای لحظاتی فارغ از مشغله های زندگی و نگرانی های هر روزه سرگرم کند. اما متاسفانه هر ساله شاهد افت بار فکری و یا حتی سرگرمی اینگونه برنامه ها هستیم ؛ به گونه ای که برای سعی در خنداندن مخاطب به هر وسیله ممکن متوسل می شوند.
طنز چارخونه
مجموعه "چارخونه" که ماه ها از پخش آن می گذرد مانند همه مجموعه ها در ماه های اخیر دچار کش دادن های بی مورد ، کسری سوژه و تنوع و حتی پخش قسمت های تکراری شده است. اما آنچه متاسفانه به آن بی توجهی می شود نوع گفتار و برخوردی است که در میان کاراکترهای مختلف این مجموعه است. گفتاری که با بی ادبی و حرمت شکنی همراه است و به جای آنکه بیننده به نوع بازی و جملات توام با طنز کاراکترها بخنندد؛ به بی ادبی ها، دروغ گویی ها، جیغ زدن های پی در پی و تکراری آنها لبخند می زند و رفته رفته همه این رفتارها ملکه ذهن او می شود و قبح زشتی هایی که به آن ها خندیده برای همیشه از بین می رود!
طنز چارخونه
نوع روابط میان زن و شوهرهای این مجموعه همگی با بی احترامی و زشتی همراه است. علایق دروغین، بی احترامی ، دادن نسبت های زشت به یکدیگر ، فریب کاری ، دعواها و فریاد کشیدن های پی در پی و... حتی پدر و مادر این سریال در برخورداری از این صفات زشت از بقیه افراد پیشی گرفته اند ! پدر و مادری که همیشه باید الگو باشند...
طنز چارخونه
روابط میان والدین و فرزندان نیز از این موارد بی بهره نیست!در میان بد آموزی ها و حرمت شکنی های این مجموعه، در قسمت های اخیر خود پا را فراتر گذاشته و بی احترامی را به اعتقاداتمان رسانده است به گونه ای که در یکی از قسمت ها در ترانه ای که حامد می خواند می شنویم که  "حاجی که از مکه میاد ریش داره!"
طنز چارخونه
و این ترانه یک شبه ورد زبان همه به خصوص کودکان و دانش آموزان می شود!بیان این جمله به خودی خود در یک مجموعه طنز بار منفی داشته و بی احترامی به جایگاه رفیعی است که جزء اصلی ترین موارد اصول اسلامی است چه برسد به اینکه با آن لحن خوانده شود و در پس جملاتی نظیر "پشه نگو نیش داره" و "بچه که از خواب پا می شه …" بیاید!!
طنز چارخونه
و ما هم می خندیم در حالی که حواسمان نیست که به چه می خندیم!در حالی که اگر یک لحظه به خود بیاییم و تفکر کنیم از آنچه شنیده ایم قلبمان به درد می آید و شرمنده می شویم!و در این بین نمی دانیم به چه کسی باید گله کرد؟ به کارگردان، به تهیه کننده ، به برنامه سازان ، به ناظران، به رئیس صدا و سیما و یا به خودمان که اجازه می دهیم هر برنامه ای را در سطح پایین و با هر گفتمان و رفتاری به خوردمان دهند و منت هم بر سرمان بگذارند که برایتان زحمت کشیده ایم و سرگرمی تولید کرده ایم!
طنز چارخونه
اگر چه ما منکر زحماتشان نیستیم؛ اما سرگرم شدن و خندیدن به چه قیمتی؟شنیده ایم که می گویند با هم بخندیم اما به هم نخندیم ولی آیا باید با هم به حرمت شکنی ها، زشتی ها، بی ادبی ها و به تمسخر گرفتن اعتقاداتمان خندید؟
طنز چارخونه
یادمان باشد که این ماییم که اساس هر تولیدی را به عنوان مصرف کننده رقم می زنیم. اگر ما طالب اجناس نامرغوب و بی کیفیت نباشیم هرگز چنین اجناسی تولید نمی شوند...و اگر ما به فکر ایجاد هوای سالم برای استشمام خود و خانوادمان نباشیم و در برابر ایجاد هوای آلوده اعتراض نکنیم کسی به فکرمان نخواهد بود...اگرچه کوتاهی ما توجیهی برای کوتاهی مسئولان فرهنگ جامعه نخواهد بود... 
طنز چارخونه
                                                                                        زینب فرخ                                                                                         تبیان                                                                                             





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 234]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن